ایران خودروفوتون

معرفی فوتون G7 اتوماتیک 1404 با امکانات جدید و پیشرانه بنزینی

رقابت فوتون G7 با جک T9 در بازار پیکاپ‌های دو دیفرانسیل ادامه دارد و ایران خودرو تلاش می‌کند با ارایه‌ی تجهیزات بیشتر روی محصول قدیمی، جذاب باقی بماند.
فوتون تونلند اتوماتیک

استقبال علاقه‌مندان وانت‌های چینی از فوتون تونلند دیزلی ایران خودرو و KMC T8 کرمان موتور، فرصت مناسب برای محصولات بزرگ‌تر و گران‌تر فراهم کرد. مدل جدید فوتون با کد G7  پاییز ۱۴۰۱ معرفی شد و پیکاپ JAC T9   اواخر سال ۱۴۰۲ به بازار ایران رسید.

بیشتر بخوانید:

فوتون، زیرمجموعه‌ی گریت وال، یکی از غول‌‌های خودروسازی چین است و از برندهای با سابقه‌ در صنعت حمل و نقل چین محسوب می‌شود. این شرکت سال ۱۹۹۶ تاسیس شد و حالا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اتوبوس و کامیون چینی است. تولیدات خودرویی فوتون، عمدتا در کلاس ون و پیکاپ وانت هستند، اما چند مدل شاسی بلند مثل فوتون ساوانا هم در فهرست محصولات این شرکت وجود دارد. اولین بار خانواده تونلند در نسل اول خود با نام فوتون E5 سال ۱۳۹۳ به بازار ایران معرفی شد و در ادامه نیز فروش آن با نسخه فیس لیفت توربو دیزل ادامه پیدا کرد.  فوتون تونلند G7 اتوماتیک (که در بازار جهانی با نام فوتون یوتو نیز شناخته می‌شود)  در ونزوئلا، کلمبیا و استرالیا عرضه شده است. این خودرو، هم‌اکنون علاوه‌بر چین در تایلند و فیلیپین هم خط مونتاژ دارد.

فوتون تونلند جدید

برای فوتون جدید، پیشرانه‌ی ۲۰۰۲ سی‌سی توربوشارژ بنزینی تحت لیسانس میتشوبیشی، ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تونلند G7 با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF  آلمان، ۱۱ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و ۱۱ تا ۱۲ لیتر در صد کیلومتر، میانگین مصرف بنزین دارد. این پیکاپ ۱۹۵۰ کیلوگرمی با استاندارد آلایندگی یورو ۶تولید می‌شود. در مدل ۱۴۰۴ بنا بر ادعای مهندسان ایران خودرو، سیستم خنک‌کاری باز بینی شده و عملکرد فنی خودرو در شرایط گرمای محیطی ایران، بهبود یافته است.

تونلند دو دیفرانسیل است و امکاناتی شامل قفل دیفرانسیل مکانیکی با حالت‌های 2H (دیفرانسیل عقب)، 4H (چهار چرخ سبک) و 4L (چهارچرخ سنگین) فراهم می‌کند. سانروف برای اولین‌بار به G7 جدید اضافه شده است. همچنین تهویه اتوماتیک، ۶ کیسه هوا، آینه‌های تاشو برقی، ۶ کیسه هوا و صندلی برقی راننده با تنظیمات ۶ جهت، ارایه می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2553 ديدگاه)

    پیکاپ فقط دنده ای

    موافقم 4
    مخالفم 3
  2. شهاب

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا پیکاپ فوق العاده ای هست ، من خودم دارمش ، در مقایسه با فوتون ،
    واقعا t8و t9 در ظاهر اتاق بد هستند متریال داخل اتاق این دوتا حس پلاستیکی دارند و
    g9 بهمن زیادی گنده هست و نقطه کور زیاد داره ، ولی من از استایل داخل اتاق فوتون و کلیدهای سبک پیانویی که داره واقعا خوشم اومد از همون لحظه که نشستم داخلش.
    موتوری هم همه شبیه هم هستند اونقدری تفاوت ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا