گک موتور

معرفی شاسی‌بلند لوکس گک ترامپچی S9، رقیب چینی رنجروور!

ترامپچی S9، جدیدترین شاسی‌بلند لوکس از شرکت چینی گک، با طراحی چشمگیر، پیشرانه پلاگین‌هیبریدی قدرتمند و الهام از مدل‌های اروپایی، به دنبال عرض‌اندام در بازار شاسی‌بلندهای لوکس است.

چین به‌سرعت به یکی از قدرت‌های صنعت خودرو تبدیل شده است. برندهایی که زمانی به خاطر خودروهای ارزان و ساده شناخته می‌شدند حالا با مدل‌های لوکس چشمگیر، وارد رقابت شده‌اند. جدیدترین شاسی‌بلند لوکس از شرکت بزرگ چینی گک، یعنی ترامپچی S9، نمونه‌ای برجسته از این تحول است. این خودرو شاید پاسخ مقرون‌به‌صرفه چینی‌ها به رنجروور باشد که چند عنصر طراحی را از چند شاسی‌بلند اروپایی قرض گرفته است.

S9 که در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد، با ظاهری شیک و سطح بالا، به‌راحتی می‌تواند محصولی از یک برند اروپایی به نظر برسد. نمای جلوی S9 با یک نوار LED برجسته که به چراغ‌های باریک و کشیده متصل است، همراه با ورودی هوای پایینی مشکی بزرگ، ظاهری مدرن و تهاجمی دارد. دستگیره‌های در هم‌سطح بدنه و طرح دورنگ نیز به جذابیت لوکس این شاسی‌بلند می‌افزایند. نوار کرومی باریکی در امتداد پایه پنجره‌های جانبی و عقب، بخش بالایی و پایینی خودرو را از نظر بصری جدا می‌کند و به تقویت حس لوکس این مدل کمک می‌کند. در عقب هم چراغ‌های عمودی و نوار LED طراحی را کامل می‌کنند.

ابعاد S9 شامل طول ۵,۰۶۰ میلی‌متر، عرض ۱,۹۵۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۷۶۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۹۳۰ میلی‌متر است که فضای داخلی جاداری را نوید می‌دهد. کابین S9 ترکیبی از طراحی کابین هیوندای پالیسید جدید و تقریباً هر خودروی لوکس اخیر چینی است. فرمان دوپره ساده، صفحه آمپر دیجیتال و نمایشگر اطلاعات-سرگرمی بزرگ در مرکز داشبورد، ظاهری مینیمال و پیشرفته ایجاد می‌کنند. مطابق ترندهای اخیر، دو پد شارژ بی‌سیم، دو جا لیوانی و کنسول مرکزی دوتکه نیز در اینجا دیده می‌شود. S9 به‌صورت شش‌نفره عرضه می‌شود و ردیف دوم آن به دو صندلی مجزا مجهز است. در اینجا همچنین یک نمایشگر بزرگ از سقف باز می‌شود و همراه با میزهای تاشو و نمایشگر کوچکی برای کنترل سیستم تهویه و صوتی ارائه می‌شود.

صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم با تنظیم برقی، تجربه‌ای لوکس برای سرنشینان عقب فراهم می‌کنند. ترامپچی S9 فقط به‌صورت پلاگین‌هیبریدی عرضه خواهد شد. همه مدل‌ها از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۱۶۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برند. مدل پایه یک موتور الکتریکی ۲۳۱ اسب بخاری اضافه می‌کند که با سیستم چهارچرخ محرک، مجموعاً ۳۹۲ اسب بخار تولید می‌کند. مدل‌های پرچم‌دار این ترکیب را به ۵۰۱ اسب بخار ارتقا می‌دهند و عملکردی قدرتمندتر ارائه می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Aranmilan

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    تو اخرین عکس رینگاش شبیه بنز اس میباخ نیس؟

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. مزدک

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (150 ديدگاه)

      هر گردی گردو نیست؛ هر گردویی هم گرد نیست!
      رقیب رنجرور؛ با موتور چهار سیلندر یک و نیم لیتری!!!

      موافقم 6
      مخالفم 4
  2. مهدی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (248 ديدگاه)

    ساده و شیک!

    موافقم 9
    مخالفم 11
  3. مهردادکمال

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    تو متن این پست زیاد از حد از طراحیش تعریف کردن.والله من یکی یه ماشین هماهنگ به لحاظ طراحی در ابعاد ماشین های چینی میبینم نه بیشتر

    موافقم 6
    مخالفم 13
  4. بابک

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    عملکرد گک تا به حال خوب بود
    این یکی از بهترین‌های این شرکته
    ای کاش آقای دهقان کامل معرفی می‌کرد

    موافقم 10
    مخالفم 4
  5. Nismo

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1979 ديدگاه)

    بلاخره یک رقیب لایق برای رنجروور😂

    موافقم 1
    مخالفم 14
  6. همایون

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    ماشین خوبیه و مشخصه اصلیش اینه که برخلاف بقیه چینیها توش افراط دیده نمیشه و با احترام برخلاف نظر پدال اصلا کابین ربطی به پالیسید جدید نداره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. Akbar top

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (157 ديدگاه)

    برد حرکتیش چقدره

  8. Xoxo

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان ،لطفا اگر اطلاع دارید،بفرمایید این اسم ترامپ چی برای چیه؟ مثلا مثل درشکه چی هست؟! یا گاری چی؟ به ترامپ ربط داره آیا؟! فرم دماغه اینم خیلی بی روح و اصطلاحاً پوکر فیس هست. حالا حالا هم حتی نمونده چینی ها به امضای طراحی برسن. استاد طراحی‌های نامتقارن و باری به هر جهت هستن. مثلا امضای ژاپنی‌ها اورهنگ جلوی کوتاه و امریکایی ها، اورهنگ جلوی بلند هست. این چینیا هر کدوم یه سازی میزنن که بنظر من، نشانه قاطع ،ضعف شدید در مهندسی اضلاع و ابعاد خودرو هست که بدتر از طراحی ، میتونه نشانگر فروپاشی سازه، در تصادف های سنگین باشه. همانطور که تقریباً هیچکدوم از فولاد استحکام بالا(۱۵۰۰ـ۲۰۰۰) مگاپاسکال در ستونها« بویژه اول» استفاده نمیکنن !!!! دلیل واهمه از ارسال خودروهاشون برای یوروانکپ هم احتمال زیاد همین باشه.

  9. zm.1994

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (115 ديدگاه)

    قشنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا