سدان برقی جیلی گلکسی E8 با شعاع حرکتی 665 کیلومتر معرفی شد
زیرساخت جیلی گلکسی E8 پلتفرم مشهور SEA است و طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 5010/1920/1465 میلیمتر است و فاصله بین محوری نیز به 2925 میلیمتر میرسد. این سدان که باید به رقابت با خودرویی همچون بی وای دی هان برقی بپردازد از طراحی نرم و روانی سود میبرد و جذابیتهای زیادی دارد. رسانههای چینی میگویند ضریب درگ E8 به رقم قابلتوجه 0.199 میرسد که از این نظر با خودروی عجیب فولکسواگن XL1 برابر خواهد بود؛ به عبارت دیگر سدان برقی جیلی آیرودینامیک بهتری نسبت به مرسدس بنز EQS با ضریب درگ 0.202 و نیو ET7 با ضریب درگ 0.208 دارد. بخش جلوی خودرو فاقد جلوپنجره سنتی است اما یک جفت چراغ تیز و دیلایت های متمایز در آن دیده میشوند.
بدون تعجب باید گفت پروفایل جانبی سدان جیلی عاری از هرگونه افتوخیز چشمگیر است و این امر به معنی عبور راحتتر هوا از اطراف پانلهای بدنه خواهد بود. نکته جالب اینکه چینیها بدون استفاده از دوربینهای جدید بجای آینههای سنتی توانستهاند به چنین ضریب درگ پایینی دست پیدا کنند. همانند اکثر خودروهای برقی حاضر در بازار، نمای عقب جیلی گلکسی E8 منحصربهفرد یا بسیار جذاب نیست و بارزترین ویژگی آن نوار نورانی LED خواهد بود.
اما کابین خودرو داستان دیگری دارد. برای مثال یک نمایشگر 45 اینچی بزرگ با رزولوشن 8K کل داشبورد را در اختیار دارد. جیلی گلکسی E8 همچنین از غربیلک فرمان دی کات و کنسول مرکزی ساده با شش دکمه، اهرم چرخان، پد شارژ بیسیم و فضای ذخیرهای سود میبرد. دیگر ویژگیهای کابین این خودرو شامل نورپردازی داخلی و سانروف پانورامیک خواهند بود.
دو نسخه 400 ولتی از سدان بدون آلایندگی جیلی گلکسی E8 در دسترس خواهند بود که اولی به باتری 62 کیلووات ساعتی مجهز است و پیشرانه آن 272 اسب بخار قدرت تولید میکند. این مدل میتواند با یکبار شارژ مسافت 550 کیلومتری را طی کند. نسخه دوم از همان پیشرانه با قدرت 272 اسب بخار استفاده میکند اما باتری 76 کیلووات ساعتی باعث دستیابی به برد 665 کیلومتری میشود. فول ترین نسخه این خودرو از معماری 800 ولتی و دو پیشرانه برقی در جلو و عقب با قدرتهای 224 و 421 اسب بخار استفاده میکند. این مدل به باتری 76 کیلووات ساعتی مجهز است و شعاع حرکتی 665 کیلومتری دارد.