خودروهای چینی

جیلی رادار RD6؛ وانت چینی دو دیفرانسیل برای رقابت با سایبرتراک!

شرکت چینی جیلی از نسخه چهار چرخ محرک وانت برقی رادار RD6 برای رقابت با تسلا سایبرتراک رونمایی کرد.

مدیرعامل جیلی می‌گوید خودروی موردبحث در زمان حمل بارهای سنگین، از نظر سرعت و شتاب مشابه سایبرتراک خواهد بود. جیلی که کمپانی مادر ولوو، پولستار، زیکر و… به شمار می‌رود برند رادار را در سال ۲۰۲۲ تأسیس کرده است. این برند با عنوان اولین شرکت تولید کننده خودروهای لایف استایل تمام برقی در چین شناخته می‌شود و اولین محصولش همین RD6 است که از ماه سپتامبر و با قیمت ۲۵ هزار دلار راهی بازار شده است.

پیتر هاربوری که به عنوان یکی از مشهورترین طراحان خودروی بریتانیایی شناخته می‌شود و قبلاً برای برندهای لوتوس و ولوو کار کرده در شکل‌گیری رادار RD6 نقش داشته است. این وانت بدون آلایندگی بر اساس پلتفرم SEA جیلی شکل گرفته، پلتفرمی که در پولستار ۴، ولوو EM90 و تمامی محصولات زیکر دیده می‌شود. وانت برقی رادار هم‌اکنون با سه باتری ۶۳، ۸۶ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی و حداکثر شعاع حرکتی ۶۳۲ کیلومتری در دسترس است.

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار جیلی نسخه چهار چرخ محرک رادار RD6 را نیز معرفی می‌کند و مدیرعامل شرکت تائید کرده در سه‌ماهه دوم سال جاری، RD6 دو دیفرانسیل به دست مشتریان خواهد رسید. اگرچه جزئیات کامل این خودرو منتشر نشده اما مدیرعامل جیلی ادعا می‌کند وانت برقی یاد شده از نظر شتاب گیری مشابه تسلا سایبرتراک خواهد بود و درعین‌حال چند صد کیلوگرم بار را نیز حمل خواهد کرد. او همچنین می‌گوید مدل چهار چرخ محرک رادار RD6 عمق غوطه‌وری بیشتری نسبت به هامر برقی با رکورد ۸۱۳ میلی‌متر خواهد داشت.

پیش‌ از این ویدئوهای درگ تسلا سایبرتراک در برابر فورد F-150 رپتور R، لامبورگینی اوروس، ریویان R1T و هامر برقی منتشر شده که وانت تسلا در همه آن‌ها پیروز میدان بوده است. این خودرو حتی در حال یدک کشی با پورشه ۹۱۱ مسابقه داده و در آن درگ هم برتری را کسب کرده هرچند شک و تردیدهای زیادی درباره صحت‌وسقم این ویدئو وجود دارد. باید دانست قیمت سایبرتراک استاندارد از ۸۰ هزار دلار شروع می‌شود. ظرفیت بارگیری این خودرو ۱۱۳۴ کیلوگرم و ظرفیت یدک کشی نیز ۴۹۹۰ کیلوگرم است. شعاع حرکتی وانت برقی تسلا نیز به ۵۴۷ کیلومتر می‌رسد. سایبرتراک به سه موتور برقی با ۸۴۵ اسب بخار قدرت مجهز است و در عرض ۲.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

جیلی رادار RD6 چهار چرخ محرک ظرفیت بارگیری ۸۶۵ کیلوگرمی دارد که نسبت به رقم ۴۳۰ کیلوگرمی مدل تک دیفرانسیل بهبود قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. همچنین ظرفیت یدک کشی آن نیز از ۲.۵ به ۳ تن ارتقا یافته است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این خودرو را می‌توان توانایی شارژ مستقیم دیگر خودروهای برقی دانست. شایان ذکر است رادار RD6 حدود ۶۱.۵ درصد بازار وانت‌های برقی چین در سال قبل را در اختیار داشته و فرایند صادراتش به سایر بازارها نیز از چندی پیش آغاز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    سایبرتراک که تو آفرود که کار تخصصیش بود گند زد ببینیم این چیکار میکنه .انگار یادشون رفته شرکا کار اصلی پیکاپ شتاب و درگ نیست.

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. سبحان

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (282 ديدگاه)

      کی گفته تخصص پیکاپ فول سایز آفرود هستش ؟؟

      موافقم 4
      مخالفم 23
      1. مهرداد

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (70 ديدگاه)

        ببخشید حتما کار اصلیش درگ گذاشتن و مسافر جابه جا کردن در سطح شهر

        موافقم 28
        مخالفم 3
        1. سبحان

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (282 ديدگاه)

          سریع بودن ویژگی هر وسیله نقلیه ای هستش
          جابجایی افراد هم همچنین
          ولی کار اصلیش یدک کشی و حمل بار !
          از شدت تنفر از تسلا خودتون منفورید

          موافقم 5
          مخالفم 9
      2. Taha Ayoobi

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1269 ديدگاه)

        سبحان جان نکنه پیکاپ باید بره فرمول 1؟

        موافقم 11
        مخالفم 1
      3. Anti Tesla

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (621 ديدگاه)

        کسی نگفته و نباید بگه.
        مثل اینکه بگی کی گفته کار اصلی هواپیما پرواز کردن هست.

        موافقم 4
        مخالفم 0
  2. مجتبی .

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    این حداقل قیافه خیلی بهتری داره قیمتشم که واقعا کمتره تا ببینیم کارکردش دردنیای واقعی چطوره. بازار چین خودش به تنهایی میتونه باعث موفقیت یک برند بشه.

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. parhamiof

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      دیگه 25 هزار دلار رقابت با سایبرتراک نیست رقابت با آریسانه.

      موافقم 7
      مخالفم 0
  3. amir

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    سایبر تراک انقدر داغون بوده تا الان که با پراید وانتم میشه زدش!!!!

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. مهدی

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خیلی شبیه هوندا ریجلاین است.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. Taha Ayoobi

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    یدک کشی 3 تن در مقابل سایبرتراک
    چیزی نیست

    موافقم 2
    مخالفم 7
  6. Taha Ayoobi

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    قیافه اش تو کتم نمیره

    موافقم 3
    مخالفم 9
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تو ظاهر که خیلی بهتر از اون ۶ ضلعیه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3291 ديدگاه)

    چه خوشگل

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. Anti Tesla

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (621 ديدگاه)

    طراحی بسیار خوبی دارد.

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا