جیلی

جیلی گلکسی استارشاین 8، سدان پلاگین‌هیبرید جدید با قیمت 17 هزار دلار

جیلی گلکسی استارشاین ۸، سدان پلاگین‌هیبریدی جدید برند جیلی، با برد ترکیبی ۱۶۰۰ کیلومتر و قیمت پایه ۱۷,۴۰۰ دلار وارد بازار شد.

جیلی به‌تازگی سدان پلاگین‌هیبریدی گلکسی استارشاین ۸ را در هفت تیپ با قیمت ۱۲۵,۸۰۰ تا ۱۶۵,۸۰۰ یوان (۱۷,۴۰۰ تا ۲۲,۹۰۰ دلار) به بازار عرضه کرده است. استارشاین ۸ با طول ۵,۰۱۸ میلی‌متر، عرض ۱,۹۱۸ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۴۸۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۹۲۸ میلی‌متر، در کلاس سدان‌های متوسط لوکس قرار می‌گیرد. وزن خالص آن بسته به تیپ بین ۱۷۶۰ تا ۱۹۰۸ کیلوگرم است و ضریب درگ ۰.25Cd، آیرودینامیک عالی را فراهم می‌کند. قدرت این خودرو از دو سیستم پلاگین‌هیبریدی Thor EM-P و Thor EM-i تأمین می‌شود.

نسخه‌های EM-P از موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور به همراه موتور الکتریکی ۲۱۵ اسب بخاری بهره می‌برند. این ترکیب شتاب صفرتاصد را در ۶.۵ ثانیه، مصرف سوخت ۳.۶۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و برد ترکیبی ۱۵۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند. باتری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی لیتیوم آهن فسفات نیز برد الکتریکی ۱۳۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. نسخه‌های EM-i از موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتن متر، به همراه موتور الکتریکی ۲۱۱ اسب بخاری استفاده می‌کنند. این سیستم برد ترکیبی ۱۶۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. باتری‌ها در این نسخه‌ها ۸.۵ یا ۱۸.۴ کیلووات ساعتی هستند و برد الکتریکی ۶۰ یا ۱۳۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند.

سرعت تست گوزن این خودرو ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که نشان‌دهنده چابکی قابل‌قبول آن است. طراحی خارجی استارشاین ۸ با خطوط فست‌بک، دستگیره‌های مخفی درها، چراغ‌های باریک و رینگ‌های ۱۹ اینچی، ظاهری مدرن و پویا دارد. سقف پانورامیک ۱.۳۶ مترمربعی، فضای داخلی را روشن‌تر می‌کند. کابین با چیدمان T شکل، صفحه آمپر ۱۰.۲ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۵.۴ اینچی و هدآپ دیسپلی ۲۵.۶ اینچی (در تریم‌های خاص) مجهز شده است.

امکانات دیگر شامل دستیار صوتی هوشمند، به‌روزرسانی از راه دور، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی، نورپردازی ۲۵۶ رنگ، سیستم صوتی ۲۳ بلندگو، صندوق ۴۰۵ لیتری و صندلی‌های مجهز به گرم‌کن، سردکن و ماساژور است. پنج تیپ از استارشاین ۸ به سیستم رانندگی پیشرفته G-Pilot مجهز هستند که با لیدار ۱۲۶ خطی روی سقف، پنج رادار موج میلی‌متری، ۱۲ رادار فراصوت و ۱۰ دوربین، پارک خودکار در بیش از ۳۰۰ سناریو، مانور اجتنابی تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و ترمز اضطراری خودکار تا سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت را پشتیبانی می‌کند. دو تیپ پایه از سیستم ساده‌تری با دو رادار موج میلی‌متری، ۱۲ رادار فراصوت و پنج دوربین بهره می‌برند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Kamran Aghaei

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    پورشه اینو ببین تو هم مثل من خون گریه کن

    پانامرا 💔

  2. شهروند ایرانی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (930 ديدگاه)

    طراحی بشدت خوبی داره و همچنین برد خیلی بالا و مصرف سوخت پایین در کنار بعضی مدل های byd واقعا ارزنده ولی خب مشکلش این بیاد ایراد که احتمالا میاد سه برابر میشه قیمتش از ۱۷ به ۵۵ هزار دلار سلام میکنه

  3. مهدی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    با توجه به ابعادش، گنجایش صندوق عقبش خیلی کمه.

    1. net

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3836 ديدگاه)

      سدان های برقی صندوق عقبش رو کشیده نمیکنند بد هست . ماشینهای برقی چینی طراحی داخلی و طراحی بیرونی رو از تسلا کپی کرده اند

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. Arash Kashani

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    درست حسابیه
    ایرادی اصلا نمیتونید ازش بگیرید
    مگر اینکه متعصب یه برند خاص باشید
    23000 دلار
    چرت ترین ماشین های برند های دیگه
    با آپشن های یه ماشین 20 سال قبل هم
    قیمتشون از این ماشین گرونتره
    همه چی داره
    پلاگین هیبریده
    شتاب خوب
    قیافه خوب
    آپشن درست حسابی
    23 تا اسپیکر
    مصرف سوخت 3.67 لیتر تو 100 کیلومتر
    1600 کیلومتر برد
    ماساژور..
    سیستم کمکی راننده
    12 تا رادار
    5 تا دوربین
    دیگه چی میخواید از یه ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا