قویترین خودروی دو دیفرانسیل و شاسی مستقل بازار ایران به زودی توسط شتابران خودرو پیشفروش میشود. تانک ۵۰۰ هیبرید از موتور ۲ لیتر توربوشارژ VGT با مجموع گشتاور ۶۴۸ نیوتنمتر استفاده میکند.
برخلاف انتظار و پیشبینیها، چند مدل شاسیبلند چینی با قیمت نجومی، موفق به جذب مشتری شدهاند و حالا تنوع این نوع از خودروها در بازار ایران رو به افزایش است. هماکنون برای اکستریم VX مدیران خودرو که ابعادی نزدیک به تویوتا لندکروزر دارد، ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان پرداخت میشود و کراساورهایی مثل وویا فری یا آواتر ۱۱ نیز، احتمالا در بازار آزاد با چنین قیمتهایی عرضه خواهند شد.
بیشتر بخوانید
گروه خودروسازی گریت وال (GWM) سال ۱۹۸۴ تاسیس شد. این مجموعه یکی از اولین شرکتهای چینی بود که صادرات خودرو به اروپا انجام داد. در ایران مردم ما با کراساور هاوال H2 و وانت پیکاپ وینگل، محصولات گریتوال را شناختند اما هرگز، خودروهای پرچمدار این شرکت یا زیرمجموعههای آن، هنوز به ایران وارد نشدند. تیراژ تولید گریت وال، سالانه به ۱/۵ میلیون دستگاه میرسد و از این نظر، جایگاه هشتم کشور چین را دارد.
برند تانک، زیرمجموعهی گریتوال، سال ۱۴۰۳ با عرضهی تانک ۳۰۰ در ایران شناخته شد. تانک ۵۰۰ محصولی در ابعاد بزرگ است که سال ۲۰۲۱ معرفی شده و پیشرانههای متنوع بنزینی و دیزلی و هیبریدی ارایه میکند. این شاسیبلند چینی هماکنون در استرالیا و افریقای جنوبی نیز علاوهبر چین فروخته میشود.
تانک ۵۰۰ با طول ۴,۹۲۸ (بدون زاپاس) و عرض ۱,۹۳۴ و ارتفاع ۱,۹۰۵ و فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلیمتر عرضه میشود که عملا تفاوتی با تویوتا لندکروزر موجود در ایران ندارد. نمایشگر لمسی، ۱۴/۶ اینچ و پنل پشت فرمان، ۱۲/۳ اینچ است. یک ساعت آنالوگ، فرمان کاملا دایرهای و تزئینات آلومنیوم، کابین تانک ۵۰۰ را در کلاس خودروهای چینی، لوکس و راحت نشان میدهد.
ترکیب موتور ۲ لیتر توربوشارژ GDi با محرک برقی، ۳۴۲ اسب بخار قدرت و ۶۴۸ نیوتنمتر گشتاور فراهم میکند. تانک ۵۰۰ هیبرید، با سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، حدود ۲۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این شاسیبلند در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف میکند. نهایت سرعت تانک ۵۰۰، محدود به ۲۰۰ کیلومتر برساعت است.
با انتشار کاتالوگ رسمی تانک ۵۰۰ توسط شتابران، تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این محصول نیز مشخص شد:
سیستم کمکی ترمز (BAS) + (ABS) | سیستم ورود و استارت بدون کلید |
کنترل پایداری (ESP) | نمایشگر ۱۴٫۶ اینچ لمسی مالتیمدیا، کلاستر دیجیتال و هدآپ دیسپلی |
تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت با حافظه و سرنشین جلو در ۶ جهت | کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای |
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC) و کنترل حرکت در سراشیبی (HDC) | گرمکن، تهویه و ماساژور صندلیهای جلو |
سنسور پارک جلو و عقب | روکش چرمی صندلیها |
کروز کنترل تطبیقی (ACC) و کرال کنترل (CCO) | تهویه مطبوع اتوماتیک سهگانه با قابلیت تنظیم مستقل دما در ردیف عقب |
سیستم هشدار خروج از خط و سیستم حفظ حرکت بین خطوط | سیستم صوتی Infinity با ۱۲ اسپیکر |
دوربین ۳۶۰ درجه | دستیار کمکی حرکت در ترافیک (TJA) |
سیستم هشدار باز شدن دربها با تشخیص احتمال برخورد با ترافیک عبوری | نورپردازی کابین (Ambient light) با قابلیت تغییر رنگ |
رکاب جانبی با قابلیت جمعشوندگی اتوماتیک | کول باکس |
سیستم هشدار تصادف با ترافیک عبوری پشت خودرو | سانروف پانورامیک |
سیستم پارک اتوماتیک | سیستم تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت |
صامورایی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام پدال. سایت Carbuzz اخیرا تانک ۳۰۰ رو بررسی کرده و نظر جالبی داده. اگه مایلید پوشش بدید
https://carbuzz.com/gwm-tank-300-driving-impression/
Khosrow
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴دسته موتورش کمی برجستگی های ریزی داره و زیادی سفت و محکمه ..
Boss 429
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴باشه فهمیدیم ۲ روزه داری فشار میخوری.
بعدشم ، این چیزی که گفتی خیلی تفسیر دقیقی بود هم برجستگی هم میزان سفتی. معلومه خودت استفاده کردی و راضی بودی شکر خدا.
فقط انگلستان
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴جلوش شبیه تویوتا سکویا نسل قبل هستش.
ashkanyp
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خوب جایگزین لندکروز و لکسوس هم اومد، اون قدر قیمت های عجیب و غریب میذارن رو ماشینا داخل ایران که فکر کنم نسل بعدی کلا ندونن یه سری ماشینا روزگاری داخل ایران بودن و همه چی چینی بشه
Mohammad
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی ماشین خوبیه من شنیدم تو کشور های عربی رکورد فروش رو زده ، واقعاً تأسف که به جای این خودروی خوب و با کیفیت پراید سوار میشیم
تانک ، لندکروزر ، کادیلاک ، پاترول ، لکسوس ال ایکس ، جی کلاس ، رنجرور ، بهترین خودرو های شاسی بلند ❤️🏁
Roham
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا تو تانک رو گذاشتی جزء بهترین شاسی بلندا؟ وایسا بیاد ایران بعد بگو بهترین
Saji
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴من نمیفهمم چرا ماشینای هیبرید برای اعلام قدرت و گشتاور برمیدارن تو ایران مجموع جفت موتور برقی و بنزینی را میگن ک اصلا قرار نیست هیچوقت همچین قدرتی را ارائه بده فقط برای جوسازیه….همهی هیبریدیا عدد اصلی قدرتشون خیلی کمتره
اگه قرار بود مجموع ملاک باشه تیگو ۷ یا ۸ هیبرید با ۳۲۰ اسب خیلی از آلمانیا را باید تو شتاب میخورد ولی شتابش از پرومکسم کمتره تو تستای واقعی ….
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴عددی که به عنوان قدرت / کشتاور ترکیبی (Combined) رسما توسط شرکت سازنده اعلام میشه، همین طوری الکی نیست و حاصل جمع برقی و بنزینی که معلومه در عمل درست در نمیاد
خودرو باید روی دستگاه اندازهگیری (Dino) قرار بگیره و قدرت و گشتاور واقعی داخل کاتالوگ نوشته بشه
در این مطلب هم عددی که میبینید مربوط به کاتالوگ رسمی هست
علی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام.من تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید دارم و شتابش واقعا خوبه حتی در mode رانندگی اکو. در حالت اسپورت شما در صندلی فرو می رید.
Mehdi
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چین هر جایگاهی تو صنعت،اقتصاد و….. داره از ایران عه، هرچی آتا اشغال از گوشی تا خودرو میکنه تو پاچه دولت، دولت اونو دو برابر جا میکنه به مردم بعد هرچی نفت هم داریم مفت میخره الان هم بر خودش شده ابر قدرت
محمود
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴چین بزرگترین صادر کننده جهانه و سالانه نزدیک به ۴۰۰۰ میلیارد دلار صادرات داره و واردات ۲۰ میلیارد دلاری ایران از چین اصلا عددی به حساب نمیاد.حتی بین کشورهای همسایه، ایران رتبه های پایین جدول از نظر واردات از چین رو داره؛ عراق و ترکیه و پاکستان حدود ۴۰ میلیارد دلار واردات از چین دارن. امریکا که دشمن چینه فقط در یک سال نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار از چین واردات داشته و یه ایرانی معتقده که چین هرچی داره از ایرانه!
Mr Tiger
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشین فوق العاده ای هستش در سطح چین و برای کشورهایی که دسترسی به محصولات لوکس ندارن… بنظر میرسه با توجه به بررسی هایی که دیدم ۸۰ درصد کیفیت لندکروز رو از همه نظر داره… از حق نگذریم موتور v35s لندکروز هم مشکلات زیادی داشت… اگه یکم ابعاد رو بزرگتر کنه و موتور ۸ سیلندر جدیدشو رو این ماشین بذاره میشه گفت با یه پدیده روبرو میشیم
Bb
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴موتور دو لیتری برای این خودرو بسیار ضعیف اگر میخواهد با نمونه های مشابه کره ای رقابت کند حداقل موتور 3/8لیتری نیاز دارد
شایکل موماخر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴خوشم میاد هی سعی در مقایسه با تویوتا لندکروزر برای کسب اعتبار و پر کردن گوش مشتری مفلوک هست !! باز هم عدد سازی و غلو و بزرگنمایی مخصوص چینیا….. مثل بچه آدم نمیتونن خروجی قدرت و گشتاور رو بدند،مجموع اعلام میکنن که در عمل رویایی بیش نیست…… درست مثل مصرف سوخت ادعایی که در واقعیت همیشه دو برابر هست!!!! بنظرم مشتری متمول که پرستیژ براش خیلی مهم هست، محاله برای این پول بده
رضا
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴درود دوستان! هیچ وقت قلب گنجشک رو واسه عقاب نمیزارن موتور۲لیتری واسه اتاق ۲۵۰۰ کیلویی؟؟؟؟؟
معلومه خیلی باید فشار بیاری تا به نهایت گشتاور برسه و در نهایت مشخصه کم میاره.
محمود
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴وارد کننده ایرانی این نسخه رو اورده وگرنه تانک ۵۰۰ با موتور v6 سه لیتری هم موجوده و اصلا نسخه اصلی و پرفروشش همونه
محمدعلی سهرابی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴این نوع خودروها عالی هستند به شرطی که همان گارانتی چین را در اینجا هم داشته باشد