خودروهای چینی

پشت دیوار چین: Haval E یک مفهومی شرقی

نمایشگاه پکن فرصتی برای خودروسازان چینی شده تا هر چه در این چند سال از مشارکت و همکاری و کپی کاری از بزرگان صنعت خودرو آموخته اند را روی دایره بریزند. انصافا تاکنون طرحهای جالبی نیز توسط چینی ها رونمایی شده و می توان برای یزرگترین تولیدکننده خودروی جهان، آینده بسیار بهتری را متصور شد.

Great Wall Haval E SUV Concept
Great Wall Haval E SUV Concept

گریت وال موتورز که شریک جدید کرمان خودرو نیز شده است، یک خودروی مفهومی مدرن و جالب را در پکن رونمایی کرد. این ماشین که Haval E نامیده شده را می توان ویترینی از توانایی ها و تخصص این خودروساز دانست.

Great Wall Haval E SUV Concept
Great Wall Haval E SUV Concept

در نگاه اول درهای قیچی مانند این خودرو جلب توجه می کنند. طراحان با این روش متمایز بودن خودرو را از همان ابتدا به رخ می کشند. سپس با جذب مخاطب می توانند ویژگیهای فنی را نیز در اختیار وی قرار دهند.

Great Wall Haval E SUV Concept
Great Wall Haval E SUV Concept

سیستم رانش خودرو بصورت هایبریدی بوده و متشکل از یک موتور الکتریکی با توان ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر با موتور ۱.۳ لیتری بنزینی با توان ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر می باشد. این مجموعه روی هم رفته توان ۲۴۲ اسب بخار و گشتاور ۴۹۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس شش سرعته به چرخها می رسانند.

Great Wall Haval E SUV Concept
Great Wall Haval E SUV Concept

زمانیکه تنها از موتور الکتریکی استفاده می کنید، سرعت بیشینه به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و برد مسافت به ۸۰ کیلومتر محدود می شود. جالب اینکه این موتور به تنهایی قادر است به شتاب صفر تا صد ۱۰.۷ ثانیه دست یابد. شتاب خودرو در حالت استفاده کامل از موتور الکتریکی و بنزینی به ۸ ثانیه می رسد و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

Great Wall Haval E SUV Concept
Great Wall Haval E SUV Concept

اندازه Haval E چیزی بین یک SUV کوچک و یا هاچ بک بزرگ است. طول آن ۴۳۹سانتی متر است و وزن خالص آن نیز ۱۶۰۰ کیلوگرم می باشد که البته با محاسبه وزن باتری هاست.

Great Wall Haval E SUV Concept
Great Wall Haval E SUV Concept

سقف پانوراما و شکل خاص فرمان که شبیه فرمان موتورسیکلت یا فرمان هواپیما است و نور خفیف آبی که از میان کنسول و جلوپنجره و چرخها می تابد، از جمله جذابیتهای این خودرو می باشند.

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا يعقوبي

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام دوستان
    خوب درباره این بحث دیگه کاری به کیفیت نداریم
    بحث سر حمایت از تولید داخله
    اگر کمی جرات داشتیم و باند و باند بازی نداشتیم
    اهل رانت هم نبودیم……باور کنین جواتهای پارسی خیلی بهتر از چینی های چشم بادامی میتونن خودرو طراحی کنن
    فقط میدان میخوان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      نه نمیتونن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. mory

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (419 ديدگاه)

    چینی ها هم خفن شدنا با انجینی که اندازه پرایده چه قدرت میده
    wow

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. فرزان

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سرعت پیشرفت این خودرو سازی چین از سرعت پیشرفت bmw هم بیشتر شده!!!!

    واقعا اگه خودروسازی های ما اینقدر حمایت بی دلیل داخلی نداشتن تا الان یه تکانی به خودشان داده بودند و چند تا ماشین داخلی به درد بخور طراحی کرده بودن.

    جالبه با صنعت به این بزرگی روبرو ایم یه رشته دانشگاهی طراحی خودرو معتبر نداریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. بهنام

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با آقای محمدرضا یعقوبی موافقم . بنظر من جوونای ماهم میتونن ولی اصلا بهشون بها داده نمیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. امیر میرباقری

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعد از پرادو suv دو درب کمتر دیدم.ماشین جالب و قدرتمندی هستش.بعید میدونم بتونیم تا ۵۰ سال آینده همچین ماشینی تولید کنیم.تازه داریم ۳سال ماشین های ایرانی ABS دار شدن.فکر کن حالا همچین ماشینی تولید کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. علی صدیق

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین واقعا عالیه ولی فکرش کنید حالا بخواد داخل پارکینگ سقف کوتاه دربش باز بشه هههههههههههه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. عمار

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایرانی فقط پرادعا وپر حرفن حرف کم عملتون زیادکنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. شهرام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با عمار موافقم و دیگر هیج

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. azhar

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اخه این چه وضعیه ایرانی جماعت اینقدر ترسو؟؟؟؟؟؟؟؟؟بابا دستبکار شید دیگه یه طرحی چیزی بدید مهندساااااااااا.روی ای چشم بادمیا کم شه. البته میدونم اتان سرگرم طراحی وتولیدماشینای بی کیفیتیدتاتولیدبالاواسکناس بیشترداشته باشید.اماازماگفتن بود…..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ارمان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ایران خودرو خودش نمیخواد تا وقتی اشغالا شو با قیمت بالا به ملت ایران میفروشه دیگه دلیلی وجود نداره به خواد برای ساخت قالب وطراحی هزینه چند میلیون دلاری کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. sunmartin

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    نمیدونم نویسنده مطالب پدال کیه اما هر کی هست درود بهش میفرستم که موضوعات خوبی رو نتخاب میکنه :این طراحی فوق العاده زیبا و کمی هم بیونیک هست چین داره به سرعت به کره نزدیک میشه و در تاپیکی که قبلا زده بودم دلیلش رو گفتم جبر اقتصادی و جبر زمان .یعنی در دوره خوبی صنعت خودرو رو شروع کرده ,الان تکنولوژی داره به سرعت پیشرفت میکنه و چین کاملا ازین موضوع با خبره (البته ایران خودرو و سایپا خودشون رو زدن به خواب) کاش کرمان خودرو که بانی و عامل توزیع اتومبیل های چین هست با این شرکت گریت وال قرار داد ببنده همونطور که در نمایشگاه تبریز دیدیم گریت وال حظور داشت اما این کانسپت واقعا حیرت برانگیزه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سینا

      ۹ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      حضور درسته مهندسسسسسسسسسس!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. HAMID

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیدوارم که ما ایرانی ها به جوون های خودمون هم میدون بدیم!!
    البته شک دارم !!
    دوست من ی موتور درست کرده بود ۴۰۰CC ولی نمیدونم چه طرفندی توش زده بود که هوندا ۱۰۰۰CC توی شتاب بهش نمیرسید توی سرعت هم کمی از ۱۰۰۰ نداشت ولی قبل از تست های نهایی پلیس محترم اومد موتور و خودش رو از توی خونشون برد ۳۲۰۰موتور رو قیمت گذاشتن ۶۴۰۰ هم خودش رو جریمه کردن و…
    در کل منظورم اینه که ما حتی از بهترینهای دنیا هم میتونیم جلوبزنیم ولی وقتی این جوری خود گیری داریم و ی مشت آدم عقده ای شدن […] وضعمون همینه که هست

    بازم دم کرمانخودرو گرم که لا اقل ماشین های ۲-۳سال پیش دنیارو بهمون ارایه میده نه مثل خودمون که توی همون ۳۰-۴۰سال پیش موندیم!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. رضا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خداییش ایول داره چین داره به کره ای ها میپیونده امان از این چشم بادامی ها.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. علی

    ۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چینی های چشم بادمی که هیچ. چند سال دیگه همین افغانها نیز از ما جلو می زنند وفقت عیبشون تو اتحادشون است که اونم به حمدالله درست می شود. دیگه کشوری نیست که از ما عقب تر باشد. واقعا هم باید به خودروسازان ما تبریک گفت که ماشین هاشون می توانند به سه برابر قیمت به ما بفروشند تا ما هم کلی می خواهیم از همدیگر سبقت بگیرند تازه این ماشینها تکنولوژی دهه ۸۰،۹۰ و نهایتا قبل از ۲۰۰۰ می باشد. همین سمند خودمون البته سورن سفارشی را عراق به قیمت کمتر از ۱۰ میلیون از ایران می خرد در حالیکه به ملت خودش تا ۲۱ میلیون یا بیشتر می فروشد این هم قانون حمایت از مصرف کننده خارج از ایران با قیمت نصف ایران دقیقا برعکس کشورهای دیگر عمل می شود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Hormoz

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا وقتی که باند بازی و رفاقت تو همه جای این مملکت حرف اول و آخرو می زنه و آدم های بی کفایت تو راس اند نباید انتظاری داشت.
    هیچ کدوم از مدیران شرکت های خودرو سازی اصلا” نمی دونن خودرو یعنی چی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. امین

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من تا حالا ندیدم کسی خودرویه چینی داشته باشه ازش ناراضی باشه ماشیناش تا حالا خوب بودننسبت به جنسهای الکترونیکی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. امین

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من تا بحال هرکس خودرویه چینی داشته دیدم ازش راضی بوده .حتی برایه اطمینان بیشتراز تعمیرگاها هم سوال کردم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. حسن

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام
    من دو ماهه که خودروی ولیکس c30 که یکی از محصولات Greatwall هستش را تحویل گرفتم و خیلی ازش راضیم و از همه نظر خودوری باکیفیت و خوبی هست ،اینکه بعضیها میگن شتاب و قدرتش ضعیفه به دلیل اینه که هنوز ماشینشون آب بندی نشده بوده ، الان که بعد از ۶۰۰۰ تا راه رفتن که ۴۰۰۰ تای اون توی جاده های مختلف بوده ، امتحانش می کنم دارم می بینم که شتاب و قدرتش اصلا قابل مقایسه با اولا نیست و هرچی بهش گاز میدم راه میره و اصلا کم نمیاره در ضمن مهمترین حسنش کم مصرف بودنشه که با یک باک ۴۰ لیتری حدودا ۶۴۰ کیلومتر راه میره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. محسن

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا سایپا و کل خودرو سازی داخل اینقدر بی چم و رو هستن که اگه روشون بشه فردا بجای پراید پیکان ای بی اس دار تولید میکنن چه برسه به تولید بهتر”””

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. هوشنگ

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدائیش با اون ماشین لباس قرمز تو عکس اولی میشه حسابی گاز داد و حالشو برد!
    جنس داخلی دیگه تکراری شده،اه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. Archi KHAN

    ۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2088 ديدگاه)

    خیلی خوشگله
    دمشون گرررررم

    ما هم همچنان به فکر اسباب بازی ساختنمون باشیم
    لی لی لی لی پراید کوچولو ، یه مرد ه کوچک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. نوید (6*6)

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    چین هم تو صنعت خودرو پا گرفته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا