خودروهای چینی

معرفی رسمی هونگچی LS7، رقیب چینی‌ها برای کادیلاک اسکالید!

برند چینی هونگچی که بیشتر به خاطر لیموزین‌های لوکس خود که توسط مقامات دولتی مورداستفاده قرار می‌گیرند شناخته می‌شود، به‌تازگی شاسی‌بلند عظیمی با کابینی مجلل را معرفی کرده است. این خودرو قرار بود رسماً در نمایشگاه پکن رونمایی شود اما ازآنجایی‌که به دلیل شیوع کرونا برگزاری این نمایشگاه به تعویق افتاده است، هونگچی آن را به‌صورت آنلاین معرفی کرده است.

همان‌طور که اشاره شد، LS7 با ۵,۶۹۵ میلی‌متر طول، ۲,۰۹۵ میلی‌متر عرض و ۱,۹۸۵ میلی‌متر ارتفاع، خودروی بسیار بزرگی است. دو محور این ماشین نیز از یکدیگر ۳,۳۰۹ میلی‌متر فاصله دارند. این اعداد باعث می‌شوند رنجروور با طول ۵,۲۵۲ میلی‌متری کوچک به نظر برسد. LS7 حتی از نسخهٔ استاندارد کادیلاک اسکالید که ۵,۳۸۲ میلی‌متر طول دارد هم بزرگ‌تر است.

طراحی بیرونی این شاسی‌بلند مجلل چینی هم با جلوپنجرهٔ عظیم کرومی، شاسی‌بلندهای بزرگ آمریکایی را به یاد می‌آورد. بااین‌حال، طراحان هونگچی با استفاده از چراغ‌های جلوی دوقسمتی طبق مد این روزها به همراه‌ تریم قرمزرنگ روی جلوپنجره که به نام هونگچی به معنای پرچم قرمز اشاره دارد، سعی کرده‌اند LS7 را جذاب‌تر کنند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های بیرونی قابل‌توجه این خودرو هم می‌توان به پله رکاب‌های جمع شونده، چراغ‌های عقب سراسری و تناسبات سنتی شاسی‌بلندهای فول سایز با کاپوت بلند و اوورهنگ کشیدهٔ عقب اشاره کرد؛ اما علیرغم همهٔ این تلاش‌ها، باید گفت LS7 به‌اندازهٔ شاسی‌بلند الکتریکی E-HS9 هونگچی که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد مدرن به نظر نمی‌رسد.

در داخل، غربیلک فرمان به‌وضوح از رولزرویس الهام گرفته است اما ویژگی برجسته در اینجا استفاده از چوب ماهون در کل داشبورد، کنسول میانی و رو دری‌ها است. برای ایجاد فضایی مجلل، این تریم چوبی با تزئینات طلایی و تودوزی چرمی همراه شده است. برخلاف بسیاری از خودروهای مدرن چینی، در LS7 از نمایشگرهای بزرگ و متعدد استفاده نشده و صرفاً دو نمایشگر با اندازه‌ای معقول برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر به چشم می‌خورد. البته برای سرنشینان عقب هم دو نمایشگر در نظر گرفته شده است. این سرنشینان همچنین از صندلی‌های خلبانی با گرم‌کن، تهویه و ماساژور هم بهره‌مند خواهند بود و از طریق دکمه‌های روی کنسول میانی می‌توانند به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم دسترسی داشته باشند.

هرچند این شاسی‌بلند جدید هونگچی از نام یکی از پیشرانه‌های محبوب جنرال موتورز استفاده می‌کند اما موتوری که زیر کاپوت آن قرار گرفته هیچ ارتباطی با پیشرانهٔ LS7 جنرال موتورز ندارد. در اینجا یک موتور ۴ لیتری V8 توربو پنهان شده که ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شاید این اعداد در مقایسه با دیگر خودروهای چینی که معمولاً از پیشرانه‌های کم‌حجم استفاده می‌کنند مناسب به نظر برسد اما برای خودروی بسیار بزرگی مثل LS7 که حداکثر سرعت آن روی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است چندان کافی به نظر نمی‌رسد.

قرار است هونگچی LS7 در سه‌ماههٔ سوم امسال به بازار چین عرضه شود. قیمت این شاسی‌بلند لوکس و بزرگ از ۱.۵ میلیون یوآن معادل ۲۳۵ هزار دلار آغاز می‌شود که رقم بسیار بالایی برای یک خودروی چینی بوده و از شاسی‌بلندهای لوکس مشهور جهان بسیار گران‌تر است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    نهایتا نهایتا نهایتا یک سوم این رقم ارزش داشته باشه

    موافقم ۷۴
    مخالفم ۱۵
    1. MOHAMMAD.OBASH

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      واقعا عالیه
      لاگجری به سبک چین 👑🇨🇳😻
      اون چوب صیقل خورده
      اون چرم طبیعی قهوه ای
      اون ساعت آنالوگ 😻
      اون لوگوی قرمز رنگ نماد چین 中国
      اگه تعصب بزاریم کنار توش از رولزرویس کالینان و رنجروور شیک تره
      بیرونشم از اسکلید با ابهت تر
      مطمئن هستم اقا رامین از بزرگان فن چین سایت باهام موافقه

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱۲۴
      1. MOHAMMAD.OBASH

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        در اینجا یک موتور ۴ لیتری V8 توربو پنهان شده
        😻🇨🇳
        این خدمت هیترها که میگفتن چین فقط ۱.۵ لیتری میزنه
        هونگکی سنت شکنه تازه موتور V12 شش لیتری هم داره میتونست بزاره رو LS7

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۷۹
        1. ممد ژانگولر

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2416 ديدگاه)

          داداش ممد اون چوب صیقل خورده که میکی اوج دهاتیه
          در ضمن اصلا این قیمت نمیرزه و یادمون نره کیفیت ساختش و هندلینگشم نمیدونیم چیه و برندی نیست که سابقه اعتبار جهانی داشته باشه
          ولی از نظر ظاهر خداییش خوب طراحی شده

          موافقم ۳۴
          مخالفم ۱۷
        2. ehsan.fa

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1555 ديدگاه)

          کسی نگفت چین فقط ۱.۵ میزنه ، چین موتور با هر حجمی با تکنولوژی مشابه روز بلده تولید بکنه ولی چون قیمتش میره بالا مجبوره موتور کوچک تر استفاده بکنه اینجاهم یه نمونه ش رو ماشین تقریبا ۶ متری که توش چوب و چرم طبیعی با وزن زیاد استفاده شده موتور ۴ لیتری گذاشتن. رو این دیگه حداقل ۵ لیتر به بالا جوابه

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۰
      2. FTB

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (718 ديدگاه)

        شما خودت همون آقا رامین بزرگوار هستی

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۵
  2. new RAMIN

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2205 ديدگاه)

    یه نکته مهم درباره قیمتش باید بگم اونم اینکه GLS و رنجرور و اسکالید نوگیتور تو چین بخاطر مالیات موتورهای حجیم خیلی خیلی گرونن.قیمت اسکالید و نویگیتور و رنجرور و G کلاس رو تو چین بهتون نمیگم خودتون برید سرچ کنید ببینید. اون وقت میفهمید قیمتش خیلی خوبه.

    من بعید میدونم این ماشین به کشورهای دیگه صادر بشه احتمالا صرفا برای چین باشه اما اگه بخواد عرضه بشه تو دیگر بازار ها احتمالا به تعداد کم برای کویتی ها اماراتی ها عربستانی ها صادر بشه.اگه هم صادر بشه چون مالیات چین دیگه نیست احتمالا ۱۰۰هزار دلار قیمت بخوره. البته باز هم من بعید میدونم این ماشین به کشورهای دیگه صادر بشه.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳۸
    1. بهنام

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (656 ديدگاه)

      قیمتش برای چین خوبه
      خودشون می‌دونن ماشیناشون توان رقابت با خارجی ها رو نداره که اومدن اینطوری سفت و سخت مالیات و تعرفه گذاشتن (حالا به هر اسمی )
      مثلا با وضعیت الان ایران بیای بگی دنا پلاس تولید بخاطر قیمتش که خیلی پایین تره بهتر از الانتراس با قیمت دو برابر (تعرفه و محدودیت رو ما گذاشتیم )
      ماشین چینی وقتی رقابت واقعی باشه هیچ شانس برای فروشی نداره اثباتشم این که تو اروپا و آمریکا هیچ آمار فروشی ندارن
      تنها مزیت خودروهای چینی قیمتشونه اونم تا زمانی که زیر ۱۵-۱۶ هزار دلار باشن

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۱۱
      1. new RAMIN

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2205 ديدگاه)

        @ بهنام
        اولا یجوری لایک و دیس لایک فیک بده ضایع نباشه! دوما مالیات حجم موتور تو چین هم برای شرکت های داخلی هست هم خارجی. اصلی ترین دلیلی که این ماشین این قیمتو داره همون موتور ۴ لیتری ۸ سیلندرش هست. اگه موتورش ۳ لیتری۶ سیلندر بود قیمتش نصف این میبود. مالیات پیشرانه بالای ۲ لیتر تو چین خیلی زیاده. حالا فرقی نمیکنه تولید داخل باشه یا خارجی.

        سوما هنوز ماشین چینی نرفته آمریکا که بخواد فروش بره(البته اونم در آینده ای نچندان دور میرن)و درخصوص اروپا الان لینک اندکو هم تو آلمان هم تو هلند هم تو سوئد هست.در آلمان و سوئد تازه ۳ ماهه رفته آمار فروشش هم بدک نبوده ولی الان زوده قصاوت کردن. باید مثل هلند ۶یا ۷ماهی صبر کنیم.لینک اندکو تو هلند فروشش از بین ۳۵برند رتبه۱۲ هست! بدبخت تازه ۸ماهه اونجاس!پرفروش ترین پلاگین هایبرید هلند هست. جالبه لینک اندکو فقط ۱ مدل فرستاده. اگه ۳یا ۴تا بفرسته خدارحم کنه چه بلایی سر بازار هلند میاد! منابع معتبر مثل bes seling car blog و insidesev هست اگر معتقدی من دروغ گو هستم میتونم لینک بدم…
        در نروژ هم قدرتنمایی هونگکی byd و nio همچنان ادامه دارد و تسلا التماس میکند لطفا مدل X و S بخرید!

        ((تنها مزیت خودروهای چینی قیمتشونه اونم تا زمانی که زیر ۱۵-۱۶ هزار دلار باشن))
        بنظرم یه سری به mehrnoosh carholicبزنی بد نیست…هرچندتا ماشین نشستی و روندی اون۵۰برابر خودت ماشین نشسته و رونده…ماشین های روز جهان/ همچنین بهyallamotor هم سر بزنی بد نیست…

        درآخر من بعد اینهمه سال نفهمیدم حرف کسی رو باور کنم مدلبالاترین ماشینی که نشسته شاید شاید احتمال ۵ درصد تویوتا ۵سال پیش باشه یا حرف کسی رو باور کنم بروز ترین خودروهای جهانو تست کرده. والا جرمی کلارکسونش میگفت صنعت آینده از آن چینه خود مدیرعامل فولکس واگن هم گفته،بعد یه عده میان میگن چین فقط فلان قیمت خوبه ، آشغاله ، بهمانه و…

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۳۷
        1. بهنام

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (656 ديدگاه)

          من نیاز به لایک و دیس لایک دادن فیک ندارم در ضمن اینو کسی میگه که سابقه دیسلایک گرفتن نداشته باشه نه شما

          و لطفا شما زحمت بکش قیمت GLS و یا X7 تو چین در بیار ببینیم چقدر اختلاف داره
          لینک هم بده

          ماشین چینی نرفته امریکا چون خودشون می‌دونن فروش نداره بازار بسیار رقابتی هست و برند های معتبر با قیمت خیلی مناسب وجود داره

          اگه لینک اندکو تو سوئد و هلند کمی فروخته بخاطر قیمت و کلاسیه که عرضه شده، عرض کردم تنها مزیت خودروی چینی قیمتشه اگه خیلی پایین باشه نسبت به رقبا می‌تونه بفروشه

          آمار و ارقام مجلات هم بنداز دور واقعیت رو ببین هر ساله یه لیست از بهترین خودرو ها منتشر میکنن که در واقعیت بازار چیز دیگه ای رو نشون میده ! زمان و فروش یک خودرو نشون میده چی بهتره

          در آخر منم واقعا درک نمیکنم چرا این همه برند و خودروی خوب ول کردی چسبیدی به این چین بی صاحب که همه رو بدبخت کرده

          موافقم ۲۸
          مخالفم ۱۱
        2. new RAMIN

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2205 ديدگاه)

          @بهنام
          ((من نیاز به لایک و دیس لایک دادن فیک ندارم در ضمن اینو کسی میگه که سابقه دیسلایک گرفتن نداشته باشه نه شما))

          فعلا که لایک و دیسلایک های کامنت خودت و من گویای این هست که لایک و دیس فیک میدی یا نه!کامنت های همه نهایت ۵ یا ۶ تا هست ولی…

          ((و لطفا شما زحمت بکش قیمت GLS و یا X7 تو چین در بیار ببینیم چقدر اختلاف داره لینک هم بده))

          داداش اگه بگم کرک پرات میریزه… ندانی بهتره…! فقط اینو بدون بنز اس کلاس ۶سیلندر پایه تو چین بدون هیچ آپشنی۲۲۵هزار دلار قیمت داره(۵صندلی)منبع هم سایت پدال. ماشین های اشرافی سوپر اسپرت بخاطر انجینشون خیلی تو چین مالیات میخورن برای همین قیمت گزافی دارن تو چین.

          ((ماشین چینی نرفته امریکا چون خودشون می‌دونن فروش نداره بازار بسیار رقابتی هست و برند های معتبر با قیمت خیلی مناسب وجود داره))

          شما و امثال شما افرادی بودید که ۵ سال پیش میگفتید کشورهای عربی ماشین چینی نمیخرن… ولی الان میخرن خوب هم میخرن… شما و امثال شما افرادی بودید که۳ سال پیش میگفتید اروپایی ها ماشین چینی نمیخرن ولی هلند نروژ و بزودی سوئد و آلمان… شما و امثال شما هم میگید آمریکایی ها ماشین چینی نمیخرن… میگم شما ماشین زمان دارید میرید آینده میبینید؟؟ اگه دارید خب ماشین زمانتون خرابه فکر کنم!

          ((اگه لینک اندکو تو سوئد و هلند کمی فروخته بخاطر قیمت و کلاسیه که عرضه شده، عرض کردم تنها مزیت خودروی چینی قیمتشه اگه خیلی پایین باشه نسبت به رقبا می‌تونه بفروشه))

          🤣پیشنهاد میکنم بری قیمت های byd و nio و xpeng و hongqi و لینک اندکو رو تو اروپا ببنیی بعد بیایی این حرف رو بزنی…

          ((در آخر منم واقعا درک نمیکنم چرا این همه برند و خودروی خوب ول کردی چسبیدی به این چین بی صاحب که همه رو بدبخت کرده))

          به علایق مردم هم کار داری!؟😐
          ۳ برند مورد علاقه من بنتلی جیپ کونیگزگ هست…دها بار گفتم همچنین کلی برند مطرح هم دوست دارم و خودروی چینی که دوست دارم تازه رتبش از ۱۰ شروع میشه…اما ببشتر طرفدار چین رو میکنم…علتتش هم بارها گفتم…

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۱۵
        3. بهنام

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (656 ديدگاه)

          رامین بحث لایک و دیس لایک چیه پیش کشیدی اصن من فیک میدم باشه، پس کامنت های قدیمی ترت چی اونا رو هم من بهت فیک میدادم ؟
          مشخصه چند تا اکانت داری تا کامنت میزاری چند تا لایک به خودت میدی حداقل بزار یه چند ساعت بگذره، نه تا کامنتت منتشر میشه لایک کنی !

          S کلاسی که میگی ۱۰۰ هزار دلار پولشه تو بازار جهانی باشه پس یعنی این هونگچی اگه تو بازار جهانی عرضه بشه حداقل ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تا قیمت میخوره که با این قیمت رقبای به نامی مثل بی ام و آلپینا XB7 با قیمت ۱۴۰ هزار دلار یا GLS اونم نسخه ی AMG63 با قیمت ۱۳۰ هزار دلار عرضه میشه X7 و GLS نسخه های هشت سیلندر عادی هم قیمت زیر ۱۰۰ هزار تا دارن و نسخه ی ۶ سیلندر که بازم ارزون تر هستن حالا با وجود این دو تا چرا باید هونگچی گرفت ؟ رقبای بنام دیگه هم هست که نام نبردم
          بحث قابلیت اطمینان که این برند ها سالیان ساله جوابش رو پس دادن و خدمات پس از فروش به کنار

          کشور های عربی که مثال میزنی فکر کردی کی این ماشین ها رو میخره ؟ مهاجران بیچاره وگرنه با وجود اون همه برند به نام کسی سمت چینی نمیره ! چینی اگه فروش داره بحث قیمته و فروش های اقساطی که میذارن
          تو ایران کسی رو دیدی خودروی چینی نقد خریده باشه ؟ فقط بخاطر شرایط و اقساط دارن میفروشن تو کشور های عربی هم همین طوره

          لطفاً یک بار دیگه دلیل این که طرفداری چین هستی رو بگو واقعا واسم سواره که مجذوب چیه این کشور شدی

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۷
        4. new RAMIN

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2205 ديدگاه)

          (رامین بحث لایک و دیس لایک چیه پیش کشیدی اصن من فیک میدم باشه، پس کامنت های قدیمی ترت چی اونا رو هم من بهت فیک میدادم ؟مشخصه چند تا اکانت داری تا کامنت میزاری چند تا لایک به خودت میدی حداقل بزار یه چند ساعت بگذره، نه تا کامنتت منتشر میشه لایک کنی !)

          باشه شما لایک و دیس لایک فیک نمیدید ولی یه نفر داره لایک و دیس لایک فیک میده. چطور بقیه کامنتا فوقش ۱۰ تا لایک یا دیس بعد کامنت من ۳۰ تا؟ بعد جالبه تعداد دیس های من به لایک شما تقریبا برابره!

          درخصوص قیمت. باید بگم آیا تمام اون خودروهایی که اسم بردی ۴ صندلی هست و صندلی اجرایی دارن!؟ بهرحال باید به تمام نظرات احترام گذاشت افرادی هستن حتی برای تنوع هم شده بجای بنز میرن هونگکی میخرن.هم تو چین هم تو کشورهای عربی. در نروژ هم قدرتنمایی هونگکی EHS9 ادامه دارد…

          ((کشور های عربی که مثال میزنی فکر کردی کی این ماشین ها رو میخره ؟ مهاجران بیچاره وگرنه با وجود اون همه برند به نام کسی سمت چینی نمیره ! چینی اگه فروش داره بحث قیمته و فروش های اقساطی که میذارن.تو ایران کسی رو دیدی خودروی چینی نقد خریده باشه ؟ فقط بخاطر شرایط و اقساط دارن میفروشن تو کشور های عربی هم همین طوره))

          میشه بهم بگی چرا باید مهاجرهای بدبخت خودروی چانگان رو که گرونتر از هیوندای تویوتا نیسان هست رو بره اقساطی بخره تو عربستان عمان کویت و…!؟شوخی نمیکنم.دربازارهای عربی چانگان ماشیناش گرانتر از بیشتر خودروهای ژاپنی هست.ایرانی جماعت میگه هرچی برند تر بهتره فقط برند مهمه! اما حقیقت چیز دیگریس…خداراشکر باتوجه به اینکه گرونتر استقبال مناسبی هم شده ازش و باتوجه به زمان حضور کمش تو این بازار ها خوب میفروشه.

          ((لطفاً یک بار دیگه دلیل این که طرفداری چین هستی رو بگو واقعا واسم سواره که مجذوب چیه این کشور شدی))

          من طرفداری لوگو کاپوت رو نمیکنم…طرفدار آستین رو میکنم!ماشین چی تو آستین داره…تجربه کردم… میدونم چی میگم…روی عکس نظر نمیدم… منو درک نمیکنید چون بی تجربه اید…تجربه نکردید…

          متاسفانه بلیط ها گرون شده هتل ها هم همینطور.مسافرت چندروز به کشورهای عربی متاسفانه دردسترس نیست. اما اگه یه زمانی یه چندروز خاصی بری باکو حتما یه سر به شوروم چانگان بزن بعد برو شوروم برندهایی که دوست داری (فراری ۳۰۰ هزار دلار و بنتلی ۲۰۰هزار دلاری رو نمیگم… رقابش رو میگم که ماشاالله زیاده) خودت حساب کار دستت میاد چرا طرفداری این کمپانی رو میکنم.و برای بار هزارم من کاری با سیاست فرهنگ مردم چین ندارم…فقط صنعتش.

          موافقم ۳
          مخالفم ۴
        5. بهنام

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (656 ديدگاه)

          یه نگاه بنداز کامنت های اول ببین خیلی بیشتر از شما دیس گرفتن و اگه کسی با شما مخالفه و دیس میده طبیعیه که با نظر من که مقابل نظر شماست موافق باشه از این نظر میگم که لایک و دیس لایک ها غیر طبیعی نیستن .
          این بحث لایک و دیس لایک هم لطفا ادامه نده که فقط تو حاشیه میبرتمون

          ((درخصوص قیمت. باید بگم آیا تمام اون خودروهایی که اسم بردی ۴ صندلی هست و صندلی اجرایی دارن!؟ بهرحال باید به تمام نظرات احترام گذاشت افرادی هستن حتی برای تنوع هم شده بجای بنز میرن هونگکی میخرن.هم تو چین هم تو کشورهای عربی. در نروژ هم قدرتنمایی هونگکی EHS9 ادامه دارد…))

          صندلی اجرایی رو دیگه تلوراید و پالیسید هم دارن چیز خیلی خاصی نیست
          اگه کسی برای تنوع بنز و بی ام و رو ول می‌کنه می‌ره هونگچی میخره دیگه باید خیلی خیلی پول دار باشه و پول واسش بی ارزش باشه

          ((میشه بهم بگی چرا باید مهاجرهای بدبخت خودروی چانگان رو که گرونتر از هیوندای تویوتا نیسان هست رو بره اقساطی بخره تو عربستان عمان کویت و…!؟شوخی نمیکنم.دربازارهای عربی چانگان ماشیناش گرانتر از بیشتر خودروهای ژاپنی هست.ایرانی جماعت میگه هرچی برند تر بهتره فقط برند مهمه! اما حقیقت چیز دیگریس…خداراشکر باتوجه به اینکه گرونتر استقبال مناسبی هم شده ازش و باتوجه به زمان حضور کمش تو این بازار ها خوب میفروشه.))

          آمار فروش چانگان در کشور های عربی رو بفرستید با قیمت در مقابل رقبا

          ((من طرفداری لوگو کاپوت رو نمیکنم…طرفدار آستین رو میکنم!ماشین چی تو آستین داره…تجربه کردم… میدونم چی میگم…روی عکس نظر نمیدم… منو درک نمیکنید چون بی تجربه اید…تجربه نکردید…))

          خب برادر من شما مطمئنی تجربه ی ماشین برند هم داشتی ؟
          همین تویوتا که روی پروفایل منه تا قبل این که تجربه سواریش رو داشته باشم میگفتم مگه چه تفاوتی با هیوندای یا کیا داره، داره الکی پول برند میگره ولی بعد این که سوار شدم و استفاده کردم درک کردم و واقعا خیلی فاصله بین هیوندای و تویوتا هست که اینجا جای این بحث نیست البته من تا ۲۰۱۵ تجربه سواری هیوندای داشتم قطعا تا الان خیلی فاصله کم تر شده
          حالا چین هم پیشرفت کرده قبول دارم ولی نه اینطوری که شما داری سنگش رو به سینه میزنی خیلی راه داره حالا حالا
          فقط آپشن و ظاهر نیست که ماندگاری استهلاک خدمات پس از فروش یا هندلینگ و کیفیت سواری چیزی که فعلا چین خیلی راه داره تا بهش برسه

          ((برای بار هزارم من کاری با سیاست فرهنگ مردم چین ندارم…فقط صنعتش))
          مطمئن باش فرهنگ و سیاست مردم چین توی خودرو سازیشون هم دخیله و برای بقیه برند ها هم همین طوره مثل برند های ژاپنی که فرهنگ و سیاست مردم ژاپن درشون نهادینه س همه جا به کیفیت بالا و استهلاک پایین و اعتماد بالا شناخته میشن نه فقط خودرو بلکه تو همه چیز

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
    2. بهنام

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (656 ديدگاه)

      ۱۰۰ هزار دلار که هیچ ۵۰ هزار تا هم زیادشه وقتی میشه نسخه پایه کادیلاک اسکالید رو با ۷۶ هزار تا خرید

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۹
    3. امیرعلی

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (277 ديدگاه)

      رامین عزیز
      یادته زیر یک پست که درباره ماشین های چینی بود گفتی قیمت این ماشین حدود ۶۰ هزار دلاره همونجا هم بهت گفتم ممکن نیست
      درباره این ماشین هم واقعا قیمت گرونی داره آدم با ۱۵۰ هزار تا gls فول آپشن میتونه بگیره یا با ۱۲۰ هزارتا انتخاب های اصیل امریکایی هست که واقعا به نظرم خیلی از این ماشین بهتره
      هونگچی با خودش چی فکر کرده که این ماشین رو با این قیمت ساخته حتی خود بنز هم توی قیمت گذاری هاش معقول تره

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۸
  3. مهران زز

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زمان طراحی‌ چراغ عقب به ۲ طرح مناسب رسیدند . گفتند کدومش ؟ بله درسته … نتیجه مساوی شد هر دو رو گذاشتن .

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
  4. کامبیز پلاس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جلو رولزرویس
    بقل اسکالید
    عقب لیفان ایکس ۶۰

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۱
  5. احمدرضا

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (649 ديدگاه)

    تعجب چینی ها دست از سر ۱.۵ توربو ورداشتن
    اما قیمت بسیار گران و گزافی داره
    با ۲۰۰ هزارتا ، میلیون ها ماشین بهتر از برند مشهور تر و با اصالت وجود داره که این رو سوسک میکنه

    Mercedes-Maybach S با ۲۰۲ هزارتا
    Ferrari Roma با ۲۱۸ هزارتا
    Land Rover Range Rover با ۲۱۵ هزارتا
    Bentley Bentayga با ۲۴۵ هزارتا
    Lamborghini Urus با ۲۱۸ هزارتا
    Aston Martin DB11 Coupe با ۲۰۵ هزارتا
    Bentley Continental GT با ۲۱۷ هزارتا
    Bentley Flying Spur با ۲۲۶ هزارتا
    Maserati MC20 با ۲۱۲ هزارتا
    و…

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۶
  6. بهنام

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (656 ديدگاه)

    ۲۳۵ هزار دلار چرا باید با این مبلغ هونگچی بگیریم ؟
    در صورتی که میشه مرسدس GLS میباخ گرفت
    لوکس ترین SUV مرسدس ول کنی بری سراغ این چینی بی هویت ؟

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۷
  7. AMANTE

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (636 ديدگاه)

    دقیقا این از چی یا چه جوری؟ ساخته شده که قیمت اش شده ۲۳۵ هزار دلار!
    البته فکر کنم یکسری قوانین عجیب توی چین برای ماشین های تولیدی در کشورشون با سیلندر و حجم موتور بالا دارن.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  8. مسعود

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (437 ديدگاه)

    قیمت رو تورو خدا…
    من نهایت ۸۰ هزارتا رو تصور میکردم که میخواستم بگم همونم گرونه تا به قیمتش رسیدم قفل کردم
    دو و نیم برابر اسکالید باید بدی تا بتونی فیک و کپیشو سوار شی 🤣🤣

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۶
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (468 ديدگاه)

      😂🤣

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۲
  9. بهنام

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (151 ديدگاه)

    فقط یه نگاه کافیه جنس درجه و فیک رو تشخیص بدی .
    دنیا هیچ نیازی به خودروهای چینی و حتی کره ای نداره .اینا فقط جا رو برای شرکت های نوآور ، با کیفیت ، با وجدان و با اصالت تنگ میکنن ولاغیر .

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۶
    1. پویان

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (617 ديدگاه)

      بهنام فعلا که چینی ها دارن عالی جلو میرن. کره هم که میگی خوب نیست ببین چی میسازه. چینی ها در پلاگین هیبرید و برقی از اروپا هم بهتر شدن. فقط تسلا از اونا بالاتره

      موافقم ۸
      مخالفم ۲۲
  10. Николай

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ۲۳۵ هزار دلار؟!!
    بهتره بدید همون پاندای مهربون سوارش بشه.
    شوکا بلیات!

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۵
  11. Николай

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    … اما استراتژی درستی رو در پیش گرفته‌اند؛ با خودشان گفتند که ما هیچ نوآوری نداریم، بنابراین اتومبیل‌های تقلبیمان را که حاصل ولدالزناست را گران‌تر از نسخه اصلی بفروشیم تا آنها تقلبی بنظر بیایند.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
  12. احمدرضا

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    ژی دادا دلش شاسی میخواسته
    به نظرم پکیج جالبیه

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  13. مهدی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    من طرفدار خودروسازی چین هستم اما به شرط اینکه با اختلاف ارزونتر از رقبا باشه . به فرض اینکه از بهترین متریال و کیفیت و دوام هم برخوردار باشه به هر حال بخش زیادی از ارزش خرید یه ماشین واسه برندش هست. بلاخره باید فرقی بین چین با نیروی کار و مواد اولیه ارزون با بقیه کشورها باشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  14. amir

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    انتخاب ماشین سلیقه ای هستش و بعدش قیمت که باید یک میهن پرست واقعی باشی که برندهای بزرگ رو نخری و اینو انتخاب کنی !

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  15. تحت پیگرد

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (213 ديدگاه)

    دوستان الان ۲۰ یا ۳۰ سال پیش نیست الان با کیفیت ترین محصولات دنیا چینیه از اونورم آشغالترین ها هم چینیه مثلا فکر میکند آیفونی که دستتونه آمریکاییه نه فقط طراحیش آمریکاییه وگرنه تو چین ساخته میشه بستگی داره به سفارش کشورها و چون تو کشورما مردم دنبال جنس ارزونند وارد کننده ها آشغالترینها رو وارد میکنند

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
  16. میلاد

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فقط یه احمق میتونه با کیفیت ترین شاسی بلند های فول سایز دنیا مثل : bmw x7 – audi q7 – benz gls – Volvo XC90 – rang rover و … رو با قیمت پایین تر بیخیال بشه و و برِ یه شاسی بلند چینی با این قیمت فضایی و عجیب و غریب بخره.
    به جرات قسم میخورم حتی یک درصد از طرفداران خودروهای چینی هم حاضر به انجام چنین کاری نیستند.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۹
  17. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    این همَ چینی ما که ندیدم.اول همینا رو بردن دیدن همَ اینا دارن اینا ندارن.هَ اومدم گذری یه شاسی بلند ساختم الانم دارم میرم.عاقلا نمیگیرن

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  18. ارین صاحب جمعی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (731 ديدگاه)

    من واقعا چیه اینو با اسکالید مقایسه کنم از اون اگزوزهای تخیلی تا چوب هایی که ایران خودرو برای ماشیناش میزاره

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
  19. genius

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (769 ديدگاه)

    باز درود به شرف مقامات چین که اول خودشون هونگچی سوار میشن بعد به مردم میگن حمایت از تولید ملی تازه واردات هم ممنوع نمیکنن نه مثل ما که خودروی مسئولین انواع تویوتا و مدلهای آلمانیه بجای سمند و کوئیک!!

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  20. GMA

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    سلام
    رامین
    پویان
    و اون چینی پرست فیک جدید، MOHAMMAD OBASH،یه توضیحی درباره قیمتش بدید من که هنگم هنوز فکر میکنم قیمتش اشتباه تایپیه
    آیا واقعا میشه یه نفرو راضی کرد که به جای رنجروور SV LWB 2023 شخصی سازه شده نسخه پایه اینو بخره؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
    1. محمد

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      داداش تو چرا با عقل و فکر خودت همه چی را میسنجی.. فقط تو نظر و ذهن تو رنجرور و اسکالید از این بالاتره..مثل ما ایرانی ها که فرش ایران را ول نمیکنیم فرش کشورهای دیگه را بخریم چینی‌ها هم برند هونگچی را یه سر و گردن از اون برندهایی که تو ذهن امثال تو هست بالاتر و برتر میدونند..

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
    2. پویان

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (617 ديدگاه)

      Gma. چینی ها از رنجرور هم تا سال ۲۰۲۵ بهتر میشن

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  21. Jdm باز

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (844 ديدگاه)

    با این قیمت میشه میباخ gls 600 فول اپشن خرید!!!!!!!
    میشه میباخ s680 v12 فول خرید!!!!!
    مبشه رنجروور sv اتوبیوگرافی lwb خرید!!!!!!

    اینا چند تا از رقبای قیمتیش بودن، رقبای هم سایز حالا:
    اسکالید: فولش۱۱۰ هزار دلار
    نویگیتور:فولش۱۱۰ هزار دلار حدودا
    جیپ گرند واگنیر: فول کامل ۱۰۹ هزار دلار

    واقعا هیچ( تاکید میکنم هییچ) ارزش خریدی نداره این ماشین با این قیمت
    با این پول میشه دو تا اسکالید گرفت

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  22. پدرام

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    درسته برند هونگچی کیفیت ساخت بالایی داره اما ۲۳۵ هزار دلار واقعا رقم زیادی هست و فکر نکنم کسی آلمانی و آمریکایی ها رو ول کنه بیاد اینو بگیره در محدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دلار اگه بود شاید وسوسه انگیز تر میشد خصوصا که پیشرانه اون تنها ۳۶۰ اسب قدرت داره که برای چنین ماشینی خیلی شگفت انگیز نیست

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  23. Ali

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بابا چرا این قدر مقاومت میکنید؟ هونگچی برند لوکس هشت در چین
    همون طوری که عمرا کولینان رولزرویس اون قدر بیرزه این هم همینه
    اون که میخره برای کلاسش میخره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا