در آذر سال ۱۴۰۰ معاون فروش و بازاریابی کرمان خودرو برای اولین بار اعلام کرد که سدان جدید جک J7 توسط این شرکت تولید و در سال ۱۴۰۱ در بازار کشور عرضه خواهد شد. این در حالی بود که حدود یک سال قبل، نخستین دستگاه از این خودرو برای انجام آزمایشهای فنی و مراحل بازاریابی به ایران وارد شده بود. حال نیز خبر رسیده که کرمان خودرو بهتازگی تولید آزمایشی J7 را آغاز کرده است اما خودرویی که قرار است راهی بازار ایران شود با چیزی که قبلاً برای آزمایش وارد شده بود متفاوت است. برای فهم بهتر این تفاوت بهتر است ابتدا نگاهی به پیشینهٔ این سدان جک داشته باشیم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
معرفی جک A5 یا J7
جک در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۱۹ سدان کامپکت جدیدی بنام A5 را از طریق زیر برند Jiayue معرفی کرد. این خودرو در اصل جانشینی برای جک J5 محسوب میشد که در کشورمان هم عرضه شد و موفق عمل کرد. فروش A5 در چین از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد و حدود یک سال بعد نیز با نام J7 در دو کشور مکزیک و روسیه عرضه شد. این خودرو یک سدان کامپکت لیفتبک است که یعنی درب صندوق آن مثل سیتروئن زانتیا همراه با شیشهٔ عقب باز میشود. A5 در مرکز طراحی جک در تورین ایتالیا طراحی شده است.
وظیفهٔ طراحی بیرونی این سدان چینی را «دنیله گاگلیونه» بر عهده داشته است که قبلاً در آلفارومئو کار میکرد و با طراحی آلفارومئو ۸C شهرت یافت. داخل خودرو نیز توسط طراح سابق مازراتی و لانچیا «کارلو کانسیلیو» طراحی شده است. بااینحال، در نمای جلویی A5 شباهتهایی با محصولات کیا و فورد دیده میشود. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس CVT متصل است. A5 در سال ۲۰۲۰ با فروش ۲۶ هزار دستگاهی در چین، به پرفروشترین محصول جک تبدیل شد.
فیسلیفت و تغییر برند جک A5 یا J7
در اوایل سال ۲۰۱۸، جک از طریق جوینت ونچری با فولکسواگن، برندی بنام Sehol را تأسیس کرد که در زبان چینی «سیهائو» تلفظ میشود. این برند در ابتدا برای ساخت و عرضهٔ نسخهٔ الکتریکی محصولات جک در نظر گرفته شده بود اما در سال ۲۰۲۰ استراتژی آن تغییر کرد و ازآنپس جک تقریباً تمام سدانها و کراساوورهای خود را به برند سیهائو منتقل کرد. بدین ترتیب، جک A5 نیز از سال ۲۰۲۰ به بعد با نام سیهائو A5 به بازار عرضه شد. سپس در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ نسخهٔ فیسلیفت این خودرو با نام سیهائو A5 پلاس معرفی شد.
در این فیسلیفت شاهد تغییرات نسبتاً بزرگی در ظاهر A5 هستیم بهگونهای که دماغهٔ خودرو طبق زبان طراحی برند سیهائو کاملاً بازطراحی شده است. این زبان طراحی را قبلاً در محصولات جدید سیهائو مثل کراساوورهای X4 و QX دیده بودیم. در بخش جلویی A5 پلاس چراغها و جلوپنجره باریکتر شدهاند درحالیکه سپر با ورودیهای هوای بزرگتر کاملاً از نو طراحی شده است. در عقب نیز هرچند چراغها همچنان سراسری هستند اما طراحی آنها کاملاً بروز شده سپر عقب نیز با دیفیوزر جدید و مه شکنهای عمودی نمای تازهای به خود گرفته است.
در داخل A5 پلاس فرم کلی داشبورد حفظ شده است ولی حالا کنسول میانی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی، غربیلک فرمان و دریچههای تهویه همگی تغییر کرده و نمای بروزتری به کابین خودرو دادهاند. یکی از مهمترین تغییرات A5 پلاس اما ارتقاء قوای محرکهٔ آن است زیرا این خودرو به پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تقویتشدهٔ TGDI مجهز شده است که حالا ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این اعداد افزایش قابلتوجهی نسبت به A5 معمولی داشتهاند و A5 پلاس را به سریعترین خودرو جک و سیهائو تبدیل کردهاند. علاوه بر این، انتقال نیروی هم حالا بجای گیربکس CVT توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچهٔ جدید صورت میگیرد.
جک J7 در ایران
با توجه به تصاویری که از خط تولید آزمایشی کرمان خودرو منتشر شده، این شرکت برخلاف چیزی که قبلاً دیده بودیم، نسخهٔ فیسلیفت A5 یعنی A5 پلاس را برای تولید و عرضه در ایران انتخاب کرده است. ازآنجاییکه تولید آزمایشی این خودرو هماکنون آغاز شده است احتمالاً تا اواخر امسال شاهد عرضهٔ آن به بازار کشور خواهیم بود. فعلاً مشخص نیست که کرمان خودرو چه تیپی از A5 پلاس را در ایران عرضه خواهد کرد اما بهاحتمالزیاد تیپ فول این خودرو را نخواهیم دید زیرا سازندهٔ وطنی سابقهٔ درخشانی در کاهش آپشنهای محصولات جک دارد! بااینحال، میتوان انتظار وجود تجهیزاتی مثل درب صندوق برقی، سانروف، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلیها، صفحه آمپر دیجیتالی، چهار ایربگ، کروز کنترل و سنسور نور را در A5 پلاس تولید ایران داشته باشیم.
مشخصات فنی جک J7
هنوز نمیدانیم که این سدان چینی در کشورمان با همان موتور ۱.۵ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری قدیمی تولید خواهد شد یا کرمان خودرو موتور قویتر ۱۸۴ اسب بخاری TGDI را روی آن نصب خواهد کرد ولی ازآنجاییکه این خودروساز ایرانی بهمنظور انطباق با شرایط آبوهوایی و بنزین ایران، قدرت موتور کراساوور KMC K7 را به ۱۶۱ اسب بخار کاهش داده است، اگر A5 پلاس را به موتور TGDI هم مجهز کند بهاحتمالزیاد قدرت آن را از ۱۸۴ اسب بخار کمتر خواهد کرد. در همین حال، ازآنجاییکه کرمان خودرو اخیراً دو محصول جک یعنی کراساوور K7 و پیکاپ T8 را با برند جدید KMC در ایران عرضه کرده است و همچنین با توجه به اینکه سدانهای قبلی جک با نامهای J4 و J5 در کشورمان شناختهشده هستند، بهاحتمالزیاد این سدان جدید با نام KMC J7 به فروش خواهد رسید.
قیمت KMC J7 در ایران
قیمت سیهائو A5 پلاس در چین از ۹۸,۸۰۰ یوآن معادل ۱۴,۸۵۰ دلار آغاز میشود که با توجه به این عدد، در ایران باید انتظار قیمتی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان را برای آن داشته باشیم. با این قیمت، در حال حاضر اصلیترین رقیب KMC J7 در ایران چری آریزو ۶ خواهد بود.
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
KMC K7 | ۱۴۰۲ | ۱,۶۰۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
به روزرسانی:
بررسی کامل کی ام سی J7 را در پدال بخوانید.
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات:
NAVID۰۰۹۸
۴ خرداد ۱۴۰۱چقدر زشت طراحی شده !
چه خطوط و کیفیت پائینی داره متریالش !
انگاری چری طراحیش کرده داده بیرون !
چقدر من غُر میزنم ، آخه غر نزنم چی بزنم !
حالا جالبیه قضیه پیدونید چیه ؟!
اینه که دیگه از مدیران خودرو هم نمیشه ماشین خرید و میرید تو این سایت لاتاریه ثبت نام میکنید که اگر به نامتون در اومد خوشبه سعادتتان و اگر نه به امید تلاش بیشتر در نوبتهای بعدی ، یعنی چی ؟!
یعنی چری نکبت هم در بازار افزایش قیمت پیدا میکنه و مثل قبل نیست که قیمتش کمتر از نمایندگیها باشه و اگر این دسیسه نبوده پس چی بوده !!!
یعنی بازار تقسیم میشه بین ایرانیهای زیر یک میلیارد و چینیهای بالای یک میلیارد !
دلخوش به قیمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیونی این جک زشت و مضخرف هم نباشید که مطمئناً میره بالای یک میلیارد !
چیزی که از لاماری به گوشم رسیده اینه که با قرعهکِشی حدود یک میلیارد در میاد که در بازار آزاد بالای ۱/۶۰۰ میلیارد فی میخوره !
قدرت مافیای خودرو در ایران دقیقاً مثل قدرت مافیای اسلحه در آمریکاست که کسی نمیدونه پشت صحنه چه کسانی دَخیل هستند اما میدونیم چه قدرت فراتر از تصوری دارند که از هیچ سنگاندازیای کوتاهی نمیکنند تا خون مردم را بِمَکند !
ماشین دوست
۴ خرداد ۱۴۰۱اصلا هم اینجور نیست
چقدر قشنگ و گیراست
خیلی بهتر از دنا و تارا طراحی شده
ولی خوب به پای طراحی های چانگان نمیرسه
ایشالا بهتراش نصیبمون بشه، حالا چه چینی چه غیرچینی
پرهام
۵ خرداد ۱۴۰۱دوست عزیزم من به طراحی منظورم نیست و خودم دنا پلاس اتومات دارم و راصی هستم و از چهره و داخلشم خوشم میاد نظر دیگرانم محترم ولی عزیزم هنوز نیومده کیفیت داخل رو چه طور ارزیابی کردید؟!!!
Nmt
۵ خرداد ۱۴۰۱باشه تو خودت ده تا از ماشینا داری یجور میگی چقد زشت طراحی شده فلان شده با ماشینای ده میلیاری مقایسش میکنین بابا ول کنین خدایی اره میدونم بنز و فورد و… بهترن ولی بزارین یکی اینو میخره دلش خوش باشه همه که نمیتونن بنز بخرن الان جایی رسیدیم حتی توان خریدن پراید هم نداریم با این نظراتم هیچ تغییری تو قیمت و واردات ماشین نمیکنه پس بزارین یکی پول نداره توان خرید این ماشینارو داره دلش خوش باشه دیگه هرچی باشه از ماشینای حلبی داخلی بهترن که براش فن پیج میزنن
مرتضی مقدم
۷ خرداد ۱۴۰۱خدایی کیفیت متریال داخلی رو با چی سنجیدی؟؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۸ خرداد ۱۴۰۱با متریالی که میشه فهمید شناخت و مقایسه کرد !!!!!
حسین
۲۳ تیر ۱۴۰۱عزیز نمیدونم چقدر سن داری یا سابقه داشتن چندتا ماشین رو داری، ولی حرفت منطق پشتش نیست، چون رده قیمتی این ماشین با اروپایی و ژاپنی ها یکی نیست.
طراحیش هم عالی نیست ولی بد نیست.
من 4 سال هست ماشین چینی (BYD) دارم و مطمئنا ماشین بعدیم هم BYD یا جیلی یا چانگان میگیرم.
محمد
۲۴ اسفند ۱۴۰۱سلام با حرفات راجب مافیای خودرو موافق هستم اما اینکه میگویی طراحی اش زشت است را قبول ندارم درسته که طراحی با اصالت ماشین های اروپایی را نداره اما طراحی اش از ماشین های داخلی صد البته بهتره ولی خب قیمت هم هر جوری حساب میکنی نباید بیشتر از 1 میلیارد باشه اما الان قیمتش 1900 که نمیدونم با چه مبنایی حساب میشود .
Humer
۴ خرداد ۱۴۰۱من چند روز پیش برای یکی از دوستانم که می خواست تی ۸ بگیره رفتم نمایندگی
خلاصه بین خریدار مال باخته و رئیس نمایندگی دعوا شد گفتند بیاین بریم زیر زمین دعوا کنیم آقا انقدر هم رو زدند که دیگه صدای یکیشون در نمیومد یکیشون هم ناله میکرد
واقعا کرمان موتور یک شیاده
Amard
۴ خرداد ۱۴۰۱از وقتی که یادم مردم تو تاکسی تو اینترنت داشتن مینالیدن ولی در عمل هر کسی به فکر این خودشو تو دردسر زحمت نندازه در واقع میترسه از جهنم بیرونش کنن هر چیزی هزینه داره از جمله رفاه ازادی ملتی که هزینه عزت خودش نده باید جریمه ذلت خودشو بده و کم کم هر سال دریغ از پارسال بش بش
پرهام
۵ خرداد ۱۴۰۱من الان دنا دارم پلاس اتومات خداییش از کرمان موتورم ۳ باز خرید کردم راضی بودم من این مورد شمارو قضاوت نمیکنم ولی شرکتشم مقصر نمیکنم
ali+a
۴ خرداد ۱۴۰۱فیس لیفتش که خیلی بهتره … ولی کلا بنظرم باید این ماشین برقی باشه…
AMIR / ARMI
۴ خرداد ۱۴۰۱مخلوطی از کیا k5 فورد تاروس و هوندا سیویک
ممدشون
۴ خرداد ۱۴۰۱حقه ولی خب خوبه دیگه
Alan.r
۴ خرداد ۱۴۰۱نمای عقب نسخهی فیس لیفت شده از دوج چارجر کپی شده
نمای جلویی نسخه اولیه هم از فورد فیوژن کپی شده
TML BN
۴ خرداد ۱۴۰۱چرا فورد ها رو میریزی تو هوندا ها
علی جردن
۴ خرداد ۱۴۰۱وقتی به کابین ماشین های چینی نگاه می کنیم درجا متوجه تقلید از مرسدسبنز بیامو و و …… می شیم سوال من اینه ایران خودرو یا سایپا نمی تونه از خودروهای اروپایی الهام بگیره یکم از روند خسته کننده دربیاد؟چرا نمی شه؟
ایرانی درمانده
۴ خرداد ۱۴۰۱برای اینکه اصلا مجبور به این کار نیستن ، چرا باید این کارو کنن ، وقتی همین آشغال ها رو میتونن به خورد مردم بدن و مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن ، وقتی رقابتی نیست ، ناظری نیست ، دلسوزی نیست ، و وقتی که میتونن همین قوطی حلبی ها را چند برابر به خورد مردم بدن ، وگرنه میتونن درست کنن ولی هیچ دلیلی واسه کیفیت نمیبینن
حسین
۵ خرداد ۱۴۰۱نشد تو پدال یک ماشین جدید معرفی بشه و عشق آمریکایی ها نیان طراحیش رو به 4 تا ماشین آمریکایی وصل کنن. ول کنید جان جدتون واقعا برای هیچ کس مهم نیست مثلا چراغ این ماشین از کدوم ماشین آمریکایی کپی شده!
حامد
۸ خرداد ۱۴۰۱پس می خوای بیان اینجا به به و چه چه کنن برات؟
چه اشکالی داره چهار نفر که اطلاعاتشون بالاتر از شماست بیان آنالیز کنن طراحی ماشین هایی که خبرشون کار میشه؟
وقتی بفهمی نقطه نقطه این ماشین از کجا کپی شده خیلی چیزا دستگیرت میشه
اینکه هارمونی چقد مهمه تو طراحی اینکه چجوری با کپی تمیزتر میشه ماشین جذاب تری داشت اینکه چجوری با کپی کردن میشه ماشینای نسبتا جذاب ساخت
اگه خیلی ناراحتی از خوندن کامنت هاشون، خب نخون!
حسین
۲۳ تیر ۱۴۰۱پسر خوب من خودم بیست ساله به صورت آماتور طراحی ماشین میکنم و از اوایل دهه 70 مجلات تخصصی خودرو رو دنبال میکنم و اطلاعاتم مطمئنا از شما بیشتره. مسئله اینه که به صورت متعصبانه هر طراحی رو به برندهای مورد علاقه شون ربط میدن.
دربدر
۵ خرداد ۱۴۰۱جانه م….یکبار امتحان کنید بعد….قدیمیامیگفتند دست بالا دست بسیار است چه خوشتان بیاید چه نیاید چین جزوه قدرتهای بزرگ جهانه چون بیشتر از دیگران تلاش می کنند و کمتر دزدی و….
Kato
۵ خرداد ۱۴۰۱من جک اس ۳ دارم
واقعا راضی ام
موتور خنک
سواری نرم و راحت
موتورش لایسنس میتسوبیشی هست
حمید
۷ خرداد ۱۴۰۱سلام. مگه میتسوبیشی خودش چی هست به غیر از evolution. که لایسنس ادعایی شرکتها و بلاگرهای تبلیغ کننده برگه اعتباری برای همچین ماشینی اونهم تو ایران باشه. فقط برای دلخوش کنی و پرکردن دهان من و شماست.
انشالله چرخش براتون بچرخه
ناشناس
۶ خرداد ۱۴۰۱آقا قیمت ۱۵۰۰۰ دلار با دلاری ۳۰ تومن هم حساب کنیم میشه ۴۵۰ تومن . چطور ۹۰۰ به مردم غالب می کنید؟؟؟؟؟
ارشک
۷ خرداد ۱۴۰۱یه حرف درست
جاوید
۸ خرداد ۱۴۰۱سهم صد در صدی دولت از واردات هر خودرو که اجازه بده وارد کشور بشه رو یادت رفت که باعث میشه قیمت دو برابر بشه
یعنی خودروساز از صفر تا صد یک خودرو تولید کنه و بشه 30 هزار دلار و 10 هزار دلار هم سود بکشه روش بشه 40 هزار دلار این بخواد وارد ایران بشه باید 40 هزار دلار هم به دولت پرداخت بشه تا اجازه واردات به کشور بهش داده بشه
تولید کننده 10 هزار دلار گیرش امده روی هر ماشین دولت ما 40 هزار دلار !!!
برای همینه اینقدر ماشین خارجی تو ایران گرونه بحث انحصار واردکنندگان خودرو هم طرف دیگه قضیه هست !
یک لقمه نون کوچیکی دست به دست هم میدن واردکنندگان کلان و دولت و مردم هم به هر قیمتی مجبور بخرند
بله اینطوریاست !
علی محمدی
۳ مهر ۱۴۰۱قیمت همه خودروها اینطور گرانند اینجا بحث قیمت نیست اگه بحث قیمت باشه سوناتا ۷ سال کارکرد که قبلا صفرش ۱۳۰ میلیون بود الان ۷ ساله آش ۱میلیاردو ۳۰۰ تومنه صحبت سر اینه که خودروی با تمام آپشنهای روز دنیا و شبیه به سوناتا و خوشگل تر از اون منتهی صفر کیلومترشو میخری البته برای صفر کیلومتر سواران در این وضعیت گزینه مناسبی هست مخصوصا که کرمان موتور خدمات و قطعات پس از فروشش نسبت به بقیه شرکت ها بهتر هست
bardiya
۷ خرداد ۱۴۰۱جک کلا محصول خوبیه و کرمان موتور هم خیلی بهتر است نسبت به محصولات ایران خودرو و سایپا هست کلا شرکت جک هم در ماشین سنگین و هم سواری هم از کیفیت مناسبی برخوردار هست خدمات مناسب و امداد های کرمان موتور هیوندای هاچ بک هست که شاید کسی نسبت امدادهای شرکت کرمان موتور زیاد ندیده باشه ولی خودم جک توجوی صندوقدار دارم که اون زمان میخواستم206 تیپ6 اتوماتیک کارکرده در حد بخرم که تولیدش متوقف شد که گفتم دیگر تکراری هست میخوام خودروی جدید امتحان کنم که سال آخر91 با جک آشنا شدم که با خودم میگفتم چینی خیلی خوبی میتواند باشه اولش اما اگر شروع شد خیلی ها میگفتند برو خودروی توی بورس بخر یا صدتا حرف و حاشیه میزدند که تولید نمیشه و دوام نمیاره که قطعات پیدا نیست همه اینها بهانه و چرت و پرت الکی هست که الان هم شورلت و جگوار های قدیم پیدا میشه مگر ماشین مال چند سال پیش هست که بخواد لوازم پیدا نشه؟ واقعا حیف شد دیگر تولید نشد وگرنه تیبا و206 جمع میشدند که از ترس که مشتریهای206 و تیبا زدند توی سر جک بیچاره که جک هم در حد خودش بد نبود که جک نسبت به206 هزار برابر بهتر است اون زمان که زیاد اطلاعات کافی نداشتم ولی بعدش فهمیدم چینی ها سریع اقتصادی میشوند و خودروی کار آمد و قیمت مناسب و مصرف سوخت فوق العاده پایین پیشرانه تحت لیسانس میستوبیشی و امیدوارم دوباره احیا بشه توی خودروی چینی با قیمت مناسب زیر1 میلیارد فقط جک که همه لوازم یدکی و هم تعمیرگاه و هم نمایندگی داره و هم بازار هاوال هم خوبه ولی هیچ کدام رو نداره نسبت به جک رو نداره و راضی هم هستم که از بس206 و سایر محصولات پژو واشر زدند دیگه خسته شدم پژو رو میتوانی50سال دیگر بخری ولی جک هم ماشین دست و پا بسته ای نیست که نتواند رقابت کنه بزارید خودروسازان داخلی تولید رو یاد بگیرند چطور باید بسازند و حتما یکبار امتحان کنید سواری با جک رو که قطعا لذت میبرید که به امید ورود بنز و بامو و سایر برند های اروپایی نباشید نه طرفدار و نه اسپانسر و نه مدیر جک هستم ولی میدونم چه جور خودرویی هست که وقتی جکS5 شاسی وارد بازار شد برای فروش خیلی مورد استقبال قرار گرفت یهو حمله کردن و صف کشیدن واسه خرید که بدون ریسک البته منم در دوران سری اول جک ریسک نکردم گفتم حالا خریدم و پیشرفت شد که بهتر نشد و به جایی نرسید و تولید توقف بشه دیگه نمیشه کاری کرد خودروی جمع و جور هست که واسه کسانی که میخوان تازه رانندگی یاد بگیرند پیشنهاد میکنم یک دور با206 و یکبار هم جک سوار بشوند حتما فرق رانندگی رو متوجه میشوند که کدام بهتر است با تشکر از دوستان خوب گرامی و کارکنان سایت پدال
پدرام
۷ خرداد ۱۴۰۱اون نسخه تحت برند جک طراحی جلوش بهتره منظورم جک جی هفت هست
سیهائو جلوش خوب نیست
رامتین
۸ خرداد ۱۴۰۱طراحی افتضاحه.
قفل
۱۴ خرداد ۱۴۰۱بازاریابی شرکت چینی خودرو بدور از مناسبات هزارساله و جاده ابریشمی ایران و فرهنگ چین است و باعث گرانی خودروهای داخلی و سابر کشورها و نبرد برای بدست آوردن همان خودرو 50 100 میلیونی چینی است که قرار بود مثلا به کمک خودروسازهای داخلی و مردم برای خرید یک خودرو با طول عمر 11 ساله چینی و ارزان به قیمت 206 باشد نه که هشتصد میلیون و پونصد میلیون آن بدلیل مدلهای جدیدتر
اصلن آنچه که هدف ارزان بودن و آپشنهایی یک خودروی 100 میلیونی باشد را اهداف این پرداخت رد والا ربیس و مدیرعامل در صحنه ئ و فیلد و کف بازار و کف قیمت و حق امضا دار هرگز بزبان نیاورده واسه مردم یا برای آنان که هود میدانیم همنه ما هسیتیم
مبادا چه شود پس ایران را با رضایت مردم به این ریسا نمایندگی اقتصادی آسیب پذیر تایید میکنند با جبهه گیری و روش و خبط و نوع تمایلشان
. و تمام است موضوع نزذیک شدن به رفاه برای همه
وقتی که بظاهر در زمین ضرر به هود بدون تگاه داشتن شانس تغییر این جهتگیری قفل شده و
تمام قفل
هادی
۲۲ تیر ۱۴۰۱پیشرانه 1.5 لیتری با دو خروجی اگزوز ؟
به حق چیزای ندیده
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۱بعضی ها حرف مفت زیاد میزنن چون کنتور نمیندازه! همین الان اگر لوگو جیلی رو بزاری رو اتاق سی بنز همون عده سر شیر رو باز میکنن روش!
طراحی به این زیبایی من نمیدونم قرار بود دیگه چطور باشه که بعضیها رو راضی کنه
Hamed
۳۰ تیر ۱۴۰۱طراحیش با توجه به کلاس قیمتیش اصلا بد نیست نمیدونم چطور یه عده میگن افتضاحه
پس درباره طراحی دنا 600 میلیونی چی باید گفت؟
علی محمدی
۳ مهر ۱۴۰۱با سلام این خودرو خیلی عالیه و مبارک کسی باشه که پولشو داره و میخره و چون خودرو صفر کیلومتر غیر از چینی نداریم بهتره الکی نظر منفی ندید من جک اس ۵ داشتم ۶ ساله کار کرده و خیلی راضیم و جک Kmc j7 هم خریدم جایگزین ماشینم بکنم که دیگه کم کم به استهلاک میوفته و بشدت خودروهای کرمان موتور مخصوصا این سدان واقعا خوشگل طراحی شده رو پیشنهاد میدم
میثم
۲۵ خرداد ۱۴۰۲سلام من مرحله دوم یکپارچگی kmc j7 درومده…تحویلش هم تابستون ۱۴۰۳…قیمت کارخانه الان چنده..حواله چقدر میخرن