چشم اندازخودروهای چینی

لاماری ایما فول آپشن و هیبرید ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

ایما فول آپشن و لاماری هیبریدی، خودروهای جدید آرین موتور برای سال ۱۴۰۲ هستند که از نظر امکانات و عملکرد فنی با مدل فعلی، تفاوت دارند.

بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰،  لاماری ایما توسط آرین موتور رونمایی شد و به شدت مورد توجه قرار گرفت. سبک طراحی خاص و توانایی فنی قابل قبول، شهرت این کراس‌اور چینی را افزایش داد. لاماری ایما باوجود قیمت نسبتا گران، هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین خودروهای مونتاژ ایران در بازار است.

دانگ فنگ T5 یا  FMC T5 توسط فردا موتور در ایران مونتاژ می‌شود و فورتنینگ T5 EVO دانگ فنگ با نام تجاری لاماری ایما به بازار کشورمان رسیده است. آرین موتور، پس از سال‌ها وارات خودروهای متیسوبیشی و DS، حالا عرضه‌کننده لاماری ایما محسوب می‌شود.

لاماری ایما

موفقیت لاماری ایما با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ در بازار ایران، دلیل خوبی برای شرکت واردکننده است تا نسخه‌های برقی و هیبریدی را به سبد خود اضافه کند. این خودروها در کشور چین نیز، امکانات متنوع و ظاهر متفاوت دارند.

طراحی ظاهری لاماری ایما هیبرید و برقی

در نمای بیرونی لاماری هیبرید، سپر و جلوپنجره متفاوت با نسخه‌ی تمام بنزینی دیده می‌شود. همچنین قطعه‌ای باریک با ظاهر کروم براق، در امتداد چراغ جلو تا پایین سپر کشیده است تا لاماری ایما هیبرید، تفاوتی چشمگیر با دیگر مدل‌ها داشته باشد.

لاماری ایما هیبرید

در پشت، حفره‌های کوچک با حجم‌دهی بدنه، زیر چراغ‌ها عقب اضافه شده‌اند. طراحی سپرها و ادوات سیاه‌رنگ پلاستیکی نیز متفاوت از نسخه‌ی بنزینی لاماری ایما است. از نمای جانبی، تفاوت خاصی بین این خودروها با یکدیگر دیده نمی‌شود.

لاماری ایما برقی

لاماری ایما برقی، شانس کمی برای ورود به ایران دارد و از نظر اقتصادی باتوجه به قیمت بالای این خودرو و ارزانی بنزین، توجیح تجاری ندارد. این مدل، در نمای روبرو طراحی بسیار متفاوت از برادران بنزینی و هیبریدی ارائه می‌کند؛ اما از پشت و دید جانبی، مشابه است.

طراحی داخلی لاماری ایما هیبرید و برقی

باتوجه به تصاویر منتشر شده از لاماری هیبرید، ظاهرا فضای کابین و امکانات آن تفاوتی با نسخه‌ی بنزینی ندارد. نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچ، فرمان چرم D شکل مدرن، پمل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ و سقف پانوراما در تمام مدل‌های نصب می‌شود.

کابین لاماری ایما

مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید و برقی

ایما در مدل تمام بنزینی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر دارد. بالاترین گشتاور از ۱۵۰۰ دور بردقیقه تولید می‌شود و زمان‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹/۵ ثانیه فراهم می‌کند. این کراس‌اور با وزن خالص ۱۵۵۰ کیلوگرم، مجهز به گیربکس اتوماتیک دبل کلاچ ۷ سرعته است. میانگین مصرف سوخت لاماری ایما، ۶/۵ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده و نهایت سرعت، ۱۶۰ کیلومتر برساعت برآورد می‌شود.

لاماری ایما هیبرید
لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید، از یک موتور برقی اضافی روی پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کند. این خودرو نیز، دیفرانسیل جلو است اما ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ایما هیبرید نسبت به لاماری بنزینی، قدرت کمتر و گشتاور بیشتر دارد. به همین دلیل، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلوتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند.

لاماری ایما برقی با موتور الکتریکی ساخت BYD تولید شده است. این خودرو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور، تک موتوره دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با لاماری ایما EV، هشت ثانیه اعلام شده همراه باتری ۸۵/۹ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۶۳۰ کیلومتر دارد. این خودرو با ظرفیت باتری ۵۷/۸ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی ۴۳۰ کیلومتر نیز تولید می‌شود.

امکانات لاماری ایما فول آپشن، هیبریدی و برقی

ظاهرا برای علاقه‌مندان خرید مدل گران‌تر در ایران، به‌زودی نسخه‌ی فول‌آپشن به سبد آرین موتور اضافه می‌شود. تجهیزات این خودرو هنوز مشخص نیست اما ظاهرا در بحث ایمنی، برتری مهمی نسبت به لاماری معمولی خواهد داشت. تعداد ۶ کیسه هوا، هشدار نقطه کور، ترمز خودکار، سیستم حفظ خودرو بین خطوط و کمک راننده‌ی پیشرفته (ADAS)، احتمالا آپشن‌های لاماری ایما فول آپشن خواهند بود.

لاماری ایما داشبورد

لاماری ایما موجود در بازار ایران، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند،  ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر فشار باد تایرها، فناوری کنترل کشش، مدیریت پایداری، ترمز کمکی، حف خودرو در سربالایی و سرازیری، چراغ‌های LED ، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، دو کیسه هوا،  سانروف و سیستم صوتی مجهز به ناوبری فارسی است.

قیمت لاماری ایما فول آپشن، هیبرید و برقی

دانگ فنگ  EVO T5 در کلاس خودروهای چینی، یک مدل پیشرفته با طراحی مدرن و مجهز به فناوری‌هایی نزدیک به مدل‌های روز دنیا است. مدل بنزینی این کرا‌س‌اور در بازار خارج از کشور سازنده مثل روسیه، آستانه قیمت ۱۷ هزار دلار دارد و همراه امکانات کامل به قیمت ۲۱ هزار دلار فروخته می‌‌شود.

لاماری ایما هیبرید

فورتنینگ  T5 HEVساخت دانگ فنگ که در ایران، لاماری هیبرید نام خواهد داشت، آستانه قیمت ۲۰ تا ۲۱ هزار دلاری دارد. این خودرو برای بازار چین، امکانات بیشتر نسبت به لاماری تمام بنزینی، ارائه می‌کند. باتوجه به اینکه لاماری بنزینی در ایران، هم‌اکنون ۲ تا ۲/۲ میلیارد تومان قیمت دارد، پیش‌بینی هزینه خرید ۲/۵ میلیارد تومان برای مدل هیبریدی، قابل انتظار است.
نسخه‌ی برقی از شاسی‌بلند دانگ فنگ، برای مدل پایه (توان پیمایش ۴۳۰ کیلومتر) مخصوص بازار چین، ۲۱ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است و درکمال تعجب، چندان گران‌تر از نسخه‌ی هیبریدی نیست. مدل تمام الکتریکی، با آپشن‌های کامل و باتری  ۸۵/۹ کیلووات ساعت (توان پیمایش ۶۳۰ کیلومتر) به قیمت ۲۴ هزار دلار فروخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. TYSON

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با دلار ۵۰ تومن قیمت هیبریدی میشه ۵۰ هزار دلار .
    درحالیکه قیمت خودش ۲۱ هزار تاس . نسخه بنزینی هم همین قیمته طبق مقاله ( نسخه فول تازه ) . در کل یعنی بیش از ۲ برابر قیمتش میشه اینجا .
    با توجه به مقاله ک گفته شده این ماشین مونتاژی هستش ، آیا اگه سازنده همین ماشینو بجا مونتاژ ، وارد میکرد ، قیمت تمام شده پایین تر نمیشد ؟
    با توجه به حجم موتور که ۱ و نیم لیتریه و تعرفه ش هم ۳۱ درصد محاسبه میشه . البته اگه کمتر باشه ۲۱ درصده فک کنم .
    هزینه های شرکت و پرسنل و اینام کمتر .
    به هر حال حتما صلاح عزیزان و سعادت ما مردم در این بوده و شایدم راه بهشت هموار تر میشه این جوری :)

    موافقم ۸۷
    مخالفم ۶
    1. Dan

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (427 ديدگاه)

      بهار سال ۹۲ درست قبل انتخابات قیمت کیا اپتیما فول اپشن حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود
      قیمت جهانی فول آپشنش همون موقعه ۳۱۰۰۰ هزار دلار بود که با دلار ۳۵۰۰ تومانی اون موقع میشد حدود ۱۱۱ میلیون تومان که نسبت به الان خیلی منصفانه تر بود
      اونم تازه بعد از تورم های سال ۸۹ و ۹۰
      اگه اون کله زرده از برنامه جامع… خارج نمیشد و این وضعیت تا الان ادامه پیدا می‌کرد احتمالا خیابونا تا الان خیلی رنگی تر شده بودن
      همون ب باعث شد که سوناتا برام بشه آرزو
      بعد از النترا و اکسنت هم موندم اخرش زمین خریدم

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۴۰
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (8600 ديدگاه)

        اول اینو ساختن یا اوروس رو 😂 !
        کی از کی کپی کرده ؟

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲۶
        1. ۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (9 ديدگاه)

          سلام نوید جان
          اول لامبورگینی اوروس رو ساخت
          بعد لاماری ایما رو
          امیدوارم به جوابت رسیده باشی :)
          خیلی مخلصیم

          موافقم ۲۲
          مخالفم ۲
      2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1179 ديدگاه)

        البته قیمت خودرو تقریبا از سال ۹۲ تا ۹۵ ثابت موند، چون ارزش دلار حدود ۳ تا ۴ تومن بود

        موافقم ۴۱
        مخالفم ۰
    2. طراح خودنرو

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (69 ديدگاه)

      آخه چه طوریه ، برای x22 و جک اس سه با ۱۰۷ اسب بخار نوشتین حداکثر سرعت ۱۸۰ تا ولی برا این با صد نود و پنج اسب بخار نوشتین حداکثر سرعت ۱۶۰ تا ، اسب بخارا با هم فرق می کنه یا سرعتا سرعتای قدیم نیست ، به قول رامین فود ، سرعت نه ها ….. سورعت

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  2. mercedes

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    قیافش خوبه
    با این پول بی ارزش چی میشه خرید

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۸
  3. عرفان

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    ماشین بی اندازه خوشکلیه، ولی متاسفانه پولشم قشنگه…😂🫡🗿

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۱۰
  4. ALI

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هرچی پیش می‌ره بیشتر شبیه لامبورگینی اوروس میشه😐

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۱۰
    1. البرز

      ۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (36 ديدگاه)

      دقیقا 👏👏👏👏

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  5. بي نوايان

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    گزینه جذابی میشه اگر باافزایش تولید و واردات گسترده به قیمت کارخونه تقریبا حول و حوش ١۴٠٠ به دست مصرف کننده برسه…

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲۴
  6. مهدی

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عکس اخری انگاری اوروس از دور البته خیلی از دوررررر

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
      1. فرهام نامداری

        ۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        اون اینه یا این اونه؟

        موافقم ۵
        مخالفم ۵
  7. حسین

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2516 ديدگاه)

    بنظرم در کنار نسخه فعلی ، نسخه فول هیبرید عرضه بشه کافیه!
    امکانات بیشتر در کنار شتاب بهتر.

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  8. Hassan

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    طبق اظهار کارخانه ، نسخه هیبرید به صورت cbu وارد میشه برای اینکه تکنولوژی مونتاژ رو ندارند و نسخه حال حاضر تولیدی ۲۰٪ داخلی سازی هست که اونم احتمالا لاستیک ها و شیشه های باشه !

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  9. MehdiTurbo

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1495 ديدگاه)

    چرا هرچی برقی و الکتریکی میشه زشت تر میشه حتی لاماری
    لاماری غیر برقی خیلی خوشگلتر از برقیش
    چه داستانیه تو این برقی و الکتریکی
    حتی بنزم خودروهای غیر برقیش از برقیش خوشگلترند یا بی ام و
    حالا جدای از بب روح بودن روندنش طراحیشم بی روح میکنند

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
  10. محمد

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظر ندارم وقتی پولشو ندارم حالا چه ماشین خوبی باشه چه بد!!
    فقط یه سوال
    اگه یه موقع خدا حواسش نبود، میشه وقتی دلار اومد پایین قیمت این ماشینا هم بیاد پایین؟؟!!

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Close
کارنامه
فهرست