لیفان

لیفان X70 / ایکس ۷۰؛ مشخصات فنی، قیمت و مقایسه با رقبا

لیفان X70 یکی از جدیدترین خودروهای چینی مونتاژ ایران است. این کراس‌اور توسط شرکت خودروسازان بم با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان، پیش‌فروش می‌شود.

کراس‌اورهای کوچک و اندازه متوسط در سراسر دنیا محبوب هستند. از این گروه، مدل‌های ساحت چین برای مردم کشورمان اهمیت ویژه‌ دارند؛ چراکه با سطح درآمد فعلی و مالیات‌های سنگین بر انواع خودو، گزینه‌ی دیگری در دسترس نیست. خرید یک کراس‌اور دست دوم کره‌ای، بیش از یک میلیارد تومان هزینه خرید دارد و البته واردات خودروهای صفر کیلومتر ساخت برندهای معتبر هم، انجام‌نشدنی به نظر می‌رسد.

حدود یک دهه از واردات و مونتاژ X33 توسط مدیران خودرو می‌گذرد. این محصول تا امروز، پرفروش‌ترین خودرو چینی بازار ایران بوده و همچنان با تقاضا در بازار رو‌به‌رو است. از سویی دیگر، رقیب جدی با قیمت مشابه برای این کراس‌اور در کشورمان دیده نمی‌شود. جک S3  و چانگان CS35، پیشرانه ضعیف‌تر و بدنه کوچک‌تر نسبت به X33 دارند؛ درحالی‌که جک S5، هایما S7 در کلاس بدنه بالاتر هستند. حتی هایما S5 که پیشرانه‌ی قدرتمندتر از X33 داشت با توقف تولید توسط ایران خودرو مواجه شد.

از سال ۱۳۹۹ به بعد، تنوع شرکت‌های فعال در زمینه‌ی واردات و مونتاژ شاسی‌بلندهای چینی، رشد قابل توجه داشت. هم‌اکنون شرکت فردا، دو کراس‌اور چینی به نام‌های T5 و SX5 را پیش‌فروش می‌کند. مکث موتور نیز خودرویی به نام تیارا در کلاس شاسی بلند چینی دارد. شرکت‌های باسابقه‌تر، مثل سایپا، ایران خودرو و بهمن هم طی دو سال اخیر، چند کراس‌اور ساخت چین را به سبد محصولات مونتاژی خود اضافه کرده‌اند. با این شرایط، می‌توان اطمینان داشت که تنوع خودروهای چینی در بازار ایران، باز هم افزایش یابد.

لیفان X70 بم خودرو نمای اصلی

لیفان، یکی از شرکت‌های با سابقه در صنعت خودرو و موتورسیکلت چین‌ است. سال ۱۹۹۲، با سرمایه اولیه‌ی ۲۰۰ هزار یوآن (۳۰ هزار دلار)، شرکت موتورسیکلت‌سازی لیفان شکل گرفت و به سرعت با ساخت پیشرانه‌ی خودرو، توسعه پیدا کرد. در سال ۲۰۰۷ و تنها ۱۵ سال پس از تأسیس اولیه، مجموع تولید سالیانه‌ی انواع محصولات لیفان به ارزش ۱۲/۶ میلیارد یوآن (۱/۸۸ میلیارد دلار) رسید و مدتی بعد اعلام شد، ارزش صادرات لیفان به ۴۱۰ میلیون دلار رسیده است. خودروهای لیفان، در ۵۱ کشور دنیا با نمایندگی فعال، فروخته می‌شوند و موتورسیکلت‌های این برند، در اروپا، کانادا و مکزیک هم، قابل خرید هستند. علاوه بر ایران، خطوط مونتاژ خودروهای لیفان در جمهوری آذربایجان، مصر، اتیوپی، روسیه و اروگوئه فعالیت می‌کنند.

گروه خودروسازی بم (بم خودرو) دارای زیرمجموعه‌هایی شامل کرمان موتور است که مدل‌های مختلف ساخت JAC چین را مونتاژ می‌کند. در گذشته، چند مدل لیفان مثل سدان ۸۲۰ و کراس‌اور X60 هم توسط خودروسازی بم در ایران عرضه می‌شد اما با افزایش تحریم‌ها، مونتاژ خودروهای لیفان به پایان رسید.

لیفان X70 بم خودرو

لیفان X70 در سال ۲۰۱۸ وارد بازار چین شد و ظاهرا بعد از سال ۲۰۲۱ توسط شرکت سازنده، تولید نشده است. در سایت رسمی لیفان چین به آدرس Lifan.com و  livanauto.com نیز، مدل X70 دیده نمی‌شود. این خودرو به کشورهای مختلف، از جمله روسیه صادر شده و یک نوع تجهیزات فنی ثابت داشته است. موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی، ساختار دیفرانسیل جلو و گیربکس اتوماتیک CVT، مهم‌ترین مشخصات لیفان X70 هستند.

طراحی بدنه و نمای بیرونی لیفان X70

با نگاهی به لیفان X70، شباهت فنی و ظاهری با ام‌وی‌ام X33 دیده می‌شود. از نظر ابعاد، این خودرو با طول ۴,۳۹۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۲۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۷۱۵ میلی‌متر، تفاوت چندانی با رقیب ساخت چری ندارد. لیفان X70 در نمای رو‌به‌رو، بسیار زیباتر از X60 به‌نظر می‌رسد و البته فراتر از یک کراس‌اور اقتصادی ساخت چین نیست. چراغ اسپرت با کشیدگی به سمت گلگیر، جلوپنجره ساده همراه خطوط براق کروم، مه‌شکن‌های دایره‌ای در طرفین سپر و چند خط حجم‌دهنده روی درپوش موتور و زیر چراغ‌ها، ترکیبی عامه‌پسند برای لیفان X70 فراهم می‌کنند. ادوات سیاه‌رنگ پلاستیکی در سپر، رکاب و گلگیرهای این خودرو، کم‌تر از ام‌وی‌ام X33 است و از این نظر، کمی لوکس‌تر جلوه می‌کند.

لیفان X70 بم خودرو

در اندک تصاویر موجود از X70 وارداتی، رینگ‌های اسپرت پنج‌پر با اتصالات دوگانه وجود دارند که بسیار زیبا و چشم‌گیر به‌نظر می‌رسند. بین دستگیره‌های ورودی به کابین، برجستگی خط بدنه دیده می‌شود که موازی با حجم‌دهی مشابه در نزدیکی چراغ عقب است. در نمای پشت، صرفه‌جویی شرکت سازنده برای نصب قطعات پلاستیکی فراموش شده و سپر عقب برخلاف سپر جلو، تمام پلاستیک است. مشابه X33، حفره‌های چهارگوش طرفین سپر لیفان X70 هم، کاربرد خاصی از نظر فنی ندارند؛ چراکه یک لوله اگزوز رها شده در سمت چپ و زیر اتاق، تنها خروجی پیشرانه خواهد بود.

نمای پشت لیفان X70 بم خودرو

لیفان X70 برخلاف ام‌وی‌ام X33، دارای چرخ یدکی نصب شده زیر بدنه است که البته هنگام نیاز به استفاده با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ اما زیبایی نمای پشت را بهبود می‌دهد و امکان بازگشایی درپوش صندوق به سمت بالا را فراهم می‌کند. شاید مهم‌ترین نکته منفی در طراحی این کراس‌اور چینی با وجود چراغ‌های اسپرت و عامه‌پسند، حالت صاف و بی‌روح در کاپوت عقب باشد که عملا ناهماهنگ با دیگر اجزا و بی‌هدف به‌نظر می‌رسد.

طراحی داخلی و کابین لیفان X70

حالت ساده و کم‌هیجان لیفان X70 در فضای کابین هم وجود دارد. نمای دو رنگ با خاکستری و نقره‌ای، همراه نمایشگر لمسی ۹ اینچ و کلیدهای کم‌تعداد در وسط، شباهت‌هایی به خودروهای مدرن و سبک طراحی مینیمال دارد؛ اما در مجموع راضی‌کننده نیست و یک محصول ارزان‌قیمت را تداعی می‌کند. براساس تصاویر موجود، پوشش چرم مصنوعی دور فرمان وجود دارد و برای استراحتگاه بازو داخل درهای ورودی و محل کلیدهای بالابر شیشه نیز، پوشش نرم و چرمی استفاده شده است. بسیاری از رقبا مثل ام‌وی‌ام X33، دارای دستگیره‌های بزرگ‌تر و طراحی بهتر برای این قسمت هستند.

کابین لیفان X70 بم خودرو

از نکات مثبت در فضای داخلی X70 می‌توان به نمایشگر تمام رنگی در پنل پشت فرمان، استارت دکمه‌ای و صندلی‌های اسپرت اشاره کرد. نوع کلیدهای روی فرمان برای استفاده از کروز کنترل و ارتباط تلفنی هم، فراتر از مصحولات هم‌رده مثل X33، شباهت زیادی به خودروهای مدرن بازار جهانی دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی لیفان X70

تنها قوای محرک قابل سفارش برای لیفان X70دارای پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی، همراه جعبه‌دنده CVT است. این موتور، ۱۴۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد که از این نظر، کاملا مشابه X33 مدیران خودرو خواهد بود. هنوز اطلاعات دقیقی از عملکرد سرعت‌گیری لیفان X70منتشر نشده است اما باتوجه‌به وزن خالص ۱۴۶۰ کیلوگرم، می‌توان انتظار داشت حدود ۱۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و با میانگین مصرف سوخت ۱۰ تا ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتربرساعت داشته باشد. این محصول مشابه دیگر کراس‌اورهای چینی بازار ایران، صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود.

فرمان لیفان X70 بم خودرو

امکانات رفاهی و ایمنی

لیفان X70 در مقایسه با دیگر خودروهای چینی هم‌‌رده، تاحدودی کامل‌تر و پیش‌رفته‌تر است. سیستم مدیریت پایداری ESP در بسیاری از مدل‌های وارداتی از جمله نسخه‌های قدیمی X33 وجود نداشت اما برای X70 قابل استفاده است. همچنین استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید (Keyless)، صندلی برقی راننده و گرم‌کن داخلی برای صندلی‌های جلو، امکانات جالب توجه در کراس‌اور لیفان هستند. مهم‌ترین آپشن‌های X70عبارتند از:

  • فرمان هیدرولیک
  • فناوری ترمز و تعادل ESP و ABS و EBD و BOS
  • استاندارد آلایندگی یورو ۵
  • دو کیسه هوا
  • کروزکنترل
  • تهویه خودکار
  • سانروف
  • تریم داخلی چرم مصنوعی
  • صندلی برقی راننده ۶ جهته
  • گرم کن صندلی های جلو
  • استارت دکمه ای
  • کامپیوتر سفر
  • روشنایی روز LED
  • نمایشگر ۹ اینچ اندروید
  • حسگر باد لاستیک
  • آینه الکتروکرومیک
  • دوربین عقب
  • حسگر پارک جلو و عقب

قیمت نهایی و مقایسه با ایکس ۳۳

در سال ۱۴۰۰ قرار بود لیفان X70 با قیمت نهایی ۵۸۰ میلیون تومان به دست مصرف‌کننده برسد. پیش‌فروش این کراس‌اور با پرداخت ۴۲۰ میلیون تومان و موعد تحویل خرداد۱۴۰۰ نیز انجام شد. جدیدترین آگهی ثبت نام X70، ویژه مردادماه ۱۴۰۱ قیمت قطعی ۷۹۹ میلیون تومان دارد.

ایکس 33 مدیران خودرو

در بازار آزاد، هم‌اکنون قیمت X33 با جعبه‌دنده CVT به ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است. شرکت مدیران خودرو از اواسط سال ۹۹، نسخه‌ای به‌روزشده از X33 را همراه جعبه‌دنده خودکار ۵ سرعته، جلوپنجره جدید، فرمان کمکی برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ و سیستم حفظ پایداری (ESP) پیش‌فروش می‌کند که هم‌اکنون ۷۲۴ میلیون تومان قیمت دارد.

لیفان X70 بم خودرو

از دیدگاه نگارنده، باتوجه‌به نوع طراحی بیرونی، ادوات کابین و کیفیت قطعات فنی، ضمن تجربه رانندگی با X33 اسپرت CVT، نمی‌توان برای خرید لیفان X70 با قیمت بالاتر مجاب شد. ضعف طراحی در عقب، کیفیت متوسط ادوات مختلف در کابین و نصب گیربکس CVT مهم‌ترین نکات منفی برای لیفان  در مقایسه با X33 هستند؛ اما باتوجه‌به شرایط بازار انحصاری ایران و فقدان تنوع متناسب با تقاضا، احتمالا X70 نیز خریدارانی پیدا خواهد کرد.

مردم کشورمان با هجوم برای خرید کراس‌اورهای چینی مثل ام‌وی‌ام X22 و جک S3 که ابعاد کوچک، پیشرانه‌های ضعیف و امکانات محدود دارند؛ ثابت کرده‌اند شرکت‌های واردکننده و کارخانه‌های مونتاژ خودروهای چینی، همیشه سودآور و پررونق خواهند بود. تا زمانی‌که عرضه بسیار کمتر از تقاضا باشد و تورم ناشی از کاهش ارزش پول ملی ادامه یابد، مشکلی برای پیش‌فروش خودرو در ایران وجود نخواهد داشت.

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ارسلان

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (298 ديدگاه)

    خب لیفان ایکس ۷۰ جدید اومده بازار در مقایسه با ایکس ۳۳ که خیلی وقته توی بازاره و مردم کم و بیش روش شناخت دارن و حضورش چندین ساله ش در بازار ایران هم احتمالا باعث فراوانی لوازم یدکی ایکس ۳۳ شده باشه نسبت بقیه چینی ها
    فک میکنم تنها چینی هایی که قطعات شون راحت تر گیر بیاد و فراوان تر باشن کاپرا و لندمارک باشن بخاطر یکی بودن قطعات شون + ایکس ۳۳
    اگه موتور میتسوبشی با کیفیت داشته باشن از اونجایی که تنفس طبیعی ۲ لیتر به بالا هستن شاید بدرد کسایی که میخوان ایرانی نخرن و بوجه شون تا چینی میرسه بدردشون بخوره و خوب باشه
    ولی اگه بی وای دی اس ۶ مونتاژش توی ایران مثله ایکس ۳۳ ادامه دار بود و به فراوانی قطعات یدکش می انجامید فک میکنم ارزشمندتر از بقیه چینی ها می بود حداقل پلتفرم لکسوس آر-ایکس ۳۵۰ قدیمی رو داره در نتیجه میشه روی ایمنی و دوارم شاسی ش تقریبا حساب کرد و سواری نرمی هم میگن داره
    بازار انحصاری دیگه همینه
    راستی از امسال مالیات خودروی لوکس ش رو نده میان سر وقتش اموال ش رو ضبط میکنن تا مالیات ش وصول بشه + ۱۰ درصد جریمه قانون ش اجرایی شد
    لندکروز ۲۰۱۲ گفتن سالیانه ۷ میلیون
    راوفور گفتن ۴۴ میلیون
    بی ام و سری ۲ مدل ۲۰۱۸ گفتن ۳۴ میلیون
    تیگو هفت فک کنم زده بود ۱۱ میلیون / ماشین چینی اقتصادی هم مالیات داره
    دیگه بقیه ش یادم نیست

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  2. مانی

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اوج فروش ماشین های چینی تو ایران سال ۹۶ بود که در اون سال بالای ۱۷۰ هزار دستگاه ماشین چینی در ایران فروخته شد.پس از خروج آمریکا از برجام و در پی اون خروج برخی از شرکت های چینی مثل چانگان،برلیانس و جیلی و… از ایران و نیز افزایش ده برابری قیمت خودرو در عرض سه سال،فروش ماشین های چینی افت قابل توجهی کرد و به کمتر از ۷۰ هزار دستگاه در سال رسید.کلا،به نظرم تو ایران باید روی مدلی از ماشین چینی سرمایه گذاری کرد که فروش اون بیشتر از بقیه چینی ها بیشتره و گرنه ماشین رو دست آدم می مونه….با این حساب،من تو کراس اوورهای صفر کیلومتر چینی مطلوب ترین گزینه رو از لحاظ ارزش،ام وی ام X33s می دونم.چون تو بازار ایران جا افتاده و تقریبا تو هر خیابون و کوچه ای دیده میشه و لوازم یدکی اش هم هست.البته الان با پول بیشتر( حول و حوش یک میلیارد تومن) میشه گزینه های مطلوب تری مثل رنو کپچر مدل ۲۰۱۷ یا پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۶ را خرید.فقط مشکل این ماشین ها اینه که لوازم بدنه اونا خیلی کم و گرون هست و باید تو رانندگی با اونا خیلی احتیاط کرد تا تصادفی نشه.

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      رنو کپچر واقعا برای استفاده خانوادگی آزاردهنده است، خیلی کوچیکه، برای چهارنفر آدم بالغ جا نداره، صندوق عقب هم برای مسافرت یا خریدهای هفتگی جواب نمی ده
      خانم ها عاشق کپچر هستن تا کارهای روزمره و رانندگی شهری انجام بدن
      پژو ۲۰۰۸ نسبت به کپچر جادارتره ولی اونقدر گرون شده که به نظر من نمی صرفه
      برای کسی که بودجه اش در حد ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومن باشه و یک ماشین بی دردسر خانوادگی بخواد، واقعا X33 تنها گزینه است
      سوزوکی ویتارا دست دوم حدود یک میلیارد تومن هم البته خیلی خوبه
      بعضی دوستان ممکنه بگن نیسان تیانا، مزدا ۳، کمری ۱۰ ساله از ماشین چینی صفر کیلومتر بهتره
      ولی همین گزینه های رویایی، دردسرهایی داره بعد از یک سال رانندگی و هزینه های جانبی، مشخص می شه

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۶
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (603 ديدگاه)

        بهترین گزینه اگر سدان پسند باشی در ایران مزدا سه n به دلیل قطعات یدکی فراوان و شتاب بهتر از رقبا همین کمری ، سوناتا ، اپتیما ،شتابشون نزدیک به یک ثانیه کمتره . از لحاظ متریال داخلی هم صندلی های چرمی و راحتی داره جنس دست گیره ها و داشبورد جنس مرغوبیه. از لحاظ رنگ بدنه میگن که جلو آفتاب نباید بزاری خراب میشه دروغه من تو گرما ۴۷ درجه هر هفته میرم شهرستان پارکینگ ندارن جلو در پارک می کنم نه آفتاب سوخته شده ن رنگش رفته خلاصه ماشین خوبیه

        موافقم ۵
        مخالفم ۴
      2. Shayan

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (108 ديدگاه)

        دقیقاً

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    2. نوید AJ

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3449 ديدگاه)

      سوال من اینه این پول های میلیاردی از کجا میاد که تهش راضی میشن بدن ماشین چینی بخرن؟ وضع مردم خوب شده یا الکی ادای حال بدا رو در میارن؟ جدی پرسیدم از جو و بازار اونجا خبری ندارم.

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
      1. حسین

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2362 ديدگاه)

        مردم ایران قبل گرونی پول هاشون را به طلا ، دلار ، زمین ، خودرو خارجی و … تبدیل کردن!
        از اونجا می یاد

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
        1. نوید AJ

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3449 ديدگاه)

          مرسی. امیدوارم زودتر این شب سیه، به صبح سپید برسه

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
      2. سیاوش

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پول زیاد همیشه بوده و خواهد بود ولی فقط در اختیار قشر خاص

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  3. meysam

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3531 ديدگاه)

    امروز این دومین مقاله از این ماشینه
    چه لزومی داشت؟؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۸
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      دقیقا لزومش مشخصه
      از امروز پیش فروش شروع شده و نیاز به معرفی جامع داره

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲
  4. Amin.aj

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (77 ديدگاه)

    اینقدر این چینا تو ایران زیاد شدن همرو با هم قاطی کردم 😐

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  5. سیاوش

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    کمپانی ورشکست شده چینی

    موافقم ۹
    مخالفم ۸
  6. Alireza

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    من به شخصه چرخ ماشین های دست دومی مثل پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر و مدل های هم رده قیمتی کیا و هیوندای رو به این ترجیح میدم حتی اینکه سگمنت متفاوتی باشن
    تا جایی که شنیده بودم هم قیمت خودرویی لیفان تو چین ورشکست کرده بود (البته صحتش رو نمیدونم)
    از طرفی تو همین برند های چینی هم بنظرم ماشین های بهتری هست …

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  7. Mohammad

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (404 ديدگاه)

    مگه ورشکسته نشد این شرکت؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  8. نویدی

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    یه مشت آت و آشغال بد قیافه و کم بازده و پرمصرف…با وضعیت فعلی ارزششون نباید بیشتر ۴۰۰ تومن باشه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. خبر

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مطمعنم که شما تابه حال ماشین چینی نه داشتی و نه سوار شدی..لیفان x60 مصرفش از ۲۰۶ کمتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. محسن

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    از آقای اشتری یا دوستانه که واقعا تجربه دارند درخواست دارم تا راهنمایی کنند با حدود ۵۰۰تومن تا ۶۰۰ چه ماشین کارکرده ای بگیرم بهتره که اذیتم نکنه چون دارم قسط برمیدارم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. حسن محسنی

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقاسلام برهمه. ماشین خوب ارزان وبالوازم ارزان وحتی تسمه تایم هم نداره میخواهید.؟ لیفان ایکس۶۰. بنداول سال۹۷خریدم روزبه روز روانترشده اولش سربالایی ها مشکل داشت ولی الان رون شده. وقتی از مسئول فنی شرکت پرسیدم اقاماشین به این خوبی چراتولیدنمیکنید یواشکی گفت صرف نمیکنه خراب نمیشه. من بنزین خراب زدم فکرکردم پمپ بنزینش خراب پمپش پرایدی بود۲۰۰تومن. به خدا نسبت به قیمتش عالیه البته دنده اتوماتیکش دنده دستی هاش مصرف کننده ناراضی هستش. مخلصم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  11. mahdi

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در تایید نظر جناب محسنی/ ینده حدود شش سال است که لیفان X60 سوار میشم. واقعا در محدوده قیمتی و سگمنت خودش ماشین ارزنده و بدون دردسری هست ضمن اینکه اتومات هست و ارتفاع خوب و بلندی هم دارد و هم داخل ماشین و هم صندوق ماشین بسیار جادار است و شاسی و بدنه بسیار مستحکمی دارد و تسمه تایم هم ندارد و زنجیر دارد و موتورش ۱۸۰۰ سی سی تنفس طبیعی تویوتا کرولای۲۰۰۷ است به گونه ای که میتونید در هنگام نیاز و تعمیرات لوازم موتور تویوتا رو استفاده کنید فقط فروش این ماشین سخت است (به دلیل اینکه ابتدا مدل دنده ای این ماشین به بازار آمده بوده و جالب نبوده است) و اینکه شتاب ماشین کم است ; ولی به سبب نوع طراحی گیربکس این ماشین کشش ماشین به نسبت رقبایش خیلی خوب و راضی کننده است. حالا مشکلی که وجود دارد این است که از ابتدا تا الان. هر دوست و آشنایی که با بنده برخورد میکند میگه این چه ماشینی هست که سوار میشی؟؟ این چه برندی هست؟؟ از شما بعید است!! من هم به همه دوستان میگم که تا خودتان این ماشین رو نداشته باشین و سوار نشین متوجه خوب بودن این ماشین نمیشوید و من با این ماشین راحت هستم و ماشین بی آزار و خوبی هست.
    به سبب رضایتم از X60 الان لیفان X70 سوار میشم/
    حالا لیفان X70 به لحاظ مستحکم بودن شاسی و بدنه و جادار بودن و بی آزار بودن به مانند لیفان X60 است و به لحاظ طراحی و زیبایی بیرون و داخل و قوی تر بودن موتور و کشش بالاتر و تجهیزات/ بهتر و کاملتر از لیفان X60 است و فرمان پذیری هردو هم که واقعا خوب است.
    حالا الان دقیقا همان موضع گیری هایی که چندسال قبل در خصوص لیفان X60 به راه انداخته بودند دارند در خصوص لیفان X70 هم به راه می اندازند !!
    قطعا تصمیم گیری با خود افراد است و هرکس بایستی صلاح کار خویش را تشخیص دهد و اجرا کند. عرایض بنده هم مبتنی بر تجربه شش ساله خودم و جمعی از دوستان بود.
    ارادتمند همه دوستان هستم.
    ممنون.

    موافقم ۸
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا