S800 سدان الکتریکی لوکس و بزرگی از اتحاد خودرویی هوآوی است که با قیمتی بین ۱۴۰ تا ۲۰۰ هزار دلار قصد رقابت با بنتلی، رولزرویس و میباخ را دارد.
خودروهای چینی طی یک دههٔ گذشته در زمینهٔ طراحی، تکنولوژی، کیفیت و تجمل پیشرفت زیادی داشتهاند و حالا جدیدترین برند خودرویی این کشور ادعای رقابت با لوکسترین برندهای اروپایی یعنی میباخ، رولزرویس و بنتلی را دارد. این برند تازه تأسیس که ماکسترو (Maextro) نام دارد، سرمایهگذاری مشترکی بین هوآوی و جک است. ماکسترو چهارمین برند اتحاد خودرویی هوآوی موسوم به HIMA محسوب میشود و در جایگاهی بالاتر از دیگر برندهای این گروه یعنی لوکسید (هوآوی-چری)، استلاتو (هوآوی-بایک) و آیتو (هوآوی-سرس) قرار میگیرد.
اولین محصول برند ماکسترو، سدان مجللی بنام S800 است که در بهار ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد. هرچند خودروسازان چینی طی سالهای اخیر در طراحی بسیار پیشرفت کردهاند ولی S800 هنوز هم در دام آشنایی گرفتار شده است. این خودرو بجای ارائهٔ طراحی منحصربهفرد، از سدانهای لوکس اروپایی الهام گرفته و عناصر ظاهری آنها را باهم ترکیب کرده است. رینگهای دیسکی شکل بدون شک از رولزرویس الهام گرفتهاند، ورودی هوایی پایین سپر جلو با تریم کرومی بنتلی را به یاد میآورد و طرح دورنگ بیرونی میباخ را فریاد میزند. طراحی عقب خودرو نیز با چراغهای سراسری یادآور پورشه پانامرا است.
البته در ظاهر S600 چند ویژگی منحصربهفردی هم دیده میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به دستگیرهٔ درها با طرح ستارهای و چراغهای عمودی جلو با گرافیک داخلی مشابه کهکشان راه شیری اشاره کرد ولی این ویژگیها برای ایجاد هویتی مستقل کافی نیستند. به نظر میرسد سازندهٔ چینی روی ابعاد بزرگ S800 تأکید زیادی دارد زیرا به گفتهٔ مدیرعامل هوآوی، این سدان لوکس از ۹۹.۹۹ درصد خودروهای جادههای چین بزرگتر خواهد بود. این ماشین ۵,۴۸۰ میلیمتر طول، ۲,۰۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۵۳۶ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۳۷۰ میلیمتر است. با این ابعاد، S800 بسیار نزدیک به میباخ S کلاس خواهد بود.
از داخل این خودرو فقط یک تصویر منتشر شده که چیز زیادی را نشان نمیدهد. در این تصویر، سقف موسوم به آسمان ستارهای دیده میشود که از خودروهای رولزرویس الهام گرفته است. دو صندلی لوکس مجزا در عقب و متریال باکیفیت برای تودوزی هم ویژگیهای دیگری است که تا این لحظه از S800 میدانیم. البته تصاویر جاسوسی طرح سه نمایشگر را در جلوی خودرو نشان دادهاند. همچنین ازآنجاییکه هوآوی یکی از بازوهای توسعهٔ این ماشین است، سیستمهای کمکرانندهٔ مجهز به هوش مصنوعی و قابلیت خودران سطح سه هم برای آن در نظر گرفته شده است.
فعلاً مشخصات قوای محرکهٔ S800 هم اعلام نشده و برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد رقیب چینی میباخ و بنتلی باید چند ماه صبر کنیم. بااینحال، میدانیم که سدان مجلل ماکسترو خودروی بسیار گرانقیمتی خواهد بود. قیمت حدودی S800 بین ۱ تا ۱.۵ میلیون یوآن معادل ۱۳۸ تا ۲۰۷ هزار دلار اعلام شده است که آن را مستقیماً در برابر خودروهایی مثل مرسدس بنز EQS و بامو i7 در بازار سدانهای لوکس الکتریکی قرار میدهد.
.
۷ آذر ۱۴۰۳نه دیگه…..داستان واسه خودرو سازهای اصیل خیلی داره بغرنج میشه!
مزدا
۷ آذر ۱۴۰۳طراحیش در حد خودرو 50 هزار دلاری هست
میباخ کجا واین کجا
Sina_carshow
۷ آذر ۱۴۰۳یادمون نره ماشین ۸۰ هزار دلاری نئو چند سروگردن از میباخ تعلیق نرم تری تو سرعت گیر ها داشت کلیپش در اومد
تازه یوتوبر معروف آمریکایی mkbhd یا همین مارکز پشت یه مینی ون چینی به نام li auto mega نشسته بود میگفت از رولز رویس اسپکتر نرم تره تعلیقش
حالا مهم نیس تا وقتی عرضه جهانی نشدن اینا تهدیدی حساب نمیشه برا شرکت های محبوبتون
Light Year
۷ آذر ۱۴۰۳عرضه جهانیش برای چین کم دردسر نخواهد بود
این همه کمپانی اروپایی و امریکایی به این راحتیا نمیکشن کنار تا چین بیاد و سهمشونو بگیره
Taha Ayoobi
۷ آذر ۱۴۰۳بله نئو نرم تر از اس کلاس بود با تعلیق آمریکایی
Sina_carshow
۷ آذر ۱۴۰۳دقیقا برا همین خیلیاشون حتی آفریقا و خاورمیانه هم عرضه نمیشن و فقط تو چین میمونن
Nismo
۷ آذر ۱۴۰۳طاها: تا جایی که من میدونم این ماشین از تعلیق فعال الکترونیکی اسکای راید استفاده میکنه با شاسی فعال فکر نکنم ربطی هم به آمریکا داشته باشه
اگر شما اطلاعات بیشتری داری بگو ما هم بدونیم
Taha Ayoobi
۷ آذر ۱۴۰۳نیسمو جان من اینو دیده بودم
https://www.pedal.ir/porsche/porsche-chassis-tech-future-sports-cars/
دیجی
۷ آذر ۱۴۰۳باور کنید اگه چینا یه زمانی تو فروش خودرو جا بیافتن از همه برندها گرون فروش تر میشن الان دارن با قیمت پایین جاشونو سفت میکنن
Light Year
۷ آذر ۱۴۰۳همه همینن . اصلا خاصیت صنعته انگار
هرکسی اسم دربیاره و اعتباری کسب کنه ، شروع میکنه یا قیمتشو میبره بالا یا هم اگه رقیب مناسبی نداشته باشه میزنه تو سر کیفیت و دیگه اون قبلیه نمیشه
چون میدونه جنس بی کیفیت یا معمولی هم بسازه ، بازم مشتریاش هستن
البته چون همیشه رقابت هست ، معمولا نمیبینیم که بیان و از کیفیت کم کنن . اما اون گرون فروشیه به وفور یافت میشه و اصطلاحا میگن پول برند میگیره
Kiarash
۷ آذر ۱۴۰۳دقیقا 👏👍
Arshia m3csl
۷ آذر ۱۴۰۳تو دنیا هونگچی و خودرو ساز های لوکس چین فروش زیادی ندارن همه بنز و لکسوس و ائودی انتخابشونه که تعهد به مشتری و خدمات عالی دارن
Sina_carshow
۷ آذر ۱۴۰۳فقط اون ۱۰ تا مثبتی که گرفتی
مشخصه فروش کمتری دارن چون اصن عرضه نشدن و یا تعرفه های سنگین براشون میبندن
هروقت درست عرضه شد اونوقت باید فروش مقایسه بشه
Kiarash
۷ آذر ۱۴۰۳لطفا فشار کمتر بخورید و از این سایت بیرون بروید !
هرکی یه نظری داره جواب همرو نمی خواد بدی که
Sina_carshow
۷ آذر ۱۴۰۳فشار چیه دوستمون اطلاعات کافی مثکه نداره این خودرو ها عرضه نمیشن که بخوان فروششون مقایسه بشن
سطح سواد کاربرای واقعا پایین اومده این چند وقته
Kiarash
۷ آذر ۱۴۰۳اتفاقا سطح سواد همه اوکی هست ولی من نمیدونم چرا اینقدر تعصب دارین اوکی ولی دیگه نه انقدر
برای مثال شما چند وقت پیش اسکالید ، جی کلاس رو با بی وای دی مقایسه کردین !
هر خودروسازی توی یه کاری پیشرفته و قابل توجه هست برای مثال : آلمان : مهندسی ، پرفومنس
ژاپن : دوام ، کم مصرف
آمریکا : خودرو های خانوادگی ، پیکاپ
فرانسه : هاچبک ، سدان های خوب و البته ویژگی های نسبتا یکی با آلمان
انگلیس : یک جورهایی با آلمان یکی هست
کره : قیمت مناسب ، و مشتری مداری نسبتا خوب
چین : همون ویژگی های کره ولی تو برقی سازی پیشرفت بزرگی داشته ولی تو بعضی از بحث ها هنوز به کره نمی رسه ولی مدتی بعد دیگه تو بورس می یوفته
( توجه تمام مثال هایی که زدم از نظر شما ها شاید درست نباشه اما مثال های معروف و ثابت شده رو برای شما ها گفتم )
Sina_carshow
۷ آذر ۱۴۰۳یعنی بقیه دوستان تعصب ندارن ماشینایی مثل تسلا و چینی هارو اشغال خطاب میکنن بی دلیل؟ حتما یه دلیلی داره که فقط این تسلا و کمپانی های چینی مثل بی وای دی امسال رشد فروش داشتن وگرنه مردم خود آزاری ندارن به قول خیلیا این بنجل هارو به جای برندای اصیل بخرن
الان چه ایرادی داره من بیام یانگ ونگ یو ۸ رو اسکلید مقایسه کنم؟ کلاس کاریشون یکیه قیمتا یکی خلاصه تو یک سگمنت هستن نباید یعنی مقایسه بشن چون یکی چینیه یکی آمریکایی؟ یعنی چی متوجه نمیشم ایرادش چیه
بعد چین الان چندین سال جلوتر از کره ای ها و ژاپنی ها تو بحث تکنولوژی یا حتی هیبرید و برقی هستش خوب بالاخره مصرف سوخت کمتر بازدهی بالاتری داره
خوب واقعیته ژاپنی ها این روزا کم کاری میکنن تو استفاده از تکنولوژی های روز باز کره یکم وضع بهتری داره مثلا لکسوس lx700h ته هیبرید سازی ژاپن بود الان یه خودرو میان رده بی وای دی همونقدر خروجی داره با مصرف سوخت کمتر، هیبریدی های پرچمدار بماند
یا الان مثلا ioniq 5n دیگه رنجی که میده ۳۵۰ کیلومتره چینی ها راحت با شتاب بالاتر رنج بالای ۶۰۰-۷۰۰ کیلومتر دارن
سوشیانت
۸ آذر ۱۴۰۳بله کاملا اشکال داره که شما یانگ وانگ رو با اسکالید مقایسه کنی چون اسکالید یه اس یو وی سه ردیفه هست
BMW ( کیارش )
۷ آذر ۱۴۰۳اتفاقا سطح سواد همه کاربر ها اوکی هست ولی دوست عزیز هرکی به یه خودرو سازی علاقه داره برای مثال من بی ام و شما برند های خوب چینی نیاز نیست که جواب همه رو بدی یکی از چین بدش میاد یکی هم میگه خوبه
مشکل همه دعوا ها تعصب و تو این اوضاع بد مملکت دیگه هیچ اعصابی واسه همه نمونده بعد میایم وارد سایت بشیم و یکم حال و احوالمون عوض بشه بدتر میشه !
B
۷ آذر ۱۴۰۳چه حرفای مسخره ای میزنین عشقش میکشه جواب میده و ربطی به باقی کاربرا نداره قوانین پدال رو هم رعایت میکنه
Kiarash
۷ آذر ۱۴۰۳دوستان عزیز من اول با اکانت bmw کامنت رو فرستادم بعد دیدم ناپدید شده و گفتم احتمالا ارسال نشده بعد اومدم با اکانت اصلیم فرستادم 😄
سوشیانت
۷ آذر ۱۴۰۳استاد این ماشین هنوز به طور کامل معرفی نشده اون وقت چجوری به این نتیجه رسیدی؟!😂
OM.01
۷ آذر ۱۴۰۳به ترتیب از سال 2020 فعالیت هواوی در صنعت خودرو=
سرس و هواوی= ایتو
بایک و هواوی= استلانو
چری و هواوی= لوکسید
جک و هواوی= ماکسترو
هواوی سیستم عامل و پلتفرم و سیستم انتفال قدرت رو تامین میکنه و تولید مونتاژ به عهده خودروسازان سنتی چینی هست
نکته جالب شباهت طراحی هست که مشخصه همه خودروی مشترک هواوی هست
فروش نیم میلیون خودرو توسط هواوی یا بهتره بگیم شراکت مشترک که خودشون میگن HIMA
https://carnewschina.com/2024/11/26/huawei-hima-achieves-500000-cars-in-32-months-luxeed-now-a-success-as-well-as-aito/
خداوکیلی دمه هواوی گرم با وجود تحریم ها هم در گوشی خوب مینوازد هم در خودرو. میت 70 هم دیروز 26 نوامبررونمایی شد
با بدنه کامپوزیت تیتانیوم-آلومینیوم کلاس هوافضا !! و سیستم عامل اختصاصی هارمونی.
هرچند تراشه خیلی عقبه و نبود خدمات گوگل کمی مشکل ایجاد میکنه ولی خب بقیه چیزها اوکیه.
بیشتر از این ناراحتم چرا چین میتونه همچین چیزی بسازه ولی ما ته هنر و استانداردمون ریرا هست😢
B
۷ آذر ۱۴۰۳بدنه چه چیز مسخره ایه یاد گرفتین الان بدنش الماس باشه چه تاثیری تو کارایی گوشی داره ؟ فقط قیمتو بالا میبره
سوشیانت
۷ آذر ۱۴۰۳تو سایت خود آیتو برید نوشته هواوی با همکاری سرس ماشین هاش رو طراحی مکنه اون دو شرکت دیگه هم به لطف جوینت ونچر وجود دارن پس هواوی تا به الان هیچ ماشینی از خودش نداشته
علوی سعید
۷ آذر ۱۴۰۳ریرا هم چینی هست عزیز
تنها مزیت ایران تو جهان گنده گویی هست و طهارت در توالت
محمد ۱
۷ آذر ۱۴۰۳این قر و اطفارها به خاطر داشتن توان مالی در کنار دستیابی به علم روز … مخصوصا با خرید برندهای معتبر… و تلاش برای بهتر شدن هست… استفاده از فرصتها… برای مطرح تر شدن یک کشور … مثلا در زمینه خودروسازی….
نتیجه ذخیره ثروت با فروش آهن پاره ها…. و بالا رفتن قدرت مادی… در کنار……….. پشت کار…
حالا نه که خیلی عالی باشه… اما برای این کشور … قابل ستایش هست…
نانو
۷ آذر ۱۴۰۳چراغ ها ماشین الهام گرفته از راه شیری هست چیز جدیدی نیست چون کویک خودمون 5سال پیش چراغ های ماشین از دب اصغر الهام گرفته رو ساخته
محمد ۱
۷ آذر ۱۴۰۳البته .. بیشتر نیم رخ ماشین و شکل درهاش مقداری شبیهه خودروهای گرون قیمت هست.. نه جای دیگش…
بقیش ادای مایباخم نمیتونه در بیاره….
هراکلیوس
۷ آذر ۱۴۰۳نمای جلو ترکیبی از بی ام و سری7کادیلاک وهیوندا ازراو اتاق ماشین ترکیبی از بنز میباخ رولز رویس عجب چرخ گوشتی بوده فکر طراح
محسن
۷ آذر ۱۴۰۳میباخ مناطق خیلی محروم…..
Taha Ayoobi
۷ آذر ۱۴۰۳مناطق کم برخوردار
هراکلیوس
۷ آذر ۱۴۰۳ده بیست تاشو عربا میخرن بقیه شم برای کیم ها وسو جیم ها و فکو فامیل مائو ها با این قیمت مسخرش
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۷ آذر ۱۴۰۳انگار یه بچه مدرسه ای یه کوله پشتی بزرگ داره میبره.لعنت به اونایی که انتقال تکنولوژی کردن به چین آشغال که حالا دنیا رو به گند کشیده.امیدوارم ترامپ گردن کمونیستها و دیکتاتورها رو بشکنه
Sina_carshow
۷ آذر ۱۴۰۳اره دیگه چینی ها کاری کردن ماشینای هم قیمت برندای محبوبتون شبیه لادا باشه جلوشون واقعا باید تحریم بشن
البته اگر باعث یه جنگ اقتصادی نا محدود نشه که شرایط رو برای شرکتای محبوبتون بدتر نکنه
شرکتای پول پرستی که مثل اپل شارژرو ور داشت تایر زاپاس و جک و … رو از رو ماشیناشون حذف کردن با پر رویی تو سال ۲۰۲۴ بابت کروز کنترل تو خودرو ۱۰۰ هزار دلاریشون پول اضافی میگیرن یا به خاطر محیط زیست چرم طبیعی صندلی رو آپشن کردن اصن هم به بنز یا بی ام و یا پورشه یا حتی کادیلاک اشاره نمیکنم
Taha Ayoobi
۷ آذر ۱۴۰۳من نمیدونم ولی امکان نداره برا کروز کنترل پول اضافی بگیرن،
یه آپشن خیلییییی قدیمیه که دیگه ماشینای ایرانی هم دارن.
Sina_carshow
۷ آذر ۱۴۰۳فقط سایت مثلا پورشه رو باز کن
اصن بررسی های مت واتسون رو ببین چه قدر از این مسئله از برند های آلمانی انتقاد میکنه
تو همین امارات میگه ۶۰۰۰ درهم پول بابت کروزکنترل هوشمند برا پورشه پانامرا چیزی که آپشن پیش فرض تویوتا یاریس یا پژو ۲۰۸ هستش
کاش فقط اینا باشه
تقریبا برا همه آپشن هاشون پول میگیرن
از سرد کن صندلی بگیر یا دوربین ۳۶۰ یا پارک خودکار یا هدآپ یا …
خودرو آلمانی پایه امکاناتش از یه خودرویی مثل تویوتا کمری پایه هم کمتره
تازه بعضی مدلا مثل سی کلاس حتی گرمکن صندلی هم نداره نسخه های پایشون
یه سر برو سایتشون اصن خندت میگیره چیا آپشن سفارشی هستن و قیمت هاشون چه قدره
Taha Ayoobi
۷ آذر ۱۴۰۳عجیبه پورشه اینجوری میکنه، کاملا معلومه دنبال تیغ زدن بیشتره
Sina_carshow
۸ آذر ۱۴۰۳اصن یه زمانی حتی یکیاز اپیزود های تخت گاز قدیمی رو ببینی زمان کلارکسون ( دوبله هم شده بود ) داشتن پورشه کیمن بررسی میکردن
کلارکسون به خنده میگفت gps آپشنه مگه میشه تو ماشین ۵۰ هزار پوندی؟
بعد جیمز می گفت آره به طرف گفتم بخر کیمن رو بعد بهش گفتم نیازی به gps نداره
بعد زدن زیر خنده کلارکسون گفت پس طرف رو بیچاره کردیش آخر سر هیچکس ازش نمیخره مجبور شه تا آخر عمرش نگهش داره
سوشیانت
۷ آذر ۱۴۰۳خب پول بیشتر بدی امکانات بیشتر میگیری نه مثل چینی ها که قیمتشون کمتره امکاناتشون هم همینطور
مردیم از خوشی
۷ آذر ۱۴۰۳می بینیم هنوز ماشین نیومده با دوتا عکس مهندس های پدال دست به کار شده و دارند تجزیه و تحلیل می کنند چنین علم ماورایی تنها در اختیار مهندسان پدال است که ماشین معرفی نشده با دوتا عکس همه چیز را می فهمند
نیو کار
۷ آذر ۱۴۰۳داداش سلطان شمایید که تا خود ماشین سوارنشید و دوردنیا باهاش نزنید نظر نمی دید بقیه اداتو در میارن مهندس ستون
مردیم از خوشی
۷ آذر ۱۴۰۳نه منم سلطان نیستم و سوار این ماشین ها نمیشم ولی حداقل صبر می کنم خودرو معرفی بشه مشخصاتش مشخص بشه بعد نظر بدم
Barsheen
۷ آذر ۱۴۰۳کمی صبور باشید،
بازار مشخص خواهد کرد!
ارسلان
۷ آذر ۱۴۰۳بازارم به این پولی نمیده….یک سال سوارش بشی نصف قیمت ام نمی ارزه!!! اون ماشینهایی که این قراره رقیبش بشه نماد تجمله، به لاشه ۱۰ سال شون ام بعضی ها هستند که پول بدند
Arshia m3csl
۷ آذر ۱۴۰۳الان عشق چینی ها که حاضر نیستن پروفایل ماشین چینی بزارن میان میگن میباخ و بنتلی پول آلوی و برند میگیرن وگرنه ماشین های چین از ماشین های غرب و لکسوس بهتره و فقط پول برند میگیرن غربیا
خودشون اونوقت پروفایل هاشون و فراری و بنز و بی ام و ماستنگ و کادیلاک و…هست بعد به همین ماشین های پروفایلشون میگن الکی گرون و از چینی پایین تر!
Maybach
۷ آذر ۱۴۰۳حتی اسمشم کپی از میباخه (: بقیشو ولش
اس ۸۰۰
𝐀𝐥𝐢
۷ آذر ۱۴۰۳فکر نکنم تو فروش موفق بشه
Arash Kashani
۷ آذر ۱۴۰۳چینیا فقط توی ساخت خودروهای برقی تونستن موفقیت کسب کنن
کاری که تسلا کرد و در زمان خودش اون موفقیتی که میخواست رو کسب کرد
کیلو کیلو ریختن اسب بخار رو ماشین هاشون
ولی رقابت با بنز، بی ام و ، بنتلی…..
نه
پیشرفت صنعت خودرویشون غیر قابل انکاره
تو بازه قیمتی زیر 40 هزار دلارم واقعا ماشین هایی خوبی معرفی کردن
جایی که برند هایی معتبر اروپایی زیاد نتوستن اون همه امکانات رو توی اون قیمت بپذیرن
در ایده آل ترین حالت ممکنش، یه کپی خوبن
ولی رقابت اصلا
بعد از این همه بالا و پایین پلتفرمی که مخصوص خودشون باشه ندارن
حتی اسمشم کپیه
hosen
۷ آذر ۱۴۰۳واقعا این پیشرفت چینی هام داره جالب و خطرناک میشه. همینکه جرئت میکنن خودشونو با بزرگان این صنعت مقایسه کنن دیگه شما تا تهش برو.
حسین دهمرد
۷ آذر ۱۴۰۳برقی؟ دویست هزارتا که زیاده براش
BlackWing
۷ آذر ۱۴۰۳هونگچی H5 صفر کیلومتر دیدم تو نمایندگی ، رفتم جلو به جزئیات دقت کنم دیدم تمام زه سرتاسری زیر سپر عقب و دور اگزوز یه حالت زنگ زدگی و مات گرفته بود به خودش ! حتی خط وسط کاپوت که نشونه ماشین های هونگچی هست هم پر از لک های ریز و حالت پرز شده داشت !!
دوستان این ماشین ها یکی دو سال بگذره تازه نشون میدن زیر پوستشون چیه ، خیلی مونده بخوان به اون استحکام و موندگاری متریال ماشین های دیگه برسن
Kiarash
۷ آذر ۱۴۰۳طراحی عقبش منو یاد لوسید میندازه
یکم دقت کنیم به طراحیش میشه حس و حال خودرو های اروپایی و آمریکایی رو توش دید و از همه مهم تر رنگی که رو ماشین کار شده اصلا کپی از میباخ نیست ، طراحی رینگ و صندلی هاش هم همینطور اصلا بابا کی گفته شبیه میباخ مرسدس بنز هست .
سهیل گل آزاد
۷ آذر ۱۴۰۳چند روز قبل کامنتی درباره ماهیت خودروهای چینی گذاشتم الانم یکی از اصلی ترین ماهیت های چینی ها رو بیان میکنم این که برند سازی بیشمارشون فوق العادست یعنی فکر کنم روزی یه برند چینی داره تو چین تاسیس میشه همه طراحی ها عجیب و مصنوعی کیلو کیلو هم آپشن اسب بخار فضایی یه عده هم تو کامنتا تعصب این چینیا رو میکشن که میگن اینا جای برند های مطرح رو تو دنیا به زودی میگیرن درسته که پیشرفت زیادی دارن میکنن ولی اینکه بتونن تو بازار جهانی جایگاه ویژه ای پیدا کنن فقط یه طراحی فضایی و کیلو کیلو آپشن و اسب بخار فلان و بهمان نیست که آیا این همه برند های چینیی که دارن سبز میشن میتونن خدمات پس از فروش خوبی هم ارائه بدن میتونن بازارهای لوازم یدکی ماشیناشون رو تامین کنن میتونن تا چند صد هزار کیلومتر بدون دردسر کار کنن میتونن اصالت داشته باشن ما هر ماشین چینیی که تو ایران یا تو رسانه ها میبینیم انگار امضای طراحی ندارن انگار هویت ندارن والا چین با این کارهایی که تو خودروسازی داره میکنه دنیای ماشین بازی رو خیلی خشک و مصنوعی تبدیل کرده اینقدر که فرت و فرت برند سازی و ماشین هایی با طراحی های مصنوعی تولید کرده
Kiarash
۷ آذر ۱۴۰۳حق ترین جمله توی این مقاله 👏👍
Sina_carshow
۸ آذر ۱۴۰۳خوب یه مسئله هستش
این برند هایی که میگی تاسیس میشه مث برندای آمریکایی مث ریویان یا لوسید نیستش که مستقل باشن همشون زیر مجموعه ۵ کمپانی اصلی چینی هستن مثلا برند آواتار که حاصل همکاری مشترک هواوی و چانگان هستش توسط چانگان و تو کار خونه چانگان تولید میشه که کلاس و لول بالاتری از چانگان داره ولی توسط چانگان خدمات و گارانتی داره
یا مثلا همین برند هواوی لوکسید هستش توسط چری تولید میشه خدمات میده به مشتری
دقیقا مثل جنرال موتورز آمریکا
یا مثلا تویوتا و لکسوس
برند ها متفاوت هستن ولی یه کارخونه و یه شرکت مادر دارن و از قطعات مشترک زیادی استفاده میکنن و اشتراکات زیادی بین هم دیگه دارن مخصوصا تو همین بحث کیفیت ساخت
پس اگر اسم برندی حذف بشه تو این خودرو های چینی به خاطر این نیست که ورشکست شده چون شرکت اصلی تصمیم گرفته تعطیل کنه چون سودی نداشته ولی چون شرکت اصلی سرجاش هس خدماتش هم سرجاشه
سهیل گل آزاد
۸ آذر ۱۴۰۳منظورم خودرو مورد بررسی این مقاله نبود کلا برند سازی های چینی ها زیاده همون شرکت های مادر چینی هم که میگی بازم زیادن بعدشم ماشین چینی از دور خارج شده چه خدماتیش سرجاشه مگه با تویوتا طرفی تو ایران که ۸۰ درصد بازار خودروش در انحصار برند های چینیه خیلی از برند های چینیی که تو سال های اخیر وارد ایران شدن و در حال حاضرم تو خط تولیدن توسط کمپانیای مطرحم عرضه میشن مشکل لوازم یدکی و خدمات تو بازار دارن حالا چه برسه به اونایی که از خط تولید خارج شدن و دیگه نمایندگی فعال تو سطح کشور ندارن اونا که دیگه بازار لوازم یدکی و خدماتشون افتضاحه و التماسم کنی کسی تو بازار دست دوم نمیخرتشون ندیدم واقعا کسی تعصب چینیا رو بکشه تو همه کامنتایی که جواب دادی بوی تعصب میده اکثریت برند های چینی فقط طراحی اغوا کننده و آپشن های فلان و بهمان و اسب بخار فضایی اینا ماهیتشون هست خیلی مونده امتحان خودشون رو پس بدن تو خدمات پس از فروش و عمر مفید و بازار دست دوم و لوازم یدکی
shetab-car
۷ آذر ۱۴۰۳به نظرم تلاششون قابل تحسینه حدس می زنم برقی هم باشه اما این قیمت به هیچ عنوان نمی ارزه
کسی که می تونه 200 هزار دلار پول پرداخت کنه می رسه سمت ماشینهای اصیل
پوریا svj
۷ آذر ۱۴۰۳اگر واقعا هواوی در این خودرو نقش داشته باشه ارزش خرید داره
علی منصوری
۸ آذر ۱۴۰۳چه بخوای چه نخوای ،چه متعصب باشی چه نباشی، بد بیاد یا نیاد….
چین داره با قدرت و بهر دلیلی و بهر قیمتی پیشرفت میکنه، دوستان تولید ماشین برای کشوری ک ناوهواپیمابری مثل فوجیان, البته غیر ( لیایونینگ و شاندونگ ک همون کلاس کزونتسف ) یا هواپیمای استلث نسل ۵ میسازه خیلی سخت و عجیب بنظر میاد
اینکه ماشینهای با امکانات کامل و کیفیت معقول البته نه همشون ولی جدیدا خیلیاشون با قیمت مناسب داره عرضه میکنه بده،
دوستان من چنبارم گفتم قبل از اینکه شلاق وار ب چین هیت بدیم چنتا از این مدلهای موفق ک تو ایران هست امتحان کنین شاید یکم منصفتر بشین،
….با قیمت و امکاناتی ک ارائه در میدن با رقیباشون ک اونام اکثرشون تو چین دارن تولید میشن ،و تولیدات داخلی ، تو ایران مقایسه کنین و تجربه روندنشون داشته باشین میتونین ببرینشون تو چلنج….
من نه فن چینم و نه متعصب ،این واقعیت ک الان هست
راوی
۹ آذر ۱۴۰۳چینی ها گند زدن به طراحی خودرو
کلا طراحی رو بی معنی کردن همیشه کارشون درست کردن خودروهای شتر گاو پلنگه