چریچشم اندازخودروهای چینی

راهنمای خرید گران ترین خودروهای چینی بازار ایران؛ چری تیگو ۸ و فیدلیتی و دیگنیتی و لاماری

خودروهای وارداتی ساخت چین با قیمت بیش از یک میلیارد تومان، متنوع هستند. در این مطلب، فهرستی از انواع کراس‌اور و سدان چینی به ترتیب قیمت، معرفی شده‌اند.

پرداخت مبلغی بیش از یک میلیارد تومان برای خودروهای وارداتی ساخت چین، توسط افراد متمول جامعه‌ی ایران انجام می‌شود. این شرایط، چندان عجیب نیست چراکه مدل‌های صفر کیلومتر از برندهای آسیایی و اروپایی، اجازه‌ی ترخیص از گمرک و فروش عمومی ندارند. نمونه‌های دست دوم ساخت تویوتا، هیوندا و کیا نیز، معمولا گران‌تر از خودروهای چینی وارداتی هستند.

کیا اسپورتیج 2012
کیا اسپورتیج ۲۰۱۲ در بازار خودروهای دست دوم ایران، بیش از ۱/۲ میلیارد تومان قیمت دارد

یک شهروند ایرانی با مبلغی حدود یک تا ۱/۵ میلیارد تومان، مجبور به انتخاب بین کراس‌اور صفر کیلومتر ساخت چین یا مدل کره‌ای با عمر بیش از ۱۰ سال است. باتوجه به خدمات نسبتا مناسب شرکت‌هایی مثل مدیران خودرو و کرمان موتور و بهمن به محصولات دارای گارانتی، خرید خودروهای چینی منطقی جلوه می‌کند. این شرایط از هجوم مشتریان به بورس و انواع برنامه‌های پیش‌فروش به خوبی دیده می‌شود. تا زمانی‌که واردات آزاد با تعرفه پایین برای خودروهای خارجی فراهم نشود؛  نابسامانی در بازار ایران نیز ادامه خواهد داشت.

در ادامه‌ی مطلب، انواع خودروهای چینی به ترتیب قیمت معرفی  و اجمالا بررسی شده‌اند. این فهرست شامل مدل‌های متنوع با قیمت بیش از یک میلیارد تومان در بازار آزاد است.

چری آریزو ۶ پرو

تولید انبوه کرمان موتور  KMC J7 و ریسپکت بهمن موتور هنوز انجام نشده است. با این شرایط،  تنها سدان چینی بازار ایران محسوب می‌شود که بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارد. نسخه‌ی پرو به تازگی معرفی شده و حدود ۲۵۰ میلیون‌ تومان گران‌تر از مدل اصلی آریزو ۶ است.

چری آریزو 6 پرو

سدان خانوادگی مدیران خودرو، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر دارد. چری آریزو ۶ پرو با گیربکس CVT جدید و شبیه‌ساز ۹ سرعته، ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد و ۹/۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، ۸ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت، ۱۸۰ کیلومتر برساعت است.

ام‌ وی ام X55 پرو

نسخه‌ی اکسلنت و اکسلنت اسپرت از چری X55 به ترتیب ۹۹۰ میلیون و یک میلیارد تومان قیمت دارند. مبلغ پیش‌فروش نمایندگی این خودروها ۵۰ تا ۷۰ میلیون ارزان‌تر از بازار است.

ام وی ام ایکس 55 پرو

ام‌ وی ام X55 پرو از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. این کراس‌اور با ابعاد و امکانات مشابه X33 تولید می‌شود اما پرشتاب‌تر است و در زمان ۹ تا ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نسخه‌ی پرو از X55 برخلاف مدل اولیه، فاقد گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ (مورد استفاده در تیگو X7 اصلی) است و همراه جعبه‌دنده‌ی CVT با عملکرد ۹ سرعته ارائه می‌شود.

مدیران خودرو فونیکس تیگو  ۷ پرو

اولین خودروی مدیران خودرو که سال ۱۴۰۰ با قیمت بیش از یک میلیارد تومان وارد بازار شد، ابعادی بزرگ‌تر از تیگو X7 اصلی داشت و به همین دلیل مورد توجه قرار گرفت. حالا در آخرین روزهای پاییز ۱۴۰۱، قیمت فونیکس تیگو X7 پرو به ۱/۲ میلیارد تومان رسیده است و به صورت نقد و اقساط توسط نمایندگی عرضه می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پرو؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی | مجله پدال

موتور تیگو ۷ اصلی برای فونیکس تیگو  ۷ پرو نیز وجود دارد اما گیربکس دنده‌ای اتوماتیک با CVT جدید ۹ سرعته جای‌گزین شده است. پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربوشارژ قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۸/۵ لیتر در صد کیلومتر است. فونیکس تیگو  ۷ پرو وزن خالص ۱۵۴۰ کیلوگرم، حجم صندوق ۴۷۵ لیتر و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌دهد.

مدیران خودرو فونیکس تیگو ۸

گران‌ترین خودروی صفر کیلومتر مونتاژ ایران، با قیمت ۱/۸ میلیارد تومان توسط نمایندگی فروخته می‌شود. براساس اطلاعات غیررسمی، قیمت فونیکس تیگو ۸ در بازار آزاد، حدود ۱/۹ میلیارد تومان است.

فونیکس تیگو 8 چری

موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ برای فونیکس تیگو ۸، قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این کراس‌اور ۱۵۵۰ کیلوگرمی در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارد. متفاوت از دیگر خودروهای مونتاژ مدیران خودرو در ایران، فونیکس تیگو ۸ مجهز به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ عرضه می‌شود. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر گزارش شده است.

دایون Y5 خودروسازی ایلیا

تنها شاسی بلند چینی دو دیفرانسیل مونتاژ ایران، ۱/۲۵ میلیارد تومان قیمت نمایندگی فروش دارد. دایون Y5 محصولی از شرکت چانگدو چین است و همراه کابین سه ردیف صندلی در ایران مونتاژ می‌شود.

دایون Y5

دایون Y5 از  پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه، با حجم ۱۹۹۷ سی سی و مجهز به توربوشارژ با قدرت ۲۰۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این خودرو با شاسی مستقل و گیربکس ۶ سرعته خودکار، ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. دایون Y5 در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت۹ تا ۱۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه می‌دهد. این مدل با طول ۴۷۷۱ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۸۲۸ میلی‌متر، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای مونتاژ ایران محسوب می‌شود.

جک KMC K7 کرمان موتور

گران‌ترین خودروی مونتاژ کرمان موتور، کراس‌اور جدید JAC با قیمت اسمی ۹۵۰ میلیون تومان است. این مدل هم‌اکنون در بازار آزاد، ۱/۵ تا ۱/۶ میلیارد تومان قیمت دارد.

جک S7 یا کرمان موتور KMC K7؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت در ایران - زومیت

جک KMC K7 از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این کراس‌اور، گیربکس دبل کلاچ ۶ سرعته اتوماتیک، طول بدنه‌ی ۴۷۹۰ میلی‌متر و وزن خالص ۱۷۳۵ کیلوگرم دارد. با این شرایط، K7 حدود ۱۲ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر در صد کیلومتر دارد.

جک KMC T8 کرمان موتور

پیکاپ دوکابین کرمان موتور، یک وانت دو دیفرانسیل است که فعلا با گیربکس دستی ارائه می‌شود. جک KMC T8 فقط با موتور بنزینی در ایران موجود است و سال گذشته توسط نمایندگی با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان فروخته شد. هم‌اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد، حدود ۱/۱ میلیارد تومان است.

جک KMC T8 کرمان موتور

موتور ۲ لیتر توربو برای T8، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این وانت با طول ۵۳۲۵ و ارتفاع سقف ۱۸۳۰ میلی‌متر، وزن خالص ۱۹۶۰ کیلوگرم و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، ۱۲ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت، ۱۵۰ کیلومتر برساعت گزارش شده است.

آمیکو آسنا توربوشارژ اتوماتیک

آسنا از معدود وانت پیکاپ‌های دو دیفرانسیل چینی در بازار ایران است که همراه ۲ نوع گیربکس دستی و اتوماتیک، مونتاژ می‌شود. این خودروها حدود ۳۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. هم‌اکنون در بازار آزاد، آسنا دنده‌ای به قیمت یک میلیارد تومان فروخته می‌شود درحالی‌که نسخه‌ی اتوماتیک، به دلیل کمبود موجودی، ۱/۵ میلیارد تومان هستند.

آمیکو آسنا

آسنا از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰  نیوتن‌متر استفاده می‌کند. آسنا اتوماتیک، ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این وانت، ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است.

فردا FMC T5

گران‌ترین فردا موتور (FMC) نسخه‌ای از دانگ فنگ T5 است. این کراس‌اور، مدل لوکس و تجهیزشده از فردا SX5  محسوب می‌شود که هم‌اکنون در بازار آزاد، ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. فردا FMC T5 به تعداد اندک تحویل خریدار شده و به قیمتی حدود ۱/۱ میلیارد تومان معامله می‌شود.

فردا  T5 هم مشابه بسیاری دیگر خودروهای چینی بازار جهانی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ دارد. این کراس‌اور با وزن خالص ۱۵۳۰ کیلوگرم، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. جعبه‌دنده‌ی FMC T5 ، برخلاف SX5، اتوماتیک CVT نیست و دنده‌ای خودکار است.  این مدل نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه می‌کند. از اطلاعات موجود می‌توان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت FMC T5 را در حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه پیش‌بینی کرد.

فیدلیتی خودروسازی بهمن / جتور X70

جتور یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی چری چین است. کراس‌اور X70 ساخت جتور، در ایران توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شود و برای جلب توجه عموم، فیدلیتی (Fidelity) نام‌ دارد. این خودرو معمولا از طریق بورس کالا به بازار آزاد می‌رسد؛ به همین دلیل از قیمت ۸۵۰ میلیون تومانی شرکت سازنده تا ۱/۳ و ۱/۴ میلیارد تومان نوسان می‌کند.

شاسی بلند بهمن خودرو جتور فیدلیتی X70S؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی - زومیت

فیدلیتی مونتاژ بهمن، پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این کراس‌اور ۱۵۷۵ کیلوگرمی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند. فیدلیتی مجهز به گیربکس دنده‌ای ۶ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ تولید می‌شود.

دیگنیتی خودروسازی بهمن / دانگ فنگ ix5

دیگر شاسی‌بلند چینی مونتاژ بهمن دانگ فنگ ix5  است که با نام تجاری دیگنیتی در ایران عرضه می‌شود. قیمت کارخانه و بازار این خودرو، حدود ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. دیگنیتی صفر کیلومتر در نمایشگاه‌ها با قیمت ۱/۳ تا ۱/۴ میلیارد تومان معامله می‌شود.

دیگنیتی

دیگنیتی در مقایسه با فیدلیتی، کمی‌سبک‌تر است اما پیشرانه‌ی ضعیف‌تری هم دارد. موتور ۱/۵ لیتر توربو برای دیگنیتی، ۱۴۸ اسب بخار قدرت و  ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. دیگر تفاوت هم این خودروها به گیربکس CVT برای دیگنیتی، مربوط است و منجر به سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه می‌شود. میانگین مصرف سوخت دیگنیتی ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

لاماری ایما آرین موتور / دانگ فنگ  T5 Evo

در کمال ناباوری، پلت فرم فردا FMC T5 و لاماری ایما مشترک است اما این خودروها با ظاهری کاملا متفاوت توسط دانگ فنگ چین طراحی شده‌اند. شرکت آرین موتور که سال‌ها به عنوان نماینده‌ی متیسوبیشی در ایران فعالیت می‌کرد، از سال ۱۴۰۰ تصمیم به عرضه‌ی T5 EVO با نام تجاری لاماری ایما گرفت. این خودرو، فعلا بهترین شاسی بلند چینی بازار کشورمان، از نظر شتاب‌گیری محسوب می‌شود.

به دلیل ظاهر جذاب، طراحی مدرن کابین و توانایی‌های بسیار خوب پیشرانه، تقاضا برای لاماری ایما در بازار وجود دارد. از سویی دیگر، شرکت وارد کننده تمایلی به عرضه‌ی گسترده‌ی خودرو نشان نمی‌دهد و اخیرا فقط از طریق بورس کالا، تعداد محدودی لاماری ایما می‌فروشد. این شرایط، قیمت خودروی مذکور را در بازار آزاد به محدوده‌ی ۱/۶ تا ۱/۷ میلیارد تومان رسانده؛ درحالی‌که قیمت مصوب کارخانه، ۱/۱ میلیارد تومان است.

نمای داخلی لاماری ایما

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای لاماری ایما ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو با گیربکس ۷ سرعته‌ی دوکلاچه عرضه می‌شود و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه دارد. دیگر نکته‌ی مثبت برای لاماری ایما، میانگین مصرف سوخت ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر است.

بیمه بازار

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. matin

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (309 ديدگاه)

    اون امیکو رو نگاه کنید کنارش نوشته میتسوبیشی
    یعنی چی!!؟؟

    موافقم ۸۲
    مخالفم ۴
    1. AHMADREZA

      ۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (824 ديدگاه)

      موتورش مال میتسوبیشیه
      با میتسوبیشی لنسر و اوت‌لندر ۲۰۰۶، بی‌وای‌دی S6‌ مدل ۲۰۱۳ و همچنین هاوال H5‌ جدید یکیه

      موافقم ۵۴
      مخالفم ۹
      1. Muty

        ۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1608 ديدگاه)

        یعنی منم به پشت هاچ بکم یرچسب ” نشنال جیوگرافیک” چسبوندم
        پرایدم موتورش ساخت امریکاس ؟!!
        یا عضو بنیاد نشنال جیوگرافیک هستم ؟
        یا دانشمند و محقق و علاقه‌مند به جغرافبا و علوم طبیعی برای افزایش و توسعه علم جغرافیا هستم ؟

        موافقم ۴۴
        مخالفم ۳۸
        1. میر غفار

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (5 ديدگاه)

          فقط می خواست افزایش قیمت میلیاردی را به رخ بکشه
          چینیه دیگه

          موافقم ۴۵
          مخالفم ۴
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (803 ديدگاه)

      میتسوبیشی در چین، کارخانه تولید پیشرانه داره
      شرکت آمیکو از این موضوع برای گول زدن مشتری ایرانی استفاده می کنه، شاید ملت تصور کنن موتور این ماشین ژاپنی هست

      موافقم ۱۴۹
      مخالفم ۶
      1. Just toyota

        ۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (959 ديدگاه)

        آقای اشتری از نظر شما با ۱ میلیارد و ۷۰۰ خرید سانتافه ۲۰۱۴ بهتر نیست تا یه برند گمنامی مثل لاماری ؟

        موافقم ۵۵
        مخالفم ۱۳
        1. ممد سوناتا

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (15 ديدگاه)

          لا 🐍

          موافقم ۳۶
          مخالفم ۷
        2. بچه مشهد

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (101 ديدگاه)

          قطعاً بهتره

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۸
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (803 ديدگاه)

          واقعا سخت هست نظر دادن
          به نظرم با ۱/۷ میلیارد، اگر کمری یا اپتیما دست دوم خریداری بشه بهتر از سانتافه دست دوم توی این رنج قیمت هست
          سانتافه و راو۴ و کولئوس دست دوم تمیز، بیشتر از ۲ میلیارد قیمت خورده

          موافقم ۵۲
          مخالفم ۱
        4. علی

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (14 ديدگاه)

          برند دانگ فنگ گمنامه ؟؟؟!!!!!

          موافقم ۷
          مخالفم ۱۶
        5. وی

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (96 ديدگاه)

          من که باشم بی ام و ای ۴۶ یا ۳۳۵ میگیرم و بقیه پول رو خرج اورهالش میکنم
          ای ۳۵۰ که دردسر چندانی هم نداره

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۲
        6. شایان

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          باله های چینی ارزش خرید ندارند. جنازه سانتافه بهتر از این زباله هاست. آخراشه به زودی گورشونو گم میکنند.

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۲۴
      2. صادق پور

        ۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (33 ديدگاه)

        یعنی پیشرانه این پیکاپ ساخت میتسوبیشی است؟

        موافقم ۳۰
        مخالفم ۶
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (803 ديدگاه)

          میتسوبیشی چین

          موافقم ۵۹
          مخالفم ۲
      3. مهردادکمال

        ۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        ممنون از آقای اشتری عزیز که همیشه جوابگو هستن

        موافقم ۳۹
        مخالفم ۱
      4. سعید

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        موتور میتسوبیشی هست دیگه البته در چین تولید شده. آیفون هم در چین تولید می شه. درست می گم دیگه؟

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
    3. امید

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موتور میتسوبیشی هست ، ماشین های خوبیه دراومده

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۳
    4. Ali

      ۲۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من۳ساله سانتافه۲۰۱۴دارم..ی لاماری هم گرفتم جدیدا….۵۰کیلومترباهاش بیشترنرفتم….موضوع اینه که سواری لاماری یک حس وحال دیگری داره وسواری سانتافه ی حس وحال دیگری…واقعاانتخابش سخته…اگرلاماری به مرورزمان افت شتاب وقدرت نداشته باشه…با۲میلیاردلاماری باگارانتی بهتره ازسانتافه…من۱۰سال مقاومت کردم جلوی ماشین چینی …ولی دیگه اینه چاره ای نیست بالاخره ماشین هم پیرمیشه…ولی بازم بگم اگرافت نکنه شتاب وقدرتش

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. Avan

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    واقعا به جز افسوس و نفرین چه باید گفت؟ خودروهای چینی جدید بد نیستند اما با این قیمتهای نجومی توهین و تحقیر ایرانی جماعت حساب می شوند. لااقل حالا که در را بر خودروسازان جهانی بستید چینی ها را با قیمت مناسب عرضه کنید.اصلا به جای محصولات رده خارج انواع پژو و تیبا خودروسازی را هم بدهید دست چینی ها

    موافقم ۹۶
    مخالفم ۳
    1. mahan

      ۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (71 ديدگاه)

      من از ماشین چینی متنفرم و به نظرم هیچ اصالتی و جایگاهی ندارن اما اگه تو این لیست بخوام انتخاب بکنم،فردا t5 انتخابم هست،اونم در شرایطی که بین چینی ها فقط انتخاب داشته باشم وگرنه به ماشین های دست دوم خارجی راضیم.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۴۵
  3. Amin.aj

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    من یکی همون ژاپنی دست دوم رو ترجیح میدم بودجه ام بیشتر باشه میرم سراغ آلمانی حاضرم با پای پیاده برم بیام چینی نخرم !!!!!!

    موافقم ۷۰
    مخالفم ۵۰
  4. مردیم از خوشی

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    برای یه ماشین خوب
    برای یه زندگی عادی

    موافقم ۱۱۷
    مخالفم ۱۱
  5. شهاب

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    🙂🤦🏽‍♂️

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
    1. حسام الدین

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ببین شما فکر نکن خودرو های چینی برای خود خودروساز های خصوصی جذابیت داره مطمئن باشید اگه شرایط تحریم نبود خیلی از برند های معروف تو ایران مونتاژ می‌شدند برای مثال پرشیا خودرو قرار بود با خرید سایپا شیراز بی ام و x1 رو مونتاژ کنه و کرمان موتور هم هیوندای مونتاژ می کرد بهمن موتور هم می خواست مزدا cx-5 رو بیاره خبر هایی هم از مونتاژ میتسوبیشی در ایران بود.

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
  6. Amir

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ادم از این غصه اش میگیره که گریت وال توشون نیست
    BYD توشون نیس هونگچی نیس
    دیگه به ندیدن بنز و ب ام و عادت کردیم ولی یچیزی بیارید تو گوگل سرچ کردیم اموجی خنده نشون نده
    دایون دیگه چیه

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۴
    1. علیرضا ۷۷۱۴

      ۱۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      بنام خدا‌.دوست عزیز دایون همون داغونه ……

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
  7. TML BN

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (972 ديدگاه)

    به به لوکس های کوچه خلوت جمعشون جمعه

    موافقم ۷۹
    مخالفم ۴
    1. Just toyota

      ۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (959 ديدگاه)

      بهترین کامنت سال با اختلاف 🙏🙌🙌🙌

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۳
  8. بیلمیش

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    حتی اگه ماشین چینی باکیفیت و مطلوب باشه به دلیل تحمیلی بودن و دولا فروکردن به ملت،مثل لقمه ای هست که تو گلو گیر میکنه

    موافقم ۶۸
    مخالفم ۳
  9. aMiRsHaYaN

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    من اگه مجبور باشم بخرم که هیچ وقت این کار رو نمیکنم تیگو ۸ پرو یا لاماری
    در ضمن آسنا اصلا هم آپشن ندارن ۱.۵ میلیارد
    دیگنیتی هم خیلی لَشه

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۵
  10. رضا

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    به دلیل خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب تر مدیران خودرو نسبت به بقیه ، بنظرم محصولاتش منطقی ترین هستن در این لیست ‌.
    و بعد از اون کرمان موتور قرار میگیره و در آخر بهمن .
    اگر بنده قصد خرید داشته باشم به لاماری و فردا و … اصلا فکر نمیکنم ، مطمئنا پشتیبانی ضعیفی دارند !
    از این آمیکو و دایون هم واقعا بدم میاد !، فوتون ایرنخودرو خیلی بهتره .

    در آخر باید بگم ، کاش اوضاع مملکت اینجوری نبود که این ماشین ها که برای مردم دنیا ارزون اقتصادی هستن رو بتونیم راحت بخریم و حتی قدرت خرید برندهای معتبر جهانی رو داشته باشیم

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۳
  11. قاطر فروش

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (984 ديدگاه)

    یک میلیارد میشه تقریبا میشه درامد ۱۶۶ ماه یک کارمند تا باهاش ماشین ۱۵۰ اسبی بخره

    خیلی بده

    موافقم ۵۹
    مخالفم ۱
    1. Jamshid

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      درآمد هر ماهش مساوی با یک اسب بخار😂

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱
  12. یوسف

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (673 ديدگاه)

    چینی ها به جای اسب بخار از خر بخار استفاده میکنن…. اونایی که من سوار شدم خیلی لشن…. خصوصا فیدلیتی و دینگیلیتی و شینگلیتی و پینگلیتی…

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۱۰
  13. پدرام

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    به نظرم بین اینها x55 منطقی هست به شرطی که با طراحی اش کنار بیاید! چون قیمتش زیر ۱ میلیارده تو بحث آپشن هم چیزی کم نداره کابینش با تیگو ۷ پلاس یکی هست
    اما ضعف بزرگش که طول ماشین کمه و کلا یه خورده جمع و جوره اما همین موضوع موجب میشه اتاق سبک تری داشته باشی نسبت به تیگو ۷پلاس اما همون موتور و گیربکس

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۴
  14. امین

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دایون وجک تی ۸ بهتر هستن حداقل دو دیفرانسیل هستند وتیپ قوی تری دارند آمیکو بیشتر به خانواده خاور می خوره
    باید در شرایطی که هستیم انتخاب کنیم فعلا ایران به عقد چین در اومده اگر چین هم نبود که اینها هم نبود

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۳
  15. ممد سوناتا

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من آلفا جولیتا رو به هاچبک باد شده ایفون X55 پرو ترجیح میدم

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۵
  16. علی جردن

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    هرکی ۱ ملیارد به ماشین چینی CVT بده قطعا اون آدم …. جای خالی رو با کلمه مناسب پر کنید

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۱۰
  17. علی جردن

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    درسته خود ماشین کره ایی ابهت نداره اما همین اسپورتیج بالای ۱۰سال کارکرد پیش چینی ها آخره ابهته

    *لطفا عکس های کابین ماشین هاروهم به مطلب اضافه کنید تا پست کامل تر شه واقعا اطلاعات خوبی نوشتید ای کاش عکس داخلشونم می زاشتین تا اطلاعات بیشتری از این ماشین ها درک می کردیم🍀🙏🏻

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۶
  18. Carbonado Aventador

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4376 ديدگاه)

    من اکثر این مدلایی که اینجا گفته شده رو سوار شدم به واسطه شغل نمایشگاهی…

    خیلی برام جالبه همین دوستانی که اینجا دارن انتقاد میکنن و اکثرا پراید سوار و پژو سوار هستن (خودمم پژو دارم) دقیقا امثال همونایین که میان پشت شیشه مغازه وای میستن و با حسرت ماشینی مثل فیدلیتی و لاماری رو دید میزنن!!

    ولی بالاخره اینجا باید فاز انزو فراری و کارول شلبی رو بگیرن تا ظاهر کار حفظ بشه!!

    دوستان قبل از همه و تغیر‌کسی و چیزی اول خودمونو تغیر بدیم… :)

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۳۰
    1. وی

      ۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (96 ديدگاه)

      دوست عزیز این شمایی که باید سطح فکرتو ارتقاء بدی چون فکر میکنی کسی که پراید داره حق نداره از این ماشینا و وضع انتقاد کنه درحالی که همین که پراید دارن به خاطر ظلمیه که بهشون شده وگرنه لیاقتشون ماشینای ژاپنی روزه
      ضمنا یه چیزی مثل فیدلیتی تو بازار جهانی ارزون تر از کرولاس و یه کارکر با حقوق چند ماه تا چند سالش میتونه بخره و در اون صورت ارزش خرید داره
      الان به نظر شما مردم نباید از اینکه واردات ماشینای شرکتای جهانی بستس و لوکسمون این چینی هاس و ماشینا با دلار ۳۰ تمنی که هیچ با دلار ۶۰ تمنی وارد میشن انتقاد کنن؟

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۲
    2. شایان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حاجی نمایشگاه دار… بعضیا مثل من اصلا ایران زندگی نمیکنند و فازی هم برای این زباله های تهوع آوری که شما دوستان نمایشگاهی تبلیغشو میکنین ندارند. شما فکر میکنین کسی که میاد تو پدال مطلب میخونه و کامنت میذاره، همون بنده خداییه که میاد دم نمایشگاهتون و با حسرت به زباله های پشت ویترینتون نگاه میکنه؟ این بندگان خدا اگه پراید سوار میشن از روی ناچاریه و مطمئن باشین اگه یه میلیارد هم داشتند و تنوع منصفانه خودرو تو ایران بود، هرگز سراغ خودروی چینی نمیومدند. من خودم برای ایران یه خودری نسبتا قدیمی و کارکرده غیر چینی گرفتم که میام زیر پام باشه و پولمو حروم این زباله های بی اصل و نصب نکردم و توجهی هم به توصیه دوستان نمایشگاهی برای خرید خودروی نوی چینی با اون پول نکردم.

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۳
  19. مهدی

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام فقط جک کا۷ بهترین کراس اوور داخل ایران بین چینی های هم قیمت است

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۶
  20. هاتف

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (90 ديدگاه)

    بازم دم صنایع اتومبیل چینی گرم که تولیداتشون رو فارغ از مسائل سیاسی تو کارخونه های ایران مونتاژ میکنن. پژو یه ۲۰۶ آورده بود تو ایران خودرو نمیزاشت مهندسای ایرانی نزدیک خط مونتاژ بشن، دم به دقیقه هم به یه بهونه سیاسی یا حقوق بشری خط رو تعطیل میکرد میرفت -))

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱۴
    1. Just toyota

      ۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (959 ديدگاه)

      هیچ ربطی به خوب بودن کمپانی های چینی نداره ، همش لابی و رانت هست اگر واقعا میخوان عیارشون رو نشون بدن ، به نماینده های مجلس بگن دیگه با واردات ماشین مخالفت کنن ، وقتی مدل های ۲۰۲۲ از برند های معتبری مثل تویوتا و هوندا و هیوندا و کیا بیان ، ببینم اونموقع کی میره آشغال چینی بخره !! 🤣🤣🤣

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۵
  21. arashk

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    همشون میتونن خودروهای خوبی باشن به شرطی که به قیمت واقعی به فروش برسن نه این رقم های نجومی

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  22. ایمان

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اصلی ترین دلیل فروش شرکتای مثل مدیران خودرو اقساط ۳تا ۵ ساله‌ست ک با تورم موجود در کشور بهترین گزینه برای افرادی هست ک نمیتونن به صورت نقدی خرید کنند…حتی وارد شدن خودرو های خارجی مثل سالهای ۹۴تا۹۵ نتونست تاثیری روی فروش اقساطی بزاره،به طور کلی تا وقتی شرکتی اقساطی فروش داره مشتری به سمتش میره

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱
  23. بهنام

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این که فقط مشخصات خودرو رو بنویسین اسمش راهنمای خرید نمیشه. اینا رو خود سازنده های خودرو هم اعلام میکنین.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  24. فرزاد

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (165 ديدگاه)

    با دیدن قیمت‌ها در بازار خودروی کشور یه جوونی که تو سال ۱۳۹۱ بیست ساله‌ش بوده الان حدود شصت سال سن داره و فرصتی برای داشتن امید به زندگی نداره ولی با حذف غول‌های داخلی شاید ،،،

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  25. سجادی

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (183 ديدگاه)

    باز خدا پدر اشتری بیامرزه به دو نفر جواب میده! فعلا و در حال حاضر kmc k7 و فونیکس ۷ پرو و فیدیلیتی پرایم جدید از نظر قیمت و قیافه تا حدودی از بقیه بهترن، بین این سه تا موندم، ببینیم اگه از واردات چیزی درنیاد یکی ازینا رو انتخاب می کنم

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  26. امین

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اگه این موتور ۱۵۰۰ توربو از چین بگیرن صنعت خودروسازشون ورشکست میشه . خخخ

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
  27. Hamed

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من‌توسان ۲۰۱۷ دارم دوست عزیز و تا حالا ۳ تا ماشین چینی سوار شدم جک و فکر کنم swm و x55 ام وی ام و واقعا میگم که هیچ کدوم ارزش پولی که میدی رو نداره
    کاملا پایین بودن کیفیت موتور و گیربکس با ۵ دقیقه رانندگی مشخص میشه به اضافه کیفیت متریال داخلی

    موافقم ۴
    مخالفم ۹
    1. سعید

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      فکر کنی SWM؟ یعنی هنوز مطمئن نیستی چه ماشینی سوار شده بودی؟!!!!

      موافقم ۴
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست