خودروهای چینی

نِتا S جدید با شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری معرفی شد

نتا در سال ۲۰۱۸ به عنوان زیر برند شرکت هوزون اتو معرفی شد. اولین محصول الکتریکی این شرکت در همان سال روانه بازار شد. نتا هم‌اکنون دو خودرو با نام های V پرو و U پرو را عرضه می‌کند. بد نیست بدانید این شرکت در آوریل ۲۰۲۲ تعداد ۸۸۱۳ دستگاه خودرو به فروش رسانده است و بنابراین موفق‌تر از کمپانی‌های مشهوری همچون Nio، تسلا در چین و Li اتو عمل می‌کند. این شرکت برای جذب مشتریان از حربه شبکه شارژ رایگان استفاده می‌کند. اگر محصولی از نتا را در چین بخرید دسترسی رایگان به شارژر خانگی یا شارژ رایگان ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلووات ساعت در سال را خواهید داشت.

اما اخیراً شاهد معرفی خودروی جدید نتا S بوده‌ایم و ما نیز می‌خواهیم شما را با آن آشنا کنیم. این خودرو از نظر طراحی به همان تصاویر رسمی منتشر شده در ماه‌های قبل وفادار مانده است. ما می‌توانیم چراغ‌های LED گیرا، دستگیره‌های درب پاپ آپ و خط سقف خمیده را مشاهده کنیم. در بخش عقب چراغ‌های طویل و متمایزی کار شده‌اند و یک اسپویلر روی صندوق نیز دیده می‌شود. شایان ذکر است این سدان در نمایشگاه برگزار شده از نوع الکتریکی بوده و خروجی‌های اگزوزی در آن به چشم نمی‌خورند.

شیشه‌های نتا S کاملاً تیره هستند و بنابراین نمی‌توانیم کابین آن را ببینیم اما قبلاً تصاویر رسمی بخش داخلی‌اش منتشر شده‌اند. در این بخش می‌توانیم فضای خوب پر از چوب، چرم و آلکانترا را ببینیم. سه نمایشگر نیز وجود دارند که نمایشگر اصلی ابعاد ۱۷.۶ اینچی دارد. نتا S از سیستم صوتی با ۲۱ بلندگو و حداکثر خروجی ۱۲۱۶ وات سود می‌برد.

خودروی موردبحث بر پایه پلتفرم شانهای هوزون اتو شکل می‌گیرد. فاصله بین محوری این پلتفرم به ۲۷۵۰ تا ۳۱۰۰ میلی‌متر می‌رسد و بنابراین می‌توان از قوای محرکه متنوعی در آن استفاده کرد. البته این پلتفرم مختص خودروهای اسپرت و پرفورمنس نیست اما می‌توان از آن در مینی ون‌ها هم استفاده کرد. نتا هنوز مشخصات ابعادی S را منتشر نکرده است.

اما این خودرو با قوای محرکه الکتریکی در دسترس خواهد بود که شعاع حرکتی مدل دارای بهبود دهنده برد می‌تواند به ۱۰۰۰ کیلومتر هم برسد؛ اما مدل الکتریکی حداکثر شعاع حرکتی ۷۱۰ کیلومتری با استانداردهای NEDC خواهد داشت. این خودروساز مدعی شده پیشرانه الکتریکی S الکتریکی مصرف انرژی ۱۲ کیلووات ساعتی در ۱۰۰ کیلومتر دارد. چینی‌ها می‌گویند نتا S از ۱۳ دوربین، ۱۲ رادار اولتراسونیک و ۲ لیدار استفاده می‌کند. پلتفرم هوشمند هواوی MDC با قدرت بالا نیز این مجموعه را پشتیبانی می‌کند. البته خودرویی که در نمایشگاه دیده می‌شود از لیدار استفاده نمی‌کند. فعلاً زمان عرضه این خودرو به بازار مشخص نشده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    ماشین جالب و خوبیه.
    فقط این که طراحى مانیتورش شبیه اس کلاس جدیده.
    بقیش اوکیه.
    البته این کپى هم زشتش نکرده
    بلکه قشنگه.
    فقط مشکل اینه کپیه.
    باید ببینیم قیمتش چطوره.

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۶
    1. حامد

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (737 ديدگاه)

      خیلی از مردم دنیا تو خریدماشین یکی از معیاراشون برای پز و پرستیژ هست حالا درست یا غلطش این کار رو من نمیگم ولی یه حقیقته
      و قطعا هیچوقت ماشین های چینی برای پرستیژ یه شخص یا خانواده حداقل تا ۱۰ سال آینده خوب نیست

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۸
    2. کافر مقدس

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      اینا همه شون شعا حرکتی بالا . خودران۴. ایمنی ۵ستاره دارن ولی در اخبار

      تو متن میگه *میتواند* به هزار کیلومتر برسد . خوب کو دلیل این ادعا؟ کجا رفته ؟ کی دیده؟ قبلی ها کوشن قرار بود ۱۲۰۰ کیلومتر برن و رقیب تسلا باشن؟

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱۶
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (7212 ديدگاه)

        دقیقاً درست میگویید !

        جداً وقتی هنوز کسی حتی نمای داخل خودرو را لمس نکرده ، چطور چنین ادعایی دارند که اِله یا بِله !

        فرق بی‌اصالت‌ها با اصالت‌دار‌ها در راستگویی و عملگراییشون هست !

        مثلاً تسلا را ببینید که ایلان ماسک چه شوآفی راه میندازه تا مُفتی تبلیغ شرکتش را بُکُنه اما هیچ کدوم از حرف‌هاش عملی نشده و چیزی جز دروغ نبوده از سایبرتراک گرفته تا کمیون و رودستر و … !

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲۴
  2. TML BN

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    نشستم به در نگاه میکنم و منتظر هیت دوستات به چیتی هستم🙂

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۳
  3. AMANTE

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (721 ديدگاه)

    این شرکت تقریبا داره از همه سمت میزنه توی سر بقیه ی ماشین های الکتریکی. ( البته تو خود چین )
    برد مناسب حالا اگه ۱۰۰۰ یا ۷۱۰ کیلومتر رو نتونه بره حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر رو با یکبار شارژ میره.
    شبکه ی شارژ رایگان ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلووات ساعتی.
    مصرف ۱۲ کیلووات ساعتی.
    به احتمالی هم قیمت مدل هاش از بقیه ی رقبا کمی پایین تر باشه.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  4. new reventon

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    یعنی این امریکا و چینو ژاپن و اروپا کی باید به خریتی که کردن پی ببرن که خیلی یاد چینیا دادن!
    کیفیت ماشینا چینی به بالای ۹۵ درصد ماشینای چهانی رسیده!
    کاش آدم بودن این چینیا.با وجود چین بنیاد دموکراسی جهان هر روز ضعیف تر میشه

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۶
  5. new RAMIN

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2288 ديدگاه)

    این ماشین ۱ ماه پیش به صورت مجازی معرفی شد یهو جگوار سوارا از زیر زمین اومدن بیرون گفتن رندره آشغاله بدرد نمیخوره! حالا بعد ۱ ماه ماشین به صورت رسمی معرفی شد و در نمایشگاه به نمایش دراومد حال دوباره جگوار سوارا اومدن گفتن آشغاله بدرد نمیخوره دروغه🤣حالا ماشین ۲ ماه دیگه به بازار عرضه میشه میگن نه فلانه بهمانه🤣

    دقیقا همین کامنتا پارسال برای NIO ET7 هم بود. دروغه اکلی هست فلانه… ولی دیدیم راستکی بود nio et7و سایت غربی autocar که تستش کرده بود گفت توانایی رقابت با آلمانی هارو داره! پدال هم تست درایش رو پوشش داد

    خیلی دلم میخواست بدونم هرماشین چینی که معرفی شده و قراره تا چند ماه دیگه معرفی بشه(برقی و هیبریدی) اگر تویوتا هیوندای آئودی لینکلن هم همونو میزد باز میگفتید آشغاله الکی هست بدرد نمیخوره؟الان اگه این ماشین مزدا S بود با همین مشخصات و ظاهر همین مشخصات و… آیا باز هم القاب آشغال رندر بهش میدادید؟

    سعی کنیم لوگو پرست نباشیم…چون طی ۲۰سال اخیر بسیاری از لوگوها رفتن لای صفحات تاریخ… طی ۱۰۰سال اخیر هم که نگم براتون…

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۹
  6. Jdm باز

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طراحیش باحاله

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  7. تحت پیگرد

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    چین داره به کجا میره ۱۰ ساله دیگه کل دنیا رو میگیرن

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
  8. شاعر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (157 ديدگاه)

    بنظرم چین توی بحث ماشین برقی داره بهتر از آسیایی ها و اروپایی ها عمل میکنه
    طراحیش زیباست مشخصاتش هم خوبه میمانه بحث دوام و قابلیت اطمینان که اون هم تا ۵ سال دیگه خوب و بد کمپانی های چینی مشخص میشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  9. kastech

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ماشینای الکتریکی هم مثل موبایل ها دارن به بن بست باتری میخورن، چندسالیه که حرف جدیدی تو موبایل نیست و اکثر مردم از همون گوشی های قدیمی استفاده میکنن ، صنعت خودرو هم داره به مرز قابلیت تکنولوژی باتری های لیتیومی میرسه ، دقیقا به همین دلیله که به جای شارژ سریع فقط دارن روی گنجایش ذخیره سازی تمرکز میکنن، انقلاب بعدی میتونه گرافیت باشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. میکائیل

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بالاخره این بن بست شارژ و باتری هم میشکنه و صدها نوع باتریهای جدید اختراع شدن ولی هر کدوم به دلایلی به تولید انبوه نمیرسه و معایبی دارن که انشالاه بزودی برطرف میشن و یه پیشرفت اساسی تو این زمینه میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا