جیلیخودروهای چینی

جیلی بویوئه ۲۰۲۴؛ شاسی‌بلند 13 هزار دلاری معرفی شد

شرکت جیلی چین فیس لیفت جدید بویوئه را با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ و قیمت حدود ۱۳ هزار دلار عرضه می‌کند.


این خودرو در چهار تیپ قابل انتخاب خواهد بود. قیمت ارزان‌ترین نسخه بویوئه به حدود ۱۳ هزار دلار می‌رسد درحالی‌که برای خرید مدل فول باید حدود ۱۶ هزار دلار هزینه کرد. به عنوان خودرویی به‌روز شده، جیلی بویوئه از برخی تغییرات پیکربندی سود برده و رنگ جدید بنفش نیز در دسترس خریداران قرار گرفته است.

از نظر طراحی تفاوت زیادی با نسخه قبلی وجود ندارد هرچند جلوپنجره دارای طرح مشکی بوده و از چراغ‌های ماتریکس متمایزی در خودرو استفاده شده است. در پروفایل جانبی بویوئه جدید می‌توانیم طراحی دو رنگ بدنه را مشاهده کنیم. همچنین کیت بدنه اسپرت این خودرو شامل سقف تیره، رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی، کالیپرهای ترمز قرمز و بال عقب اسپرتی است که در بخش عقب دیده می‌شود. ابعاد جیلی بویوئه جدید تغییری نداشته و طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۵۱۰/۱۸۶۵/۱۶۵۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری به ۲۷۰۱ میلی‌متر می‌رسد. این شاسی‌بلند کامپکت بر اساس معماری GEEA2.0 جیلی شکل گرفته است.

در بخش داخلی خودرو هم همان داستان بدنه برقرار است به گونه‌ای که تغییر خاصی وجود نداشته و یک رنگ جدید بنفش به آن اضافه شده است. کلیه مدل‌های جیلی بویوئه به پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۳.۲ اینچی با چیپ اسنپ دراگون ۸۱۵۵ و سیستم‌عامل گلکسی ۲.۰، توانایی کنترل از راه دور، پایش فشار باد لاستیک‌ها، بلوتوث، تعامل صوتی هوشمند، شبکه وای فای داخل خودرو، آینه‌های تاشوی برقی و… مجهز هستند. علاوه بر این، در مدل‌های رده میانی و فول سیستم‌های کمک‌راننده همچون ترمز فعال، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم ترافیکی و کروز کنترل تطبیقی وجود دارند. از دیگر تجهیزات این شاسی‌بلند می‌توان به شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، یادآوری خواب‌آلودگی راننده و در پشتی برقی اشاره کرد. سیستم صوتی اینفینیتی هم فقط در مدل فول بویوئه جدید قابل انتخاب است. باید دانست ظرفیت فضای بار خودرو هم به ۵۷۱ لیتر می‌رسد.

جیلی بویوئه جدید همچنان از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه راهی چرخ‌ها می‌شود. جیلی گفته مصرف سوخت شاسی‌بلند نونوار شده‌اش به ۶.۳ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. در نهایت باید دانست این خودرو از ژانویه تا می ۲۰۲۴ به فروش حدود ۴۲ هزار دستگاهی رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1995 ديدگاه)

    از هر زاویه نگاه کنی ایستاده براش دست میزنی

    -قیمت
    -طراحی داشبورد
    -طراحی بیرونی
    -امکانات
    -برند معتبر
    و…

    موافقم 11
    مخالفم 15
    1. N.m

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خستم . میشینم و یه دست براش میزنم

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. علی

        ۱۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (49 ديدگاه)

        واقعا تحسین بر انگیزن ادم حسودیش میشه چه صنعتی ساختن دمتون گرم 🇨🇳

        موافقم 9
        مخالفم 9
      2. ۱۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4794 ديدگاه)

        دمت گرم من هم کنار تو می‌شینم

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3346 ديدگاه)

      بهتر بود این رو بگی علی جردن ایستاده برای هر ماشینی دست میزنه به شرط اینکه چینی باشه

      موافقم 4
      مخالفم 5
    3. Amir Enzo

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (58 ديدگاه)

      از هر زاویه یه جاش کادیلاک یه جاش ولو هست
      از هر زاویه دزدی از طراحی خودرو های مشهور

      موافقم 8
      مخالفم 6
    4. زیزیگولو

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6033 ديدگاه)

      از هر زاویه که نگاه کنی کپی هستش و تازه دامپینگ چینی رو هم بهش اضاف کن

      موافقم 3
      مخالفم 6
  2. GReddy

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما که کشورمون تبدیل به بازار محصولات محلی چینیا شده ، کاش میشد همین چینیای جدید رو مونتاژ میکردیم . همین لشکر زرهی ۱/۵ توربو آل مائو ‌‌. صد هیچ شرف داره آشغالای داخلی . کاش میشد خط مونتاژ هیبریدیا و برقیا و قطعه سازی رو یادمون میدادن . هزینه کارگر در ایران از چین هم ارزون تره ‌. به لطف پول ملی دوگانه که هم پوله ، هم به عنوان دسمال توالت اسنفاده میشه
    فرض کن همچین ماشین هوشمند و جدیدی فقط ۱۵ هزار دلار

    موافقم 16
    مخالفم 2
  3. Mostafa

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اصلا شبیه کادیلاک نیست!

    موافقم 14
  4. froG-driVer

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1012 ديدگاه)

    به نام خدا
    پشت شبیه ولوو هست که طبیعیه و عادی.
    جلو،کپی تلفیقی از کادیلاک و چراغ عقب های لکسوسه که اینم طبیعیه البته.
    کنسول وسط جلو کپی ولوو.
    غربیلک فرمون کپی فرمون سری vnl ولوو هست که تبدیل به فیلد خودرویی شده.که اینم طبیعیه.
    امکاناتش هم تجربه نشون داده کل چینی‌ها از دور خوشگل و تحریک کننده آن و از نزدیک پلاستیکی و یکبارمصرفن.که اینم تو این ماشین هست و طبیعیه.
    موتورش هم که نابوده.که اینم طبیعیه.
    برندش هم نهایتا توی چین و ایران و آسیایی های عقب مونده و احتمالا استرالیا معروفه و تمام.که اینم طبیعیه.
    هیچ چیز منطقی ندارد حتی قیمتش هم منطقی نیست.یعنی چی با پول یه تلویزیون سونی میشه ماشین خرید؟معلومه چه خبره دیگه!!
    کلا نسخه چینی شده ولوو های xc40وxc60 هست و دیگر هیچ…

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. محمد

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      جیلی مالک ولوو هست.
      پس طبیعی هست که کپی کنه.
      یعنی اینکه طراحان ولوو و جیلی یکی هست.

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. ۱۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4794 ديدگاه)

        ولوو : جدی میفرمایید؟

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. froG-driVer

          ۱۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1012 ديدگاه)

          😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. froG-driVer

        ۱۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1012 ديدگاه)

        چه قانونیه؟🤣

  5. علیزاده

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    شبیه عقب مونده هاست

    موافقم 5
    مخالفم 5
  6. محمد

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    چین با این فرمون پوزه‌ی غرب رو می زنه زمین.
    ۱۰۰ درصد تعرفه روش بزارن قول می دهم باز مردم اروپا اینو به خودرو های ۳۰،۴۰ هزار یورویی هم رده اش ترجیح می دهند.
    به افتخار چین باید ایستاد.
    و برای یک عده که از پیشرفت یک کشور فشار می خورند،باید گریست.

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3346 ديدگاه)

      تولید خودروی اقتصادی مهم نیست مهم ماشین لول بالا هست از این لحاظ مقایسه چین با غرب خنده داره شما هم با گریه کردنت نمیتونی واقعیت رو تغییر بدی محمد جان

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. محمد

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        بنده گریه نمی کنم،بلکه سعی می کنم منطقی فکر کنم.
        الان من اگر بلد بودم و یا اگر مقدور بود می رفتم سهام شرکت های خودروسازی چینی رو می خریدم،چون در آینده قرار است جای خودروسازان بزرگ فعلی را بگیرند و این رو هر سرمایه گذار عاقلی می داند.
        در کل قرار نیست یک عده همیشه برتر باشند.
        کسی که می فهمه می تونه از این فرصت ها استفاده کنه و کسی که نمی‌فهمه و دوست نداره
        که بفهمه تکلیفش معلومه.

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3346 ديدگاه)

          محمد جان برای من جای سواله که شما چینی فن ها چجوری میتونین تو زمان سفر کنین

  7. اکسل

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    این ۱۳ هزارتا بعد دنا پلاس ۲۰ هزار تا
    زیباس
    عجب کشوری داریم بریم رای بدیم🥴

    موافقم 5
    مخالفم 3
  8. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    همه فقط میگن کپی اینه و اونه.
    اگر تو کشور خودمون هم همت دارند همین کپی ها رو انجام بدهند حتی یه دونه اش رو.
    فقط ایراد گرفتن که هنر نیست.
    کپی کردن هم همت میخواد و هم دانش و توانایی تولید.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. بهمن محمدآلق

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بیست هزار دلار باشه ،.من رو‌هوا میخرم

  10. فیات مولتیپلا

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ازش خوشم نمیاد ولی جالبه این تنها ماشین چینیه که دیدم انقدر خط و خطوط داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا