خودروهای چینی

شاسی‌بلند برقی وولینگ بینگو با قیمت 11 هزار دلار معرفی شد

شاسی‌بلند وولینگ بینگو جزو ارزان‌ترین خودروهای بازار چین است و توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر با حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار فراهم می‌کند.
شاسی‌بلند وولینگ بینگو

این محصول جدید ظرفیت حمل پنج نفر را دارد و با قیمت پایه حدود ۱۱ هزار دلار وارد بازار چین شده است. جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ محصول جدید خود را با توان پیمایش ۵۱۰ کیلومتر و حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار عرضه می‌کند. شاسی‌بلند وولینگ بینگو بخشی از سری محصولات بینگو است که سریعاً گسترش می‌یابند چراکه قبلاً شاهد تولید هاچبک دو و چهار در بینگو و بینگو پلاس بوده‌ایم و حالا نوبت به تولید یک شاسی‌بلند در همین خانواده رسیده است.

شاسی‌بلند وولینگ بینگو از همان پلتفرم بینگو پلاس استفاده می‌کند. پلتفرم تیانیو M مناسب خودروهای برقی با طول ۳۵۰۰ تا ۴۶۰۰ میلی‌متر است. با بررسی طراحی ظاهری این خودرو به راحتی می‌توان آن را به عنوان عضوی از خانواده بینگو شناسایی کرد چراکه از چراغ‌های جلوی گرد و بیضی، سپر جلوی ساده و شکل کلی آیرودینامیک و بدون زوایای تیز سود می‌برد. این شاسی‌بلند به دلیل خط کمر بالا و رینگ‌های کوچک ۱۵ اینچی ظاهری نسبتاً عجیب به ویژه از نمای جانبی دارد اما ستون‌ها و سقف مشکی به بهبود ظاهر آن کمک کرده‌اند. خودروی موردبحث با چهار رنگ سفید، قرمز، خاکستری و سبز عرضه می‌شود. طول/عرض/ارتفاع شاسی‌بلند وولینگ بینگو به ۴۰۹۰/۱۷۲۰/۱۵۷۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۶۱۰ میلی‌متر اعلام شده است. با این تفاسیر خودروی یاد شده یک کراس اور کوچک برای ترددهای شهری خواهد بود.

اما جدای از ابعاد و طراحی ظاهری، کابین شاسی‌بلند بینگو شما را با ویژگی‌های خود سورپرایز خواهد کرد چراکه ۲۳ فضای ذخیره‌ای در این بخش وجود دارد و فضای پای سرنشینان ردیف دوم نیز ۸۸۲ میلی‌متر است. اگر خواهان حمل وسایل بیشتری در خودرو باشید می‌توانید صندلی‌های ردیف دوم را بخوابانید تا فضای زیاد ۱۴۵۰ لیتری ایجاد شود. البته نقاط ضعفی هم وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم وجود فضای بار در بخش جلو اشاره کرد. همچنین در ردیف دوم خبری از پشت‌سری مرکزی یا استراحت گاه دست نیست.

شاسی‌بلند وولینگ بینگو به‌صورت استاندارد با یک موتور برقی در اکسل جلو تولید می‌شود و حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتون متری دارد. این محصول جدید در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد ولی هنوز صفر تا صد آن اعلام نشده است. خریداران می‌توانند سه نوع باتری را انتخاب کنند که اولی ظرفیت ۳۱.۹ کیلووات ساعتی داشته و توان پیمایش ۳۳۰ کیلومتری را فراهم می‌سازد. باتری بزرگ‌تر ۳۷.۹ کیلووات ساعتی با توان پیمایش ۴۰۱ کیلومتر به عنوان گزینه دوم مطرح است و نهایتاً به گران‌ترین نسخه می‌رسیم که از باتری ۵۰.۶ کیلووات ساعتی استفاده کرده و شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتری دارد. باتری بزرگ‌تر را می‌توان با شارژر سریع در عرض ۳۰ دقیقه شارژ کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. بهروز

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بی دین کیه؟ کسی که این ماشینو 660 میلیون تومن میفروشه یا فروشنده خودرو دنا و شاهین

    موافقم 30
    1. MehdiTurbo

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      چجوری میشه اصلا تو مخیله من نمیگنجه یعنی چقدر پا خودشان درمیاد که ۱۱ هزارتا میدند تازه شاسیم هست نه کوپه و سدان

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. بابک

        ۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اونم تمام برقی

    2. amirkhanzadeh

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (682 ديدگاه)

      تازه اسمشو نمی برم
      گفته بود قیمت ها برای سایپا و ایران خودرو منصفانه نیست و باید افزایش قیمت داشته باشیم

    3. شهروند ایرانی

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      تازه اگر با ارز،آزاد و تخیلی، کیسه پر کن ایران حساب کنی ارز دولتی ۴۵ یعنی ۴۵۰ اما ریرا چند یک میلیارد صد

  2. Aranmilan

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چطوری با این قیمت ساختنش؟

  3. سامان

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ابعادش تقریبا مثل اطلس 7000 دلاری سایپاست

    موافقم 5
    مخالفم 4
  4. Taha Ayoobi

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3820 ديدگاه)

    چرخاش چرا اینقدر کوچیکه

    موافقم 1
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا