خودروهای چینی

معرفی نیو ET9؛ برقی 112 هزار دلاری از چین!

نیو ET9 پرچم‌دار جدید چینی با دو موتور الکتریکی، ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد و به قیمت ۱۱۲ هزار دلار فروخته می‌شود.

شرکت چینی نیو از پرچم‌دار جدید خود با نام ET9 رونمایی کرده است. این گران‌ترین و لوکس‌ترین محصول نیو محسوب می‌شود. این کراس‌اوور کوپهٔ الکتریکی در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد تا رقیبی برای خودروهایی مثل مرسدس بنز EQS SUV باشد. ET9 با طول ۵,۲۸۳ میلی‌متر، شاسی‌بلند بسیار بزرگی است و فاصلهٔ محوری کشیدهٔ ۳,۲۵۱ میلی‌متری آن حدود ۲۰ سانتی‌متر از سدان ET7 بیشتر است. این ماشین که روی رینگ‌های منحصربه‌فرد ۲۳ اینچی قرار گرفته و حداکثر ۲۰ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد، در بیرون از زبان طراحی نیو بهره می‌برد که قبلاً آن را در دیگر محصولات این شرکت دیده بودیم.

در داخل شاهد کابینی مجلل با چهار صندلی و پلی بین آن‌ها هستیم که چهار بخش مجزا را ایجاد می‌کند. صندلی‌های عقب به‌صورت برقی در ۱۸ جهت قابل تنظیم هستند و تا ۴۵ درجه به عقب می‌خوابند. سرنشینان عقب همچنین می‌توانند از صفحه‌نمایش‌های ۱۴.۵ اینچی OLED پشت صندلی‌های جلو لذت ببرند درحالی‌که یک میز تاشو در کنسول میانی و یک یخچال کوچک ۱۰ لیتری هم به حال و هوای فرست کلاس داخل خودرو می‌افزایند. برای ET9 همچنین آفتاب‌گیرهای کاملی در نظر گرفته شده است که شامل دو آفتاب‌گیر مستقل روی سقف می‌شود. این آفتاب‌گیرها ظرف پنج ثانیه بسته می‌شوند و فضای کم‌نور و خصوصی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

نیو برای ET9 معماری الکتریکی ۹۰۰ ولتی را تدارک دیده است که امکان شارژ سریع با حداکثر ظرفیت ۶۰۰ کیلووات را فراهم می‌کند و با تنها پنج دقیقه شارژ، ۲۵۵ کیلومتر به شارژ خودرو می‌افزاید. این کراس‌اوور چینی همچنین به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. در ET9 از اولین موتور ۹۲۵ ولتی جهان استفاده شده که در عقب قرار دارد و می‌تواند تا ۲۰ هزار rpm دور بگیرد. این موتور به‌تنهایی ۴۵۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که ۲۴۰ اسب بخار قدرت هم توسط موتور جلو تولید می‌شود.

انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۲۰ کیلوواتی تأمین می‌شود که ویژگی مهم آن‌ها قابلیت تعویض است. از این طریق می‌توان ظرف تنها سه دقیقه، باطری‌های خالی را با نمونه‌های شارژ شده تعویض کرد. ET9 روی شاسی جدید و مستحکمی ساخته شده که از فولاد، آلومینیوم، منیزیوم و متریال کامپوزیتی تشکیل شده است. اسپویلر فعال عقب، سیستم تعلیق کاملاً فعال بنام اسکای‌راید و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم از دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند. همچنین ET9 اولین محصول نیو محسوب می‌شود که از سیستم فرمان با سیم استفاده می‌کند.

به گفتهٔ نیو، این شاسی‌بلند مجلل اولین خودرویی است که از تراشهٔ پنج نانومتری با سی‌پی‌یو ۳۲ هسته‌ای بهره می‌برد. این CPU می‌تواند بیش از ۶ تریلیون فرمان در ثانیه را اجرا کند. ET9 همچنین به تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته‌ای هم مجهز است که امکان رانندگی خودکار را فراهم می‌کنند. نیو پذیرش پیش‌سفارش‌های خرید شاسی‌بلند پرچم‌دار خود را هم‌اکنون آغاز کرده و قیمت آن از ۸۰۰ هزار یوآن معادل ۱۱۲ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. دکتر

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    این در نهایت بتونه با چانگان و تیگو و لاماری پاماری رقابت کنه😂😂 اصلا اوردن اسمش در کنار اسم میباخ باید حکم تیر داشته باشه

    موافقم 27
    مخالفم 76
    1. Dan

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (610 ديدگاه)

      چینی ها به بازار خودرو هم مثل بازار موبایل نگاه میکنن
      مثل پرچم‌دار های شیائومی که شاید واقعاً در حد آیفون باشن
      ولی یه مشتری معمولا کالای لوکسو بخاطر برندش انتخاب میکنه، نه بخاطر کمیت و کیفیت ـش

      موافقم 34
      مخالفم 12
      1. فندق

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (693 ديدگاه)

        فقط یه آدم با طرز فکر بسته اینطوری فکر می‌کنه
        این حرف ها هم آخرین پناهگاه واسه کوبیدن چینی ها هستن
        اول از کیفیتشون ایراد می‌گرفتید
        الان که دیگه نمی‌تونید میگید برند و …
        برند رو ماها تعیین نمی‌کنیم نسل جوون آینده تعیین می‌کنه
        شاید ما عاشق آیفون و بنز باشیم
        ولی نسل جدید در کل دنیا به کیفیت و کمیت محصول توجه می‌کنه و خود ببرند مورد علاقشو میسازع
        همون‌طور که ما آیفون رو ساختیم
        نسل جدید هم خودشون برند های ارزشمندشون رو شکل میدن ، و پیرو مسیر ما نیستند
        این حرفتان هم کاملا تعصبیه
        وقتی یه چیزی قیمت بهتر
        و کیفیت بهتر داره
        فقط یه آدمی که هیچ دانشی ندارع می‌ره بازم اونی که برندش دهن پرکن تر هست رو میخره
        البته قضیه اپل و شیاومی فرق داره
        خودم هواوی رو خیلی قبول دارم و بنظرم یکی از با کیفیت ترین ها و پیشرو های صنعت موبایله حتی با اینکه آمریکا سعی کرد زمینش بزنه
        ولی شیاومی طبق تجربه ای که داشتم تا الان هرگز از لحاظ عملکرد در حد سامسونگ و آیفون نبوده
        شاید ۵ سال دیگه قضیه فرق کنه! ولی الان اینطوریه
        در حالی که مثلا byd صد برابر تسلا میرزه
        (با مبالغه گفتم نه اینقدر ولی خب واقعا ارزش خرید خیلی بالاتری داره)

        موافقم 17
        مخالفم 3
    2. H2

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      دکتر
      اونا اگه مثل شما فکر میکردن الان همچنان داشتن از پلتفرم ها و موتورهای نسل قبل ژاپن استفاده میکردن
      پیشرفت چین رو باید پذیرفت
      byd تا همین ۱۰ -۱۲ سال پیش از پلتفرم نسل قبل کرولا استفاده می‌کرد و الان مسئولان رده بالای تویوتا بدنبال همکاری با اونا هستن تا به تکنولوژی بالای ساخت byd دست پیدا کنن، بعد ما میگیم چین عمرا نمیتونه در حد آلمانی باشه
      این تفکرات نخ نما و پوسیده‌مون کاملا گویای اینه که چرا حال و روز مملکتمون این چنینه
      دکتر برو دکتر

      موافقم 46
      مخالفم 11
      1. دکتر

        ۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (338 ديدگاه)

        عزیز دلم، من با حرفهای شما موافقم، اما یادتون نره ، اصالت هیچ وقت خریدنی نیست، میباخ الکی میباخ نشده، مثال ساده بزنم براتون، یک ساعت رولکس شاید در نگاه اول خیلی معمولی باشه، اما فلسفها پشتشه، و هیچ کس نمیتونه سلطنتشو زیر سوال ببره، میباخ، رولرزرویس و هیچ وقت چینی ها نمیتونن زیر سوال ببرن، چون اصالتی ندارند.مطمنم خیلیا با این نظر من موافقن، و خیلیا هم مخالف… بهر حال نظر منه، شما هم نیازی نیست واسه من نسخه بپیچی برم دکتر، نظراتتو supp کن برای خودت.

        موافقم 16
        مخالفم 25
        1. فندق

          ۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (693 ديدگاه)

          کسی نگفت اصالت خریدنیه
          اصالت با تلاش بدست میاد
          در ضمن اگر به اصالت باشه الان کل اروپا و آمریکا که ۵۰۰ سال هم عمر ندارن باید جلوی دانش چند هزار ساله تمدن های مثل ایران ، چین ، هند ، مصر باستان و … لنگ بندازن
          اگه اصالت خریدنی نبود آمریکا و اروپا بالغ بر تقریبا ۳۵۰ سال کل دانش پیشرو دنیارو به انحصار خودشون نمیگرفتن
          دانش از آسیا رفت به اروپا و بعد از اونجا به آمریکا
          الآنم دوباره برگشته به خونه خودش یعنی آسیا!
          می‌خوام یه جمله جدید بگم :
          زنده باد سرزمین کهن واقعی! مهد تمدن ، علم فرهنگ و هنر و دانش ، قاره زیبای من آسیا!

          موافقم 16
          مخالفم 2
      2. Mojtaba

        ۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        کاربر H2 دقیقا بهم بگو پیشرفت یعنی چی ؟ دیگه خسته شدیم انقدر چرت و پرت امثال شما ها در مورد پیشرفت تخیلی اسباب بازی های چینی رو شنیدیم ! پیشرفت یعنی اینکه ماشین با موتور ۱۶۰۰ بسازی با مصرف بالای ۲۰ لیتر که بعد از دو سال باید دور بندازیش ! ( تیگو ۸ پرو ) یا ماشین بسازی به خاطر برخورد با دوچرخه مچاله بشه یا موقع باران سرت رو خیس کنه ! ( تیگو ۷ پرو ) یا ماشین بسازی سر دو هزار کیلومتر یاتاق بزنه ( آریزو ۶ ) و خیلی گند های دیگه که تو اینترنت مدرک همشون هست و بعضی هاشون به حدی فاجعه هستن که میگی صد رحمت به ویران خودرو ! چند روز پیش یه خانم و آقا جهانگرد که معروف هم هستن با هم رفته بودن پکن و نشون دادن که انقدری که تو ایران آشغال چینی هست تو خود چین نیست و کسی براشون ارزش قائل نمیشه ( یکم فکر کنید )

        موافقم 6
        مخالفم 15
        1. H2

          ۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (382 ديدگاه)

          کاربر Mojtaba
          پیشرفت یعنی این:
          https://www.pedal.ir/toyota/how-byd-rocked-toyotas-manufacturing-world/

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. gmcs399168lss24

          ۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (52 ديدگاه)

          خوب به این دیگه همه واقفن که چین جنس درجه‌ی یکش برای خودش و امارات و عربستان و کشورهای اروپایی و کشور استرالیا درنظر گرفته‌شده و هرچی جنس درجه‌ی چندم هست به ایران و چندتا کشور بدبخت و بیچاره‌ی دیگر عین خودش غالب می‌شه.برای همین هم بعیدی نیست که ایرانی‌ها نسبت به همه‌ی ماشین‌های چینی این نظر رو داشته‌باشند.

          موافقم 11
          مخالفم 0
        3. gmcs399168lss24

          ۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (52 ديدگاه)

          این رو من اصلاً نمی‌گم برای دفاع از چینی‌ها.این رو برپایه‌ی آمارها می‌گم.که تو کشوری مثل نروژ خودروهای چینی‌ای به‌مانند نیو به‌نسبت فروش خوبی دارن.

          موافقم 9
          مخالفم 0
        4. فندق

          ۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (693 ديدگاه)

          تو هر وقت تونستی بلیط بگیری بری شانگهای رو از نزدیک ببینید و یدونه byd سوار شدی بعد میفهمی پیشرفت یعنی چی
          رفتی در پیت ترین ماشین های چینی بنزینی! رو میاری ، تازه اونم نه خود واقعیش ، مونتاژ شده توسط ایرانیا ! بعد ازش ایراد میگیری با رولزرویس و میباخ مقایسه میکنی؟
          (چینی ها بنزینی اصلا بلد نیستن بسازن ، ماهم که میگیم پیشرفت خودروهای الکتریکی شون رو میگیم نه بنزینی )
          همین بس که byd صد برابر ارز شخرید بالاتری نسبت به تسلا غول الکتریکی آمریکا داره

          موافقم 6
          مخالفم 1
      3. Mr

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (783 ديدگاه)

        خوشحالم که افراد با فکر و ذهن آزادی مثل شما رو بین هموطنانم میبینم
        که درگیر تعصب های بیهوده صد سال پیش نیستن

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. net

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      این ماشین ابعاد شاسی بلند نداره و شاسی بلند نیست.داخلش سفیده خیلی بد هست و زود کثیف میشه

      موافقم 6
      مخالفم 14
      1. Grant

        ۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (114 ديدگاه)

        تو عکس کوچیک بنظر میرسه درحالی که طولش ۵.۲ متره یعنی از لندکروزر هم درازتره
        رنگ سفید هم لزوما کثیف نمیشه بستگی به متریال استفاده شدش داره
        مثل کاور های سیلیکونی

        موافقم 12
        مخالفم 0
    4. فندق

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (693 ديدگاه)

      افرادی با طرز فکر تو هیچ نقشی در قرن ۲۱۰۰ و آینده جهان ندارن

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. Reza Waffen SS

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (5341 ديدگاه)

    آفرین به این تلاش خستگی ناپذیر واقعا ستودنیه دست مریزاد 👏👌

    موافقم 39
    مخالفم 6
    1. blackwing

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (923 ديدگاه)

      رضا ، تحسین کردنت منو یاد تبلیغ مرسدس بنز انداخت 😄🇩🇪

      موافقم 10
      مخالفم 1
  3. 🤡

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    ارزش نگاه کردن به عکسش هم نداره

    موافقم 12
    مخالفم 36
  4. مجتبی .

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    همونطور که لوکس سازها نباید وارد بعضی کلاسهای خودرویی بشن برای اقتصادی سازهای چینی هم رفتن به قلمرو لوکسها اشتباهه البته شاید متعصبین پولدار حزب بخرن اما مشتریان دیگه ترجیح میدن پولشونو پای برند معتبر این کلاس بریزن حالا مرسدس یا بی ام و یا لندروور وبنتلی ویا آمریکایی عظیم. ولی چینی نامعلوم!!!!۸

    موافقم 19
    مخالفم 10
  5. AMANTE

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    اگه توی چین بودم و میخواستم یک میباخ الکتریکی مثلا MB EQS SUV Maybach بخرم، کمی صبر میکردم و ممکن بود این ماشین رو به جاش میخریدم.

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. H2

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      منم همینطور

      موافقم 7
      مخالفم 5
  6. Arash IV

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    اعتماد به سقفش بالاست ولی به میباخ نمی‌رسه

    موافقم 7
    مخالفم 7
  7. کیان

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1436 ديدگاه)

    این خودرو هرچقدر هم خوب باشه و یا اصلا بهترین خودروی بازار و کلاس خودش باشه، چون اسم و رسمی ک این کلاس و خریداراش میخوان و نداره پس واقعا نمیتونه رقابت کنه و … حتی هرچقدر هم ک فنی اصلا سرتر باشه

    و اینو هم باید در نظر گرفت ک شاید اینگونه صحبتهای شرکتها صرفا برای دیده شدن باشه تا اینکه واقعا نظرشون به رقابت واقعی باشه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  8. ارسلان

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (225 ديدگاه)

    این شتر گاو پلنگ ، چطوری ۱۱۲,۰۰۰ دلار!! به خدا قسم ، به اون سوی چراغ من یک میلیون دلار پول باد آورده داشته باشم که از آسمون نازل شده باشه حاظر نیستم این پولو بدم برا این…..
    خوب رویی ام پیدا کردند این چینی ها ، قیمت آلمانی میدند جدیداً 🤣

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. gmcs399168lss24

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      ببینید درسته که این شرکت هراندازه هم بکوشه به‌پای اروپایی‌ها نمی‌تونه برسه چون شرکت‌های نامدار اروپایی همانند مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و،سال‌های سال خودشوْن رو ثابت کردند و این‌همه کوشیدند تا اعتماد مردم رو به خودشوْن جلب کنند.ولی این دیگه بی‌انصافیه که برداریم بگیم این ماشین بی‌کیفیته و شترگاوپلنگه و از این حرف‌ها.بالاخره چه بخوایم چه نخوایم چین تو این مدّت کم تونسته به جایگاه درخوری در این زمینه برسه.حالا درسته که این خودرو راه‌هایی درپیش داره که به خودروهای آلمانی برسه ولی این دلیل نمی‌شه این ماشین رو بکوبیم و درباره‌ش اینجوری بگیم.ولی درباره‌ی قیمتش حرف شما رو پذیرام.می‌تونستن با بهای کمتر به بازار عرضه‌ش کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. :)

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من از ماشین های برقی خصوصا ماشین های برقی بی ام و و بنز متنفرم و به همین خاطر به نظرم از اس کلاس شاسی بلند میباخ بهتره وای توی نسخه بنزینی نه بی ام و بنز بهترینن ( به جز این اواخر ) 🫠🤝

    موافقم 1
    مخالفم 5
  10. Porsche

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    کسی که ۲۲۰ هزار دلار پول میباخ eqs میده براش خیلی مهمه که ماشینی که می‌خره اصالت و پرستیژ داشته باشه طوری باشه که وقتی تو خیابون باهاش حرکت میکنه از فاصله ۱۰ کیلومتری هم معلوم باشه که سوار بنز میباخ شده و مردم بگن wow عجب بنز خفنی یا موقع توقف پشت چراغ قرمز نگاه اون لوگو میباخ رو کاپوت کنه و باهاش لذت ببره 😍 ( هیچوقت اصالت رو نمیشه با پول یا آپشن های دهن پر کن خرید )

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. ab0lf4zl

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (176 ديدگاه)

      اینی ک تو داری میگی واس یه تازه ب دورن رسیدس ک دنبال پز دادن و کلاس گذاشتنه. مثل اکثر ادم هایی ک ایفون رو برای برندش میخرن نه کاراییش.

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. gmcs399168lss24

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      بله درسته که اصالت رو نمی‌شه با آپشن‌های دهن‌پرکن خرید.ولی این هم که فقط آپشن نداره که بنا باشه باهاش پز بدی.این هم کلی تکنولوژی بدردبخور داره مثل همین شاسی سیمی که همین چندروز پیش درباره‌ش صحبت شد.که البته یکی تو نظرات مقاله‌ی پیش‌ازاین گفته‌بود این تکنولوژی اصلش برای آلمانی‌ها بوده ولی خوب بنا به دلایلی مجوز استفاده نداشته.ولی جدا از این‌ها،خود شرکت هم دراندازه‌ی خودش کوشیده و یه همچین چیزی بیرون داده و قرار نیست ازش توقع مرسدس‌بنز اس‌کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ داشته‌باشیم.اینجور تیترهایی هم که می‌زنن خوب معلومه دیگه همش بزرگنمایی و تبلیغاته و یه چیز عادیه برای خودروسازان تازه‌تأسیس.وگرنه اگر از یک مهدکودک‌نرفته هم بپرسی خودش آگاهه که آلمانی‌ها تو صدرن از لحاظ مهندسی و صنعت.تازه این‌ها همین ماشین رو از کجا معلوم که با کمک اروپایی‌ها بیرون‌نداده‌باشند؟در هرصورت من که پیشرفت این‌ها رو تحسین می‌کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    تلاش خوبیه اما به نظر تو زیبایی به مایباخ نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. reza342

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    بچه های متعصب بنز دارن جیغ میزنن :)) به این میگن طراحی نه اون تخم مرغی که بنز میسازه. دم نیو گرم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  13. gmcs399168lss24

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ببخشید.به‌نظر شما تو ابعاد ماشین اشتباه نشده؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. gmcs399168lss24

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      بعد اینکه مگر خودروهای سری ET شرکت نیو،کلاس سدان نبودند؟چون تاجایی‌که من یادمه سری ET برای سدان‌هاش بود و سری ES(در اروپا EL) برای شاسی‌بلندهاش.تو چندتا منبع هم دیدم که درازای این خودرو حدود ۴۰میلی‌متر بیشتر قید شده‌بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. لیلا

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضیا همچین تعصبی رفتار میکنن آدم خندش میگیره برادر من اون تیگویی که شما داری اینجا مسخرش میکنی جنس درجه پنج چینه یعنی جنسی که روانه بازار نمیکنن اما تاجرایه ایرانی وارد کشور میکنن جنس های درجه یکش تو اروپا و آمریکا سر در میاره اگه چینی بد بود که دولت آمریکا خودش رو جر نمی‌داد تا واردات خودرویه چینی رو به آمریکا ممنوع کنه اون از تسلا که یه شرکت چینی توی ساخت ماشینی برقی ازش،پیشی گرفت بخواین نخواین چین از همه لحاظ جلوتر از بقیه کشورها هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آنهایی که هی برند برند میکنند و خودشان زدند به خواب یاد نوکیا و سونی اریکسون و …… بیفتند شاید درس بگیرند از رفتارشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض ادب من خودم ذهنیتم این بود که محصولات چینی خیلی عقب هستند از محصولات اروپایی و غیره ولی شما فقط مقایسه سیستم تعلیق این ماشین را با بنز میباخ ببینید نظرتون عوض میشه واینکه امسال بهترین ماشین برای کیا و سومی byd شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا