خودروهای چینی

معرفی نسل جدید ژیپنگ P7، سدان چشمگیر چینی برای رقابت با تسلا

ژیپنگ P7 جدید با طراحی فست‌بک، فناوری پیشرفته و پلتفرم جدید قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود تا تسلا را به چالش بکشد.

ژیپنگ نسل جدید سدان P7 خود را معرفی کرده است. این خودرو که با کد E29 شناخته می‌شود و قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ عرضه شود، با طراحی متمرکز بر عملکرد، تغییری اساسی نسبت به سدان‌های کنونی ژیپنگ ارائه می‌دهد. هرچند هنوز مشخصات رسمی این خودرو اعلام نشده اما تصاویر نشان می‌دهند که E29 پروفایل فست‌بک، چراغ عقب سراسری، دستگیره‌های در هم‌سطح، آینه‌های جانبی بدون قاب و اسپویلر عقب جمع‌شونده است. طراحی جلو و عقب آن شباهت‌هایی با P7+ دارد که در سال ۲۰۲۴ معرفی شد اما E29 عناصر طراحی بیشتری برای بهبود عملکرد آیرودینامیک اضافه کرده است.

جزئیات کابین هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است ولی تصاویر جاسوسی یک نمایشگر مرکزی بزرگ و فرمان سه‌پره را نشان می‌دهند. انتظار می‌رود E29 به جدیدترین نسخه نرم‌افزار داخلی ژیپنگ یعنی Xmart OS 2.0، مجهز شود که از کنترل‌های صوتی پشتیبانی می‌کند و ممکن است شامل نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده باشد. این مدل احتمالاً از سیستم کمک‌راننده پیشرفته مبتنی بر دوربین استفاده خواهد کرد که ممکن است با تراشه هوش مصنوعی نسل بعدی تورینگ ژیپنگ پشتیبانی شود. برخلاف برخی مدل‌های کنونی ژیپنگ که از سیستم‌های مبتنی بر لیدار استفاده می‌کنند، E29 ممکن است تنها به دوربین‌ها برای حسگری محیطی وابسته باشد. همچنین انتظار می‌رود صندوق عقب به سبک لیفت‌بک طراحی شود که کاربردی‌تر خواهد بود.

مشخصات قوای محرکه هنوز اعلام نشده اما E29 کاملاً الکتریکی خواهد بود و احتمالاً از پلتفرم جدید «کونپنگ» ژیپنگ استفاده می‌کند. این پلتفرم ممکن است در آینده از پیشرانه‌های بردافزا هم پشتیبانی کند هرچند چنین نسخه‌ای هنوز تأیید نشده است. برای مقایسه، P7 کنونی در نسخه دوموتوره چهارچرخ محرک تا ۴۶۷ اسب بخار قدرت و برد ۷۰۰ کیلومتری (بر اساس استاندارد CLTC) ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود E29 این ارقام را برابری کند یا از آن‌ها فراتر رود. پروتوتایپ‌های استتارشده E29 در ماه‌های اخیر در حال آزمایش جاده‌ای دیده شده‌اند و انتظار می‌رود این خودرو در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۵، احتمالاً در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3852 ديدگاه)

    چرا اکثر سدان ها داره صندوق عقبش فست بک میشه

    قسمت صندوق عقب سدان فست بک که کشیده نیست و بین شیشه عقب و صندوق عقب مرزی وجود ندارد و بین کاپوت جلو و صندوق عقب تقارن وجود ندارد خیلی بد هست

    مثلا سدان فست بک بی ام و سری ۸ چهار درب گرن کوپه خیلی زیباست ولی قسمت شیشه عقبش و صندوق عقبش که کشیده نیست بد شده

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. بهزاد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2640 ديدگاه)

      عمو ، رسما خودتو ایسگا کردیا.
      زیر صندلی و کف صندوق ،باتری و موتور برقی نصب میشه و خود به خود باعث بالا اومدن صندلی عقب و کف صندوق عقب میشه و اگر سدان ها اینجوری طراحی نشوند فضای سر و فضای صندوق بار کاهش پیدا میکنه.
      خدایی اگر این نظر را دوباره بگی دیگه به درکت از صنعت خودرو توهین میکنی.

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. کوروش

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    طراحی جفتشون هم به درد نمیخوره ولی این بهتره بنظرم

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. Hemn

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (102 ديدگاه)

      به نظرم یه کم فکر کنی بعد حرف بزنی بهتر باشه
      هم خودت کمتر اذیت میشی هم بقیه

      موافقم 2
      مخالفم 6
  3. Farhad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (142 ديدگاه)

    کاری به شخصیت ایلان ماسک ندارم ولی واقعا با تسلا صنعت خودرو سازی رو از خواب بیدار کرد

    موافقم 2
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا