خودروهای چینی

جیلی رادار RD6، وانتی برقی با ابعادی مشابه رقبای آمریکایی و قیمت پایه 25 هزار دلار

پس از پیش‌نمایشی در جولای سال جاری، پیکاپ الکتریکی رادار RD6 از گروه جیلی رسماً با قیمت پایهٔ ۱۷۸,۸۰۰ یوآن معادل تنها ۲۴,۶۰۰ دلار در چین عرضه شده است. قیمت گران‌ترین نسخهٔ این پیکاپ هم به ۲۶۸,۸۰۰ یوآن معادل ۳۸,۱۶۰ دلار می‌رسد. RD6 اولین محصول برند جدید رادار محسوب می‌شود و تولید آن چند روز پیش در استان شاندونگ چین آغاز شده است.

RD6 که روی پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی جیلی بنام SEA ساخته شده است، با ۵,۲۶۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۰۰ میلی‌متر عرض، ۱,۸۳۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۳,۱۲۰ میلی‌متر، اندازه‌ای مشابه پیکاپ‌های میان سایز در بازار ایالات‌متحده دارد. RD6 در ظاهر تا حدودی شبیه به کراس‌اوور جیلی هایوئه به نظر می‌رسد درحالی‌که در داخل دو خودرو تقریباً یکسان هستند. این نشان می‌دهد که جیلی از قطعات مشترک استفاده کرده تا بتواند پیکاپ الکتریکی خود را زودتر به بازار عرضه کند.

دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، هدآپ دیسپلی ۹ اینچی تمام‌رنگی، نورپردازی ۷۲ رنگ، سیستم تعامل صوتی با هوش مصنوعی و سانروف پانورامای ۵۵ اینچی ازجمله ویژگی‌های داخلی این پیکاپ الکتریکی چینی هستند. این خودرو همچنین از سیستم خودران سطح دو هم بهره می‌برد. زیر صندلی‌های عقب RD6 محفظه‌ای با ظرفیت ۴۸ لیتر برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده و در جلو هم صندوق بار کوچک ۷۰ لیتری وجود دارد.

اتاق بار این پیکاپ گنجایش ۱۲۰۰ لیتری دارد و ظرفیت بار آن ۴۵۰ کیلوگرم خواهد بود. هرچند ظرفیت یدک کشی رادار RD6 اعلام نشده اما جیلی می‌گوید پلت‌فرم SEA قابلیت بکسل تا ۳ تن را دارد. در اتاق بار این پیکاپ همچنین خروجی برق ۶ کیلوواتی تعبیه شده که امکان شارژ موبایل، تأمین برق ابزارآلات و حتی شارژ خودروهای الکتریکی دیگر را فراهم می‌کند. به گفتهٔ سازندهٔ چینی، رانندگی رادار RD6 به لطف سیستم تعلیق مستقل در هر چهارچرخ مشابه خودروهای سواری خواهد بود.

برای RD6 سه پکیج باطری قابل انتخاب خواهد بود که کوچک‌ترین آن‌ها ۶۰ کیلووات ساعتی است و برد ۴۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. باطری‌های دوم ۸۶ کیلووات ساعتی با برد ۵۵۰ کیلومتری هستند و بزرگ‌ترین باطری‌ها هم ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که با هر بار شارژ امکان پیمودن ۶۳۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. همهٔ باطری‌ها از قابلیت شارژ سریع با حداکثر توان ۱۲۰ کیلوواتی هم برخوردار هستند.

بزرگ‌ترین مشکل رادار RD6 اما تولید فقط با یک موتور است که روی محور عقب نصب می‌شود. این موتور ۲۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و پیکاپ الکتریکی جیلی را ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. هرچند این شتاب برای یک پیکاپ کاملاً کافی خواهد بود اما عدم ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک ممکن است برخی خریداران را ناامید کند. البته به گفتهٔ جیلی، برند رادار برای خریداران جوانی در نظر گرفته شده که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و گاهی اوقات در تعطیلات آخر هفته به ساحل یا کوهستان می‌روند. این یعنی RD6 صرفاً به‌عنوان یک پیکاپ سبک انجام‌وظیفه می‌کند و برای کارهای سنگین نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Chromstone3

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    پیکاپ نسبتا خیلی خوبیه .
    طراحی بیرونی جلوش که میشه گفت زیبا و متمایزه .
    طراحی پشتش و چراغ های عقبش به کل طراحیش میخوره ولی فقط در حد قابل قبوله .
    کابین زیبا و تر و تمیز و شیک و مینیمالی هم داره .
    چرخ هاشم سایز خوب و مناسبی دارن و قالپاق های زیبایی هم داره .
    قدرت موتورش هم کاملا راضی کننده س و باقی امکاناتش هم خیلی خوب و کافی به نظر میرسه .
    واقعا پیکاپ با ارزشی هست ، هر چند که رقیب کم نداره …
    در کل اگه بنده پول داشتم و وارد میشد شاید میخریدمش چون واقعا ازش خوشم اومده و به استفاده من هم میخوره .

    موافقم 22
    مخالفم 11
    1. کافر مقدس

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      نوشته 0تا100 شش ثانیه . کی دیده کی شنیده ! میگن دیگه اصولا در مورد ماشینهای چینی فقط میگن و میرن !

      موافقم 16
      مخالفم 17
    2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (712 ديدگاه)

      داداش رینگ نه قالپاق

      موافقم 0
      مخالفم 3
  2. Just toyota

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    این اسباب بازی رو مثلا ساختن که با : هامر ev یا فورد f150 lighting رقابت کنه 😂😂😂

    موافقم 25
    مخالفم 18
    1. Erfan

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      دقیقا کجای مطلب نوشته بود این ماشین برای رقابت با ماشین های آمریکایی هست؟
      این یعنی RD6 صرفاً به‌عنوان یک پیکاپ سبک انجام‌وظیفه می‌کند و برای کارهای سنگین نیست.
      به نظرم نسبت به قیمت طراحی زیبایی داره برد خوبی هم داره.
      کار آمده واقعا.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (165 ديدگاه)

    بسیار زیبا

    موافقم 15
    مخالفم 14
  4. هادی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    رقیب برقی نداره یه موتور هم کنارش وصل میکرد با بنزین هم کار میکرد دیگه همه چی تموم بود

    موافقم 14
    مخالفم 2
  5. بنده خدا

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    کاش وارد بشه

    موافقم 5
    مخالفم 5
  6. MASOUD 0099

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    این اشغال با کی میخواد رقابت کنه اول سایز لاستیک رو بزرگ تر میکردن بعد اون قیمت مگه خر م ؟

    موافقم 2
    مخالفم 6
  7. مشتاقی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    آفرین به چین.
    فقط چراغ عقب شبیه تارا شده

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا