جیلی رادار RD6، وانتی برقی با ابعادی مشابه رقبای آمریکایی و قیمت پایه 25 هزار دلار

چهارشنبه 25 آبان 1401 - 06:30
مطالعه 5 دقیقه
Geely-Radar-RD6-1
پس از پیش‌نمایشی در جولای سال جاری، پیکاپ الکتریکی رادار RD6 از گروه جیلی رسماً با قیمت پایهٔ 178,800 یوآن معادل تنها 24,600 دلار در چین عرضه شده...
تبلیغات

پس از پیش‌نمایشی در جولای سال جاری، پیکاپ الکتریکی رادار RD6 از گروه جیلی رسماً با قیمت پایهٔ 178,800 یوآن معادل تنها 24,600 دلار در چین عرضه شده است. قیمت گران‌ترین نسخهٔ این پیکاپ هم به 268,800 یوآن معادل 38,160 دلار می‌رسد. RD6 اولین محصول برند جدید رادار محسوب می‌شود و تولید آن چند روز پیش در استان شاندونگ چین آغاز شده است.

RD6 که روی پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی جیلی بنام SEA ساخته شده است، با 5,260 میلی‌متر طول، 1,900 میلی‌متر عرض، 1,830 میلی‌متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری 3,120 میلی‌متر، اندازه‌ای مشابه پیکاپ‌های میان سایز در بازار ایالات‌متحده دارد. RD6 در ظاهر تا حدودی شبیه به کراس‌اوور جیلی هایوئه به نظر می‌رسد درحالی‌که در داخل دو خودرو تقریباً یکسان هستند. این نشان می‌دهد که جیلی از قطعات مشترک استفاده کرده تا بتواند پیکاپ الکتریکی خود را زودتر به بازار عرضه کند.

دو نمایشگر 12.3 اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، هدآپ دیسپلی 9 اینچی تمام‌رنگی، نورپردازی 72 رنگ، سیستم تعامل صوتی با هوش مصنوعی و سانروف پانورامای 55 اینچی ازجمله ویژگی‌های داخلی این پیکاپ الکتریکی چینی هستند. این خودرو همچنین از سیستم خودران سطح دو هم بهره می‌برد. زیر صندلی‌های عقب RD6 محفظه‌ای با ظرفیت 48 لیتر برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده و در جلو هم صندوق بار کوچک 70 لیتری وجود دارد.

اتاق بار این پیکاپ گنجایش 1200 لیتری دارد و ظرفیت بار آن 450 کیلوگرم خواهد بود. هرچند ظرفیت یدک کشی رادار RD6 اعلام نشده اما جیلی می‌گوید پلت‌فرم SEA قابلیت بکسل تا 3 تن را دارد. در اتاق بار این پیکاپ همچنین خروجی برق 6 کیلوواتی تعبیه شده که امکان شارژ موبایل، تأمین برق ابزارآلات و حتی شارژ خودروهای الکتریکی دیگر را فراهم می‌کند. به گفتهٔ سازندهٔ چینی، رانندگی رادار RD6 به لطف سیستم تعلیق مستقل در هر چهارچرخ مشابه خودروهای سواری خواهد بود.

برای RD6 سه پکیج باطری قابل انتخاب خواهد بود که کوچک‌ترین آن‌ها 60 کیلووات ساعتی است و برد 400 کیلومتری را فراهم می‌کند. باطری‌های دوم 86 کیلووات ساعتی با برد 550 کیلومتری هستند و بزرگ‌ترین باطری‌ها هم 100 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که با هر بار شارژ امکان پیمودن 630 کیلومتر را فراهم می‌کند. همهٔ باطری‌ها از قابلیت شارژ سریع با حداکثر توان 120 کیلوواتی هم برخوردار هستند.

بزرگ‌ترین مشکل رادار RD6 اما تولید فقط با یک موتور است که روی محور عقب نصب می‌شود. این موتور 270 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و پیکاپ الکتریکی جیلی را ظرف 6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. هرچند این شتاب برای یک پیکاپ کاملاً کافی خواهد بود اما عدم ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک ممکن است برخی خریداران را ناامید کند. البته به گفتهٔ جیلی، برند رادار برای خریداران جوانی در نظر گرفته شده که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و گاهی اوقات در تعطیلات آخر هفته به ساحل یا کوهستان می‌روند. این یعنی RD6 صرفاً به‌عنوان یک پیکاپ سبک انجام‌وظیفه می‌کند و برای کارهای سنگین نیست.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.