تسلاخودروهای چینی

مقایسه شیائومی SU7 با تسلا مدل 3 و نیو ET5؛ کدام‌یک بهتر است؟

خبرنگاران خودرویی در کشور چین اقدام به تست شیائومی SU7 و مقایسه عملکرد آن با تسلا مدل ۳ و نیو ET5 کرده‌اند.

شیائومی شعاع حرکتی رسمی محصول خود را بر اساس استانداردهای CLTC حدود ۸۰۰ کیلومتر اعلام کرده و این خودرو در تست‌های جاده‌ای به پیمایش ۶۴۳ کیلومتر رسیده است. فول ترین نسخه تسلا مدل ۳ که از نوع چهار چرخ محرک برد بلند هایلند است شعاع حرکتی رسمی ۷۱۳ کیلومتری دارد و این خودرو نیز در تست‌ها توانسته رقم ۵۶۸ کیلومتر را ثبت کند که این عدد ۷۹.۷ درصد شعاع حرکتی رسمی را پوشش می‌دهد.

نیو ET5 با وجود باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی می‌تواند مسافت ۶۴۰ کیلومتری را بپیماید هرچند این خودرو در تست‌ها شعاع حرکتی ۴۵۵ کیلومتر یا ۷۲.۶ درصد رقم ادعایی را بر جای گذاشته است. نیو چندی پیش نسخه فیس لیفت از سدان میان سایز خود را ارائه کرد اما مدل تست شده از نوع قبل از فیس لیفت ۲۰۲۲ بوده است. بهترین نتیجه در این مقایسه‌ها به ژیپنگ P7 و نسخه به‌روز P7i سال ۲۰۲۳ مربوط می‌شود که در تست‌ها ۸۰.۲ درصد شعاع حرکتی ادعایی را به دست آورد. در واقع این خودرو با یک‌بار شارژ ۶۱۰ کیلومتر را طی می‌کند و در تست‌ها نیز به رقم ۴۸۹ کیلومتر رسیده است.

تست‌های سرعت نشان دهنده برتری محسوس شیائومی SU7 است و اولین محصول برقی این شرکت توانسته تسلا و نیو را شکست دهد. در آزمون صفر تا صد کیلومتر در ساعت، شیائومی به زمان ۳.۲۴ ثانیه رسیده و نیو ET5 هم زمان ۳.۸۳ ثانیه را ثبت کرده است. تسلا مدل ۳ نیز صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۴.۶۲ ثانیه‌ای را بر جای گذاشته تا به کسب رده سوم اکتفا کند. در مسابقه درگ ۴۰۰ متر، SU7 با زمان ۱۱.۱۷ ثانیه اول شده و پس از آن خودروهای نیو و تسلا با زمان‌های ۱۲.۳۷ و ۱۲.۷۷ ثانیه قرار گرفته‌اند. همچنین شیائومی در این تست به سرعت ۲۰۱.۷۹ کیلومتر در ساعت رسیده است. شیائومی SU7 حدود ۴ هزار دلار ارزان‌تر از تسلاست درحالی‌که اختلاف قیمت آن با نیو به ۱۱۵۰۰ دلار می‌رسد و از این نظر کاملاً برتر ظاهر می‌شود. در جداول زیر می‌توانیم نتایج به دست آمده از مقایسه محصول جدید شیائومی با دیگر خودروهای برقی را مشاهده کنیم.

شیائومی SU7 تسلا مدل ۳ نیو ET5 بی وای دی هان زیکر ۰۰۱ ژیپنگ P7
تریم مکس هایلند مدل ۲۰۲۲ با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت مدل ۲۰۲۳ مدل ۲۰۲۱ با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت P7i مدل ۲۰۲۳
شعاع حرکتی اعلامی بر اساس استاندارد CLTC ۸۰۰ ۷۱۳ ۶۴۰ ۶۱۰ ۶۵۶ ۶۱۰
شعاع حرکتی به دست آمده در تست‌ها ۶۴۳ ۵۶۸ ۴۵۵ ۴۰۵ ۴۰۷ ۴۸۹
درصد تحقق ۷۹.۴ ۷۹.۷ ۷۲.۶ ۶۶.۴ ۶۲ ۸۰.۲
مدل/قیمت دلار
شیائومی SU7 ۲۹۹۰۰ تا ۴۱۵۰۰
تسلا مدل ۳ ۳۴۰۵۰ تا ۳۹۶۰۰
نیو ET5 ۴۱۳۰۰ تا ۴۹۳۰۰
بی وای دی هان ۲۴۹۰۰ تا ۳۴۶۰۰
زیکر ۰۰۱ ۳۷۳۰۰ تا ۴۵۶۰۰
ژیپنگ P7 ۲۸۲۵۰ تا ۴۰۱۵۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    واقعا حالم داره بهم میخوره از این ماشین برقیا هر آشغالی آمده یه باطری گذاشته چهارتا چرخ هم روش اسمش رو گذاشته ماشین بخدا اگه موضوع محیط زیست باشه؟!!!

    موافقم 9
    مخالفم 11
    1. ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3321 ديدگاه)

      ماشین برقی شیایومی نخر باتریش باد می‌کنه هاااا

      موافقم 8
      مخالفم 12
      1. MehdiTurbo

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1983 ديدگاه)

        باد کردنش به کنار الان از من چند وقت باتریش زود شارژ خالی میکنه
        جدای از این حالا درسته برقی بودن ماشین بیخود الودگیش از بنزینی بیشتر نباشه کمتر نیست ولی بین همه اینا شیامی ارزش خرید خیلی بالایی داره یعنی از نظر من هم طراحیش خیلی جذاب تر هم شعاع حرکتیش قابل مقایسه نیس هم درصد تحقق شعاع حرکتشیم با اینکه بالا بوده عالی بوده یعنی من فک میکردم درصد تحققش پایین باشه خالی بندی
        اگه باد نکنه تو طچل زمان شارژ زود کم نکنه کیفی مثل بقیه باشه هم از لحاظ طراحی هم رقمی خیلی بهتر از سایر رقباش بوده حتی تسلا که پیشرو برقی ها بوده قدمتش نسبت به چند ماهه بودن شیامی بیشتر
        یه چیزی تو شیامی دوست دارم خیلی همیشه طراحیش خوبه خوش ساخته چه تو گوشی چه ماشین کیفیت ماندگاری نداره زیاد تو گوشی البته ولی نسبت به قیمتش حس لوکس و طراحی خوب بودن داره هر چند موندگاری کیفیش بالا نیست هر چند این تجربه من از گوشی پرچم دارش شاید طی این سالها بهتر شده باشه

        موافقم 8
        مخالفم 7
        1. ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3321 ديدگاه)

          اره ولی باید هر دو و سه سال عوضش کرد

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. American V8

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      شیائومیه واقعا به من حس پورشه تایکان رو میده ، یعنی نمای جانبی تایکان رو به طور ناشیانه ای کپی کردن شد این 😂🚬

      موافقم 13
      مخالفم 6
    3. Ahmad

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      خوشم میاد بالاخره شاخک هاتون به کار افتاده و تیز شده و دوزاری هاتون افتاد که اصلا بحث محیط زیست نیست
      محیط زیست یه پوشش هست که در پشت اون اهداف شون رو محقق کنن

      واضح و صریح میگم : پشت خودروسازی تسلا مستقیما پنتاگون و وزارت دفاع (جنگ) امریکا قرار داره (هر علمی یا تکمولوژی که برای اولین بار اختراع میشه اگر بشه خودش یا ترکیب ش با تکنولوژی یا علم دیگه در زمینه برتری حاکمیتی یا نظامی یا اطلاعاتی بشه ازش استفاده کرد پنتاگون اون علم یا تکنولوژی رو که مثلا اولین بار از فلان دانشجوی فلان دانشگاه کشف شده در اختیار میگیره و مسکوت نگه میداره و نمیگذاره هیچ جا هیچ خبری ازش پخش بشه و اون علم رو در صنایع نظامی اطلاعاتی و… استفاده میکنه وقتی ببینه بقیه کشورهای دارن بهش میرسن خودش با دست خودش همون علم رو با یه شرکت و یه شخصی که ساخته دست خودشه میده تو بازار و اون شرکت رو بعنوان صاحب تکنولوژی برتر دنیا و اون شخص ساختگی رو بعنوان نابغه و میلیونر خودساخته با قدرت رسانه ای عجیب غریب خودش به دنیا معرفی میکنه
      مثلا جی پی اس قبل از اینکه صنعتی بشه و وارد بازار بشه یک تکنولوژی نظامی بود اینترنت قبل از اینکه بصورت همه گیر وارد بازار بشه و همه ازش استفاده کنن یک تکنولوژی نظامی و منحصر در اختیار پنتاگون بود اینترنت علمی ارتباطی بود که جنگنده های امریکایی می تونستند با استفاده از اون باهم در ارتباط باشند بدون اینکه شنود بشه و این واقعا مهم بود_درصورتب که امواج بی سیم و … که در جنگنده های دیگه استفاده میشدن قابل شنود بودن)

      از نظر من تسلا ساخته دست پنتاگون هست
      چرا؟ امریکا و متحدین ش (کل اروپا نیوزلند استرالیا ژاپن کره و…) به شدت در زمینه انرژی و نفت آسیب پذیرند چون اکثرا (بغیراز کاندا نروژ و خود امریکا) نفت ندارن و وارد کننده عنده نفت هستند نفتی که هم در زمینه تولید برق بهش نیاز دارند هم برای سوخت خودروهاشون هم در کارخانه ها و صنایع شون و…
      بهترین راه این بود که تا جایی که میشه وابستگی به نفت و مصرف نفت رو کم کنن ، خب ، از ساخت و تولید شون که نمی تونن نفت حذفش کنن بهترنی راه اینه که مصرف مداوم مشتقات نفت (بنزین) رو با جایگزین کردن سوخت هایی بجای بنزین شروع کنن
      چیزهای زیادی رو هم امتحان کردن سوخت الکل (برای بعضی کامیون های نیمه سنگینشون) گازسوز ،گاز مایع ، سوخت هیدروژنی هیبرید پلاگین هیبرید و تمام برقی
      از نظر منطقی، هیبرید به صرفه تر بود و هست ولی امریکا وقت نداشت و نداره 》 باید سریع مصرف سوخت خودش و متحدین ش رو پایین بیاره
      چرا ؟ زمانی که تسلا خیلی تابلو با حمایت شدید و عجیب دولت امریکا شروع به ساخت جایگاه های شارژ خودرو و پیش فزوش خودروهاش کرد (من گفتم امریکا داره خودش رو برای یه جنگ فراگیر با یه کشور یا کشورهای نفت خیز آماده میکنه (تا بعد وقوع جنگ کنترین آسیب رو از بالا رفتن قیمت ببینند) و همین طور هم شد
      امریکا داشت خودش رو واسه جنگ روسیه آماده میکرد توی هالیوودش هم مداوم و پشت سر در فیلم هاش هم روسیه رو دشمن بشریت (خودش) معرفی میکرد
      اروپا هم همین مسیر رو رفت بطوری که دارن تو اروپا قانون تصویب میکنن و بعضا کردن که از چندسال دیگه به بعد هیچ خودرو درون سوزی اجازه تولید نداره تمام این دری وری هایی هم که در مورد ارزان بودن برق و خودرو برقی و محیط زیست میگن چرت و پزته و پشت ش تصمیمات استراتژیک و امنیتی نهفته ست
      بازم برگردیم به جمله معروف : هیچ چیز غیرسیاسی در دنیا وجود ندارد

      موافقم 9
      مخالفم 8
  2. پیام

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    فعلا که تسلا زیر۲ میزنه

    موافقم 5
    مخالفم 15
    1. علی

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (246 ديدگاه)

      این حرفا رو بزن اگه تا ۲۰۳۰ زنده موندیم جنگ نشد میبینی آقایی چینی ها بر دنیا و🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳

      موافقم 4
      مخالفم 14
      1. amir

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2351 ديدگاه)

        کسی تا حالا مجموعه fallout رو بازی کرده؟
        داستانش قابل تامله …. به تصویر کشیدن دنیای نابود شده بعد بمباران اتمی

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          من سیستمم خیلی در حقم بزرگواری و آقایی میکرد تهش همون سن اندریاس رو میاورد :)

          موافقم 14
          مخالفم 1
      2. پیام

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1600 ديدگاه)

        چینی ها اگه آقا بودن دو تا دانشگاه در سطح هاروارد و ام آی تی داشتن! اروپا و آمریکا جدیدا دارن جلوس سرقتاش رو میگیرن. فعلا که چین رگیر بحران رکود ملک هست و در چند سال آینده افزایش سن یقش رو میگیره. الانشم پخی نیست

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. Mercedes

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (730 ديدگاه)

          یه سر به لیست بهترین دانشگاه های دنیا بزن
          مثل همیشه میگم گوگل رو واسه همین تحقیقات ساختن متاسفانه ایرانی جماعت هیچ بهره مفیدی ازش نمیبره
          چین رتبه سوم یا چهارم (دقیق یادم نیست) رو بعد از آمریکا و انگلیس و فکر کنم کانادا داره و بیشترین دانشگاه های سطح بالا رو بعد از اینا داره
          دانشگاه پکن هم جزو ده دانشگاه برتر دنیا هست
          از دانشگاه که بگذریم
          چین درگیر بحران املاکه؟ بله درسته میدونی چرا؟ بخاطر ثروت بسیار زیادی که تو املاکش وجود داره و مردم سرمایه گذاری خیلی زیادی کردن ، سرانه خونه توی چین از عدد ۱ بزرگتره ! یعنی به طور میانگین هر نفر تو چین حداقل یک خونه واسه خودش داره (خریده) (تاکید میکنم میانگین یعنی نسبت تعداد کل تقسیم بر جمعیت نه اینکه واقعا تک تک افراد صاحب خونه باشن ، تعداد خیلی زیادیشون حداقل ۱ یا بیشتر خونه دارم)
          از این هم بگذریم
          عزیزم بحران فقط واسه چینه؟
          بحران انرژی احیانا اروپا ندارع نه؟
          کانادا بحران مسکن و تورم نداره نه؟
          آمریکا مشکل نفت نداره نه؟ (طبق آماری که سازمان زمین شناسی آمریکا منتشر کرده در صورتی که آمریکا بخواد فقط از ذخایر نفتی خودش استفاده کنه نهایت ۵ سال دیگه نفتش تموم میشه (در صورتی که واردات نفت انجام ندن))
          ژاپن بحران پیری جمعیتش که سرآمد کشور های توسعه یافته هست
          خود اروپا فعلا چند تا از کارخونه های ذغال سنگشو برخلاف تمام الزامات محیط زیستی که داشتن اجباراً روشن و دوباره فعال کرده بخاطر کمبود انرژی بعد درگیری با روسیه ، بقیه گازش هم از قطر تامین می‌کنه
          در مورد بحران های آمریکا چقدر میدونی؟ هیچی ، چرا؟ چون آمریکا بتی هست که میپرستیش
          آمریکا بحران مالی داره که ناخودآگاه هر دهه حداقل یکبار اتفاق میفته (مثل ۲۰۰۸) الآنم درگیر تورم هست و به زور با بالا بردن نرخ بهره سعی داره وضعیت رو متعادل کنه ، حالا چرا این بحران به وجود میاد،. چون نرخ بهره پایین و وام های زیادی که دولت آمریکا میده باعث میشه قدرت خرید مردم بالا بره (تقریبا مشابه چیزی که تو بحث مسکن چین اتفاق افتاد) وقتی هم قدرت خرید بالا بره ، تقاضا زیاد میشه بعدش هم عرضه پاسخگو نیست و قیمتا بالا می‌ره و تورم ایجاد میشه بعد واسه جبران تورم مجبورن دوباره نرخ بهره رو زیاد کنن تا قدرت خرید کم بشه و … یه جور سیکل هست که ناخودآگاه هی تکرار میشه و دوره ای هست و کاری هم نمیشه کرد هی نرخ بهره رو بالا پایین میکنن تا تبدیل به بحران نشه ، منتهی هر دهه حداقل یکبار این نوسانات باعث ایجاد رکود و بحران مالی میشه (۲۰۰۸) به چند از ۲۰۰۸ به بعد یکی دوبار دیگه این اتفاق افتاد ولی هیچکدوم به اون اندازه بد و جدی نبود، ولی به هر حال یه بحران که کنترل نشه می‌تونه خیلی فاجعه بار باشه واسه اقتصاد آمریکا ، کنترلش میکنن ، توی بحث مسکن هم همین اتفاق افتاد بخاطر خرید زیاد و توانایی بالای مردم تو بحث مسکن به مرور زمان و در طی اینهمه سال یهو بازارش راکد شد و به مشکل خوردن که فکر میکنم الان کنترلش کردن (اخبارشو از پارسال دنبال نکردم دیگه نمی‌دونم چی شد)
          خلاصه حرفم اینه همه کشور ها بحران دارن دلتو به این چیزایی که تو شبکه های تلویزیونی و اخبار آمریکا میگن خوش نکن
          اونا میان بدی بقیه رو میگن از خودشون هیچی نمیگن ، همه کشورا همین کارو میکنن ولی خب آمریکا نفوذ رسانه و قدرت رسانش بیشتره و رو ذهن اکثریت تاثیر بیشتری می‌ذاره ، مثلا چیزی که یه شبکه آمریکایی میگه رو اکه یه شبکه آلمانی یا ژاپنی یا چینی بگه هیچکس توجه خاصی نمیکنه ، ولی چون آمریکا قدرت رسانه داره همه سرتا پا گوش وامیستن
          آخرین مطلب هم بگم ، چیزی در مورد وضعیت فعلی سانفرانسیسکو میدونی؟؟؟
          میدونی بعد کرونا شهر چه آسیب وحشتناکی دید ، چند نفر شهرو ترک کردن ؟ قیمت مسکن نجومی شد ؟ میدونی بهش لقب دیترویت ۲ رو دادن؟ تقریبا همون اتفاقی که واسه دیترویت افتاد واسه سانفرانسیسکو هم افتاد به شکل متفاوت (اینم سرچ کن اخبارشو بخون)
          میدونی بعد کرونا آمریکا بیشترین کشته جهان رو داد؟ (حتی از هند با سطح بهداشت عمومی خیلی پایین و جمعیت چند برابریش نسبت به امریکا، هم بیشتر کشته داد آمریکا! آمار رسمی هست الان یکی میگه دروغ میگه 😂، سرچ کن ،تو هر سایتی دوست داری سرچ کن کدوم کشور تو زمان کرونا بیشترین تلفات و کشته رو داد )

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. مهرداد

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ویدیو خودرو شیائومی دیدم از نظر اپشن خیلی درجه یک اگه کیفیت و طول عمر خوبی داشته باشه .خودرو عالی هست در رنج قیمتی خودش .

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. ارسلان

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (215 ديدگاه)

      مثل گوشیش باشه که همه صاحب هاش تو در و دیوارند… خیلی کم پیش میاد از گوشیش کسی راضی باشه ، خودم ام دارم افتضاحه ، دوستم ام داره اونم نظر منو داره ، فقط یکی و دیدم که راضی بود!

      موافقم 5
      مخالفم 18
      1. 🇩🇪🇮🇹REZA🇮🇹🇩🇪

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        معلومه اصلا شیائومی دست نگرفتی که داری اینطوری چرت و پرتی میگی 🤏

        موافقم 7
        مخالفم 0
      2. Hope

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من سه سال هست نوت 9 دارم و راضیم ، بی دردسر برام کار کرده

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. فندق

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        من سه تا گوشی شیاومی داشتم تا حالا مخالفم
        شیاومی شرکتی هست که به مرور پیشرفت کرد ، اوایل که تو ایران کسی اسمشو هم نشنیده بود من یک گوشیش رو گرفتم و نسبتا راضی بودم
        بعدش سری نوت ۸ که اومد گرفتم (مدل ساده) و واقعا مزخرف بود ، واقعا مزخرف بود!!! و بعد چند سال که رفتم سمت سامسونگ الان یدونه گوشی گرون ترش رو خریدم و واقعا خیلی پیشرفت کرده ، هم افتش تو بلند مدت فکر کنم حل شده یا کمتر شده ، هم لک هاش خیلی کم شده هم کیفیت کلیش خیلی بهتر شده و …
        کلا گوشی های سطح پایین یا قدیمیش زیاد جالب نیست
        ولی گوشی های رده بالا و مخصوصا گوشی های جدیدش واقعا پیشرفت کردن
        یه سر برو برسی های 14 ultra رو ببین ، دوربینش دیوونه کنندست

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. شهرام

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    با توجه به بهتر بودن قیمت نسخه های پرچمدار تسلا چون قیمتش بهتره و از همه مهمتر جایگاه های شارژ و ۸ سال گارانتی باتری.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  5. MatriX

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دارم درست میبینم ؟ کی فکرشو میکرد چین به اینجا برسه ؟
    برای یه مدل تسلا ( مدل ۳ ) ،‌ ۵ مدل رقیب چینی قدرتمند اومده !
    من خودم به شخصه ، اگ ۱۰ سال پیش ازم میپرسیدن کدوم خودروساز میتونه حریف تسلا بشه ، مثلا آلمانیا و فرانسویا رو میگفتم و حتی جزو ۱۰ تا هم چین رو نمیگفتم .
    ۵ سال دیگه تصورشم نمیتونیم بکنیم چین به چه جایگاهی رسیده …
    اون وقت یه عده کارشون همینه که بگن آشغاله و هیت کنن !
    واقعا که دلیل عقب موندگی ما همین حرفای مسخره ست . حتی دلمون نمیاد یکم از مغزمون استفاده کنیم !
    من طرفدار چین نیستم اما وقتشه دست از ازین حرفای مسخره برداریم واقعا .

    موافقم 22
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2421 ديدگاه)

      دوست گرامی دو تا تصویر راجب این موضوع وجود داره.
      اولینش تصویری که در ذهن مخاطبان فضای مجازی هست که در نهایت ماهی ۲۰۰ هزار تومان هزینه اینترنت بده.
      دومینش هم کسانی که با ماشین چینی به صورت مستقیم سر و کار دارند اعم از مشتری و مکانیک و فروشنده که میلیون ها و میلیاردها تومان در این امر هزینه میکنند.
      اگر صاحب یکیش باشی یهو مانیتورت روشن نشه بعد ببری تعمیرکار یهو قیمت های ده و پانزده و بیست میلیونی بهت دادن برای روشن شدنش اونم با دادن بیعانه و حدود بیست روز الی یک ماه صبر کنی قطعه بیاد یا سیستم برقی صندلیت دچار مشکل بشه و چند ده میلیون در انتظار جیبت اونم تا ۳ ماه انتظار یا گیربکس اتوماتت دچار نقص بشه و چندین مشکل دیگه و ساپورت خوبی هم نشه خود به خود دیدت عوض میشه وگرنه پیشرفت چینی ها در معرض دید همگانه و کسی منکرش نیست منتهی مشتری هم حق داره که با این هزینه جنس خوب گیرش بیاد.

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. MatriX

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (80 ديدگاه)

        بهزاد عزیز
        یه نکته هم باید در نظر داشت . چینی که ما سوار میشیم با چینی که اینجا بررسی شده زمین تا آسمون فرقشه . من چین رو در برندی مثل BYD ،‌ جیلی و امثالهم میبینم نه اینایی که به ما تحمیل شده
        نکته ی دوم هم این که نباید از افت کیفیت محصولات مونتاژی در مقایسه با وارداتی غافل شد . این چینیایی که ما مونتاژ میکنیم اگر با نمونه کاملا وارداتی قیاس بشه ، میبیند وارداتیا خیلی کیفیت و دوام بهتری دارن تا دقیقا همون مدل اما بصورت مونتاژی .
        راجع به هزینه نگهداری و کمبود قطعات هم یک عامل مهم رو در نظر بگیرید . اون هم مافیا و انحصاره . این احتمال رو بدید که شاید شرکت مونتاژ کننده داخلی قصدش این باشه که سود خوبی از قطعات و تعمیر ببره ؛ نه اینکه اون فروشنده چینی همچین قصدی داشته باشه . چون بنظرم کمپانیای چینی در طی این سال ها حرفه ای تر از این شدن که حواسشون به خدمات پس از فروش و تامین قطعه و نگهداری خودرو نباشه . چینیا در این سالها از بزرگان خودروسازی راه و رسم صنعت رو تا حدی یاد گرفتند

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. فندق

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          من حتی این احتمال رو میدم شرکت مونتاژ کننده عمدا در حین مونتاژ یه چند تا قطعه رو عمدا بد ببنده یا دقیق سرهم نکنه تا بعد از چند ماه دوار مشکل بشه و ببری واسه تعمیر و کلی تیغ بزننت
          مافیا های ایران خیلی کثیف تر و گرگ تر از اون چیزی هستن که نشون میدن
          بعد چین که یه سری کارگاه و شرکت داره میان واسه انواع و اقسام ماشین اشغالی های ایرانی! قطعات تولید میکنن (قطعات پراید چینی الان تو بازار برین پره) مخصوص ایران و ماشین های تولید ایران قطعه میزنن!!!!! و بازار ایرانو دارن تا کد زیادی تامین میکنن
          بعد واسه شرکت ها و ماشین های تولید خودشون نمیتونن قطعه و خدمات پس از فروش تامین و محیا کنن؟ جوک نیست؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mercedes

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (730 ديدگاه)

        خب هزینه که ما میکنیم با چیزی که بقیه واسه همین محصول میکنن فرق داره
        ماشین چینی که ما سوار میشیم رو چینی ها واسه افراد ضعیف اقتصادی تو دنیا میزنن و ماشین اقتصادی حساب میشه و طبیعتاً شرکت سازنده هم کیفیتشون در حد ماشین اقتصادی میسازع
        نمیدونه قراره اینجا هم قیمت اس کلاس فروخته بشه و ماشین لوکس حساب بشه که
        در واقع شرکت سازنده این ماشین مونتاژی های داخل ایرانو با متریال و کیفیت یه ماشین ۱۰-۱۵ نهایت ۲۰ هزار دلاری آماده تولید می‌کنه ، نه یه ماشین ۷۰-۸۰ هزار دلاری (قیمتشون توی ایران)
        ما داریم پول ماشین لوکس میدیم توقع کیفیت درجه ۱ داریم ، شرکت که اینقدر گیرش نمیاد که اینقدر کیفیت بده بهمون ، پول می‌ره تو جیب دلال و گمرک به شرکت نمی‌رسه
        مثل این میمونه بنز a کلاس بیاد تو ایران هم قیمت s class فروخته میشه ، خب بعد ما توقع کیفیت اس کلاس داریم ، مشخصه اون کیفیت و بهمون نمی‌ده بعد بگیم بنز و ماشین آلمانی بده ، نه بد نیست ولی شرکت اصلی به عنوان ماشین اقتصادی ساخته a class رو ، تو ایران هم قیمت اس فروخته میشه پولش به شرکت نمی‌رسه که

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سوشیانت

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      چینی ها خیلی زور بزنن نهایتا بتونن با مدل ۳ رقابت کنن با مدل اس و ایکس و سایبرتراک نمیتونن رقابت کنن

      موافقم 2
      مخالفم 12
      1. Mercedes

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (730 ديدگاه)

        اختیار دارین با سایبر تراک که هیچکس نمیتونه رقابت کنه
        الاکلن.. چیز ببخشید علی حضرتیه واسه خودش
        جی کلاس جلوش لنگ میندازه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. فندق

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      به این فکر کن که امثال هند ، برزیل و روسیه هم می‌تونستن همچین جایگاهی (حالا نمیگم در حد چین ولی نصف چین یا یک سوم چین) رو داشته باشن ، هم جمعیت خوبی دارن ، هم منابع زیاد ، هم زمین و مساحت زیاد ، هم نیروی کار ارزون و … ولی بخاطر ضعف هاشون حتی ۱ دهم چین هم نیستن الان که هیچ حتی به ژاپن هم نمیرسن (البته هند جدیدا توربو جت زده خیلی سریع داره رشد می‌کنه چند سال پیش اقتصادش انگلیس رو رد کرد الان کوچه پشتی ژاپن وایساده (تولید ناخالص ژاپن امسال ۴.۲ تریلیون ، هند ۴.۱ !!!! از رگ گردن به ژاپن نزدیک تر است😂 ،المان ولی امسال اوج گرفت رفت رو ۴.۷ تریلیون سوم شد)
      چی باعث میشه بین این کشورا چین اینقدر رشد کنه و بقیشون پخ خاصی نباشن؟ یکی از مهم ترینش دولت کارآمد و درست درمونه
      حالا بایدن و ترامپ هی بیان بگن چین کمونیسته و فلانه و بهمان
      نتیجه چیه؟ چین موفقه
      چرا امثال برزیل ، روسیه و هند و اندونزی و … به گرد پای چین هم نمیرسن؟ با اینکه پتانسیل نسبی خیلی خوبی دارن که جزو ۵-۶ تا ابرقدرت اول جهان باشن ولی بجز هند بقیشون نیستن (برزیل هم فکر کنم جزو ده تا هست ۸ ام یا نهمه فکر کنم) (هند هم اقتصادش صرفا بزرگه ولی تو بحث زیرساخت و تکنولوژی اصلا قابل قیاس با چین نیست فعلا ، شاید چند دهه دیگه رشد خیلی خوبی کرد ولی الان اصلا در حد چین نیست)
      یا مثلا کشوری مثل کانادا با اون همه نفت به زور تو ده تا اقتصاد اول مونده(کانادا سومین ذخایر نفت اثبات شده جهان رو داره و از ایران هم بیشتر نفت داره) (کانادا رتبه دهم تولید ناخالص داخلی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Souls_Master

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    ماشین شیائومی نسبت به قیمتی که داره وحشتناک خوبه و خودرویی برقی با قیمت مناسب و امکانات رفاهی خوب و طراحی جذاب که بررسی اش رو داخل یوتیوب میدیدم بسیار خودرو با کیفیتی هست و هر کسی رو برای خریدش بوجد میاره

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. محمد پورحیدری

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اقای احمدزاده فکر کنم قیمت تسلا رو کم زدین جون تریم استانداردش رو 40 هزار تاس و نسخه شما که لانگ رنج هست 45 هزارتاس

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      منبع اصلی رو که وبسایتی چینی بود بررسی کردم و همین اعداد رو نوشتن.

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. B

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      شاید تو چین قیمتش کمتر باشه برای رقابت با چینیا ، این خودرو شیائومی خم انگار فقط تو چین قراره عرضه شه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. American V8

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    شیائومیه واقعا به من حس پورشه تایکان رو میده ، یعنی نمای جانبی تایکان رو به طور ناشیانه ای کپی کردن شد این 😂🚬

    موافقم 0
    مخالفم 5
  9. KAIZEN

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    شیائومی که رسما تایکان رو گذاشته جلوش کمی تغییر داده شده SU7
    چقدر مسخره

    موافقم 4
    مخالفم 6
  10. بهزاد

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2421 ديدگاه)

    در گیر و دار ارزان شدن خودروهای برقی خبر آمده پروژه خودروی ۲۵ هزار دلاری تسلا رسما لغو شد و این دومین اتفاق مهم صنعت خودروی برقی ارزان در آمریکای شمالیه چون قبل از اون پروژه ی مشترک خودروی ارزان برقی هوندا ، جنرال موتورز هم پس از انعقاد قرارداد لغو شده بود و عملا یکسری داستان ها و تخیلات رفت برای بایگانی‌

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1682 ديدگاه)

      هر خودروساز داره رو هر محصول برقی حداقل 6 هزار دلار ضرر میده !!! 6 هزار دلار یعنی مرگ یه کمپانی در کمتر از پنج سال حتی برای تویوتا فورد یا فولکس.

      اینم اضافه کنم پروژه های برقی فورد هم کنسل شد !

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جی ام چطور ؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2421 ديدگاه)

        رامین جان شاید دروغ سیزده باشه، روده راست تو شکم ماسک پیدا نمیشه😄

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3115 ديدگاه)

      ((خبر آمده پروژه خودروی ۲۵ هزار دلاری تسلا رسما لغو شد ))

      این خبر رسماً یک دروغ بزرگ بوده

      موافقم 2
      مخالفم 5
  11. Hadi

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    حاضرم شرط ببندم خود چینی ها هم اسم ماشیناشونو نمیدونن اینقدر که زیاد شده تعدادشون
    جالبشم اینه به جز استرالیا روسیه و ایران تو هیچ بازار بزرگی نیستن به خصوص اروپا و آمریکا
    احساس میکنم پیشرفت چین نهایت 10 سال دیگه باشه بعدش کشورشون در رکود فرو میره دقیقا مثل شوروی که اقتصادش سریع رشد کرد و سریع هم نابود شد

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. Max

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      علت نبودشون در امریکا اینه که خود امریکاییا از ورودش جلوگیری کردند .
      اروپا هم مثل امریکا نگران خودروسازی خودشه و میدونه اگه چین بیاد بازار خودش دچار مشکل میشه . وگرنه چند وقت پیش تو خبر مربوط به خودروی سال اروپا ، هفت نماینده از چین حضور داشتند ! ( لینک پایین )
      ضمنا ایلان ماسک که تا چند سال پیش اصلا byd رو حساب نمیکرد الان از همکاری باهاشون صحبت میکنه چون میدونه رقابت با byd هزینه سنگینی خواهد داشت

      https://www.pedal.ir/magazine/car-of-the-year-in-europe-2024-candidates/

      موافقم 6
      مخالفم 0
  12. MehdiTurbo

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1983 ديدگاه)

    به نظرم اون رنگ سبز اخریه خیلی به این طراحی اومده
    ولی خب پول یه بنز باید بدی به شیامی
    البته برقیه برقیا گرانترن ولی بازم تو مدل فولش که احتمالا عکس اخریه فولشه پول یه بنز ناقابل ۱۶ هزارتا بزاری روش یه پرادو جدید میشه خخخ همینجوری ادامه پیدا کنه به بنتلی میرسم
    دنیای عجیبی شده الان خیلی خودروسازای مشهور قدیمی هنوز برقی نزدن چین چند ساله اومده حالا کاری به فروشش تو خود چین ندارم یه سری مدلاش نسبت به نوپا بودنش تو استرالیا خوب فروخته و حتی از یه سری برندای قدمت دار بیشتر کلا عجیب الان دیگه واقعا بحث توانایی و مدیریت دیگه علم ساخت اینقد توسط تکنولوژی پخش شده و فراگیر مدیریت درست توانایی درست باشه میتونی الان هند و ترکیه و …
    مثل فوتبال یه زمانی چهارتا تیم کلا خوب بازی میکردن الان اینقد علمش گسترده شده خیلی تیمای سطح پایین قبل خوب بازی میکنن خودروهم همینه همه چی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. amirboss

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    اینقدر که چین داره خودرو معرفی میکنه کل دنیا معرفی نمیکنن.
    از اونجایی که بازار خودروی داخلی چین شاهد تبادل متقابل فناوری با خودروسازان چند ملتیه، مفهوم “تکنولوژی جهانی شدن” به عنوان یک روند جدید در حال ظهوره. در حالی که خودروسازان چینی از همکاری در بازار داخلی خود سود می برن و به صورت مویرگی باهم در ارتباط هستن، اونا همچنین شروع به صادرات فناوری های نوآورانه و جدیدشون به بازار بین المللی کردن. این پیشرفتشون نشون‌دهنده تغییری در نحوه قرارگیری خودروسازان چینی تو سطح جهانیه.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. s

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    BYD ON TOP

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا