شیائومی مدعی کشف کمپین بدنامسازی با ۱۰ هزار حساب جعلی در شبکههای اجتماعی است که علیه خودروهایش فعالیت میکردند.
مشکلات بخش خودرویی شیائومی به این زودیها فروکش نمیکند. تنها چند روز پس از عذرخواهی شیائومی از خریداران SU7 به دلیل کاپوت آیرودینامیک ۶ هزار دلاری که دریچههای آن صرفاً تزئینی بودند و کمی پس از بهروزرسانی نرمافزاری که قدرت مدل اولترا را از ۱۵۲۶ اسب بخار به ۸۸۸ اسب بخار کاهش داد، حالا شیائومی ادعا میکند کمپین بدنامسازی علیه برند خود را کشف کرده است. این خبر درست چند روز پیش از رونمایی شاسیبلند الکتریکی YU7 و چیپست اختصاصی Xring 01 توسط شیائومی منتشر شد. تیم حقوقی شیائومی در پستی در شبکههای اجتماعی اعلام کرد که تلاش هماهنگی برای بدنام کردن شرکت از طریق حدود ۱۰ هزار حساب کاربری در شبکههای اجتماعی کشف شده است. چندین مظنون اکنون تحت تحقیقات مقامات چینی قرار دارند.
طبق گزارش رسانههای محلی، این گروه مجرمانه از دسامبر ۲۰۲۴ فعال بوده است. شیائومی ادعا میکند که این افراد از نرمافزارهای خودکار تولید محتوا برای جعل اطلاعات نادرست درباره شرکت استفاده کرده و حدود ۱۰ هزار حساب کاربری را برای انتشار شایعات و اظهارات کذب بهصورت مخرب مدیریت کردهاند. این گروه ظاهراً با تحریک مخالفتهای آنلاین، سعی در تخریب اعتبار شیائومی داشته است. شیائومی این وضعیت را نوعی جدید از جرم آنلاین به نام «ارتش آبی» توصیف کرد که در آن گروهی مجرمانه با استفاده از نرمافزارهای خودکار، محتوای جعلی را در مقیاس وسیع تولید میکنند. این شرکت اظهار داشت:
زنجیره توزیع پیچیده است و مقیاس عملیات بسیار بزرگ است. این موضوع تأثیر بسیار منفی بر محیط آنلاین و اعتبار شرکت ما داشته است.
اگرچه نامی از عاملان ذکر نشده اما رقبای متعددی میتوانند در این ماجرا دخیل باشند. خودروهای امروزی بیشازپیش به فناوری وابستهاند و با نزدیکتر شدن صنایع چیپست و خودروسازی، این وابستگی در آینده افزایش خواهد یافت. وقتی یک برند نوآور مانند شیائومی وضعیت موجود را به چالش میکشد، رقبا را به نگرانی میاندازد. اگر این ادعای شیائومی صحت داشته باشد و رقبا تا این حد برای تخریب شیائومی تلاش میکنند، واضح است که از آینده این برند هراس دارند.
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پشمام یعنی اون ماشین برقی زرده ۱۵۰۰ اسب قدرتشه؟ بعدش آپدیت کردن ۸۸۰ اسب شده؟؟؟ یا خدا
Milad
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پشمام یعنی اون ماشین سلطان برقیا تسلا سایبرتراکه که برای مریخ معرفی کردن و بزرگترین شعارش ضدگلوله بودنشه سر لایو شکسته؟
نه بابا اینا رو ولش ، چینیا خرابن مهم اینه اولین ماشین شیائومی کاپوتش ۵ درجه خم شده
Spooke
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ذات چینی همینه
نه تولید سالمی دارند که مورد قبول سایر کشورها باشه
نه رقابت سالم که منجر به افزایش کیفیت و احترام به مشتری بشه
حالا یه عده بیان بگن ما به احترام پیشرفت چین کلاه از سر برمیداریم. داداش، خود چین استاد کلاهبرداریه شما زحمت نکش. تا به خودت بیای خودش کلاهتو برداشته
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴کاش آنقدر که روی خودرو هزینه میکردن روی گوشی هم هزینه میکردن یه گوشی بهتر تحویل میدادن یه سیستم عامل بهتر تحویل میدادن نه یه گوشی پر باگ که بعد دو سال نابود میشه
سهیل
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ذات کرره اینه. سامسونگ ده ها بار بخاطر رشوه دادن و سواستفاده از دانشجوها برای بدنام کردن رقیب محاکمه شده. چین تو دهه اخیر مسیر مستقلی رو در پیش گرفته. جاسوسی صنعتی هم همیشه وجود داشته.
Arsham
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تولید سالم و مورد قبول سایر کشورها رو تو جنگندشون سر قضیه جنگ پاکستان و هند نشونت دادن !
SS
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴شاید بهتره بگیم ذات شرکت های بی نام و نشان اینه
به نظرم اختلافی که برندهای درجه یک چین مثل BYD با برندهای بی نام و نشان چین دارن از تفاوت اون ها با برندهای جهانی بیشتره
مخصوصا در زمینه الکتریکی، BYD با باتری های LFP بلید استایل و موتورهای بهتر به نظر من که حتی از رقبایی مثل گروه فولکس جلو هم هست
PSA
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ذات شیائومی
سهیل
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ذات ایرانی
صامورایی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ژاپن پولتو نداد حالا از چین دفاع میکنی؟!
PSA
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴چین نه توی کلای های الکترونیکی قابل اعتماده نه توی اپلیکیشن مثالش هم هست
کلا اطلاعات اون کاربر یا خریدار در امان نیست
Hossein.gh
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تا الهه های صداقت و وفاداری گوگل و متا هستند چرا بریم سمت چین!!!
A1
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دو برابر این دارن واسه تبلیغات الکی
Yaghoob
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴برادر من شما 6 هزار دلار گرفتی برای یه بیلبیلک تزئینی بعد میگی میخوان منو بد نام کنند.
شما محصول بی نقص نه ولی کم نقص بساز ببین کسی میتونه تخریبش کنه
بهزاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴شبکه های اجتماعی خارجی در چین فیلتره اونم فیلتر سنگین ، اگر هم منظورش شبکه های اجتماعی بومی چین هست پیدا کردنش توسط سازمان سایبری دیوار آتشین چین کاری نداره.
تخریب محصولات از قدیم در همه جا رایج بوده که معروفه به مجلات زرد و یکی از بازیهای معمول دنیای بازاریابیست.
محصول خوب رو زمین نمیمونه و فکر کنم مشکلات اخیر شیائومی بابت خودروسازیش یک مقدار رو مجموعه تاثیر گذار بوده و احتمالا میخوان همه تقصیرها بر گردن دشمن فرضی بیوفته.
ارسلان
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دروغ میگه !! یه آشغال داده دست ملت که همه از دستش شاکی اند ، میگه اینا فیک اند…..سنگ پا