شیائومی

رکوردشکنی دوباره شیائومی SU7 اولترا در نوربرگ‌رینگ، سریع‌تر از مرسدس One!

نمونه پروتوتایپ شیائومی SU7 اولترا با زمان ۶ دقیقه و ۲۲ ثانیه در نوربرگ‌رینگ، از تمام خودروهای تولیدی در این پیست سریع‌تر بوده است.

شیائومی SU7 اولترا در سال ۲۰۲۴ با نمونه‌های پروتوتایپ راهی نوربرگ‌رینگ شد و رکورد ۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه را ثبت کرد. حال این خودرو دوباره به جهنم سبز بازگشته و رکورد خود را ۲۴ ثانیه بهبود بخشیده است. این یعنی یک خودروی الکتریکی پروتوتایپ چینی از تمام خودروهای تولیدی در این پیست افسانه‌ای سریع‌تر بوده است. البته چنین رکوردی تعجبی ندارد زیرا این نمونه پروتوتایپ SU7 اولترا به قوای محرکهٔ سه‌موتوره با ۱۵۴۸ اسب بخار قدرت مجهز است و ظرف تنها ۱.۹۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

البته این خودروی خاص، مدل تولیدی نیست بلکه یک خودروی مخصوص پیست با رول ‌کیج و بدنه سبک شده برای بهبود پرفورمنس است و همچنین از لاستیک‌های اسلیک برای حداکثر چسبندگی استفاده کرده است. بااین‌حال، تنها دو خودرو یعنی پورشه 919 هیبرید Evo و فولکس‌واگن ID.R در تاریخ نوربرگ‌رینگ سریع‌تر از سدان شیائومی بوده‌اند. سازندهٔ چینی اعلام کرده که این زمان در «شرایط بهینه» به‌دست آمده که احتمالاً خنک‌تر و ابری‌تر از زمان ثبت‌شده در سال گذشته بوده است.

گرچه نمی‌توان این مدل رکوردشکن تک ساخت را خرید اما شیائومی برای گرامیداشت این موفقیت، نسخه نوربرگ‌رینگ از سدان خیابانی SU7 اولترا را عرضه می‌کند. این نسخه به رول‌کیج و قطعات فیبر کربنی متعدد ازجمله کاپوت و اسپویلر عقب فیبر کربنی مجهز است و در زیر بدنه از پنل‌های آیرودینامیک فیبر کربنی بهره می‌برد که ۴۴ کیلوگرم داون‌فورس اضافی تولید می‌کنند. داخل کابین، مجموعه‌ای از صندلی‌های اسپرت اسپارکو با نشان نوربرگ‌رینگ و کمربندهای شش‌ نقطه‌ای ارائه می‌شود. نسخه نوربرگ‌رینگ همچنین به‌صورت استاندارد با پکیج پیست SU7 اولترا عرضه می‌شود که شامل لنت‌های ترمز اندلس، کمک‌فنرهای قابل‌تنظیم بیلشتاین Evo R، سقف فیبر کربنی و رینگ‌های ۲۱ اینچی با لاستیک‌های پیرلی تروفئو RS است. شیائومی قصد دارد تنها ۱۰۰ دستگاه از نسخه نوربرگ‌رینگ SU7 اولترا را با قیمت ۱۱۴ هزار دلار تولید کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۷ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1158 ديدگاه)

    ایول جاروبرقی ۴ دهنه….

    موافقم 14
    مخالفم 35
    1. Mohammad

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (334 ديدگاه)

      چرا کشور خودمون نمیتونه همین جاروبرقی رو بسازه ؟
      ادعای بعضی ها تا کره ماه میره

      موافقم 35
      مخالفم 6
      1. NXGHT RNR

        ۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        چون یه عده مثل جناب عالی استاد ساخت (چرا) های بی منطق هستن…
        اونایی هم که سرشون به تنشون میارزه و تو زندگیشون تلاش میکنن دنبال اهداف شخصی هستند و به جای تغییرات اساسی تو وضعیت کشور، میرن خارج از کشور

        موافقم 8
        مخالفم 19
    2. JaMsHiD-B

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (3310 ديدگاه)

      ایول یه ایرانی دیگه که ته ماشین روی خط تولیدش نیسان آبیه اومده راجع به یه همچین ماشینی نظر میده
      تو خوبی

  2. ARBT86

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تفاوت ماشین های گذشته با ماشین های امروزی در ظاهر ماشین یا در چیز های دیگه نیست تفاوت اصلیشون داشتن روحه.ماشین های گذشته انگار روح دارن و باهات ارتباط برقرار میکنن اما ماشین های امروزی به معنای واقعی فقط یه مشت آهن هستن که فقط برای روندن طراحی شدن و بخاطر همینه که اکثریت ماشین های امروزی دوست داشتنی نیست
    مثل همین ماشین..

    موافقم 10
    مخالفم 18
    1. khashaya.r

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      این روح ماشین های قدیمی میشه بگی کجاشون بود؟؟
      ————————————
      مشخصا از اینکه شیائومی SU7 باقیمت 100 هزار دلار رکورد amg1 با قیمت چند میلیون دلار رو زده ناراحتی. شاید هم دیگه چیزی از مهنچسی آلمانی نمونده.
      ———————————-

      موافقم 32
      مخالفم 22
    2. NXGHT RNR

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من و شما و 80 درصد مردم ایران که تو کل عمرمون 4 سیلندر های خسته کننده یا نهایتا 6 سیلندر ها شهری سوار شدیم بهتره حرف از روح نزنیم….
      این خودرو هایی که اینطوری رکورد میزنن قرار هم نیست روح داشته باشن… این رکورد ها دارن سطح تکنولوژی کشور رو تو چند ده زمینه اعم از مهندسی آیرودینامیک، مهندسی جامدات و آلیاژ ها ، قوای محرکه و دینامیک و سینماتیک و… نشون میدن.

      به قول یه عده اینا جاروبرقی ان… خب ساخت جارو برقی سریع نباید کار سختی باشه لابد… اونوقت چطور درحال حاضر فقط و فقط دوتا جاروبرقی آلمانی دیگه رکورد سریع تری از این ماشین دارن؟

      موافقم 17
      مخالفم 2
  3. ALI

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اگه هنگ نکنه قابل استفادس

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. Ksrwy

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (26 ديدگاه)

      مشخصه تا حالا شیائومی دستت نگرفتی من سه ساله ردمی نوت ۱۱ دارم مثل روز اولش کار میکنه تا الانم یه بار هم یادم نیست هنگ کرده باشه (مگر خود اپلیکیشن هنگ کرده باشه ولی سیستم خود گوشی هیچوقت)
      برادرم سامسونگ a33 داره ولی الان که دستم میگیرم هم داغه هم کند
      دلیلش اینه که چیپ گوشی بنده اسنپدراگون هست مال A33 ساخت Exynos.
      پس به برند نیست بلکه به سخت افزاره و این باور های پوچ برند پرستانه رو بزارید کنار

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. مهدی

        ۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        والا من اسنپ دراگون سامسونگ هم دارم دوبار معمولی از دستم افتاده(گوشی بدون گارد عه) کُند شده گوشی! به تراشه هم نیست به ضربه خوردن اینام ارتباط داره

  4. (Ali(chevynova

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7929 ديدگاه)

    آلمانی بازها کلاشون رو بذارن بالاتر

    موافقم 7
    مخالفم 27
    1. هنری فورد

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      آلمانی باز ، آمریکایی باز ، چینی باز ، … این اصطلاحات خیلی سطحی و بچه گانست .

      موافقم 19
      مخالفم 2
    2. khashaya.r

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      میدونستی کاربراتور توسط گوتلیب دایملر در سال ۱۸۷۶ میلادی اختراع شد. 😂😂
      ————————————————–
      موستانگ پلاستیکی 600 هزار دلاری رکورد 7 دقیقه داره

      موافقم 18
      مخالفم 8
    3. Iman 007

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (206 ديدگاه)

      تو بیا برو موستانگ gtd رو جمع کن با ۶۰۰ هزار دلار از پورشه gt2 ۲۰۱۸ تو نوربرگرینگ میخوره

      موافقم 16
      مخالفم 2
  5. هنری فورد

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    دوستان ماشین الکتریکی رو با بنزینی مقایسه نکنید چون ربطی به هم ندارن .

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. سوشیانت

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (359 ديدگاه)

    این دیگه رسما سدان نیست فقط ظاهرش سدانه، در هاش رو گذاشتن ولی صندلی عقب نداره تایر های نسخه تولیدیش هم فرق داره پیچیدگی موتور های الکتریکی هم کمتر از بنزینیه در کل شیائومی کارش قابل توجه بوده اما همچنان در حد بزرگان این صنعت نیست

    موافقم 1
    مخالفم 6
  7. Sina_carshow

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (573 ديدگاه)

    واقعا فوق العادس دم شیائومی گرم به عنوان اولین تجبرش تو خودرو سازی غوقا کرد
    کار اون بنز amg برقی واقعا سخته حداقل نسخه تولیدیش از تولیدی su7 الترا حداقل انتظار اینه که سریعتر باشه

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (359 ديدگاه)

      بله کار بنز سخته در زمینه خودرو های برقی اما کار شیائومی و تمامی شرکت های چینی بسیار سخت تره که هی دارن سعی میکنن یه درون سوز اسپرت واقعی در حد خودرو های چند دهه پیش آمریکا و آلمان و ژاپن بسازن که هم خوش صدا باشه هم پرفورمنسش خوب باشه ولی خب از اونجایی که پیچیدگی موتور های بنزینی خیلی بیشتر از برقیه بار ها شکست خوردن

      موافقم 1
      مخالفم 2
  8. نویدی

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (454 ديدگاه)

    دوست دارم نسخه تولید انبوهشو توی ایران ببینم.
    خودروی پیشرفته و قابل احترامیه.
    جای این خودروهای قدرتمند توی کشورمون خیلی خالیه،اونم بصورت صفر کیلومتر و پلاک ملی.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. علی نورزاده

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    حسادت بیماری بدی هست.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا