چشم اندازشیائومی

شیائومی SU7 مکس؛ مشخصات و قیمت سریعترین خودروی وارداتی ایران

خودروی جنجالی نمایشگاه شیراز توسط شرکت آرینا درایو وارد ایران شده است. شیائومی SU7 مکس از نظر شتاب و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، بهترین خودروی وارداتی محسوب می‌شود.

خودروسازی چین با سرعتی عجیب پیشرفت کرده و حالا به رقیبی برای برندهای درجه یک دنیا تبدیل شده است. برندهای جینی در کلاس اقتصادی، لوکس، سوپرلوکس و حتی سوپراسپرت، با تنوعی حیرت‌انگیز فعالیت می‌کنند و برخلاف خودروسازان ایرانی، سلطه بر بازار جهانی را هدف قرار داده‌اند. حالا باتوجه به فقدان روابط اقتصادی گسترده بین ایران و کشورهای غربی، احتمال ورود هر نوع خودروی چینی به بازار ما وجود دارد.

خودروسازی شیائومی تنها ۳ سال قدمت دارد. این مجموعه، به لطف سابقه‌ای طولانی در تولید لوازم خانگی و محصولات الکترونیک خصوصا گوشی موبایل، شهرت جهانی به دست آورده است. شیائومی اوتو با استخدام نیروهای خوش‌سابقه و صاحب دانش از کشورهای مختلف جهان، خیلی زود توانست اولین محصول خود را با نام SU7 در سال ۲۰۲۳ رونمایی کند.

شیائومی SU7 در تلاش برای الگوبرداری از پورشه تایکان ساخته شده است. جالب‌تر اینکه، موتورهای برقی و غالب تجهیزات الکترونیک SU7 تولید شیائومی هستند و وابستگی به دیگر خودروسازان چینی، مثل بی‌وای‌دی ندارند. باتری‌ها توسط CATL تولید می‌شوند و در بحث‌های فنی برای تحقیق و تولید خودرو، گروه بایک (BAIC) نقش اصلی را داشته است. شیائومی SU7 در تاریخ خودروسازی چینی، یکی از پرتقاضاترین مدل‌های پیش‌فروش شده محسوب می‌شود که احتمالا دلیل اصلی آن، محبوبیت گوشی‌های همراه شیائومی در چین است. این مدل چهار نسخه‌ استاندارد، پرو، مکس و اولترا دارد.

طراحی بدنه شیائومی SU7 مکس

مهندسان شیائومی با همکاری کریس بنگل که زمانی سرپرست تیم طراحی بی‌ام‌و بود، نمای بیرونی شیائومی SU7 را شکل داده‌اند. هدف آن‌ها، فرم ساده و متکی بر خوطوط منحنی، مشابه پورشه تایکان بوده است؛ ضمن اینکه المان‌هایی از دیگر خودروسازان مشهور، مثل چراغ‌های مکلارن نیز به وضوح دیده می‌شوند.

نمای اصلی SU7 با شخصیت اسپرت و آیرودینامیک تعریف می‌شود. ساختار سپر جلو در مدل‌های مختلف، تفاوت‌هایی دارد؛ اما دیگر اجزا برای SU7 استاندارد، پرو، مکس و اولترا تقریبا ثابت هستند. برش‌های بدنه، دقیق و حساب‌شده شکل گرفته‌اند؛ ضمن اینکه ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت، به مجرای هوای داخل سپر محدود شده‌اند.

در نمای جانبی، شباهت به پورشه تایکان بیشتر دیده می‌شود و دستگیره‌های هم‌سطح بدنه، ظرافت در طراحی را نشان می‌دهند. حالت تخم مرغی در آینه‌های جانبی نیز، جالب توجه است. شیائومی SU7 مکس با چرخ‌های ۲۰ اینچ و تایرهای ۲۴۵ میلی‌متر ارایه می‌شود که نقش مهمی در زیبایی برای خودروی سدان دارد.

در نمای پشت، شباهت‌هایی با سبک طراحی پورشه و استون مارتین دیده می‌شود. حجم‌دهی بدنه جالب توجه است و خصوصا همراه بالچه‌ی عقب که قابلیت جابه‌جایی دارد، حس تهاجمی شیائومی SU7 مکس تقویت می‌شود. برای سپر، ادوات سیاه شفاف (پیانویی) استفاده شده و بخش‌های فلزی هم‌رنگ بدنه نیز وجود دارند. مجموع این موارد، به‌ندرت در خودروهای چینی دیده شده است.

 

شیائومی SU7 مکس با طول ۴,۹۹۷ و عرض ۱,۹۶۳ و ارتفاع ۱,۴۴۰ و فاصله محوری ۳,۰۰۰ میلی‌متر ارایه می‌شود. این خودروی چینی نسبت به تویوتا کمری ۲۰۱۴ موجود در ایران، طول و عرض و فاصله محوری بیشتری دارد.

طراحی کابین شیائومی SU7 مکس

فرم کلی داشبورد و ادوات چیده شده در اتاق SU7 الهام گرفته از محصولات تسلا هستند اما توجه به جزئیات باعث شده، هیجان و حس اسپرت در کابین شیائومی تقویت شود. فرمان D شکل چرم با دکمه‌های دایره‌ای برای انتخاب حالت رانندگی، SU7 را آماده‌ی رانندگی سریع نشان می‌دهند.

نمایشگر لمسی ۱۶/۱ اینچ در وسط، جای شکی باقی نمی‌گذارد که خودروی شیائومی، محصولی فناوری‌محور است. پشت فرمان هم، پنل دیجیتال وجود دارد که داخل جایگاهی ویژه با تورفتگی ارایه می‌شود. دیگر مورد جالب در کابین SU7، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) با ابعاد ۵۶ اینچ است که در بازار جهانی، به‌ندرت دیده‌ایم.

Forget Tesla - Why the Xiaomi SU7 Could Be Your Next Electric Car | Carwow

فاصله محوری ۳,۰۰۰ میلی‌متر، راحتی بسیار خوب برای جلوی زانوها فراهم می‌کند. شیائومی SU7 مکس، برای چهار سرنشن بلندقد مناسب است؛ هرتچند فضای بالای سر در عقب، ایده‌آل نیست. طراحی صندلی‌ها ظرافت بسیار خوبی دارد و فراتر از خودروهای عادی ساخت چین به نظر می‌رسد. شیائومی SU7 مکس، صندوق عقب ۵۱۷ لیتر و صندوق جلوی ۱۰۵ لیتر ارای می‌کند تا مناسب سفرهای بین شهری باشد.

پیشرانه و تجهیزت فنی شیائومی SU7 مکس

نسخه‌ی وارداتی آرینا درایو، مجهز به دو موتور برقی با مجموع قدرت ۶۷۳ اسب بخار و  گشتاور ۸۳۸ نیوتن‌متر است.  این خودروی چهارچرخ محرک در زمان ۲/۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند که برای خودرویی با وزن خالص ۲۲۰۰ کیلوگرم، جالب توجه است. شیائومی SU7 مکس، گیربکس تک سرعته دارد و همراه باتری ۱۰۱ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۸۰۰ کیلومتر ارایه می‌دهد. پانزده دقیقه شارژ این خودرو با شارژر‌های ویژه (Fast charge) انرژی لازم برای ۵۰۰ کیلومتر رانندگی را فراهم می‌کند.

نسخه‌ی پایه که ممکن است در آینده وارد ایران شود، تک دیفرانسیل محرک عقب محسوب می‌شود. این مدل از یک موتور برقی، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت SU7 استاندارد، ۵/۲۸ ثانیه و توان پیمایش با باتری ۷۳/۶ کیلووات ساعت، ۷۰۰ کیلومتر است. نسخه‌ی پرو، همراه باتری بزرگ‌تر، امکان رانندگی تا مسافت ۸۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

فناوری کابین هوشمند SU7 مکس سیستم اطلاعات سرگرمی خود را با یک صفحه نمایش مرکزی بزرگ و چرخان ادغام می‌کند. کابین عقب دارای گرمایش دو ناحیه‌ای و شیشه‌های جانبی دوجداره است.  رادار لیدار، چند دوربین‌ شامل ۲ دوربین جلو ۸ مگاپیکسل، ۴ دوربین کناری ۳ مگاپیکسل، ۴ دوربین پانوراما ۳ مگاپیکسل، یک دوربین عقب ۳ مگاپیکسل، ۱۲ سنسور پیرامون بدنه، فناوری پیشگیری از برخورد جلو/عقب/جانبی، سیستم حفظ تمرکز روی خط، دستیار تغییر خط، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری با نظارت بر عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، دستیار نور بالا، هشدار نقطه کور، هشدار احتمال حادثه هنگام خروج از خودرو، پارک دوبل اتوماتیک و رانندگی خودران سطح دو، امکانات شیائومی SU7 مکس هستند.

قیمت شیائومی SU7 مکس در چین و پیش‌بینی برای ایران

هزینه حرید شیائومی SU7 مکس در کشور چین، نزدیک به ۴۰ هزار دلار است. اگر عوارض و مالیات مخصوص خودروهای برقی را مشابه بنزینی در نظر بگیریم، قیمت این خودرو در ایران حدود ۵/۵ تا ۶ میلیارد تومان خواهد بود. نسخه‌ی استاندارد با سیستم تک موتور در چین، تقریبا ۳۰ هزار دلار قیمت دارد و احتمالا برای مشتری ایرانی، ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی میباخ

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (120 ديدگاه)

    میخوامش

    موافقم 8
    مخالفم 1
  2. Cehx

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (471 ديدگاه)

    یه j7 برقی وارد کردن همش پست میزاشتن اینو دیدین فرار کنین
    اینو که دیگه بیارید اینستا تا یکسال درگ این با الاغ و پراید و آوانته و دیگر دوستان میشه

    موافقم 15
  3. Siyavash

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی برا ایران خوب نیس..مشکل اصلی هم برق هست…

    موافقم 10
  4. شانسو نگاه

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه پست جدید راجب f35 کار کنید

    موافقم 14
  5. ______________

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    برخلاف اکثر خودرو های برقی ازین یکی خوشم اومد
    ولی یه سوال برام پیش اومد … الان نسخه ای که قراره بیاد معمولی هست یا نسخه ی مکس ؟

    1. Cehx

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (471 ديدگاه)

      منم
      اصلا طراحیش روح داره ولی مطمئنا پر از باگ هست (با توجه به گوشیاش)
      تسلا اصلا در حد این نیست طراحیش

      موافقم 7
      مخالفم 2
  6. javad-bmw

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (320 ديدگاه)

    لوازم یدکی چی میشه؟
    گارانتی ، چی؟
    بازار دست دوم ، چی؟
    خدمات چی؟
    اینا چی میشه ؟ ، فقط وارد میکنن ، میفروشن ، سود میکنن.
    مشتری هم بعد از خریدن تو آسِموناس ، چون یه ماشینی خریده که شتاب اونتادور بهش میده.

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (335 ديدگاه)

      لوازم و قطعات فنی که هیچی نداره چون برقیه
      گارانتی همه شرکتا میدن
      بازار دست دوم نخواهد داشت چون تازه اومده و گرونه
      خدمات هم تا پایان گارانتیه البته اگر مسئولیتی قبول کنن
      همین

  7. SINA

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو این وضعیت؟

  8. A1

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (269 ديدگاه)

    ماشینی که یدونه تو خاک کشور ازش هست بررسی نداره که هر نمایشگاه که برگزار میکنن حداقل هفت تا ماشین داره که قرار نیست هیچ وقت بیاد به بازار

  9. الف.ی

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1822 ديدگاه)

    چرا هر چیزی میخوان وارد کنن پایه‌ای ترین نسخه و ضعیف ترینش رو وارد میکنن؟
    الحق ایرانیای امروز کج سلیقه ترین آدمای دنیان

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3494 ديدگاه)

      مطمئنی سایت درست اومدی؟
      متن نخوندی

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. الف.ی

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1822 ديدگاه)

        به واردات 2 تا نسخه داخل متن اشاره شده
        حالا شما وایسا ببین نهایتا کدوم نسخه به طور انبوه وارد میشه
        ضمنا حرف من در مورد کلیت واردات ماشین در ایران بود و درست هم بود

  10. Mr.porshe

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    کدوم آدم عاقلی وقتی جایگاه برقی درست حسابی وقتی نداره اینو میخرع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا