تغییرات کرایسلر پاسیفیکا برای مدل سال 2018
بر پایه خبری که توسط Cars Direct منتشر شده، کرایسلر به دنبال داغ تر کردن تنور رقابت با تویوتا و هوندا در کلاس مینی ونهاست. در این خبر آمده کرایسلر مدل پایه جدیدی از پاسیفیکا را در سال 2018 عرضه میکند که از نظر جایگاهی پایینتر از تریم LX قرار گرفته و پاسیفیکا L خوانده میشود. این خودرو بهای پایهی 28090 دلاری خواهد داشت تا بدین ترتیب 2800 دلار ارزانتر از مدل LX باشد. بهای مدل پایه تویوتا سی نا و هوندا اودیسه به ترتیب برابر با 31045 و 30930 دلار بوده و بدین ترتیب پاسیفیکا بهطور قابلتوجهی ارزانتر خواهد بود.
درباره علت تولید مدل پایه جدید اطلاعاتی منتشر نشده است. در حال حاضر کرایسلر پاسیفیکا LX با تجهیزات پایهای چون شیشههای برقی و قفل مرکزی و کروز کنترل، سیستم تهویه و بخاری جلو و عقب، صفحهنمایش 5 اینچی لمسی با ارتباط بلوتوث، سیستم صوتی با 6 بلندگو، رینگهای 17 اینچی آلومینیومی و پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری 287 اسب بخاری با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک عرضه میشود. اگر در مدل جدید L شاهد حذف رینگها و استفاده از رینگهای ساده فولادی با قالپاق و سیستم اطلاعات سادهتر باشیم تعجب زیادی نخواهیم کرد.
اگرچه روزبهروز بر تعداد خانوادههای متمایل به کراس اوورها و شاسی بلندها افزوده میشود اما کلاس مینی ونها بهطور سورپرایز کنندهای رقابتی باقی مانده است. مقایسه اخیر پاسیفیکا با اودیسه نشان میدهد که این دو خودرو چقدر به یکدیگر نزدیک هستند. البته آمار فروش سال 2017 نشان دهنده برتری پاسیفیکا است. تعداد 75507 دستگاه از این خودرو تا ماه آگوست فروخته شده که بیشتر از فروش 66999 دستگاهی اودیسه میباشد. تویوتا هنوز هم برتر از همه بوده و با فروش 78111 دستگاهی محبوبتر از دو رقیب اصلی خود است.
البته فروش کلی بازگو کننده تمامی داستان نیست. هر دو محصول سی نا و اودیسه افت فروش قابلتوجهی در سال جاری داشتهاند درحالیکه پاسیفیکا از افزایش فروش خود لذت میبرد. انتظار میرود افراد بسیاری نسخه پایه جدید پاسیفیکا را در نظر نگیرند و به دنبال مدلهای سبزتر آن باشند.