رندر خیالی از کرایسلر پاسیفیکا هلکت، مینی‌ون 700 اسبی!

شنبه 15 آذر 1399 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
Chrysler-Pacifica-Hellcat
این روزها پیشرانهٔ هلکت کرایسلر را در سینهٔ خودروهای مختلفی از دوج چلنجر گرفته تا رم TRX می‌بینیم. بااین‌حال مینی‌ون پاسیفیکا یکی از محصولات...
تبلیغات

این روزها پیشرانهٔ هلکت کرایسلر را در سینهٔ خودروهای مختلفی از دوج چلنجر گرفته تا رم TRX می‌بینیم. بااین‌حال مینی‌ون پاسیفیکا یکی از محصولات برجستهٔ کرایسلر است که از این پیشرانهٔ قدرتمند محروم مانده است. البته میدانیم که هیچ‌کس به یک مینی‌ون 700 اسب بخاری نیاز ندارد اما در دنیای رندرها همه‌چیز ممکن است؛ بنابراین، اگر فرضاً پاسیفیکا به موتور هلکت مجهز شود، نتیجه چه خواهد بود؟ پاسخ را می‌توانید در این رندر مشاهده کنید. در این رندر، برای اینکه ظاهر پاسیفیکا با پیشرانهٔ قدرتمند زیر کاپوت آن مطابقت پیدا کند، یک دریچهٔ بزرگ به روی کاپوت اضافه شده تا هوای موردنیاز سوپرشارژر را هم تأمین کند. علاوه بر این، به پایین جلوپنجره نیز مثل جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک یک ورودی هوای کوچک اضافه شده است. ورودی هوای بزرگ‌تر روی سپر و اسپلیتر برجسته‌تر نیز از دیگر ویژگی‌های بخش جلویی این پاسیفیکا هلکت هستند.

اما غیر از تغییرات بزرگ در جلوی خودرو، ارتفاع پاسیفیکا هم بسیار کمتر از نسخهٔ معمولی شده و برای کنترل قدرت عظیم هلکت، رینگ و لاستیک‌های بسیار بزرگ‌تری برای آن طراحی شده است. گلگیرهای عریض‌تر مشابه چلنجر واید بادی هم تغییرات ظاهری این مینی‌ون وحشی را کامل کرده‌اند. با داشتن پول کافی، همه‌چیز ممکن خواهد بود اما ساخت یک پاسیفیکا هلکت واقعی می‌تواند چالش بزرگی باشد زیرا فقط قرار دادن این موتور بزرگ در محفظهٔ پیشرانهٔ پاسیفیکا حتی بدون در نظر گرفتن خنک‌کنندگی آن، یک معمای بزرگ مهندسی خواهد بود. برای ارسال نیرو به چرخ‌های عقب نیز باید فضای لازم برای عبور میل‌گاردان در زیر مینی‌ون ایجاد گردد. موپار هم‌اکنون پیشرانهٔ هلکت را در نسخه‌های مختلفی به‌صورت مجزا به فروش می‌رساند که قوی‌ترین نسخهٔ آن با نام هلفانت، 1000 اسب بخار قدرت دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.