تصمیم کرایسلر برای خروج از بازار بریتانیا
کارل هاوکینز (Karl Howkins) مدیر بخش بریتانیای فیات-کرایسلر در گفتگو با «اتوکار» خبر داده که نمایندگیها از چند روز قبل از این موضوع خبردار شدهاند و تمرکز کمپانی بر برندهای دیگر و از جمله برند «جیپ» خواهد بود؛ برندی که به تازگی رونق مناسبی پیدا کرده است. مطابق گفته «هاوکینز» این تصمیم از آن جهت گرفته شده که محصولات کرایسلر چندان مورد استقبال خریداران بریتانیایی نیست و میزان تولید دیاکسید کربن این خودروها نیز بسیار بالاست.
وی میگوید:
در حال حاضر، جیپ رنگید اهمیت بیشتری برای تمرکز ما دارد؛ چرا که حجم بازار آن نیز بزرگتر است. بهعلاوه، بسیاری از محصولات جدید آلفا و فیات قرار است به بازار بیایند که باید توجه ویژهای به آنها داشته باشیم.
کرایسلر در چند سال گذشته، مشکلات زیادی در بریتانیا داشته و آمار فروش آن، با افت زیاد، به زیر ۲۰۰۰ دستگاه در سال گذشته رسیده است. این در حالی است که، آمار فروش در سال ۲۰۱۲، حدود ۳۵۰۰ دستگاه بوده است.
کرایسلر در نمایندگیهای خودرو در بریتانیا، معمولاً در کنار جیپ عرضه میشده، ولی برخی از محصولات اخیر آن، مدلهایی از لانچیا مانند خودروی شهر ایپسیلون و دلتا هاچبک بودهاند که تنها نشان کریسلر بر روی آنها استفاده شده است.
البته این مدلها هرگز توجه خریداران بریتانیایی را به خود جلب نکرد و «دلتا» در ژانویه گذشته از بازار فروش در این کشور کنار گذاشته شد. در آن زمان، کرایسلر گفت که به حضورش در بریتانیا ادامه خواهد داد، ولی اکنون به نظر میرسد که در تصمیم خود تجدیدنظر کرده است.
کرایسلر در گذشته با مدلهایی چون 300C سالون و گرند ویجر ۷ سرنشینه مینیون موفقیتهای محدودی داشته است، ولی این محبوبیت نیز همراه با حرکت بازار از سالونها و مینیونهای بزرگ به سمت شاسیبلندها رنگ باخته است.