اطمینان فیات-کرایسلر به آینده درخشان محصولات سواری

دوشنبه 15 بهمن 1397 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
fca-passenger-cars-
شاید صنعت خودرو در حال روی‌گردانی از خودروهای سواری سنتی و تولید هرچه بیشتر شاسی بلندها و کراس اوورها باشد اما گروه خودروسازی فیات-کرایسلر...
تبلیغات

شاید صنعت خودرو در حال روی‌گردانی از خودروهای سواری سنتی و تولید هرچه بیشتر شاسی بلندها و کراس اوورها باشد اما گروه خودروسازی فیات-کرایسلر نمی‌خواهد همان کاری را که فورد انجام داد تکرار کند. در واقع این خودروساز کاملاً عکس فورد فکر می‌کند و آینده‌ی روشی برای این خودروها متصور است.

با توجه به برندهایی که فیات-کرایسلر زیر چتر حمایتی خود قرار داده، تا حدی می‌توان پیش‌بینی کرد کدام برندها تمرکز خود روی محصولات سواری را حفظ خواهند کرد.

مدیر خودروهای سواری فیات-کرایسلر در مصاحبه با مجله‌ی اتومبیل از مثال فروش بالای داج چلنجر و چارجر علیرغم سن بالایشان استفاده کرده است.

او گفته است:

من نمی‌توانم روند کاهش فروش خودروهای سواری در بازار را رد کنم. فکر می‌کنم کمپانی ما این وضعیت را سریع‌تر از دیگران دیده است و ما قدم‌هایی برای تغییر در داخل شرکت برداشته‌ایم تا با این وضعیت روبرو شویم. زمانی که این موضوع رخ داد ما تصمیم گرفتیم تا به سؤال چگونگی تمایز برندها و حفظ خودروهای سواری پاسخ دهیم.

بنا به گفته‌ی این مدیر ارشد، یکی از دلایل موفقیت ادامه‌دار چلنجر و چارجر علیرغم سن بالایشان، طراحی منحصربه‌فرد آن‌ها و اطمینان از تمایز در مقایسه با رقبا می‌باشد.

با توجه به این موضوع، فیات-کرایسلر ضرورت چندانی برای دگرگونی چلنجر و چارجر نمی‌بیند. چند سال پیش سرجیو مارکیونه ی فقید گفته بود این دو خودرو با استفاده از پلتفرم جیورجیوی خودروهای جیولیا و استلویو به‌روز خواهند شد. البته از آن زمان تاکنون اوضاع تغییر کرده و نسل بعدی این خودروهای عضلانی از پلتفرم به‌روز شده‌ی کنونی استفاده خواهند کرد.

مدیر فیات-کرایسلر درباره‌ی استفاده از پلتفرم مورداشاره گفته است:

شاید من از عبارت بدی استفاده می‌کنم. این همانند نوشیدنی خوبی است که با گذشت زمان بهتر هم می‌شود.

کرایسلر 300 هم یک داستان دیگر است. این شرکت تلاش دارد نسل جدید سدان یاد شده را با استفاده از پلتفرم دیفرانسیل جلوی کرایسلر پاسیفیکا تولید کند. به نظر می‌رسد برنامه‌ها بازهم تغییر کرده‌اند و فیات-کرایسلر اعلام کرده این خودرو را تنها تا پایان امسال عرضه خواهد کرد و احتمالاً نسل جدید آن سال 2020 پدیدار خواهد شد.

مدیر بخش خودروهای سواری این خودروساز درباره‌ی سدان بزرگ کرایسلر هم گفته است:

از نظر میزان فروش شاهد عملکرد عالی 300 هستیم. ما موقعیت این خودرو را دوست داریم. 300 ارزش فوق‌العاده‌ای دارد و با مبلغ پرداختی ویژگی‌های زیادی عرضه می‌کند.

او همچنین با نظر خبرنگاران که می‌گویند استفاده از پلتفرم دیفرانسیل جلو برای 300 ایده‌ی بدی است موافق می‌باشد.

اگر داج چلنجر و چارجر اثبات‌کننده‌ی وضعیت خوب خود باشند، بنابراین مشتریان شاهد خودروهایی متمایز حتی با زیرساخت‌های مسن‌تر خواهند بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.