کرایسلر ایرفلو کانسپت، پیش‌نمایشی از آیندهٔ تمام الکتریکی

چهارشنبه 15 دی 1400 - 19:30
مطالعه 9 دقیقه
Chrysler-Airflow_Concept-2022-1024-05
کرایسلر در نمایشگاه CES کانسپت ایرفلو (Airflow) را رونمایی کرده که پیش‌نمایشی از آیندهٔ الکتریکی این برند باسابقه محسوب می‌شود. این کانسپت بر اساس...
تبلیغات

کرایسلر در نمایشگاه CES کانسپت ایرفلو (Airflow) را رونمایی کرده که پیش‌نمایشی از آیندهٔ الکتریکی این برند باسابقه محسوب می‌شود. این کانسپت بر اساس معماری تمام الکتریکی جدیدی از استلانتیس ساخته شده و تکنولوژی‌هایی را به همراه دارد که احتمالاً در مدل‌های تولیدی آینده ارائه خواهند شد.

قوای محرکهٔ ایرفلو از دو موتور الکتریکی تشکیل شده که هرکدام 201 اسب بخار قدرت داشته و روی یکی از محورها نصب شده‌اند تا سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم کنند. به گفتهٔ کرایسلر، این پلت‌فرم قابلیت تجهیز به موتورهای الکتریکی قوی‌تری را هم دارد که امکان ساخت نسخه‌های پرفورمنس بالا را فراهم می‌کند. این شرکت در مورد مشخصات باطری‌های کانسپت ایرفلو حرفی نزده اما از بردی بین 560 تا 645 کیلومتر و همین‌طور قابلیت شارژ سریع خبر داده است.

طراحی ایرفلو با فرم کلی آئرودینامیک، خط سقف شیب‌دار، رینگ‌های 22 اینچی و شانه‌های برجسته شبیه کانسپتی است که جولای گذشته در رویداد EV استلانتیس دیدیم. در جلوی خودرو، لوگوی چراغ‌دار کرایسلر در میانهٔ یک نوار باریک LED جای گرفته که جلوپنجرهٔ باریک خودرو را به چراغ‌های جلوی LED متصل می‌کند. سپر جلو نیز با ورودی‌های هوای کوچکی در طرفین که دی‌لایت‌های LED را در خود جای داده‌اند، طراحی ساده‌ای دارد.

در عقب این کانسپت، شیشه شیب زیادی دارد، یک اسپویلر در امتداد سقف مشکی‌رنگ خودرو کشیده شده، درب صندوق از ارتفاع بسیار پایینی باز می‌شود و سپر هم دیفیوزر بزرگی با خروجی‌های هوای اسپرت دارد. در اینجا همچنین چراغ‌های LED کریستالی در کل عرض خودرو کشیده شده و تا حدودی پورشه کاین کوپه را به یاد می‌آورند.

کرایسلر برای اولین بار در سال 1934 از نام ایرفلو برای خودرویی استفاده کرد که در آئرودینامیک پیشگام بود و حالا کانسپت ایرفلو 2022 در زمینه‌های اتصال، هوش مصنوعی و رانندگی خودکار برتری دارد. این ماشین از معماری الکترونیکی و نرم‌افزاری STLA Brain بهره می‌برد که قابلیت به‌روزرسانی از راه دور دارد و خودرو را در طول زمان بهبود می‌بخشد.

هر چهار سرنشین ایرفلو از طریق STLA SmartCockpit به این تکنولوژی دسترسی خواهند داشت که شامل سه نمایشگر روی داشبورد و دو صفحه‌نمایش دیگر در پشت صندلی‌های جلو می‌شود. هرکدام از این نمایشگرها قابلیت شخصی‌سازی دارد و از یک دوربین یکپارچه هم بهره می‌برد که امکان حضور در کنفرانس‌های ویدئویی را در هنگام حرکت برای سرنشینان فراهم می‌کند. این کانسپت همچنین به سیستم STLA AutoDrive هم مجهز شده که قابلیت خودران سطح سه محسوب می‌شود و امکان ارتقاء هم دارد.

کابین چهارنفرهٔ ایرفلو کاملاً جادار است و سقف پانوراما و تودوزی سفیدرنگ احساس دلپذیری را در آن ایجاد کرده است. در شب، سیستم نورپردازی داخلی خودرو که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم ارائه می‌شود، قابل تنظیم خواهد بود و بر اساس سلیقهٔ سرنشینان و محتوایی که در نمایشگرها نشان داده می‌شود تغییر می‌کند. صندلی‌های این کانسپت با چرم نرم گیاهی پوشیده شده‌اند و کف‌پوش‌ها، پارچه‌ها و موکت‌های آن از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند.

کرایسلر با معرفی این کانسپت اعلام کرده است که اولین محصول الکتریکی تولیدی خود را تا سال 2025 معرفی خواهد کرد و تا سال 2028 به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد؛ بنابراین، کانسپت ایرفلو احتمالاً به اولین محصول الکتریکی این شرکت تبدیل خواهد شد که تا سال 2025 به بازار می‌آید. این ماشین به‌عنوان یک کراس‌اوور الکتریکی با خودروهایی مثل فورد موستانگ مک‌ایی، کادیلاک لیریک و ب‌ام‌و iX رقابت خواهد کرد و کرایسلر را به بازی بر خواهد گرداند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.