پیشرانه شش سیلندر هوریکن با بیش از 520 اسب بخار، جایگزین هلکت میشود
در مارس 2022، استلانتیس یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربو بنام هوریکین را بهعنوان جایگزینی برای موتورهای V8 همی معرفی کرد. این موتور 3 لیتری در نسخهٔ استاندارد 420 اسب بخار قدرت و 635 نیوتن متر گشتاور و در نسخهٔ خروجی بالا 510 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما توسعهٔ نسخهای حتی قویتر نیز در حال انجام است. در طول کنفرانسی که این هفته در دیترویت برگزارش، استلانتیس اشاره کرد که هنوز روی پیشرانههای درونسوز سرمایهگذاری میکند. به گفتهٔ «مایکل بلی» معاون ارشد این شرکت، موتور هوریکین نسخههای دیگری خواهد داشت:
ما قدرت بیشتری داریم که هنوز رو نکردهایم
درحالیکه نسخهٔ خروجی بالای این موتور هماکنون در جیپ واگنییر 510 اسب بخار قدرت تولید میکند، به گفتهٔ اتو نیوز، حداکثر قدرت این نسخه 520 اسب بخار است و بنابراین، هرچند قدرت نسخهٔ سوم پیشرانهٔ هوریکین هنوز اعلام نشد اما قطعاً بیش از 520 اسب بخار خواهد بود. این یعنی اگر نسخهٔ بنزینی نسل بعدی دوج چارجر واقعاً در کار باشد، قطعاً قویترین نسخهٔ هوریکین را زیر کاپوت آن خواهیم دید. البته این موتور فقط بهصورت شش سیلندر تولید نخواهد شد زیرا به گفتهٔ بلی، شرکت برنامههایی برای ساخت نسخهٔ کوچکتر چهار سیلندر 2 لیتری را هم دارد. علاوه بر این، ساخت یک پیشرانهٔ سه سیلندر برگرفته از بخش اروپایی استلانتیس هم در برنامه هست. این شرکت هماکنون محصولات متنوعی از خودروهای کوچکی مثل پژو 208 گرفته تا سدان میان سایز 508 را با پیشرانهٔ 1.2 لیتری سه سیلندر در اروپا عرضه میکند.
هرچند شاید تصور شود که پیشرانهٔ هوریکین جایگزین موتور V6 پنتااستار خواهد شد اما اینطور نیست. به گفتهٔ بلی، استلانتیس به سرمایهگذاری روی این موتور ادامه میدهد زیرا پنتااستار پیشرانهای بسیار خوب، کمهزینه و باکیفیت است. وی گفته این V6 در آیندهٔ نزدیک هیبریدی خواهد شد. بدین منظور، استلانتیس اواسط سال 2022 سرمایهگذاری 24.7 میلیون دلاری در کارخانهٔ میشیگان که موتور پنتااستار را تولید میکند انجام داد.