کرایسلر پاسیفیکا با پیشرانه هلکت، مینی ونی که همه را میترساند!
از زمان معرفی پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار هلکت در سال 2015 تاکنون شاهد نصب آن در خودروهای متنوع از جمله رم 1500، جیپ گرند چروکی، دوج دورانگو، چلنجر و چارجر بودهایم. خودرویی که از این لیست بیرون مانده است کرایسلر پاسیفیکا است اما این موضوع به زودی تغییر خواهد کرد.
در ژانویه 2016 بود که ایده تولید پاسیفیکا با پیشرانه هلکت مطرح شد زیرا راف ژیلز طراح فیات-کرایسلر طرحی از چنین خودرویی را در شبکههای اجتماعی منتشر کرد. این طرح باعث الهام گرفتن طراحان زیادی شد و آنها رندرهایی از این خودروی خیالی را منتشر کردند؛ اما یکی از یوتیوبرها اعلام کرده است اقدام به ساخت پاسفیکا هلکت خواهد کرد.
او در شبکههای اجتماعی تیزری از این خودرو را منتشر کرده است. پاسیفیکا هلکت توسط تیم کلوپ خودروی کلاسیک منهتن تولید خواهد شد و البته در این پروژه شرکت eBay موتورز نیز حضور خواهد داشت. قرار است این خودرو در نمایشگاه امسال SEMA معرفی شود.
اگر طرح خودرو مشابه چیزی باشد که در رندرهای قبلی دیدهایم پس باید منتظر یک مینی ون وحشی باشیم که دارای قوس چرخ های بزرگ، کاپوت جدید با ورودی بزرگ، جلوپنجره مشکی و اسپلیتر جلوی متمایز است.
در این رندرها شاهد رینگهای مشکی مات، ارتفاع کمتر از سطح زمین و نمای عقب بازنگری شده با چراغهای تیره، اسپویلر بالای سقف و خروجیهای اگزوز مرکزی هستیم.
جزئیات چندانی از این پروژه منتشر نشده است اما میدانیم که در بطن این خودرو نیروگاه هلکت قرار خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست که پاسیفیکا هلکت با گیربکس 6 سرعته دستی چلنجر SRT هلکت تولید خواهد شد یا اینکه همچنان به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک فعلی مجهز خواهد بود.