سیتروئن

سیتروئن DS 21 مَجِستی 1969، یک سدان فوق‌العاده کمیاب و لوکس

سیتروئن DS یکی از زیباترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود و اگرچه در حالت استاندارد محصولی کلاسیک و جذاب به شمار می‌رود اما وقتی شرکت چاپرون به عنوان یک کوچ بیلدر دست روی آن بگذارد به خودرویی فوق‌العاده کمیاب و خاص تبدیل خواهد شد. یکی از این خودروها را در تصاویر می‌بینید که سیتروئن DS 21 مجستی نام دارد و کلا به تعداد ۲۷ دستگاه تولید شده است. این خودرو توسط حراجی بونهامس به فروش می‌رسد.

مجستی توسط هنری چاپرون تولید شده، فردی که مسئول طراحی و تولید تریم پرچم‌دار DS پرستیژ نیز محسوب می‌شود. این خودرو در سال ۱۹۶۴ معرفی شد و تا سال ۱۹۶۹ به عنوان لوکس‌ترین و خاص‌ترین نسخه از این سدان فرانسوی در خط تولید باقی ماند. مدل ویژه‌ای که تماشا می‌کنید در سال ۱۹۶۹ تولید شد. از بین ۲۷ دستگاه تولیدی تنها ۳ دستگاه بر اساس نسخه فیس لیفت DS با آن چراغ‌های جلوی زیبا تولید شدند و این خودرو نیز جزو همان ۳ دستگاه است. بقیه ۲۴ دستگاه تولیدی از چراغ‌های جلوی گرد استفاده می‌کنند.

آنچه باعث تمایز مجستی می‌شود نمای عقب بازطراحی شده است که با خط سقف زاویه‌دار باعث ایجاد شکل سنتی‌تر سه جعبه‌ای شده و فضای سر سرنشینان عقب را افزایش می‌دهد. جدای از طراحی متفاوت بخش پشتی و شیشه عقب بزرگ‌تر و تیغه‌های روی گلگیرهای عقب، این خودرو از تریم خاص بدنه نیز سود می‌برد. کروم زیادی در بخش پایینی بدنه دیده می‌شود و یک نوار کرومی شیک نیز در پروفایل بکار رفته تا نشان‌های مجستی را برجسته کند. به این موارد باید پوشش آلومینیومی چرخ ها را نیز افزود که با رنگ آبی میدنایت بدنه در تضاد هستند.

از جمله تجهیزات DS 21 مجستی می‌توان به سیستم تهویه مطبوع با ورودی‌های جلو و عقب، رادیو، ساعت روی داشبورد و پوشش سفارشی کابین اشاره کرد. صندلی‌ها و پانل درب‌ها با چرم بژ هاوانا پوشانده شده‌اند. پشم ویژه‌ای نیز روی داشبورد و کف‌پوش‌ها دیده می‌شود. این خودروی خاص در سال ۲۰۰۹ بازسازی شد اما حالا نیازمند برخی ریزه‌کاری‌ها برای بازگشتی تمام‌عیار است. انتظار می‌رود خودروی موردبحث با قیمتی حدود ۵۱ تا ۱۰۲ هزار دلار به فروش برسد. جدای از قیمت، خریدار جدید باید هزینه‌های دیگری را نیز برای خرید نهایی و تعویض پلاک متعلق به کشور بلژیک انجام دهد. آیا شما مجستی را به نسخه استاندارد اما همیشه زیبای DS ترجیح می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اندازه کلاسیک های آمریکایی دوستش دارم و جذابه

    موافقم 35
    مخالفم 6
  2. javadhy

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    اوین بار عکس این ماشینو وقتی بچه بودم دیدم و مجذوب طراحیش شدم
    ولی از فرمون این مدلی خوشم نمیاد

    موافقم 23
    مخالفم 3
  3. datsun

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3502 ديدگاه)

    سیتروئن ds یکی از بهترینهای زمان خودش بود و یکی از بهترین های تاریخ خودرو سازی هم مهندسی هم نوآوری

    موافقم 32
    مخالفم 2
  4. محمد امین

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    تعلیق های فوق‌العاده نرم و راحت سیتروئن یا جورایی از این ماشین شروع شد

    موافقم 26
    مخالفم 2
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    کوکوشنل فرانسوی ❤
    به چه زیبایی
    با چه اصالتی
    از بی‌نهایت‌های مد و فشنِ نفیسِ فرانسوی .

    DS ای که امروز دیگر DS نیست !

    موافقم 15
    مخالفم 8
  6. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    رقیب این ماشین ترگل ورگل چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با من عروسی می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عروس خانم وکیلم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 19
  7. امیرشایان فرازی

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    وای عجب لو رایدر زیبایی

    موافقم 2
    مخالفم 5
  8. احمدرضا

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    چقدر زیبا هستی تو آخه 🙂

    موافقم 11
    مخالفم 2
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    این خودرو را من از نزدیک در رنگ کرم و رنگ مشکی پلاک ملی دیدم و حتی یک نمونه هم میشناسم در جایی که رویش چادر کشیدن سال‌ها تا بلکه روزی بازسازیش کنند و فروشنده‌اش هم نیستند !

    چیزی که جالبه بدانید در آن سال‌ها سیستم تعلیقش پنوماتیک بوده و چراغ‌ها چرخ سر پیچ داشتند و ریزه‌کاری‌های دیگر که من مُطلعش نیستم اما فکر کنید در آن سال‌ها چی تولید میکردند و البته این را هم باید قبول کنیم سلطان خودروسازی جهان در آن زمان‌ها کشور آمریکا بود که آپشن‌هایی میگذاشت که همین امروز هم از زمان خودش جلوتر بودند و حتی دیگر در هیچ خودرویی دیده نمیشوند و مخصوص خودشان هست که در کرایسلرها ، لینکلن‌ها و کادیلاک‌های آن زمان میشه دید !

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من یدونه اش دارم فروشنده ام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. zeg02

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    قیمتش رو کم زده
    به نظرم بالای نیم میلیون دلار می ارزه

    موافقم 6
    مخالفم 6
  11. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    آقای اشتری لطفا عکس از نمای جلو اضافه کنید خیلی ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 8
  12. TML BN

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    دارم فکر میکنم اگر این بره روی سرعت گیر چی میشه
    البته خدای گیربکس سیتروئنه ولی این واقعا کوتاه

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. ممد

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میاد بالا وقتی روشن شه

      موافقم 2
      مخالفم 3
  13. amir

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (522 ديدگاه)

    عشق جاودان من فرانسه و ماشینهاش

    موافقم 10
    مخالفم 16
  14. Alan.r

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    DS واقعا یه ماشین انقلابی و عالی بود مخصوصا سیستم تعلیق معرکه‌اش‌ این سیستم یه بار که به لاستیک ماشین نخست وزیر فرانسه شلیک کردن جونشونو نجات داد

    موافقم 11
    مخالفم 1
  15. JDM lover

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    چقدر طراحی زیبا و جذابی داره
    خوشم اومد

    موافقم 9
    مخالفم 3
  16. ایران

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چه تعریفهای الکی. خب این کجاش قشنگه. الان اگه اینو هند یا چین یا ایران اون سالها میزد کلی نظرات بر ضدش بود. ما یا از این ور بوم میوفتیم یا اونورش

    موافقم 3
    مخالفم 8
  17. مهردادکمال

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    چقد جذابه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا