سیتروئن

معرفی نسل جدید سیتروئن C5 ایرکراس با پیشرانه‌های برقی و هیبریدی

سیتروئن C5 ایرکراس جدید با طراحی عجیب و جذاب، کابین جادار و بزرگ‌ترین نمایشگر مرکزی در میان محصولات استلانتیس، آماده فتح بازار شاسی‌بلندهای خانوادگی است.

نسل جدید سیتروئن C5 ایرکراس با حفظ سبک طراحی خاص و عجیب خود، به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای را تجربه کرده است. این شاسی‌بلند خانوادگی که بر پایه پلتفرم STLA Medium استلانتیس (مشترک با پژو ۵۰۰۸ و اوپل گرندلند) ساخته شده، با طول ۴,۶۵۲ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۷۸۴ میلی‌متر، به ترتیب ۱۵۰ و ۶۰ میلی‌متر بزرگ‌تر از نسل قبلی است. این افزایش ابعاد، فضای داخلی جادارتری برای سرنشینان و بار فراهم کرده است.

طراحی ظاهری خودرو زبان خانوادگی جدید سیتروئن را که در مدل‌های C3 و C4 دیده‌ایم، به کار گرفته است. بدنه با خطوط نرم‌تر و تمرکز بر آیرودینامیک، کارایی بالاتری دارد. رینگ‌های ۲۰ اینچی و فاصله ۲۰۰ میلی‌متری از سطح زمین، این شاسی‌بلند را برای مسیرهای شهری و گاهاً ناهموار آماده می‌کند. تغییرات ظاهری این کراس‌اوور فرانسوی نسبت به نسخهٔ کانسپت که سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد جزئی است و صرفاً شامل مواردی مثل دستگیره‌های در معمولی‌تر و ستون‌های پهن‌تر می‌شود. حتی چراغ‌های عقب عجیب نسخهٔ کانسپت هم همچنان حفظ شده‌اند.

کابین C5 ایرکراس جدید با نمایشگر لمسی ۱۳ اینچی عمودی در مرکز، بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش مرکزی در میان محصولات استلانتیس را ارائه می‌دهد. این نمایشگر باکیفیت با ردیفی از دکمه‌های فیزیکی در زیر، کاربری آسانی دارد. صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی، نمایشگر هدآپ، شارژر بی‌سیم، نورپردازی داخلی و سانروف پانورامیک از دیگر ویژگی‌های کابین هستند. سیتروئن همچنین با فلسفه راحتی‌محور، داشبورد، درها و صندلی‌ها را با پارچه فومی نرم پوشانده تا حس آرامش‌بخشی ایجاد کند.

صندلی‌های پیشرفته Advance Comfort با بالشتک‌های بهبودیافته، تنظیم برقی، گرم‌کن، تهویه و ماساژور (برای جلو) ارائه می‌شوند. سرنشینان عقب نیز از پشتی‌های قابل تنظیم و گرم‌کن سفارشی بهره می‌برند، هرچند چیدمان سه صندلی مجزا و نیمکت کشویی نسل قبلی حذف شده است. فضای سرنشینان عقب جادارتر شده و ظرفیت بار به ۶۵۱ لیتر رسیده است. محفظه‌های مخفی شامل ۷۵ لیتر زیر کف بار و ۴۰ لیتر در کابین، فضای بیشتری برای اشیای کوچک فراهم می‌کنند.

این شاسی‌بلند با پیشرانه‌های متنوع الکتریکی و هیبریدی عرضه می‌شود. نسخه الکتریکی در دو مدل شامل نسخه استاندارد با ۲۱۰ اسب بخار قدرت، باتری ۷۳ کیلووات ساعتی و برد ۵۲۰ کیلومتر و نسخه دوربرد با ۲۳۰ اسب بخار قدرت، باتری ۹۷ کیلووات ساعتی، برد ۶۷۹ کیلومتر عرضه می‌شود که هردو از شارژ سریع ۱۶۰ کیلوواتی بهره می‌برند. کسانی که علاقه‌ای به خودروهای تمام الکتریکی ندارند، می‌توانند سراغ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی با موتور ۱.۶ لیتری توربو چهار سیلندر و موتور الکتریکی بروند که ۱۹۵ اسب بخار تولید می‌کند و با باتری ۲۱ کیلووات ساعتی، برد الکتریکی ۸۵ کیلومتر دارد.

علاوه بر این، یک نسخه هیبریدی خفیف هم وجود دارد که از پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری توربوشارژ سه سیلندر با ۱۳۵ اسب بخار و موتور الکتریکی ۱۲ اسب بخاری در گیربکس شش سرعته دوکلاچه با باتری ۰.۹ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. همه نسخه‌ها اتوماتیک و دیفرانسیل جلو هستند. در همین حال، سیستم تعلیق اختصاصی سیتروئن با بالشتک‌های هیدرولیکی پیشرفته، تجربه رانندگی نرم و شبیه به «قالیچهٔ پرنده» را ارائه می‌دهد. پکیج Drive Assist 2.0 نیز رانندگی خودکار سطح دو را فراهم می‌کند. C5 ایرکراس جدید در نیمه دوم ۲۰۲۵ در اروپا عرضه می‌شود و در کارخانه رن فرانسه تولید خواهد شد. قیمت‌ها نزدیک به تاریخ عرضه اعلام می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ashkanyp

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    جلوش با فولکس مو نمیزنه ولی در کل خوشگله

    موافقم 4
    مخالفم 23
    1. شهروند ایرانی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (963 ديدگاه)

      اره مو نمیزنه کلا سر میزنه یه چیز دیگس طراحیش

      موافقم 20
      مخالفم 2
  2. Arash Kashani

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سیترئن روز به روز داره عجیب تر میشه
    کلن فرانسوی ها توی صنعت خودرو خاصن
    پژو
    دی اس
    سیتروئن
    و گل سر سبدم که بوگاتی..

    موافقم 23
    مخالفم 3
  3. Mohammad

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خوبه ایول
    به نظرم اقتصادی های اروپا هم اذزش خرید خیلی بالایی دارن
    فقط آمریکا و انگلیس و ژاپن به نظرم اقتصادی هاشون یکم قیمت بالاست من که باشم اگه بخوام یه خودرو اقتصادی بخرم یا اروپایی میخرم یا چینی یا کره ای

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. net

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    صفحه نمایش عمود و طول و عرض صفحه نمایش که مثل صفحه نمایش عمود فورد رنجر ۲۰۲۲ هست قشنگه

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Kamran Aghaei

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (41 ديدگاه)

      میخواستم کاپنت بزارم‌ بگم net جان این کابین صد در صد پسندته 😁

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. net

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3942 ديدگاه)

        کابین نه، صفحه نمایش با حاشیه کمش پسندمه

    2. net

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      ائودی a8 و بی ام و سری ۸ و بی ام و سری ۸ گرن کوپه و هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت ۲۰۱۷ و هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ و ماشین های تسلا اگر همچین صفحه نمایش عمودی داشتند قشنگتر میشدند

      موافقم 1
      مخالفم 3
    3. net

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      تریلی های پرچمدار ۲۰۲۵ اروپایی و اتوبوس های پرچمدار ۲۰۲۵ اروپایی و شاسی بلندها فول سایز و کراس اورهای لوکس و سدان های لوکس و اسپرت کوپه ها باید از صفحه نمایش زیبا عمود با حاشیه کم این ماشین و صفحه نمایش عمود با حاشیه کم فورد رنجر ۲۰۲۲ استفاده کنند

      موافقم 1
      مخالفم 1
    4. net

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      یکی از علت هایی که صفحه نمایش عمود این ماشین و فورد رنجر ۲۰۲۲ زیبا شده بخاطر اینکه سمت چپ و سمت راست و بالای صفحه نمایش دکمه فیزیکی وجود نداره

      موافقم 1
      مخالفم 1
    5. net

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      حیف این صفحه نمایش عمود زیبا که روی این ماشین قرار گرفته چون این ماشین طراحی داخلی و بیرونی انچنان زیبایی نداره و این صفحه نمایش باید روی داشبورد و کنسول ماشین های لوکس امریکایی و اروپایی قرار بگیره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. GENERAL CORVETTE

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (193 ديدگاه)

    شدیدا به یک مدل 3 لیتری I6 با AWD
    نیاز داره که خاورمیانه ای پسند تر بشه
    پژو 5008 هم همینطور

    موافقم 2
    مخالفم 2
  6. ناصر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    طراحیش خیلی پخته و تر و تمیز هست . از اون طراحی های خاص فرانسوی که هیچ وقت از چشم نمی افته و ماندگار هست . کاش بشه خودروهای فرانسوی و اروپایی خیلی بیشتر و راحت وارد بشه . به هر حال هرچی بشه صنعت خودرو اروپا خصوصا فرانسه در ایران شناخته شده ست . هم اینکه نمایندگی های فعال داشتن که بازم میتونن فعال باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا