بررسی تخصصی سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

شنبه 6 دی 1399 - 13:30
مطالعه 5 دقیقه
Citroen C3 facelift 2020 UK
اوضاع کلاس خودروهای سوپرمینی به سرعت در حال تغییر است. به حدی این تغییرات سریع رخ می‌دهد که سیتروئن C3 تست شده درست یک ماه پس از عرضه در...
تبلیغات

اوضاع کلاس خودروهای سوپرمینی به سرعت در حال تغییر است. به حدی این تغییرات سریع رخ می‌دهد که سیتروئن C3 تست شده درست یک ماه پس از عرضه در نمایندگی‌های بریتانیا به‌روز شده است!

سیتروئن C3 جدید که ما آن را بررسی کرده‌ایم از نمای جلوی بهبود یافته و دارای چراغ‌های LED استاندارد و همچنین تریم و رنگ‌های جدید سود می‌برد. همچنین پیشرانه‌های بنزینی کم‌مصرف‌تری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. به این ترتیب پیشرانه 1.2 لیتری مدل تست شده جای خود را به نمونه‌ای با باتری و آلترناتور جدید داده و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن با کاهش 6 واحدی به 124 گرم در هر کیلومتر رسیده که این امر روی مالیات پرداختی مالکان تأثیر مثبتی گذاشته است.

ظاهر بامزه و تا حدی حبابی شکل C3 شبیه هیچ رقیب دیگری نیست و نمایندگی‌های سیتروئن نیز با پیشنهادهای لیزینگ خوب به استقبال مشتریان می‌روند. هم‌اکنون می‌توان مدل فول فلیر پلاس را با اقساط ماهانه 160 پوند و پیش‌پرداخت 660 پوندی و به مدت 4 سال لیزینگ کرد. قطعاً چنین پیشنهادهایی جذابیت‌های خاص خود را دارند اما C3 به روش‌های دیگر هم خودرویی جذاب است.

استایل تا حدی عجیب خودرو دارای ایربامپ هایی در بدنه و بخش‌های پایینی درب‌هاست و همچنین این خودرو با حداکثر 97 ترکیب رنگی متفاوت قابل سفارش است. اگرچه پلاستیک‌های سخت در بدنه باب میل همه نیست اما طراحی داخلی C3 هوشمندانه انجام شده و از تریم جدیدی در مدل فلیر پلاس سود می‌برد.

پکیج آپشن های این خودرو شامل صندلی‌های راحت و پیشرفته است هرچند این صندلی‌ها در مدل فلیر پلاس به‌صورت استاندارد وجود دارند.

ما فراموش نکرده‌ایم که مدل قبلی C3 روی راحتی سواری تمرکز داشته است. همین موضوع درباره سیستم تعلیق صدق می‌کند. سواری خودرو خیلی نرم نیست اما به اندازه رقبا هم سفت نبوده و دست‌اندازها را به خوبی رد می‌کند. نقطه مقابل این است که سیتروئن C3 به اندازه خودرویی همچون فورد فیستا پیچ‌ها را خوب طی نمی‌کند و خب این موضوع با توجه به سواری نرمش قابل توجیه است.

در زمان شتاب گیری صدای پیشرانه به گوش خواهد رسید پیشرانه‌ای که کند بوده اما اکثر اوقات بی‌صدا و آرام است.

اما فاکتور مهم‌تر برای خریداران سوپرمینی ها فضای کابین و بار است. رانندگان این خودرو فضای بیشتری نسبت به رقبا خواهند داشت و فضای سر نیز زیاد است. فضای بخش عقب کابین هم خوب بوده و محفظه بار 300 لیتری نیز پاسخگوی اکثر نیازها می‌باشد.

از نظر تکنولوژی نیز کمبودی حس نمی‌شود و تجهیزات ایمنی زیادی نیز وجود دارد. C3 به صفحه لمسی 7 اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتوی استاندارد مجهز بوده هرچند این سیستم جزو بهترین‌ها نیست و حتی برای تنظیم دمای سیستم تهویه مطبوع باید از منوهای صفحه‌نمایش استفاده کنید.

در زمان انتخاب سیتروئن C3 باید مطمئن شد که جدیدترین نسخه این خودرو را به دست می‌آورید تا در این صورت از بهبودهای رخ داده در زمینه تکنولوژی و پیشرانه‌ها سود ببرید. این خودرو یک سوپرمینی خوب با قیمتی مناسب است. ما تمرکز سیتروئن روی راحتی و همچنین ظاهر متفاوت آن را دوست داریم. C3 همچنین فضای کابین زیادی داشته و اگرچه از نظر کیفیت کابین یا هیجان رانندگی بهترین در کلاس خود نیست اما هنوز هم می‌توان آن را به عنوان گزینه‌ای قابل‌اعتنا در نظر گرفت.

مشخصات سیتروئن C3 فلیر پلاس پیورتک 83

  • قیمت: 17530 پوند
  • پیشرانه: 3 سیلندر 1.2 لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 82 اسب بخار/118 نیوتون متر
  • گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 15.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 169 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.