دوئل دی‌اس 9 و جنسیس G80

پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Genesis-DS
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس بنز E کلاس و جگوار XF
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، سدان‌های میان سایز لوکس، دوئل پنجم

نتایج دوئل قبلی بین مرسدس بنز E کلاس و جگوار XF

مجموع آراء: 1314

آراء مرسدس: 884

آراء جگوار: 430

پیروز دوئل: مرسدس بنز E کلاس با کسب 67 درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

آئودی A6

ولوو S90

آئودی A6

کادیلاک CT5

آکورا TLX

کادیلاک CT5

ب‌ام‌و سری 5

لکسس ES

ب‌ام‌و سری 5

مرسدس بنز E کلاس

جگوار XF

مرسدس بنز E کلاس

دی‌اس 9

جنسیس G80

؟

کپی لینک

 جنسیس G80

تاریخ معرفی: مارس 2020

پلت‌فرم: M3 هیوندای-کیا

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0

امتیاز از کاربایر: 4.4 از 5.0

نقاط مثبت: کیفیت چشمگیر، رانندگی خوب، بهترین رقیب ممکن برای آلمانی‌ها

نقاط منفی: صندوق بار نسبتاً کوچک، برند نه‌چندان شناخته‌شده، سواری کمی سفت

چکیده: واقعاً عجیب است که چطور جنسیس توانسته در مدتی کوتاه این‌قدر به سردمدار این کلاس یعنی ب‌ام‌و سری 5 نزدیک شود. G80 از لحاظ کیفیت کاملاً همسان رقبای آلمانی است و تجربهٔ مالکیت منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند. این خودرو حتی از برخی تکنولوژی‌هایی برخوردار است که هنوز در ب‌ام‌و نمی‌بینیم. البته هنوز هم ب‌ام‌و رانندگی بهتری دارد اما این به معنای بد بودن G80 نیست. هرچند از این سدان کره‌ای سواری کمی نرم‌تر و صندوق بار بزرگ‌تری می‌خواهیم اما G80 در حال حاضر بهترین خودروی غیرآلمانی در سگمنت سدان‌های میان سایز لوکس است. البته این کلاس مملو از مدعیان موفق و سرشناس است اما جنسیس به بهترین آن‌ها نزدیک شده است.

کپی لینک

دی‌اس 9

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2020

پلت‌فرم: EMP2 پژو-سیتروئن

امتیاز از اتو اکسپرس: 3.5 از 5.0

امتیاز از کاربایر: 3.8 از 5.0

نقاط مثبت: راحتی بالا، امکان خرید با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، تجهیزات و ویژگی‌های جذاب

نقاط منفی: تجربهٔ رانندگی معمولی، برچسب قیمتی بالا، فضای سر تنگ در عقب

چکیده: برای کسانی که در سگمنت سدان‌های میان سایز لوکس خودرویی غیرآلمانی می‌خواهند، دی‌اس 9 ارزش توجه کردن را دارد. البته این بهترین خودروی کلاس خود نیست اما سدان متفاوتی بوده و برای بسیاری از افراد می‌تواند جذاب باشد. هرچند قابلیت استفادهٔ تکنولوژی‌های دی‌اس 9 ناامیدکننده است اما طبیعت آرام و باکیفیت آن خوشایند خواهد بود. دی‌اس 9 اشکالاتی دارد اما بااین‌وجود گامی بزرگی برای دی‌اس در جهت جا انداختن خود در بین برندهای لوکس محسوب می‌شود. درمجموع، دی‌اس 9 یک سدان لوکس راحت با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی است که هرچند نمی‌تواند آلمانی‌ها را به چالش بکشد اما به‌عنوان گزینه‌ای جدید و متفاوت می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

دی‌اس 9

جنسیس G80

پیشرانه

1.6 لیتری I4

2.5 لیتری I4

تنفس

توربوشارژ

توربوشارژ

قدرت

225 اسب بخار

300 اسب بخار

گشتاور

360 نیوتن متر

420 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو

عقب یا چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

8.1 ثانیه

6.0 ثانیه

حداکثر سرعت

235 کیلومتر/ساعت

250 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

7.0 لیتر ترکیبی

9.0 لیتر ترکیبی

تولید آلایندگی

160 گرم/کیلومتر

205 گرم/کیلومتر

ظرفیت باک

60 لیتر

65 لیتر

وزن

1540 کیلوگرم

1795 کیلوگرم

طول

4,934 میلی‌متر

4,995 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,895 میلی‌متر

3,010 میلی‌متر

حجم صندوق بار

510 لیتر

424 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

5 نفر

قیمت پایه بریتانیا

40,605 پوند

37,460 پوند

قیمت موردبررسی

40,605 پوند

43,150 پوند

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="88"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.