سیتروئن C5 ایرکراس برقی با توان پیمایش 700 کیلومتر تولید خواهد شد
فرانسویها آماده معرفی نسل جدید C5 ایرکراس در سال آینده میشوند. بر اساس شنیدهها، این خودروی جدید محصولی پرچمدار خواهد بود و برای اولین بار از قوای محرکه برقی استفاده خواهد کرد. سیتروئن تمرکز خود روی خودروهای رده میانی در آینده را اعلام کرده و به همین خاطر جانشینی برای مدل نه چندان پرفروش C5 X وجود نخواهد داشت اما برادر شاسیبلند این سدان وارد نسل بعدی خود خواهد شد.
سیتروئن C5 ایرکراس در سال 2018 راهی بازار شده و هماکنون با پیشرانههای بنزینی و هیبریدی قابل انتخاب است. نسل دوم این خودرو بجای پلتفرم فعلی از معماری STLA مدیوم مشترک با پژو 3008 برقی و اوپل گرندلند استفاده خواهد کرد. تیری کاسکاس رئیس سیتروئن تائید کرده پلتفرم جدید به C5 ایرکراس اجازه خواهد داد برای اولین بار پذیرای قوای محرکه برقی شود، چیزی که فرانسویها واقعاً به دنبال آن هستند.
این پلتفرم از یک و دو موتور برقی پشتیبانی میکند. پژو 3008 برقی تک موتوره 207 اسب بخار قدرت دارد درحالیکه خروجی نسخه دو موتوره آن به 316 اسب بخار میرسد. معماری جدید سیتروئن C5 ایرکراس همچنین میتواند از باتری 73 یا 98 کیلووات ساعتی پشتیبانی کند. باتری بزرگتر در کراس اور بدون آلایندگی پژو توان پیمایش 700 کیلومتری را محقق میسازد. البته باید به این نکته اشاره کرد که اگرچه پلتفرم STLA مدیوم با تمرکز روی قوای محرکه برقی توسعه یافته اما امکان نصب قوای محرکه هیبریدی نیز روی آن وجود دارد. رئیس سیتروئن تائید کرده خودروی موردبحث بهصورت استاندارد با قوای محرکه پلاگین هیبریدی و برقی در دسترس خواهد بود و به این ترتیب C5 ایرکراس به تنها خودروی پلاگین هیبریدی سیتروئن تبدیل خواهد شد. کاسکاس میگوید:
نسخه پلاگین هیبرید این خودرو میتواند پاسخی به برخی نیازهای بازار باشد اما توسعه این قوای محرکه هزینه اضافهتری دارد زیرا باتری کوچک نیست و نصب آن در خودروهای کوچکتر منطقی به نظر نمیرسد
C5 ایرکراس جدید در بحث طراحی تقریباً مشابه C3 جدید خواهد بود، خودرویی که از زبان طراحی نوین سیتروئن سود میبرد. به این ترتیب انتظار داریم خودرویی با طراحی جعبهای و گیرا که به لوگوی جدید سیتروئن مزین شده معرفی گردد. دومین نسل این خودرو در جایگاهی بالاتر از C4 قرار خواهد گرفت. رئیس سیتروئن درباره تصمیم این برند برای حذف C5 X میگوید:
این خودرو در حال حاضر یک پرچمدار است اما کاملاً متوسط عمل میکند. این به معنی عدم موفقیت C5 X نیست چراکه سهم بسیار خوبی از بازار دارد اما این کلاس خودرویی بسیار محدود است و مشتریان زیادی ندارد