دیاس N°۸ یک کراساوور فستبک تمام الکتریکی است که حداکثر ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد و در اواسط سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهد شد.
برند لوکس دیاس سرانجام پرچمدار جدید خود را با نام N°۸ معرفی کرده است. این یک کراساوور فستبک الکتریکی است که مسیر جدیدی را برای برند لوکس سیتروئن نشان میدهد. این خودرو همچنین اولین محصول تولیدی دیاس است که از پلتفرم STLA Medium استلانتیس استفاده میکند. طراحی بیرونی N°۸ بشدت تحت تأثیر کانسپت DS Aero Sport Lounge شکل گرفته است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. این طراحی تأکید زیادی روی آیرودینامیک دارد و ضریب درگ ۰.۲۴ Cd را به ارمغان آورده است.
در جلوی خودرو جلوپنجرهای کاملاً مسدود با پسزمینهٔ روشن دیده میشود که با چراغهای باریک و دیلایتهای تیزی که به سمت پایین کشیده شدهاند احاطه شدهاند. مشابه همین طراحی را در چراغهای عقب هم میبینیم درحالیکه ستونهای C با شیب تندی که به اسپویلری یکپارچه منتهی میشود هم یکی دیگر از ویژگیهای ظاهری متمایز این پرچمدار جدید فرانسوی است. این خودرو که ۴.۸۲ متر طول، ۱.۹۰ متر عرض و ۱.۵۸ متر طول دارد، در تیپهای بالایی روی رینگهای ۲۱ اینچی فورجکاری شده قرار میگیرد.
N°۸ در داخل نیز فضای چشمگیر و مجللی را به نمایش میگذارد با شخصیت لوکس برند دیاس مطابقت دارد. مقابل راننده یک غربیلک فرمان چهار پره خودنمایی میکند که از پشت آن یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی متصل به نمایشگر لمسی ۱۶ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی دیده میشود. نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده هم تکمیلکننده ویژگیهای این قسمت است. کنسول مرکزی شناور دو طبقه با گرافیک الهام گرفته از ستاره و سوئیچهای کریستالی به نظر میرسد مستقیماً از یک کانسپت گرفته شدهاند درحالیکه طراحان از نورپردازی هم در روی داشبورد استفاده کردهاند که تا روی درها کشیده شده است.
صندلیها در جلو به ماساژور، گرمکن و سردکن مجهز هستند درحالیکه صندلیهای عقب هم علاوه بر گرمکن و سردکن، فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار میدهند. تودوزی آلکانترا و چرم ناپا، سقف پانوراما با شیشههای چندلایه و صندوق بار بزرگ ۶۲۰ لیتری هم از دیگر ویژگیهای N°۸ هستند. دیاس همچنین روی سکوت داخلی خودرو تمرکز زیادی داشته و بدین منظور از شیشههای دولایه و مواد عایق صدای فراوانی استفاده کرده است. این ماشین همچنین به سیستم تعلیق متغیر هم مجهز است که با استفاده از دوربین و سنسورهای ارتفاع، جاده را اسکن میکند تا راحتی و هندلینگ بهینهای را فراهم سازد.
N°۸ هرچند پلتفرم مشترکی با پژو ۵۰۰۸ دارد ولی برخلاف این کراساوور که با پیشرانههای هیبریدی خفیف و پلاگینهیبریدی هم عرضه میشود، پرچمدار جدید دیاس صرفاً با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی تولید خواهد شد. N°۸ در نسخهٔ محرک جلو به یک موتور الکتریکی با ۲۳۰ یا ۲۴۵ اسب بخار قدرت مجهز است که به لطف حالت بوست، بهطور موقت ۳۰ اسب بخار هم به این ارقام اضافه میشود. در نسخهٔ چهارچرخ محرک اما شاهد دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۳۵۰ اسب بخار قدرت خواهیم بود که در حالت بوست به ۳۷۵ اسب بخار میرسد. این نسخه ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت تمام نسخهها روی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
برای N°۸ باطریهای ۷۴ و ۹۷.۲ کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهد بود که در نسخهٔ محرک جلو به ترتیب ۵۷۰ و ۷۵۰ کیلومتر برد را فراهم میکند. حداکثر شعاع حرکتی در نسخهٔ چهارچرخ محرک اما ۶۸۶ کیلومتر خواهد بود. باطریهای ۴۰۰ ولتی این ماشین از قابلیت شارژ سریع تا ۲۰۰ کیلوواتی هم برخوردار هستند که از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف ۲۷ دقیقه شارژ میکند. دیاس N°۸ از اواسط سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه خواهد شد.
Ali.d
۲۳ آذر ۱۴۰۳کاش میشد فرانسه بیخیال تولید خودرو میشد
آخه این چیه خداوکیلی
امیر حسین
۲۳ آذر ۱۴۰۳اتفاقا به نظر من فوق العادست. کاش اینو وارد کنند مثل آئودی کیو ۵ ای ترون.
Amirsh
۲۳ آذر ۱۴۰۳چشه دقیقا؟
net
۲۳ آذر ۱۴۰۳چینی شده
M.B AMG
۲۳ آذر ۱۴۰۳کشور تو چی تولید میکنه؟
دوست شما
۲۴ آذر ۱۴۰۳آخه همین الان 6عدد از همین مدل توپارکینگ یا جلو خونتون پارکه. این چه حرفه بی منطقیه میزنی. میشه طراحی این ماشین از فرغونهایه ایرانی بدتر باشه!!!!!!!!!!
Titanium
۲۳ آذر ۱۴۰۳امیدوارم به زودی این طراحی خطی از صفحه روزگار محو بشه😐
MehdiTurbo
۲۳ آذر ۱۴۰۳دلم برای دی اس میسوزه
واقعا خودرو های با کیفیت و لوکسی با قیمت مناسب میزنه و به شدت تلاش میکنهذو فروش نمیره
همین طراحی اگه بنز داشت بالای صد هزار دلار به راحتی میفروخت
ولی به نظرم این خودرو هم دوباره خوب نفروشه مشکلش طراحی داخلیشه
خطوط باریک و تیز و نبود چرم دوزی خیلی شلوغش کرده
داشبورد گرد با چرم دوزی خیلی طرفدار داره
ولی حیف دی اس واقعا طراحی های خوبی داره
Amirsh
۲۳ آذر ۱۴۰۳دقیقا ،بازار هدفش اشتباهه ، اروپاییا ازین چیزا نمیخرن زیاد ، این باید بره رو آمریکا ، چین ، خاورمیانه تمرکز کنه
اشکودا عشق مردم ترکیه
۲۳ آذر ۱۴۰۳مشکل دی اس فرانسوی بودنشه به شدت کشور بدنامی هست
البته انصاف رو بخواهیم در نظر بگیریم جنگنده رافالش خوبه که اونم بدرد کشت و کشتار میخوره
#خون_های_آلوده
کولول خودرو شناس
۲۳ آذر ۱۴۰۳عاشق ماشینای دی اسم نمیدونم چرا بنظرم هزینه ای که واسه طراحی هاشون میکنن رو هیچ شرکتی نمیکنه.
و اونقدری ماشین نمیفروشن که هزینش در بیاد.ds7 سال ۲۰۲۵ طراحیش ادمو ارضا میکنه این ماشین رو زیاد باهاش اون حس خاص بودن رو نگرفتم فقط انگاری جدیده.
MehdiTurbo
۲۳ آذر ۱۴۰۳دقیقا و هیچ جام نمیخرندش 😂😂
ارسلان
۲۳ آذر ۱۴۰۳خیلی خوبه…..
Mercedes
۲۳ آذر ۱۴۰۳دلیل فروش پایین ، بازار هدف اشتباهش
این ماشین خوراک بازار آسیا و خاورمیانه و امریکاست
مردم این کشورا پولدارن و عاشق چیزای خاص و متفاوت
راحت میخرن
ولی اروپاییا اینطوری نیستن دوچرخه هم میخوان بخرن زورشون میاد ، مشخصه پول به چیزهای رادیکال نمیدن
اگه پول داشتم و دسترسی داشتم قطعا این ماشینو میخریدم
طراحیش بینظیره
بعد مردم میرن بی ام و خوکی میخرن
یا برندهایی که صدهزارسال یکبار طراحیشون تغییر میکنه
hosen
۲۳ آذر ۱۴۰۳طراحی فرمونش خیلی زشته و زمخته
new reventon
۲۳ آذر ۱۴۰۳طرح چراغای باریک جلو ترند آیندس
Aref
۲۳ آذر ۱۴۰۳Ds عالیه حتما وارد ایران میشه
GENERAL CORVETTE
۲۳ آذر ۱۴۰۳احتمالا مدل PHEV و MHEV با انجین 2 لیتری
هم خواهد داشت و البته AWD
سال آینده مدل های درونسوز ازش میاد
احتمالا میاد توی بازار خاورمیانه و آمریکای شمالی
اول امارات متحده
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲۳ آذر ۱۴۰۳دیگه بیش از حد اغراقانه طراحی شده، البته طراحیش در آینده ترند روز میشه و بقیه هم الگو میگیرن.
اصالت دار طراحی نشده، و اصلا خاص و بی همتا مثل ds های یک دهه اخیر نیست. بخصوص ظاهرش از نمای پشت، شبیه خرچنگ در اومده!
اگه بخوایم بیرونش رو فاکتور بگیریم و از فضای داخلش نمیشه براحتی گذشت! ظرافت های اغراق شده و اتفاقا بدون اینکه بهت هیجان و نوآوری رو نشون بدن، یه چیز بیش از حد مینیمالیستی و عجیب و غریب روبروت گذاشته شده! پرچمدار قبلی ds کجا، این کجا…
حسین دهمرد
۲۳ آذر ۱۴۰۳لیریک مناطق محروم
(Saeed(PEUGEOT
۲۴ آذر ۱۴۰۳چقدر بی نظیر