طبق گزارشها، دیاس قصد دارد کانسپت SM تریبیوت را با استفاده از پلتفرم مازراتی گرنتوریسمو در تعداد محدودی با قیمت حدود یک میلیون یورو تولید کند.
در بین برندهای پرشمار استلانتیس، دیاس چندان مطرح نیست ولی بازوی لوکس سیتروئن قصد دارد با نگاه به گذشته، این وضعیت را تغییر دهد. درحالیکه قبلاً گزارشاتی در مورد ساخت جانشین سیتروئن DS منتشر شده بود، به نظر میرسد این برند لوکس فرانسوی قصد دارد کانسپت SM تریبیوت را هم به تولید برساند. این کانسپت اوایل امسال به مناسبت جشن دهمین سالگرد تأسیس برند دیاس معرفی شد و نشان میداد سیتروئن SM امروز چه شکلی میتوانست باشد.
ابتدا تصور میشد این کانسپت صرفاً خودرویی نمایشی است اما به گزارش تاپ گیر، دیاس هماکنون در حال بررسی تولید SM تریبیوت است. طبق این گزارش، کانسپت موردبحث با استفاده از قطعات فنی مازراتی تولید میشود یعنی دقیقاً مثل سیتروئن SM قدیمی که از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۵ با پیشرانهٔ V6 مازراتی تولید میشد. گفته شده نسخهٔ تولیدی کانسپت SM تریبیوت بر اساس مازراتی گرنتوریسمو در تعداد محدودی توسط یک شرکت اتاقسازی تولید خواهد شد. طبق گفتهها، هم مدیرعامل استلانتیس و هم مدیرعامل دیاس، تا زمانی که این پروژه سودآور باشد از آن حمایت خواهند کرد.
این یعنی نسخهٔ تولیدی کانسپت SM تریبیوت بسیار گران خواهد بود و میتواند تا یک میلیون یورو قیمت داشته باشد. کسانی که چنین پولی خرج میکنند، خودروی الکتریکی نمیخواهند و به همین دلیل، SM تولیدی قرار است از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی مازراتی استفاده کند. این موتور که هماکنون در محصولات مختلف برند ایتالیایی استفاده میشود، در ضعیفترین نسخه ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند باید منتظر بمانیم و ببینیم کانسپت SM نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت خواهد کرد یا نه اما استلانتیس سابقهٔ تولید خودروهای تولید محدود و گرانقیمت را دارد. یکی از جدیدترین این خودروها، آلفارومئو ۳۳ استراداله است که بر اساس مازراتی MC20 ساخته شد.
پوریا
۳۰ آبان ۱۴۰۳از خودرو های بازتولیدی و حفظ اصالت نسخه قبلی با شباهت ظاهری لذت میبرم سیتروئن DS، رنو 5، لامبورگینی کنتاش و… دوستان اگر مورد دیگری هم میشناسند بفرمایند.
علی Shelby
۳۰ آبان ۱۴۰۳رنو ۴
hosen
۳۰ آبان ۱۴۰۳اون ds sm قدیمی هنوزم خیره کنندهاس
بهروز
۳۰ آبان ۱۴۰۳جلوش شبیه دودیچی چیلندری شده
Ali
۳۰ آبان ۱۴۰۳متفاوته و چیزای متفاوت باحالن.
ولی ۱ میلیون یورو؟!دادا برو.
JaMsHiD-B
۳۰ آبان ۱۴۰۳البته خریداران به پایین تر از برترین چرم و چوب و فلزها قانع نمیشن و انتظار خاص ترین و نرم ترین سواری رو دارن
یکی از موارد خاص هم اینه که یه شرکت دیگه اتاق رو میسازه
خیلی خوبه
مجید
۳۰ آبان ۱۴۰۳فقط یک مشکل داره این خودرو ، اگر لاستیک عقب پنچر بشه چجوری تعویض میشه؟
علی ظهیری
۱۵ آذر ۱۴۰۳ماشین فوق العاده و خاصی هست ولی حیف تو ایران خدمات نداره من ۲۰۱۷5lsدارم معرکه است ولی اگه گیر کنه متخصص و ابزار ندارند حتی نمایندگی
B
۳۰ آبان ۱۴۰۳شرکتا خوب یاد گرفتن چطور تیغ بزنن ماشین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتایی رو تولید محدود میکنن میلیون دلاری میفروشن فقط طراحیش باید متفاوت باشه همین
shetab-car
۱ آذر ۱۴۰۳خیلی جذابه ولی اون قسمت از بدنه که اومده رو چرخ ها رو پوشونده رو ماشین های جدید زیاد جالب نیست اگه ساده بود بهتر بود