مقایسه لاماری ایما و بایک X7؛ بررسی کامل مشخصات، آپشن ها و ارزش خرید

یک‌شنبه 26 مرداد 1404 - 12:00
مطالعه 11 دقیقه
مقایسه لاماری ایما و بایک بیجینگ X7
اگر بر سر دوراهی خرید لاماری ایما و یا بایک X7 هستید، مقایسه و راهنمای خرید پدال به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.
تبلیغات

خودروهای چینی کاملاً در بازار کشورمان جا افتاده‌اند و با توجه به عطش خریداران در انتخاب شاسی‌بلندها تعجبی ندارد که شاهد عرضه انواع و اقسام قدبلندهای مونتاژی و وارداتی چینی باشیم. دو خودروی شاخص بازار لاماری ایما و بایک X7 هستند که با وجود تفاوت‌ها به نوعی رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند.

لاماری ایما محصول شرکت آرین موتور پارس است که از سال 1401 به بازار معرفی شده و در واقع محصولی از شرکت دانگ فنگ و زیر برند فورتینگ به شمار می‌رود. نام اصلی این خودرو دانگ فنگ T5 EVO است که در کشورمان با برند و نام لاماری ایما شناخته می‌شود و به خاطر طراحی جذاب خود کاملاً با استقبال خریداران مواجه شده است.

مقایسه لاماری ایما و فونیکس FX

مقایسه چانگان یونی تی و لاماری ایما

بایک X7 خودروی جدیدتر بازار کشورمان است که توسط دیار خودرو عرضه می‌شود. بایک X7 از سال 2020 در بازار چین عرضه و در سال 2023 نیز فیس لیفت شده و همین مدل نیز در کشورمان ارائه شده است. تجربه‌های قبلی دیار خودرو در عرضه محصولات بایک همچون سابرینا پیش‌زمینه خاصی را درباره X7 ایجاد می‌کند اما به نظر می‌رسد با مقایسه لاماری ایما و بایک X7 تصورات درباره این خودرو تا حدود زیادی تغییر یابد.

کپی لینک

مقایسه لاماری ایما و بایک X7

کپی لینک

طراحی ظاهری

شاسی بلند لاماری ایما
نمای سه چهارم عقب لاماری ایما

هر دو خودرو طراحی بدنه برجسته و شاخصی دارند. آنچه باعث استقبال قابل‌توجه مشتریان از لاماری ایما شده طراحی بر مبنای مد روز است که در چراغ‌های جلوی جداگانه در بالا و پایین و همچنین چراغ‌های عقب به هم پیوسته دیده می‌شود. لاماری ایما طراحی منسجم و به روزی دارد و همگام با ترند روز جهانی پکیج مشتری‌پسندی را فراهم می‌سازد.

نمای جلو سه چهارم بایک X7
نمای عقب سه چهارم بایک X7

بایک X7 نیز با تأکید زیاد روی آیرودینامیک توسعه یافته و البته طراحی اسپرتی دارد. در بخش جلو شاهد جلوپنجره‌ای بزرگ و پهن به همراه چراغ‌های کشیده هستیم که نمای جذابی را فراهم ساخته‌اند. نمای جانبی نیز با خطوط منحنی بالا و پایین درها از سادگی بیرون آمده و در نمای عقب هم چراغ‌های به هم پیوسته مشابه بسیاری از خودروهای امروزی را مشاهده می‌کنیم. در کل باید گفت طراحی ایما اسپرت تر از کار درآمده هرچند ظاهر X7 را می‌توان بالغ‌تر و مناسب خریداران میان‌سال دانست.

کپی لینک

طراحی داخلی

در کابین ایما نیز حس و حال طراحی اسپرت دیده می‌شود و نمایشگرهای به هم پیوسته و دریچه‌های تهویه هوای گرد بر جذابیت کار می‌افزایند. کنسول میانی و فرمان خودرو نیز شکلی زیبا و مدرن دارند و در کل طراحی مینیمالیستی با حداقل دکمه‌ها باعث شده فضایی اسپرت و مدرن شکل بگیرد.

بایک X7 طراحی مرسوم‌تری دارد و با اینکه از ویژگی‌های مدرن همچون نمایشگر لمسی و پشت آمپر دیجیتال سود می‌برد اما طراحی کابین این خودرو همانند بدنه آن شکلی سنتی‌تر دارد. طراحی داخلی هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرد هرچند ایما بیشتر روی ویژگی‌های اسپرت و بایک X7 روی ارائه طرحی خانوادگی‌تر تمرکز کرده‌اند.

کپی لینک

قوای محرکه

همچون اکثر خودروهای چینی موجود در کشورمان، لاماری ایما و بایک X7 به موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو مجهز هستند. این موتور در ایما 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتون متر قدرت تولید می‌کند و یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر نیز وظیفه ارسال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

بایک X7 نیز دارای موتوری 1.5 لیتری توربو با خروجی 185 اسب بخار و گشتاور 305 نیوتون متر است. این موتور با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه همکاری می‌کند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید شباهت زیادی در این بخش وجود دارد. صفر تا صد هر دو خودرو حول‌وحوش 9 تا 10 ثانیه خواهد بود هرچند با توجه به اینکه ایما اندکی سبک‌تر است بنابراین انتظار می‌رود شتاب گیری بهتری داشته باشد اما گشتاور بیشتر X7 نیز کمک‌حال راننده در جاده و شتاب گیری بین دنده‌ای خواهد بود.

خودرو

لاماری ایما

بایک X7

موتور

4 سیلندر 1.5 لیتری توربو

4 سیلندر 1.5 لیتری توربو

قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)

195/285

185/305

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

صفر تا صد کیلومتر در ساعت (ثانیه)

9

9.5

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

180

200

مصرف سوخت (لیتر در صد کیلومتر)

6.6

7.4

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

4565/1860/1690

4745/1892/1715

فاصله بین محوری (میلی‌متر)

2715

2800

وزن (کیلوگرم)

1550

1650

کپی لینک

تجهیزات و امکانات

طراحی داشبورد لاماری ایما
صندلی های لاماری ایما
صندلی عقب لاماری ایما
نمایشگر لمسی لاماری ایما

شاید یکی از نقاط ضعف اصلی لاماری ایما که همواره انتقاد خریداران را به همراه داشته کمبود برخی آپشن ها نسبت به رقبا بوده است. با این وجود ایما دارای امکاناتی همچون کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، اتولایت، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما و... است درحالی‌که رادارهای بین خطوط و نقاط کور، گرم‌کن صندلی، دوربین 360 و... در آن دیده نمی‌شوند.

پشت آمپر بایک X7
فرمان بایک X7
نمایشگر لمسی بایک X7
شیفتر دنده بایک X7
سقف پانورامیک بایک X7
کنسول وسط صندلی عقب بایک X7

اما برتری بایک X7 در زمینه تجهیزات و امکانات مشهود است و امکاناتی که ایما فاقد آن‌هاست در این شاسی‌بلند چینی دیده می‌شود. پارک خودکار، ورود و استارت بدون کلید، سانروف پانورامیک، صندلی‌های دارای گرم‌کن و سردکن و ماساژور، سنسورهای نور و باران، شارژ بی‌سیم گوشی، کروز کنترل هوشمند، دوربین 360 و... مواردی هستند که باعث برتری این خودرو نسبت به ایما می‌شوند.

کپی لینک

سواری و فضای کابین و بار

نمای روبروی بایک X7
نمای جلو روبرو لاماری ایما

در ادامه مقایسه لاماری ایما و بایک X7 به موضوع سواری آن‌ها نیز می‌پردازیم. همانند آنچه در بحث طراحی ظاهری و کابین گفته شد، ایما بیشتر روی ویژگی‌های اسپرت تمرکز دارد و به همین خاطر سواری آن تا حدودی خشک است اما بایک X7 از سواری نرم‌تری برخوردار است و آن را به گزینه بهتری برای خانواده‌ها بدل می‌کند. از نظر فضای کابین و بار هر دو خودرو جادار هستند و نیازهای خانواده‌ها را برآورده می‌سازند اما طبیعی است که X7 به دلیل ابعاد بزرگ‌تر فضای بیشتری را ارائه کند.

کپی لینک

قیمت و خدمات پس از فروش

نمای جلوی بایک X7
نمای عقب بایک X7

در حال حاضر لاماری ایما قیمت حدود 2.2 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شود درحالی‌که بایک X7 قیمت حدود 2.5 میلیارد تومانی دارد. از نظر خدمات پس از فروش هر دو شرکت عرضه کننده فاقد شبکه خدمات گسترده در کشور هستند و به همین خاطر نباید امتیاز بالایی را به آن‌ها داد اما به نظر می‌رسد ایما به خاطر حضور طولانی‌مدت در بازار وضعیت اندکی بهتر داشته باشد. اختلاف قیمت حدود 300 میلیون تومانی در این میان می‌تواند برای بسیاری از خریداران تعیین‌کننده باشد.

کپی لینک

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

مقایسه لاماری ایما و بایک X7 به ایستگاه پایانی یعنی نتیجه‌گیری و انتخاب برنده نهایی می‌رسد. این دو خودرو از نظر قوای محرکه و توانایی‌های حرکتی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند اما در بحث فلسفه طراحی جهت‌گیری متفاوتی را نشان می‌دهد به گونه‌ای که لاماری ایما بیشتر به دنبال جذب خریداران جوان‌تر است اما بایک X7 گزینه بهتری برای افراد میان‌سال خواهد بود.

بایک X7 بی‌شک در بخش تجهیزات و فضای کابین و بار برتری خواهد داشت اما در مقابل قیمت بالاتری هم دارد. مشکل اصلی این خودرو به ناشناخته بودن برند بایک در کشورمان و شبکه خدمات پس از فروش محدود و تعداد کم خودروهای فروخته شده مربوط می‌شود. البته لاماری ایما نیز از نظر خدمات وضعیت خوبی ندارد اما به واسطه حضور طولانی‌مدت در بازار موقعیت خود را تثبیت کرده است.

در صورتی که از نظر بودجه محدودیتی ندارید و به آپشن و فضای کابین اهمیت زیادی می‌دهید بایک X7 گزینه مطلوبی خواهد بود اما اگر خصیصه‌های اسپرت را دوست دارید و تعداد اعضای خانواده شما کم است به سراغ لاماری ایما بروید. اگر هم خیلی نگران خدمات پس از فروش و تأمین قطعه هستید و برند برای شما اهمیت زیادی ندارد می‌توانید محصولات مونتاژی مدیران خودرو و کرمان موتور را انتخاب کنید که وضعیت بهتری دارند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.