هزینه و اجرت تعمیرات کوییک – 1404

یک‌شنبه 29 تیر 1404 - 06:17
مطالعه 5 دقیقه
saipa-quick-mt-pedal
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات کوییک را بر اساس نرخ‌های اعلامی سال 1404 خدمت شما عزیزان تقدیم کرده‌ایم.
تبلیغات

سایپا پس از معرفی تیبا به عنوان اولین خودروی ملی خود با استقبال مناسبی از سوی خریداران روبرو شد اما درعین‌حال انتقادات زیادی به طراحی ظاهری و داخلی این خودرو وارد می‌شد. به همین خاطر اواخر سال 1395 اقدام به معرفی کوییک کرد، خودرویی که در حقیقت نسخه ارتقا یافته از تیبا و به ‌ویژه نسخه هاچبک آن محسوب می‌شود و هم‌اکنون نیز در نسخه‌های گوناگون در دسترس مشتریان است. کوییک علیرغم تمامی کاستی‌هایی که دارد جزو ارزان‌ترین خودروهای موجود کشور به شمار می‌رود و به دلیل طراحی بهتر در مقایسه با تیبا و قیمت پایین‌تر نسبت به دیگر هاچبک های موجود در بازار با استقبال زیادی روبرو شده است. در این مقاله می‌خواهیم هزینه و اجرت تعمیرات کوییک را ارائه دهیم.

خودرو کوییک با وجود محبوبیت بالا، به دلیل ساختار ساده و استهلاک بالا در مدل های قدیمی، نیازمند تعمیرات دوره‌ای و تعویض قطعات است. اطلاع از هزینه‌های تعمیر و اجرت تعویض بخش‌های مختلف کوییک مانند واترپمپ، رینگ پیستون، گیربکس و کاسه‌نمد به شما کمک می‌کند که برای تعمیرات پیش‌بینی‌ نشده و غیرمنتظره آماده باشید. آگاهی از این قیمت ها پیش از مراجعه به تعمیرگاه، نقش مهمی در مدیریت بهتر هزینه‌ها دارد. در این صفحه تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات کاملی از اجرت خدمات و هزینه‌های قطعات کوییک در سال  ۱۴۰۴ را در اختیارتان بگذاریم. از تعمیرات موتور و گیربکس گرفته تا تعویض بلبرینگ چرخ یا گردگیر پلوس، شما می‌توانید هزینه‌ها را به نرخ‌ روز مشاهده کنید و در آن مدیریت و صرفه جویی داشته باشید. در این نوشتار هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال 1404 را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

کپی لینک

هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال 1404

در جدول زیر می‌توانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال 1404 را بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم:

ردیف

شرح خدمات

نرخ مصوب (ریال)

1

تعمیر کامل موتور

109,200,000

2

تعمیر نیم موتور (سرسیلندر و کارتل)

72,200,000

3

پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی

42,900,000

4

باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر

35,100,000

5

تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر

10,600,000

6

تعویض واشر منیفولد دود

14,100,000

7

تعویض واشر گلویی اگزوز

5,500,000

8

تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ

10,800,000

9

باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا)

30,900,000

10

تعویض فشنگی روغن

4,200,000

11

تعویض شلنگ های بخار روغن

4,300,000

12

باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ

6,500,000

13

تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم

12,400,000

14

تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ

11,200,000

15

تعویض تسمه دینام و هیدرولیک

4,200,000

16

تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش

2,400,000

17

تعویض کاتالیست

11,600,000

18

باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع

3,000,000

19

باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور

6,500,000

20

تعویض ترموستات

4,700,000

21

تعویض رادیاتور آب

4,700,000

22

تعویض منبع انبساط

3,000,000

23

هواگیری و ریختن ضدیخ

2,400,000

24

تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط

1,500,000

25

تعویض شلنگ بالای رادیاتور

3,000,000

26

تعویض شلنگ پایین رادیاتور

4,200,000

27

تعویض شلنگ بخاری کوتاه

3,800,000

28

تعویض شلنگ بخاری بلند

4,200,000

29

تعویض فشنگی آب

3,000,000

30

تعویض پایه دسته موتور جلو

6,500,000

31

تعویض دسته موتور بالا راست

6,500,000

32

تعویض دسته موتور جلو گرد

5,500,000

33

باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب

10,100,000

34

تعویض پمپ بنزین برقی

5,900,000

35

تعویض فیلتر بنزین

3,800,000

36

تعویض لوله رفت بنزین

14,100,000

37

تعویض شلنگ برگشت بنزین

14,100,000

38

تعویض منبع کنیستر

2,400,000

39

تعمیر کامل گیربکس

34,900,000

40

تعویض کیت کلاچ

21,400,000

41

تعویض سیم کلاچ

4,200,000

42

تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز

8,600,000

43

تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس

21,500,000

44

تعویض لیور دسته دنده

6,500,000

45

تعویض بوش لیور

3,800,000

46

تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس

34,900,000

47

تعویض سنسور کیلومتر

3,000,000

48

باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ

23,700,000

49

باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس

7,100,000

50

باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس

7,100,000

51

تعویض سرپلوس با گردگیر پلوس

11,000,000

52

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست

11,000,000

53

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ

11,000,000

54

تعویض رام زیر موتور

6,900,000

55

تعویض کمک های جلو هر عدد

5,500,000

56

باز و بستن طبق دو طرف

9,400,000

57

تعویض قرقری فرمان هر طرف

7,100,000

58

تعویض سیبک فرمان هر طرف

3,900,000

59

تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر یا بوش میل تعادل

7,100,000

کپی لینک

مشخصات فنی کوییک

در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های مختلف کوییک ذکر شده است:

کوییک معمولی

کوییک اتوماتیک

طول (میلی‌متر)

4005

عرض – بدون در نظر گرفتن آینه‌ها (میلی‌متر)

1678

ارتفاع (میلی‌متر)

1532

فاصله دو محور جلو و عقب (میلی‌متر)

2414

حجم صندوق‌عقب (لیتر)

285

وزن خالص (کیلوگرم)

1065

1120

نوع گیربکس

5 سرعته معمولی

اتوماتیک CVT

تعداد سیلندر

4 سیلندر خطی

دریچه گاز

الکتریکی

الکتریکی

حجم موتور

1503

حداکثر قدرت (اسب بخار)

86.5

حداکثر گشتاور (نیوتون متر)

130

سایز تایر

185/65R14

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

7.22

7.67

ظرفیت باک (لیتر)

41

41

کپی لینک

قیمت کوییک

برای اطلاع از آخرین قیمت کوییک صفر در بازار ایران به این صفحه از پدال مراجعه کنید.

کپی لینک

مزایا و معایب کوییک

کوییک نیز همانند ساینا بر پایه تیبا شکل گرفته است و به همین خاطر برخی مزایای آن از جمله طراحی به‌روزتر، استهلاک کم، مصرف سوخت مناسب در مقایسه با رقبا، کابین جادارتر، پشتیبانی خدمات پس از فروش و قطعات یدکی، بازار خریدوفروش مناسب و... را به همراه دارد. البته ایمنی ضعیف و کیفیت متریال پایین در کابین و گران‌تر بودن برخی قطعات نسبت به تیبا جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود. نسخه اتوماتیک کوییک را می‌توان گزینه‌ای مناسب برای افرادی دانست که دنبال خودرویی گیربکس اتوماتیک با قیمت پایین‌تر نسبت به سایر رقبا جهت تردد در شهر هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.