هزینه و اجرت تعمیرات کوییک – 1404
سایپا پس از معرفی تیبا به عنوان اولین خودروی ملی خود با استقبال مناسبی از سوی خریداران روبرو شد اما درعینحال انتقادات زیادی به طراحی ظاهری و داخلی این خودرو وارد میشد. به همین خاطر اواخر سال 1395 اقدام به معرفی کوییک کرد، خودرویی که در حقیقت نسخه ارتقا یافته از تیبا و به ویژه نسخه هاچبک آن محسوب میشود و هماکنون نیز در نسخههای گوناگون در دسترس مشتریان است. کوییک علیرغم تمامی کاستیهایی که دارد جزو ارزانترین خودروهای موجود کشور به شمار میرود و به دلیل طراحی بهتر در مقایسه با تیبا و قیمت پایینتر نسبت به دیگر هاچبک های موجود در بازار با استقبال زیادی روبرو شده است. در این مقاله میخواهیم هزینه و اجرت تعمیرات کوییک را ارائه دهیم.
خودرو کوییک با وجود محبوبیت بالا، به دلیل ساختار ساده و استهلاک بالا در مدل های قدیمی، نیازمند تعمیرات دورهای و تعویض قطعات است. اطلاع از هزینههای تعمیر و اجرت تعویض بخشهای مختلف کوییک مانند واترپمپ، رینگ پیستون، گیربکس و کاسهنمد به شما کمک میکند که برای تعمیرات پیشبینی نشده و غیرمنتظره آماده باشید. آگاهی از این قیمت ها پیش از مراجعه به تعمیرگاه، نقش مهمی در مدیریت بهتر هزینهها دارد. در این صفحه تلاش کردهایم تا اطلاعات کاملی از اجرت خدمات و هزینههای قطعات کوییک در سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان بگذاریم. از تعمیرات موتور و گیربکس گرفته تا تعویض بلبرینگ چرخ یا گردگیر پلوس، شما میتوانید هزینهها را به نرخ روز مشاهده کنید و در آن مدیریت و صرفه جویی داشته باشید. در این نوشتار هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال 1404 را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال 1404
در جدول زیر میتوانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال 1404 را بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم:
ردیف | شرح خدمات | نرخ مصوب (ریال) |
1 | تعمیر کامل موتور | 109,200,000 |
2 | تعمیر نیم موتور (سرسیلندر و کارتل) | 72,200,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 42,900,000 |
4 | باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر | 35,100,000 |
5 | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | 10,600,000 |
6 | تعویض واشر منیفولد دود | 14,100,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 5,500,000 |
8 | تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | 10,800,000 |
9 | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) | 30,900,000 |
10 | تعویض فشنگی روغن | 4,200,000 |
11 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 4,300,000 |
12 | باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ | 6,500,000 |
13 | 12,400,000 | |
14 | تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ | 11,200,000 |
15 | تعویض تسمه دینام و هیدرولیک | 4,200,000 |
16 | تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش | 2,400,000 |
17 | تعویض کاتالیست | 11,600,000 |
18 | باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | 3,000,000 |
19 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 6,500,000 |
20 | تعویض ترموستات | 4,700,000 |
21 | تعویض رادیاتور آب | 4,700,000 |
22 | تعویض منبع انبساط | 3,000,000 |
23 | هواگیری و ریختن ضدیخ | 2,400,000 |
24 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 1,500,000 |
25 | تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 3,000,000 |
26 | تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 4,200,000 |
27 | تعویض شلنگ بخاری کوتاه | 3,800,000 |
28 | تعویض شلنگ بخاری بلند | 4,200,000 |
29 | تعویض فشنگی آب | 3,000,000 |
30 | تعویض پایه دسته موتور جلو | 6,500,000 |
31 | تعویض دسته موتور بالا راست | 6,500,000 |
32 | تعویض دسته موتور جلو گرد | 5,500,000 |
33 | باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب | 10,100,000 |
34 | تعویض پمپ بنزین برقی | 5,900,000 |
35 | تعویض فیلتر بنزین | 3,800,000 |
36 | تعویض لوله رفت بنزین | 14,100,000 |
37 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 14,100,000 |
38 | تعویض منبع کنیستر | 2,400,000 |
39 | تعمیر کامل گیربکس | 34,900,000 |
40 | تعویض کیت کلاچ | 21,400,000 |
41 | تعویض سیم کلاچ | 4,200,000 |
42 | تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز | 8,600,000 |
43 | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس | 21,500,000 |
44 | تعویض لیور دسته دنده | 6,500,000 |
45 | تعویض بوش لیور | 3,800,000 |
46 | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | 34,900,000 |
47 | تعویض سنسور کیلومتر | 3,000,000 |
48 | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 23,700,000 |
49 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 7,100,000 |
50 | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 7,100,000 |
51 | تعویض سرپلوس با گردگیر پلوس | 11,000,000 |
52 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 11,000,000 |
53 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 11,000,000 |
54 | تعویض رام زیر موتور | 6,900,000 |
55 | تعویض کمک های جلو هر عدد | 5,500,000 |
56 | باز و بستن طبق دو طرف | 9,400,000 |
57 | تعویض قرقری فرمان هر طرف | 7,100,000 |
58 | تعویض سیبک فرمان هر طرف | 3,900,000 |
59 | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر یا بوش میل تعادل | 7,100,000 |
مشخصات فنی کوییک
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف کوییک ذکر شده است:
کوییک معمولی | کوییک اتوماتیک | ||
طول (میلیمتر) | 4005 | ||
عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | 1678 | ||
ارتفاع (میلیمتر) | 1532 | ||
فاصله دو محور جلو و عقب (میلیمتر) | 2414 | ||
حجم صندوقعقب (لیتر) | 285 | ||
وزن خالص (کیلوگرم) | 1065 | 1120 | |
نوع گیربکس | 5 سرعته معمولی | اتوماتیک CVT | |
تعداد سیلندر | 4 سیلندر خطی | ||
دریچه گاز | الکتریکی | الکتریکی | |
حجم موتور | 1503 | ||
حداکثر قدرت (اسب بخار) | 86.5 | ||
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | 130 | ||
سایز تایر | 185/65R14 | ||
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | 7.22 | 7.67 | |
ظرفیت باک (لیتر) | 41 | 41 |
قیمت کوییک
برای اطلاع از آخرین قیمت کوییک صفر در بازار ایران به این صفحه از پدال مراجعه کنید.
مزایا و معایب کوییک
کوییک نیز همانند ساینا بر پایه تیبا شکل گرفته است و به همین خاطر برخی مزایای آن از جمله طراحی بهروزتر، استهلاک کم، مصرف سوخت مناسب در مقایسه با رقبا، کابین جادارتر، پشتیبانی خدمات پس از فروش و قطعات یدکی، بازار خریدوفروش مناسب و... را به همراه دارد. البته ایمنی ضعیف و کیفیت متریال پایین در کابین و گرانتر بودن برخی قطعات نسبت به تیبا جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود. نسخه اتوماتیک کوییک را میتوان گزینهای مناسب برای افرادی دانست که دنبال خودرویی گیربکس اتوماتیک با قیمت پایینتر نسبت به سایر رقبا جهت تردد در شهر هستند.