هزینه و اجرت تعمیرات کوییک – 1403

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 07:30
مطالعه 6 دقیقه
saipa-quick-mt-pedal
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات کوییک دنده‌ای و کوییک اتوماتیک را بر اساس نرخ‌های اعلامی سال 1403 خدمت شما عزیزان تقدیم کرده‌ایم.
تبلیغات

سایپا پس از معرفی تیبا به عنوان اولین خودروی ملی خود با استقبال مناسبی از سوی خریداران روبرو شد اما درعین‌حال انتقادات زیادی به طراحی ظاهری و داخلی این خودرو وارد می‌شد. به همین خاطر اواخر سال 1395 اقدام به معرفی کوییک کرد، خودرویی که در حقیقت نسخه ارتقا یافته از تیبا و به ‌ویژه نسخه هاچبک آن محسوب می‌شود و هم‌اکنون نیز در نسخه‌های گوناگون در دسترس مشتریان است. کوییک علیرغم تمامی کاستی‌هایی که دارد جزو ارزان‌ترین خودروهای موجود کشور به شمار می‌رود و به دلیل طراحی بهتر در مقایسه با تیبا و قیمت پایین‌تر نسبت به دیگر هاچبک های موجود در بازار با استقبال زیادی روبرو شده است. در این مقاله می‌خواهیم هزینه و اجرت تعمیرات کوییک را ارائه دهیم.

کپی لینک

هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال 1403

در جدول زیر می‌توانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال 1403 را بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم:

ردیف

شرح خدمات

کوییک دنده‌ای

کوییک اتوماتیک

1

تعمیر کامل موتور

56,000,000

73,000,000

2

تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل)

45,000,000

53,000,000

3

پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی

25,000,000

28,000,000

4

تعمیر کامل سر سیلندر

22,000,000

23,000,000

5

تعویض اورینگ منیفولد هوا

6,600,000

7,500,000

6

تعویض واشر منیفولد دود

7,800,000

8,400,000

7

تعویض واشر گلویی اگزوز

3,300,000

3,300,000

8

تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ

6,600,000

0

9

باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ

22,900,000

24,800,000

10

تعویض واشر کارتل و توری

9,900,000

0

11

تعویض فشنگی روغن

2,100,000

1,900,000

12

تعویض شلنگ های بخار روغن

1,900,000

0

13

تعویض واشر درب سوپاپ

4,200,000

5,100,000

14

تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم

8,400,000

9,900,000

15

تعویض هوزینگ واتر پمپ

0

2,800,000

16

تعویض تسمه تایمینگ

7,500,000

8,400,000

17

تعویض تسمه دینام

1,900,000

2,400,000

18

تعویض تسمه کولر

1,900,000

2,400,000

19

باز و بسته کردن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ

3,300,000

4,800,000

20

باز و بستن تسمه دینام و هیدرولیک

3,300,000

0

21

تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها

2,800,000

3,300,000

22

تعویض کاتالیست

8,000,000

8,400,000

23

باز و بست کوئل جهت تعویض شمع

0

1,500,000

24

باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع

1,500,000

0

25

باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور

4,800,000

5,100,000

26

تعویض ترموستات

2,400,000

2,400,000

27

تعویض رادیاتور آب

2,100,000

2,100,000

28

تعویض منبع انبساط

1,500,000

1,500,000

29

هواگیری و ریختن ضدیخ

1,200,000

1,500,000

30

تعویض شیلنگ بالای رادیاتور

1,500,000

1,500,000

31

تعویض شیلنگ پایین رادیاتور

2,100,000

2,400,000

32

تعویض شیلنگ بخاری کوتاه

2,800,000

3,000,000

33

تعویض شیلنگ بخاری بلند

3,000,000

3,300,000

34

تعویض لوله های فرعی زیر اگزوز

0

0

35

تعویض فشنگی آب

1,500,000

1,900,000

36

تعویض دسته موتور راست

0

5,100,000

37

تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری)

0

0

38

باز و بست رام زیر موتور جلو و عقب

5,100,000

0

39

تعویض باک بنزین

توافقی

توافقی

40

تعویض پمپ بنزین

3,300,000

4,200,000

41

تعویض فیلتر بنزین

1,200,000

1,500,000

42

تعویض لوله رفت بنزین

4,200,000

4,200,000

43

تعویض لوله برگشت بنزین

4,200,000

4,200,000

44

تعویض منبع کنیستر

1,500,000

1,500,000

45

تعمیر کامل گیربکس

23,800,000

60,700,000

46

تعویض کیت کلاچ

11,000,000

0

47

تعویض سیم کلاچ

2,100,000

0

48

تعویض بوش های دو شاخه کلاچ

1,500,000

0

49

تعویض لیور دنده داخل اتاق

5,100,000

0

50

تعویض بوش لیور

2,400,000

0

51

تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس

0

60,000,000

52

تعویض سنسور کیلومتر

0

0

53

باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ

11,400,000

0

54

باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس

4,100,000

5,600,000

55

باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس

4,100,000

5,600,000

56

تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس

5,800,000

7,300,000

57

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست

5,800,000

7,300,000

58

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ

5,800,000

7,300,000

59

تعویض رام زیر گیربکس

4,000,000

4,000,000

60

تعویض کمک های جلو هر عدد

4,300,000

4,300,000

61

باز و بستن طبق هر دو طرف

5,600,000

6,600,000

62

تعویض موج گیر جلو هر طرف

2,600,000

2,600,000

63

تعویض قرقری فرمان هر طرف

3,600,000

3,600,000

64

تعویض سیبک فرمان هر طرف

2,000,000

2,000,000

65

تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل

3,000,000

3,000,000

66

تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف

4,000,000

4,000,000

67

تعویض کامل اکسل (ABS)

14,200,000

14,200,000

68

میزان فرمان دستی

1,900,000

1,900,000

69

میزان فرمان با دستگاه

2,400,000

2,400,000

70

تعویض کمک عقب هر طرف

3,300,000

3,300,000

71

تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف

3,300,000

3,300,000

72

تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب هر طرف

5,400,000

4,200,000

73

باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان

14,200,000

14,200,000

74

تعویض پمپ هیدرولیک

5,100,000

4,500,000

75

تعمیر پمپ هیدرولیک

5,700,000

6,600,000

76

تعویض منبع هیدرولیک

2,100,000

1,900,000

77

تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک

7,300,000

7,300,000

78

تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک

5,000,000

5,000,000

79

تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان

6,300,000

6,300,000

80

تعویض گردگیر فرمان چپ

3,600,000

3,600,000

81

تعویض گردگیر فرمان راست

3,600,000

3,600,000

82

تنظیم غربیلک فرمان

1,500,000

1,500,000

83

تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک

9,500,000

8,800,000

84

تعویض لوله های هیدرولیک

9,200,000

0

85

تعویض چهارشاخه فرمان

8,300,000

8,300,000

86

باز و بستن تلسکوپی فرمان

8,300,000

8,300,000

87

تعویض بوستر و باز و بستن پدال

11,700,000

6,600,000

88

تعویض موتور ABS و کالیبراسیون

5,900,000

5,900,000

89

تعویض سنسور ABS چرخ جلو

2,100,000

2,400,000

90

تعویض ترمینال ترمز

5,100,000

5,100,000

91

تعویض پمپ ترمز

4,200,000

5,100,000

92

تعویض کالیپر چرخ جلو

3,600,000

3,600,000

93

تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف

4,600,000

4,600,000

94

تعویض شلنگ ترمز جلو

2,400,000

2,400,000

95

تعویض لنت جلو دو طرف

1,700,000

1,700,000

96

بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی

2,800,000

4,200,000

97

تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف

2,100,000

2,100,000

98

تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف

2,800,000

2,400,000

99

تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف

2,800,000

2,800,000

100

تعویض لوله ترمز عقب

2,400,000

2,400,000

101

تعویض لنت عقب کاسه ای و تعویض بلبرینگ دو طرف

4,500,000

4,200,000

102

تعویض سیم ترمز دستی بلند

6,600,000

0

103

تعویض سیم ترمز دستی راست

0

3,300,000

104

تعویض سیم ترمز دستی چپ

0

3,300,000

105

تعویض تفنگی ترمز دستی

4,800,000

5,100,000

کپی لینک

مشخصات فنی کوییک

در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های مختلف کوییک ذکر شده است:

کوییک معمولی

کوییک اتوماتیک

طول (میلی‌متر)

4005

عرض – بدون در نظر گرفتن آینه‌ها (میلی‌متر)

1678

ارتفاع (میلی‌متر)

1532

فاصله دو محور جلو و عقب (میلی‌متر)

2414

حجم صندوق‌عقب (لیتر)

285

وزن خالص (کیلوگرم)

1065

1120

نوع گیربکس

5 سرعته معمولی

اتوماتیک CVT

تعداد سیلندر

4 سیلندر خطی

دریچه گاز

الکتریکی

الکتریکی

حجم موتور

1503

حداکثر قدرت (اسب بخار)

86.5

حداکثر گشتاور (نیوتون متر)

130

سایز تایر

185/65R14

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

7.22

7.67

ظرفیت باک (لیتر)

41

41

کپی لینک

قیمت کوییک

برای اطلاع از آخرین قیمت کوییک صفر در بازار ایران به این صفحه از پدال مراجعه کنید.

کپی لینک

مزایا و معایب کوییک

کوییک نیز همانند ساینا بر پایه تیبا شکل گرفته است و به همین خاطر برخی مزایای آن از جمله طراحی به‌روزتر، استهلاک کم، مصرف سوخت مناسب در مقایسه با رقبا، کابین جادارتر، پشتیبانی خدمات پس از فروش و قطعات یدکی، بازار خریدوفروش مناسب و... را به همراه دارد. البته ایمنی ضعیف و کیفیت متریال پایین در کابین و گران‌تر بودن برخی قطعات نسبت به تیبا جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود. نسخه اتوماتیک کوییک را می‌توان گزینه‌ای مناسب برای افرادی دانست که دنبال خودرویی گیربکس اتوماتیک با قیمت پایین‌تر نسبت به سایر رقبا جهت تردد در شهر هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.