هزینه و اجرت تعمیرات کوییک – 1403
سایپا پس از معرفی تیبا به عنوان اولین خودروی ملی خود با استقبال مناسبی از سوی خریداران روبرو شد اما درعینحال انتقادات زیادی به طراحی ظاهری و داخلی این خودرو وارد میشد. به همین خاطر اواخر سال 1395 اقدام به معرفی کوییک کرد، خودرویی که در حقیقت نسخه ارتقا یافته از تیبا و به ویژه نسخه هاچبک آن محسوب میشود و هماکنون نیز در نسخههای گوناگون در دسترس مشتریان است. کوییک علیرغم تمامی کاستیهایی که دارد جزو ارزانترین خودروهای موجود کشور به شمار میرود و به دلیل طراحی بهتر در مقایسه با تیبا و قیمت پایینتر نسبت به دیگر هاچبک های موجود در بازار با استقبال زیادی روبرو شده است. در این مقاله میخواهیم هزینه و اجرت تعمیرات کوییک را ارائه دهیم.
هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال 1403
در جدول زیر میتوانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال 1403 را بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم:
ردیف | شرح خدمات | کوییک دندهای | کوییک اتوماتیک |
1 | تعمیر کامل موتور | 56,000,000 | 73,000,000 |
2 | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | 45,000,000 | 53,000,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | 25,000,000 | 28,000,000 |
4 | تعمیر کامل سر سیلندر | 22,000,000 | 23,000,000 |
5 | تعویض اورینگ منیفولد هوا | 6,600,000 | 7,500,000 |
6 | تعویض واشر منیفولد دود | 7,800,000 | 8,400,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 3,300,000 | 3,300,000 |
8 | تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | 6,600,000 | 0 |
9 | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | 22,900,000 | 24,800,000 |
10 | تعویض واشر کارتل و توری | 9,900,000 | 0 |
11 | تعویض فشنگی روغن | 2,100,000 | 1,900,000 |
12 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 1,900,000 | 0 |
13 | تعویض واشر درب سوپاپ | 4,200,000 | 5,100,000 |
14 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 8,400,000 | 9,900,000 |
15 | تعویض هوزینگ واتر پمپ | 0 | 2,800,000 |
16 | تعویض تسمه تایمینگ | 7,500,000 | 8,400,000 |
17 | تعویض تسمه دینام | 1,900,000 | 2,400,000 |
18 | تعویض تسمه کولر | 1,900,000 | 2,400,000 |
19 | باز و بسته کردن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ | 3,300,000 | 4,800,000 |
20 | باز و بستن تسمه دینام و هیدرولیک | 3,300,000 | 0 |
21 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 2,800,000 | 3,300,000 |
22 | تعویض کاتالیست | 8,000,000 | 8,400,000 |
23 | باز و بست کوئل جهت تعویض شمع | 0 | 1,500,000 |
24 | باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | 1,500,000 | 0 |
25 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 4,800,000 | 5,100,000 |
26 | تعویض ترموستات | 2,400,000 | 2,400,000 |
27 | تعویض رادیاتور آب | 2,100,000 | 2,100,000 |
28 | تعویض منبع انبساط | 1,500,000 | 1,500,000 |
29 | هواگیری و ریختن ضدیخ | 1,200,000 | 1,500,000 |
30 | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | 1,500,000 | 1,500,000 |
31 | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | 2,100,000 | 2,400,000 |
32 | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | 2,800,000 | 3,000,000 |
33 | تعویض شیلنگ بخاری بلند | 3,000,000 | 3,300,000 |
34 | تعویض لوله های فرعی زیر اگزوز | 0 | 0 |
35 | تعویض فشنگی آب | 1,500,000 | 1,900,000 |
36 | تعویض دسته موتور راست | 0 | 5,100,000 |
37 | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | 0 | 0 |
38 | باز و بست رام زیر موتور جلو و عقب | 5,100,000 | 0 |
39 | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی |
40 | تعویض پمپ بنزین | 3,300,000 | 4,200,000 |
41 | تعویض فیلتر بنزین | 1,200,000 | 1,500,000 |
42 | تعویض لوله رفت بنزین | 4,200,000 | 4,200,000 |
43 | تعویض لوله برگشت بنزین | 4,200,000 | 4,200,000 |
44 | تعویض منبع کنیستر | 1,500,000 | 1,500,000 |
45 | تعمیر کامل گیربکس | 23,800,000 | 60,700,000 |
46 | تعویض کیت کلاچ | 11,000,000 | 0 |
47 | تعویض سیم کلاچ | 2,100,000 | 0 |
48 | تعویض بوش های دو شاخه کلاچ | 1,500,000 | 0 |
49 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 5,100,000 | 0 |
50 | تعویض بوش لیور | 2,400,000 | 0 |
51 | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | 0 | 60,000,000 |
52 | تعویض سنسور کیلومتر | 0 | 0 |
53 | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 11,400,000 | 0 |
54 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 4,100,000 | 5,600,000 |
55 | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 4,100,000 | 5,600,000 |
56 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 5,800,000 | 7,300,000 |
57 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 5,800,000 | 7,300,000 |
58 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 5,800,000 | 7,300,000 |
59 | تعویض رام زیر گیربکس | 4,000,000 | 4,000,000 |
60 | تعویض کمک های جلو هر عدد | 4,300,000 | 4,300,000 |
61 | باز و بستن طبق هر دو طرف | 5,600,000 | 6,600,000 |
62 | تعویض موج گیر جلو هر طرف | 2,600,000 | 2,600,000 |
63 | تعویض قرقری فرمان هر طرف | 3,600,000 | 3,600,000 |
64 | تعویض سیبک فرمان هر طرف | 2,000,000 | 2,000,000 |
65 | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | 3,000,000 | 3,000,000 |
66 | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | 4,000,000 | 4,000,000 |
67 | تعویض کامل اکسل (ABS) | 14,200,000 | 14,200,000 |
68 | میزان فرمان دستی | 1,900,000 | 1,900,000 |
69 | میزان فرمان با دستگاه | 2,400,000 | 2,400,000 |
70 | تعویض کمک عقب هر طرف | 3,300,000 | 3,300,000 |
71 | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | 3,300,000 | 3,300,000 |
72 | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | 5,400,000 | 4,200,000 |
73 | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | 14,200,000 | 14,200,000 |
74 | تعویض پمپ هیدرولیک | 5,100,000 | 4,500,000 |
75 | تعمیر پمپ هیدرولیک | 5,700,000 | 6,600,000 |
76 | تعویض منبع هیدرولیک | 2,100,000 | 1,900,000 |
77 | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | 7,300,000 | 7,300,000 |
78 | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | 5,000,000 | 5,000,000 |
79 | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | 6,300,000 | 6,300,000 |
80 | تعویض گردگیر فرمان چپ | 3,600,000 | 3,600,000 |
81 | تعویض گردگیر فرمان راست | 3,600,000 | 3,600,000 |
82 | تنظیم غربیلک فرمان | 1,500,000 | 1,500,000 |
83 | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | 9,500,000 | 8,800,000 |
84 | تعویض لوله های هیدرولیک | 9,200,000 | 0 |
85 | تعویض چهارشاخه فرمان | 8,300,000 | 8,300,000 |
86 | باز و بستن تلسکوپی فرمان | 8,300,000 | 8,300,000 |
87 | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | 11,700,000 | 6,600,000 |
88 | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | 5,900,000 | 5,900,000 |
89 | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | 2,100,000 | 2,400,000 |
90 | تعویض ترمینال ترمز | 5,100,000 | 5,100,000 |
91 | تعویض پمپ ترمز | 4,200,000 | 5,100,000 |
92 | تعویض کالیپر چرخ جلو | 3,600,000 | 3,600,000 |
93 | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | 4,600,000 | 4,600,000 |
94 | تعویض شلنگ ترمز جلو | 2,400,000 | 2,400,000 |
95 | تعویض لنت جلو دو طرف | 1,700,000 | 1,700,000 |
96 | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | 2,800,000 | 4,200,000 |
97 | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | 2,100,000 | 2,100,000 |
98 | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | 2,800,000 | 2,400,000 |
99 | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | 2,800,000 | 2,800,000 |
100 | تعویض لوله ترمز عقب | 2,400,000 | 2,400,000 |
101 | تعویض لنت عقب کاسه ای و تعویض بلبرینگ دو طرف | 4,500,000 | 4,200,000 |
102 | تعویض سیم ترمز دستی بلند | 6,600,000 | 0 |
103 | تعویض سیم ترمز دستی راست | 0 | 3,300,000 |
104 | تعویض سیم ترمز دستی چپ | 0 | 3,300,000 |
105 | تعویض تفنگی ترمز دستی | 4,800,000 | 5,100,000 |
مشخصات فنی کوییک
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف کوییک ذکر شده است:
کوییک معمولی | کوییک اتوماتیک | ||
طول (میلیمتر) | 4005 | ||
عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | 1678 | ||
ارتفاع (میلیمتر) | 1532 | ||
فاصله دو محور جلو و عقب (میلیمتر) | 2414 | ||
حجم صندوقعقب (لیتر) | 285 | ||
وزن خالص (کیلوگرم) | 1065 | 1120 | |
نوع گیربکس | 5 سرعته معمولی | اتوماتیک CVT | |
تعداد سیلندر | 4 سیلندر خطی | ||
دریچه گاز | الکتریکی | الکتریکی | |
حجم موتور | 1503 | ||
حداکثر قدرت (اسب بخار) | 86.5 | ||
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | 130 | ||
سایز تایر | 185/65R14 | ||
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | 7.22 | 7.67 | |
ظرفیت باک (لیتر) | 41 | 41 |
قیمت کوییک
برای اطلاع از آخرین قیمت کوییک صفر در بازار ایران به این صفحه از پدال مراجعه کنید.
مزایا و معایب کوییک
کوییک نیز همانند ساینا بر پایه تیبا شکل گرفته است و به همین خاطر برخی مزایای آن از جمله طراحی بهروزتر، استهلاک کم، مصرف سوخت مناسب در مقایسه با رقبا، کابین جادارتر، پشتیبانی خدمات پس از فروش و قطعات یدکی، بازار خریدوفروش مناسب و... را به همراه دارد. البته ایمنی ضعیف و کیفیت متریال پایین در کابین و گرانتر بودن برخی قطعات نسبت به تیبا جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود. نسخه اتوماتیک کوییک را میتوان گزینهای مناسب برای افرادی دانست که دنبال خودرویی گیربکس اتوماتیک با قیمت پایینتر نسبت به سایر رقبا جهت تردد در شهر هستند.