هزینه و اجرت تعمیرات خودرو ال 90 – 1403
رنو از دیرباز در کشور ما حضور دارد و محصولاتش همواره به استهلاک کم شناخته شدهاند. از ال 90 گرفته تا ساندرو و مگان، اکثر خودروهای این برند فرانسوی هزینه نگهداری پایینتری در مقایسه با هموطن خود یعنی پژو داشتهاند و با استقبال خریداران نیز روبرو بودهاند. البته قیمت قطعات یدکی این خودروها در کشور ما بالاتر از سایر خودروهاست و شاید مالکان در درازمدت با چنین مشکلی دستوپنجه نرم کنند. همچنین عدم تولید ال 90، ساندرو و مگان باعث شده است برخی قطعات به سختی پیدا شوند و به همین خاطر خریداران مدلهای کارکرده و دستدوم میبایست نسبت به چنین موضوعی دقت لازم را داشته باشند. در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات خودرو ال نود در سال 1403 را بر اساس نرخهای رسمی اعلامی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تقدیم شما میکنیم. همچنین اگر به اطلاع از هزینه تعمیرات خودروهای بازار کشورمان علاقه دارید صفحه مربوط به آن را دنبال کنید.
هزینه و اجرت تعمیرات خودرو ال 90- 1403
ردیف | شرح خدمات | ال 90 | ال 90 اتوماتیک |
1 | تعمیر کامل موتور | 76,000,000 | 84,000,000 |
2 | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | 60,000,000 | 60,000,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | 38,000,000 | 46,000,000 |
4 | تعمیر کامل سر سیلندر | 30,000,000 | 30,000,000 |
5 | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | 6,800,000 | 6,800,000 |
6 | تعویض واشر منیفولد دود | 8,700,000 | 10,200,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 3,400,000 | 4,400,000 |
8 | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | 25,600,000 | 25,600,000 |
9 | تعویض فشنگی روغن | 2,900,000 | 2,900,000 |
10 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 12,100,000 | 12,100,000 |
11 | تعویض تسمه تایمینگ | 10,200,000 | 10,200,000 |
12 | تعویض تسمه دینام | 4,400,000 | 4,400,000 |
13 | تعویض تسمه کولر | 4,400,000 | 4,400,000 |
14 | باز و بستن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ | 5,300,000 | 5,300,000 |
15 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 5,300,000 | 5,300,000 |
16 | تعویض کاتالیست | 6,200,000 | 9,600,000 |
17 | باز و بست کوئل جهت تعویض شمع | 1,900,000 | 1,900,000 |
18 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 5,300,000 | 5,300,000 |
19 | تعویض هوزینگ ترموستات | 4,400,000 | 4,400,000 |
20 | تعویض ترموستات | 2,900,000 | 2,900,000 |
21 | تعویض رادیاتور آب با باز و بست سپر جلو | 8,700,000 | 8,700,000 |
22 | تعویض منبع انبساط | 2,500,000 | 2,500,000 |
23 | هواگیری و ریختن ضدیخ | 1,500,000 | 1,500,000 |
24 | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | 2,500,000 | 0 |
25 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 1,900,000 | 0 |
26 | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | 3,400,000 | 3,400,000 |
27 | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | 4,400,000 | 4,400,000 |
28 | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | 1,900,000 | 3,100,000 |
29 | تعویض شینلگ بخاری بلند | 2,200,000 | 3,400,000 |
30 | تعویض فشنگی آب با هواگیری | 2,500,000 | 2,900,000 |
31 | تعویض دسته موتور راست | 3,400,000 | 3,400,000 |
32 | تعویض دسته موتور بالا چپ (زیر باتری) | 5,300,000 | 5,300,000 |
33 | تعویض دسته موتور شاتونی و پاببن درجا | 2,500,000 | 2,500,000 |
34 | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی |
35 | تعویض پمپ بنزین برقی | 4,400,000 | 4,400,000 |
36 | تعویض فیلتر بنزین | 1,500,000 | 1,500,000 |
37 | تعویض لوله رفت بنزین | 5,300,000 | 5,300,000 |
38 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 5,300,000 | 5,300,000 |
39 | تعویض منبع کنیستر | 4,400,000 | 4,400,000 |
40 | تعمیر کامل گیربکس | 52,400,000 | 63,400,000 |
41 | تعویض کیت کلاچ | 20,500,000 | 0 |
42 | تعویض سیم کلاچ | 3,400,000 | 0 |
43 | تعویض قیفی گیربکس | 0 | 0 |
44 | تعویض لیور دنده | 6,200,000 | 0 |
45 | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | 43,100,000 | 0 |
46 | تعویض سنسور کیلومتر | 2,900,000 | 2,900,000 |
47 | تعمیر پمپ کلاچ بالا | 0 | 0 |
48 | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 22,200,000 | 0 |
49 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 6,600,000 | 9,200,000 |
50 | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 9,900,000 | 9,900,000 |
51 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 7,300,000 | 7,300,000 |
52 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 7,300,000 | 7,300,000 |
53 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 7,300,000 | 7,300,000 |
54 | تعویض رام زیر موتور | 17,600,000 | 17,600,000 |
55 | تعویض کمک های جلو هر عدد | 5,000,000 | 5,000,000 |
56 | باز و بستن طبق هر دو طرف | 7,300,000 | 7,300,000 |
57 | تعویض موج گیر جلو هر طرف | 1,800,000 | 1,800,000 |
58 | تعویض قرقری فرمان هر طرف | 3,700,000 | 3,700,000 |
59 | تعویض سیبک فرمان هر طرف | 2,000,000 | 2,000,000 |
60 | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | 4,600,000 | 4,600,000 |
61 | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | 2,600,000 | 2,600,000 |
62 | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | 6,600,000 | 6,600,000 |
63 | تعویض کامل اکسل (ABS) | 17,600,000 | 17,600,000 |
64 | میزان فرمان دستی | 1,900,000 | 1,900,000 |
65 | میزان فرمان با دستگاه | 2,400,000 | 2,400,000 |
66 | تعویض کمک عقب هر طرف | 3,000,000 | 3,000,000 |
67 | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | 4,600,000 | 4,600,000 |
68 | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | 4,400,000 | 4,400,000 |
69 | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | 33,000,000 | 33,000,000 |
70 | تعویض پمپ هیدرولیک | 10,200,000 | 10,200,000 |
71 | تعمیر پمپ هیدرولیک | 13,000,000 | 13,000,000 |
72 | تعویض منبع هیدرولیک | 1,900,000 | 1,900,000 |
73 | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | 9,200,000 | 9,200,000 |
74 | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | 3,600,000 | 3,600,000 |
75 | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | 5,000,000 | 5,000,000 |
76 | تعویض پایه دینام | 12,100,000 | 12,100,000 |
77 | تعویض گردگیر فرمان چپ | 4,000,000 | 4,000,000 |
78 | تعویض گردگیر فرمان راست | 4,000,000 | 4,000,000 |
79 | تنظیم غربیلک فرمان | 2,200,000 | 2,200,000 |
80 | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | 12,100,000 | 12,100,000 |
81 | تعویض چهارشاخه فرمان | 10,200,000 | 10,200,000 |
82 | باز و بستن تلسکوپی فرمان | 10,200,000 | 10,200,000 |
83 | تعویض فشنگی هیدرولیک | 2,300,000 | 2,300,000 |
84 | تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | 9,600,000 | 9,600,000 |
85 | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | 8,700,000 | 8,700,000 |
86 | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | 2,500,000 | 2,500,000 |
87 | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | 6,200,000 | 6,200,000 |
88 | تعویض کالیپر چرخ جلو | 3,600,000 | 3,600,000 |
89 | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | 4,300,000 | 4,300,000 |
90 | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | 2,500,000 | 2,500,000 |
91 | تعویض لنت جلو دو طرف | 2,200,000 | 2,200,000 |
92 | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | 4,400,000 | 4,400,000 |
93 | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | 2,200,000 | 2,200,000 |
94 | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | 2,500,000 | 2,500,000 |
95 | تعویض دیسک چرخ عقب هر طرف | 0 | 0 |
96 | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | 2,900,000 | 2,900,000 |
97 | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | 2,500,000 | 2,500,000 |
98 | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | 0 | 0 |
99 | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | 4,400,000 | 4,400,000 |
100 | تعویض سیم ترمز دستی راست | 3,400,000 | 3,400,000 |
101 | تعویض سیم ترمز دستی چپ | 3,400,000 | 3,400,000 |
102 | تعویض سیم ترمز دستی بلند | 0 | 0 |
103 | تعویض تفنگی ترمز دستی | 5,300,000 | 5,300,000 |
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات خودرو ال 90 میتوانند با شماره تلفن 124 سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای 85543200 و 85543201 اتاق اصناف تهران و 77531723 اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی خودرو رنو ال 90
در جدول زیر مشخصات فنی ال 90 ذکر شده است:
ال 90 | |
طول (میلیمتر) | 4247 |
عرض - بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | 1740 |
ارتفاع (میلیمتر) | 1534 |
وزن خالص (کیلوگرم) | 1100 |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | 6.82 |
ظرفیت باک (لیتر) | 50 |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی |
نوع موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپ |
حجم موتور (سیسی) | 1598 |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | 105 |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | 175 |
سیستم فرمان | هیدرولیک |
مزایا و معایب رنو ال 90
محصولات این خودروساز فرانسوی در کشور ما به استهلاک کم و کیفیت بالا نسبت به سایر خودروهای موجود شناخته میشوند. از جمله مزایای ال 90 میتوان به فضای کابین و بار زیاد، کیفیت پیشرانه و گیربکس بالا، هزینههای نگهداری پایین و ایمنی مناسب در مقایسه با خودروهای قدیمی بازار اشاره کرد. از طرف دیگر ال 90 طراحی کاملاً ساده و معمولی داشته و در مقایسه با رقبا نیز از تجهیزات کم رنج می برد. همچنین با توجه به جدول بالا می توان گفت هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو نیز جزو نقاط ضعف این محصولات هستند. موارد یاد شده کموبیش درباره دو محصول دیگر رنو یعنی ساندرو و مگان نیز صدق میکنند اما در زمان خرید باید دقت داشت که چند سالی از قطع تولید این خودروها میگذرد و بنابراین احتمال دارد برای پیدا کردن برخی قطعات با مشکلاتی روبرو شوید.