هزینه و اجرت تعمیرات انواع 207 – 1404
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات مدلهای مختلف پژو 207 در سال 1404 بر اساس نرخهای اعلامی رسمی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم میشود.
تولید پژو 206 در کشور ما منشأ اتفاقات بسیاری شده است. این خودروی هاچبک که طرفداران زیادی دارد در ادامه تولید به شکل صندوقدار نیز ارائه شد و پس از آن نیز ایرانخودرو با ایجاد تغییراتی در بدنه و کابین آن را با نام 207 عرضه نمود درحالیکه خودروی موردبحث در واقع نسخه فیس لیفت 206 با نام اصلی 206 پلاس است. پژو ۲۰۶ پلاس در سال ۱۳۸۹ شمسی وارد کشورمان شد و با نام پژو ۲۰۷i به بازار معرفی گردید. این خودرو تنها به مدت دو سال در خط تولید ایرانخودرو قرار داشت و کل مجموع تولید آن نیز کمی بیش از بیش بیست هزار دستگاه بود که با تشدید تحریمهای ظالمانه غرب، به این روند خاتمه داده شد هرچند ایرانخودرو دوباره عرضه آن را با برخی تغییرات از سر گرفته و نسخههای گوناگونی را روانه بازار کرده است. در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات 207 را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
تعمیر و نگهداری خودروی پژو 207 نیازمند آگاهی دقیق از هزینهها و اجرتهای مرتبط است. در این صفحه، به بررسی هزینههای مختلف تعمیرات، از جمله تعمیر گیربکس و نشتی روغن هیدرولیک تا تعویض واشر سر سیلندر و تعمیر پمپ هیدرولیک پرداختهایم. هدف ما ارائه اطلاعات جامع و دقیق به شما است تا بتوانید با آگاهی بیشتری در مورد تعمیرات خودرو خود تصمیمگیری کنید و از هزینههای اضافی جلوگیری نمایید.ما همچنین به بررسی هزینه تعمیرات دیگری مانند تعمیر موتور tu5 و تعمیر اکسل عقب پرداختهایم. با دانستن قیمت های دقیق و اجرتهای مرتبط با این خدمات، میتوانید با خیال راحتتری به تعمیرگاه مراجعه کنید و از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنید. با ما همراه باشید تا با هزینه تعمیرات انواع تیپ های 207 آشنا شوید و بهترین تصمیمات را برای نگهداری خودروی خود بگیرید.
هزینه و اجرت تعمیرات 207 موتور TU3 در سال 1404
در جدول زیر هزینه و اجرت تعمیرات 207 با موتور TU3 در سال 1404 بر اساس نرخهای اعلامی رسمی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما تقدیم شده است:
ردیف | شرح خدمات | نرخ مصوب (ریال) |
1 | تعمیر کامل موتور | 130,200,000 |
2 | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | 88,200,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 39,000,000 |
4 | باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر | 33,600,000 |
5 | باز و بست منیفولد هوا | 8,200,000 |
6 | باز و بست منیفولد دود | 10,600,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 3,800,000 |
8 | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | 10,600,000 |
9 | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | 10,400,000 |
10 | تعویض فشنگی روغن | 4,200,000 |
11 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 2,000,000 |
12 | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | 3,800,000 |
13 | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | 4,700,000 |
14 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 11,600,000 |
15 | تعویض هوزینگ واتر پمپ | 19,400,000 |
16 | تعویض تسمه تایم | 8,200,000 |
17 | تعویض تسمه دینام | 3,000,000 |
18 | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | 3,800,000 |
19 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 3,800,000 |
20 | تعویض کاتالیست | 6,500,000 |
21 | تعویض شمع | 2,400,000 |
22 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 5,900,000 |
23 | تعویض هوزینگ ترموستات | 4,700,000 |
24 | تعویض ترموستات | 3,000,000 |
25 | تعویض رادیاتور آب | 3,800,000 |
26 | تعویض منبع انبساط | 3,800,000 |
27 | هواگیری و ریختن ضد یخ | 2,400,000 |
28 | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | 5,500,000 |
29 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 2,600,000 |
30 | تعویض شلنگ پلیمری | 11,600,000 |
31 | تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 2,400,000 |
32 | تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 2,400,000 |
33 | تعویض شلنگ بخاری کوتاه | 3,000,000 |
34 | تعویض شلنگ بخاری بلند | 4,200,000 |
35 | تعویض سه راهی آب پشت موتور | 16,400,000 |
36 | تعویض فشنگی آب | 2,400,000 |
37 | تعویض پایه دسته موتور راست | 5,500,000 |
38 | تعویض دسته موتور راست | 4,200,000 |
39 | تعویض دسته موتور چپ زیر باتری | 4,700,000 |
40 | تعویض دسته موتور پایین درجا | 4,200,000 |
41 | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 10,100,000 |
42 | تعویض پمپ بنزین | 4,700,000 |
43 | تعویض فیلتر بنزین | 2,400,000 |
44 | تعویض شلنگ رفت بنزین | 6,500,000 |
45 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 6,500,000 |
46 | تعویض منبع کنیستر | 5,500,000 |
47 | تعمیر کامل گیربکس | 35,800,000 |
48 | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | 21,500,000 |
49 | تعویض سیم کلاچ | 3,800,000 |
50 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 4,200,000 |
51 | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | 3,800,000 |
52 | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | 2,400,000 |
53 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 6,500,000 |
54 | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | 4,700,000 |
55 | تعویض ماهک دنده هر کدام | 2,400,000 |
56 | تعویض سنسور کیلومتر | 3,800,000 |
57 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 3,000,000 |
58 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 11,700,000 |
59 | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 9,800,000 |
60 | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 6,500,000 |
61 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 9,800,000 |
62 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 9,800,000 |
63 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 6,500,000 |
64 | تعویض رام زیر موتور | 28,500,000 |
هزینه و اجرت تعمیرات 207 موتور TU5 در سال 1404
در ادامه شما را با هزینه و اجرت تعمیرات پژو 207 مجهز به موتور محبوب TU5 در سال 1404 آشنا می کنیم.
ردیف | شرح خدمات | نرخ مصوب (ریال) |
1 | تعمیر کامل موتور | 154,100,000 |
2 | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | 109,200,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 42,900,000 |
4 | باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر | 65,000,000 |
5 | باز و بست منیفولد هوا | 11,200,000 |
6 | باز و بست منیفولد دود | 18,800,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 3,800,000 |
8 | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | 14,700,000 |
9 | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | 10,400,000 |
10 | تعویض فشنگی روغن | 4,200,000 |
11 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 2,400,000 |
12 | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | 6,500,000 |
13 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 19,400,000 |
14 | تعویض تسمه تایم | 12,900,000 |
15 | تعویض تسمه دینام | 3,000,000 |
16 | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | 3,800,000 |
17 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 3,800,000 |
18 | تعویض کاتالیست | 6,500,000 |
19 | تعویض شمع | 2,400,000 |
20 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 12,900,000 |
21 | تعویض هوزینگ ترموستات | 5,500,000 |
22 | تعویض ترموستات | 3,000,000 |
23 | تعویض رادیاتور آب | 3,800,000 |
24 | تعویض منبع انبساط | 4,700,000 |
25 | هواگیری و ریختن ضد یخ | 2,400,000 |
26 | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | 5,500,000 |
27 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 2,600,000 |
28 | تعویض شلنگ پلیمری | 16,400,000 |
29 | تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 2,400,000 |
30 | تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 2,400,000 |
31 | تعویض شلنگ بخاری کوتاه | 3,000,000 |
32 | تعویض شلنگ بخاری بلند | 4,200,000 |
33 | تعویض فشنگی آب | 3,000,000 |
34 | تعویض پایه دسته موتور راست | 5,500,000 |
35 | تعویض دسته موتور راست | 4,200,000 |
36 | تعویض دسته موتور چپ زیر باتری | 4,700,000 |
37 | تعویض دسته موتور پایین درجا | 4,200,000 |
38 | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 10,100,000 |
39 | تعویض پمپ بنزین | 4,700,000 |
40 | تعویض فیلتر بنزین | 2,400,000 |
41 | تعویض شلنگ رفت بنزین | 6,500,000 |
42 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 6,500,000 |
43 | تعویض منبع کنیستر | 5,500,000 |
44 | تعمیر کامل گیربکس | 35,800,000 |
45 | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | 23,300,000 |
46 | تعویض سیم کلاچ | 3,800,000 |
47 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 4,200,000 |
48 | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | 3,800,000 |
49 | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | 2,400,000 |
50 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 6,500,000 |
51 | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | 4,700,000 |
52 | تعویض ماهک دنده هر کدام | 2,400,000 |
53 | تعویض سنسور کیلومتر | 3,800,000 |
54 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 3,000,000 |
55 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 11,700,000 |
56 | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 9,800,000 |
57 | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 6,500,000 |
58 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 9,800,000 |
59 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 9,800,000 |
60 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 9,800,000 |
مشخصات فنی پژو 207
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف پژو 207 ذکر شده است:
پژو 207 دندهای | پژو 207 اتوماتیک | |
نوع موتور | 4 سیلندر TU5 | 4 سیلندر TU5 |
حجم موتور | 1587 | 1587 |
قدرت (اسب بخار) | 105 | 105 |
گشتاور (نیوتون متر) | 142 | 142 |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | 190 | 190 |
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) | 11.6 | 12.6 |
گیربکس | 5 دنده دستی | اتوماتیک |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | 8.8/5.4/6.6 | 9.9/5.5/7.1 |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | 3872/1669/1441 | 3872/1669/1441 |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (میلیمتر) | 2443 | 2443 |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | 1087 | 1118 |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | 245 | 245 |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | 50 | 50 |
قیمت پژو 207
قیمت انواع پژو 207
برای اطلاع از قیمت پژو 207 دنده ای صفر این صفحه و قیمت صفر پژو 207 اتومات در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
مزایا و معایب پژو 207
همانطور که در ابتدا عرض شد پژو 207 در واقع همان 206 با برخی تغییرات ظاهری و داخلی است و بنابراین نقاط قوت و ضعف 206 درباره این خودرو نیز صدق خواهد کرد. طراحی بهروزتر، بازار خریدوفروش مناسب، پشتیبانی گسترده خدمات پس از فروش و پیشرانه نسبتاً کممصرف در مقایسه با رقبا جزو موارد قوت 207 هستند درحالیکه فضای کابین و بار کم، کیفیت نه چندان بالای کابین و قیمت گرانتر برخی قطعات در مقایسه با 206 جزو نقاط ضعف آن خواهند بود. با این تفاسیر شاید انتخاب پژو 206 تیپ 5 با قیمت کمتر نسبت به 207 شاید معقولتر باشد هرچند که 206 تیپ 5 دیگر تولید نمیشود.