هزینه و اجرت تعمیرات انواع 207 – 1403
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات مدلهای مختلف پژو 207 در سال 1403 بر اساس نرخهای اعلامی رسمی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم میشود.
تولید پژو 206 در کشور ما منشأ اتفاقات بسیاری شده است. این خودروی هاچبک که طرفداران زیادی دارد در ادامه تولید به شکل صندوقدار نیز ارائه شد و پس از آن نیز ایرانخودرو با ایجاد تغییراتی در بدنه و کابین آن را با نام 207 عرضه نمود درحالیکه خودروی موردبحث در واقع نسخه فیس لیفت 206 با نام اصلی 206 پلاس است. پژو ۲۰۶ پلاس در سال ۱۳۸۹ شمسی وارد کشورمان شد و با نام پژو ۲۰۷i به بازار معرفی گردید. این خودرو تنها به مدت دو سال در خط تولید ایرانخودرو قرار داشت و کل مجموع تولید آن نیز کمی بیش از بیش بیست هزار دستگاه بود که با تشدید تحریمهای ظالمانه غرب، به این روند خاتمه داده شد هرچند ایرانخودرو دوباره عرضه آن را با برخی تغییرات از سر گرفته و نسخههای گوناگونی را روانه بازار کرده است. در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات 207 را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
هزینه و اجرت تعمیرات 207 در سال 1403
در جدول زیر هزینه و اجرت تعمیرات 207 در سال 1403 بر اساس نرخهای اعلامی رسمی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما تقدیم شده است:
ردیف | شرح خدمات | پژو 207 دندهای | پژو 207 اتوماتیک |
1 | تعمیر کامل موتور | 79,000,000 | 84,000,000 |
2 | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | 56,000,000 | 56,000,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 22,000,000 | 25,000,000 |
4 | تعمیر کامل سر سیلندر | 20,000,000 | 20,000,000 |
5 | باز و بست منیفولد هوا | 5,700,000 | 5,700,000 |
6 | باز و بست منیفولد دود | 9,600,000 | 9,600,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 1,900,000 | 1,900,000 |
8 | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | 7,500,000 | 7,500,000 |
9 | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | 3,300,000 | 3,300,000 |
10 | تعویض فشنگی روغن | 2,100,000 | 2,100,000 |
11 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 1,200,000 | 1,200,000 |
12 | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | 3,300,000 | 3,300,000 |
13 | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | 0 | 0 |
14 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 9,900,000 | 9,900,000 |
15 | تعویض هوزینگ واتر پمپ | 0 | 0 |
16 | تعویض تسمه تایمینگ | 6,600,000 | 6,600,000 |
17 | تعویض تسمه دینام | 1,500,000 | 1,500,000 |
18 | تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام | 1,900,000 | 1,900,000 |
19 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 1,900,000 | 1,900,000 |
20 | تعویض کاتالیست | 3,300,000 | 3,300,000 |
21 | تعویض شمع | 1,200,000 | 1,200,000 |
22 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 6,600,000 | 6,600,000 |
23 | تعویض هوزینگ ترموستات | 2,800,000 | 2,800,000 |
24 | تعویض ترموستات | 1,500,000 | 1,500,000 |
25 | تعویض رادیاتور آب | 2,100,000 | 2,100,000 |
26 | تعویض منبع انبساط | 2,400,000 | 2,400,000 |
27 | هواگیری و ریختن ضدیخ | 1,200,000 | 1,200,000 |
28 | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | 2,800,000 | 2,800,000 |
29 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 1,000,000 | 1,000,000 |
30 | تعویض شیلنگ پلیمری | 8,400,000 | 8,400,000 |
31 | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | 1,200,000 | 1,200,000 |
32 | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | 1,200,000 | 1,200,000 |
33 | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | 1,500,000 | 1,500,000 |
34 | تعویض شینگ بخاری بلند | 2,100,000 | 2,100,000 |
35 | تعویض سه راهی آب پشت موتور | 0 | 0 |
36 | تعویض فشنگی آب | 1,500,000 | 1,500,000 |
37 | تعویض پایه دسته موتور راست | 2,800,000 | 2,800,000 |
38 | تعویض دسته موتور راست | 2,100,000 | 2,100,000 |
39 | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | 2,400,000 | 2,400,000 |
40 | تعویض دسته موتور پایین درجا | 2,100,000 | 2,100,000 |
41 | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 5,100,000 | 5,100,000 |
42 | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی |
43 | تعویض پمپ بنزین | 2,400,000 | 2,400,000 |
44 | تعویض فیلتر بنزین | 1,200,000 | 1,200,000 |
45 | تعویض لوله رفت بنزین | 3,300,000 | 3,300,000 |
46 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 3,300,000 | 3,300,000 |
47 | تعویض منبع کنیستر | 2,800,000 | 2,800,000 |
48 | تعمیر کامل گیربکس | 18,300,000 | 55,700,000 |
49 | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | 11,900,000 | 0 |
50 | تعویض سیم کلاچ | 1,900,000 | 0 |
51 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 2,100,000 | 0 |
52 | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | 1,900,000 | 0 |
53 | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | 1,200,000 | 0 |
54 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 0 | 0 |
55 | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | 2,400,000 | 0 |
56 | تعویض ماهک دنده هر کدام | 1,200,000 | 0 |
57 | تعویض سنسور کیلومتر | 1,900,000 | 1,900,000 |
58 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 1,500,000 | 1,500,000 |
59 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 5,000,000 | 5,000,000 |
60 | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 5,300,000 | 5,300,000 |
61 | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 3,300,000 | 3,300,000 |
62 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 5,000,000 | 5,000,000 |
63 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 5,000,000 | 5,000,000 |
64 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 3,300,000 | 3,300,000 |
65 | تعویض رام زیر موتور | 14,600,000 | 14,600,000 |
66 | تعویض کمک های جلو هر عدد | 4,200,000 | 4,200,000 |
67 | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | 3,000,000 | 3,000,000 |
68 | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | 1,500,000 | 1,500,000 |
69 | تعویض قرقری بازویی فرمان هر طرف | 2,300,000 | 2,300,000 |
70 | تعویض سیبک فرمان هر طرف | 1,500,000 | 1,500,000 |
71 | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | 2,300,000 | 2,300,000 |
72 | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | 4,400,000 | 4,400,000 |
73 | باز و بستن ژامبون هر طرف | 5,800,000 | 5,800,000 |
74 | تعمیر کامل اکسل | 17,500,000 | 17,500,000 |
75 | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | 16,000,000 | 16,000,000 |
76 | میزان فرمان دستی | 1,900,000 | 1,900,000 |
77 | میزان فرمان با دستگاه | 2,400,000 | 2,400,000 |
78 | تعویض کمک عقب هر طرف | 2,100,000 | 2,100,000 |
79 | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | 3,300,000 | 3,300,000 |
80 | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | 3,300,000 | 3,300,000 |
81 | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | 16,000,000 | 16,000,000 |
82 | تعویض پمپ هیدرولیک | 3,300,000 | 3,300,000 |
83 | تعویض منبع هیدرولیک | 4,200,000 | 4,200,000 |
84 | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | 5,800,000 | 5,800,000 |
85 | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | 5,800,000 | 5,800,000 |
86 | تعویض پایه دینام | 7,500,000 | 7,500,000 |
87 | تعویض گردگیر فرمان چپ | 1,500,000 | 1,500,000 |
88 | تعویض گردگیر فرمان راست | 1,500,000 | 1,500,000 |
89 | تعویض پولک بغل سیلندر و باز و بست اگزوز بغل و دینام و هیدرولیک | 7,500,000 | 7,500,000 |
90 | تنظیم غربیلک فرمان | 2,000,000 | 2,000,000 |
91 | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | 8,300,000 | 8,300,000 |
92 | تعویض فشنگی هیدرولیک | 1,200,000 | 1,200,000 |
93 | تعویض چهارشاخه فرمان | 5,500,000 | 5,500,000 |
94 | باز و بستن تلسکوپی فرمان | 5,500,000 | 5,500,000 |
95 | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | 5,900,000 | 5,900,000 |
96 | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | 7,500,000 | 7,500,000 |
97 | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | 1,900,000 | 1,900,000 |
98 | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | 4,200,000 | 4,200,000 |
99 | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | 1,500,000 | 1,500,000 |
100 | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | 2,800,000 | 2,800,000 |
101 | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | 1,900,000 | 1,900,000 |
102 | تعویض لنت جلو دو طرف | 1,700,000 | 1,700,000 |
103 | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | 2,100,000 | 2,100,000 |
104 | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | 1,900,000 | 1,900,000 |
105 | تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف | 3,000,000 | 3,000,000 |
106 | تعویض کاسه چرخ عقب دو طرف | 0 | 0 |
107 | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | 2,800,000 | 2,800,000 |
108 | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | 1,900,000 | 1,900,000 |
109 | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | 0 | 0 |
110 | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | 2,100,000 | 2,100,000 |
111 | تعویض سیم ترمز دستی راست | 2,100,000 | 2,100,000 |
112 | تعویض سیم ترمز دستی چپ | 2,100,000 | 2,100,000 |
113 | تعویض تفنگی ترمز دستی | 5,100,000 | 5,100,000 |
مشخصات فنی پژو 207
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف پژو 207 ذکر شده است:
پژو 207 دندهای | پژو 207 اتوماتیک | |
نوع موتور | 4 سیلندر TU5 | 4 سیلندر TU5 |
حجم موتور | 1587 | 1587 |
قدرت (اسب بخار) | 105 | 105 |
گشتاور (نیوتون متر) | 142 | 142 |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | 190 | 190 |
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) | 11.6 | 12.6 |
گیربکس | 5 دنده دستی | اتوماتیک |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | 8.8/5.4/6.6 | 9.9/5.5/7.1 |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | 3872/1669/1441 | 3872/1669/1441 |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (میلیمتر) | 2443 | 2443 |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | 1087 | 1118 |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | 245 | 245 |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | 50 | 50 |
قیمت پژو 207
قیمت انواع پژو 207
برای اطلاع از قیمت پژو 207 دنده ای صفر این صفحه و قیمت صفر پژو 207 اتومات در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
مزایا و معایب پژو 207
همانطور که در ابتدا عرض شد پژو 207 در واقع همان 206 با برخی تغییرات ظاهری و داخلی است و بنابراین نقاط قوت و ضعف 206 درباره این خودرو نیز صدق خواهد کرد. طراحی بهروزتر، بازار خریدوفروش مناسب، پشتیبانی گسترده خدمات پس از فروش و پیشرانه نسبتاً کممصرف در مقایسه با رقبا جزو موارد قوت 207 هستند درحالیکه فضای کابین و بار کم، کیفیت نه چندان بالای کابین و قیمت گرانتر برخی قطعات در مقایسه با 206 جزو نقاط ضعف آن خواهند بود. با این تفاسیر شاید انتخاب پژو 206 تیپ 5 با قیمت کمتر نسبت به 207 شاید معقولتر باشد هرچند که 206 تیپ 5 دیگر تولید نمیشود.