هزینه و اجرت تعمیرات انواع پژو پارس – 1404

دوشنبه 1 اردیبهشت 1404 - 11:30
مطالعه 8 دقیقه
Peugeot-Pars-13
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات تمام تیپ های پژو پارس در سال 1404 را اعلام می کنیم.
تبلیغات

در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس بر اساس نرخ‌های رسمی اعلامی در سال 1404 توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم می‌شود.

پژو 405 یکی از ستون‌های اصلی صنعت خودروی کشور محسوب می‌شود چراکه شاهد تولید نسخه‌های گوناگونی از آن با نام و نشان‌های گوناگون بوده‌ایم. پژو پارس اگرچه در کشور ما با هویت جداگانه‌ای نسبت به 405 شناخته شده اما در واقعیت فیس لیفتی بزرگ از آن به شمار می‌رود هرچند با گذشت بیش از دو دهه از تولید آن به خودرویی کاملاً قدیمی و از رده خارج تبدیل شده است. البته قدیمی بودن پارس باعث نمی‌شود با قیمت‌هایی نجومی خریدوفروش نشود! به‌هرحال پارس یکی از پرتیراژترین خودروهای چند سال اخیر ایران‌خودرو به شمار می‌رود و طبیعی است مالکان زیادی به دنبال آگاهی از هزینه‌های نگهداری آن باشند. به همین خاطر در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس در سال 1404 را خدمت شما تقدیم می‌کنیم.

تعمیر و نگهداری خودروی پژو پارس نیازمند آگاهی دقیق از هزینه‌ها و اجرت‌های مرتبط است. در این صفحه، به بررسی هزینه‌های مختلف تعمیرات، از جمله تعمیر گیربکس و نشتی روغن هیدرولیک تا تعویض واشر سر سیلندر و تعمیر پمپ هیدرولیک پرداخته‌ایم. هدف ما ارائه اطلاعات جامع و دقیق به شما است تا بتوانید با آگاهی بیشتری در مورد تعمیرات خودرو خود تصمیم‌گیری کنید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری نمایید.ما همچنین به بررسی هزینه تعمیرات دیگری مانند تعمیر موتور tu5 و XU7 و تعمیر اکسل عقب پرداخته‌ایم. با دانستن قیمت های دقیق و اجرت‌های مرتبط با این خدمات، می‌توانید با خیال راحت‌تری به تعمیرگاه مراجعه کنید و از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنید. با ما همراه باشید تا با هزینه تعمیرات انواع تیپ های پارس آشنا شوید و بهترین تصمیمات را برای نگهداری خودروی خود بگیرید.

بیشتر بخوانید: پژو پارس سال سفارشی XU7P

کپی لینک

هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس با موتور XU7 در سال 1404

بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال 1404، هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس با موتور XU7 به شرح زیر است:

ردیف

شرح خدمات

نرخ مصوب (ریال)

1

تعمیر کامل موتور

143,000,000

2

تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل

93,600,000

3

پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی

48,800,000

4

باز و بست و تعمیر کامل سر سیلندر

33,200,000

5

باز و بست منیفولد هوا

4,700,000

6

باز و بست منیفولد دود

12,900,000

7

تعویض واشر گلویی اگزوز

4,200,000

8

باز و بستان کارتل و تعویض اویل پمپ

16,400,000

9

تعویض فشنگی روغن

3,000,000

10

تعویض شلنگ‌های بخار روغن

8,200,000

11

تعویض واشر درب سوپاپ

5,500,000

12

فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ

16,400,000

13

تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم

11,600,000

14

تعویض تسمه تایم

9,400,000

15

تعویض تسمه دینام

4,700,000

16

تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام

4,200,000

17

تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها

4,200,000

18

تعویض کاتالیست

8,200,000

19

تعویض شمع

2,400,000

20

باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور

5,500,000

21

تعویض هوزینگ ترموستات

6,500,000

22

تعویض ترموستات

3,000,000

23

تعویض رادیاتور آب

4,700,000

24

هواگیری و ریختن ضدیخ

2,400,000

25

تعویض شلنگ بالای رادیاتور

3,000,000

26

تعویض شلنگ پایین رادیاتور

4,700,000

27

تعویض شلنگ بخاری کوتاه

3,800,000

28

تعویض شلنگ بخاری بلند حصیری

5,500,000

29

تعویض سه راهی آب پشت موتور

6,500,000

30

تعویض فشنگی آب

3,800,000

31

تعویض پایه دسته موتور راست

5,900,000

32

تعویض دسته موتور راست

4,200,000

33

تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری)

4,200,000

34

تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس

11,600,000

35

تعویض پمپ بنزین

4,700,000

36

تعویض فیلتر بنزین

2,400,000

37

تعویض شلنگ رفت بنزین

6,500,000

38

تعویض شلنگ برگشت بنزین

6,500,000

39

تعویض منبع کنیستر

5,500,000

40

تعمیر کامل گیربکس

40,300,000

41

تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ

25,400,000

42

تعویض سیم کلاچ

4,200,000

43

تعویض قیفی گیربکس

3,000,000

44

تعویض کائوچویی پدال کلاچ

4,700,000

45

تعویض بوش‌های دوشاخه کلاچ

2,400,000

46

تعویض لیور دنده داخل اتاق

8,200,000

47

تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس

12,900,000

49

تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام

5,500,000

50

تعویض ماهک دنده هرکدام

3,000,000

51

تعویض سنسور کیلومتر

4,200,000

52

تعویض کاسه نمد ته میل لنگ

3,000,000

53

باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس

9,800,000

54

باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس

10,400,000

55

باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس

6,500,000

56

تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس

9,800,000

57

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست

9,800,000

58

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ

6,500,000

59

تعویض رام زیر موتور

24,200,000

60

تعویض کمک های جلو هر عدد

8,200,000

کپی لینک

هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس LX با موتور TU5 در سال 1404

پس از آشنایی با هزینه و اجرت تعمیرات پارس با موتور XU7 در سال جاری نوبت به اعلام نرخ ها برای پارس LX با موتور محبوب TU5 می رسد.

ردیف

شرح خدمات

نرخ مصوب (ریال)

1

تعمیر کامل موتور

154,100,000

2

تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل

109,200,000

3

پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی

42,900,000

4

باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر

65,000,000

5

باز و بست منیفولد هوا

11,200,000

6

باز و بست منیفولد دود

18,800,000

7

تعویض واشر گلویی اگزوز

3,800,000

8

باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ

14,700,000

9

تعویض اورینگ های پایه فیلتر

10,400,000

10

تعویض فشنگی روغن

4,200,000

11

تعویض شلنگ های بخار روغن

2,400,000

12

تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف

6,500,000

13

تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم

19,400,000

14

تعویض تسمه تایم

12,900,000

15

تعویض تسمه دینام

3,000,000

16

تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام

3,800,000

17

تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها

3,800,000

18

تعویض کاتالیست

6,500,000

19

تعویض شمع

2,400,000

20

باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور

12,900,000

21

تعویض هوزینگ ترموستات

5,500,000

22

تعویض ترموستات

3,000,000

23

تعویض رادیاتور آب

3,800,000

24

تعویض منبع انبساط

4,700,000

25

هواگیری و ریختن ضد یخ

2,400,000

26

تعویض شلنگ از منبع به سه راهی

5,500,000

27

تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط

2,600,000

28

تعویض شلنگ پلیمری

16,400,000

29

تعویض شلنگ بالای رادیاتور

2,400,000

30

تعویض شلنگ پایین رادیاتور

2,400,000

31

تعویض شلنگ بخاری کوتاه

3,000,000

32

تعویض شلنگ بخاری بلند

4,200,000

33

تعویض فشنگی آب

3,000,000

34

تعویض پایه دسته موتور راست

5,500,000

35

تعویض دسته موتور راست

4,200,000

36

تعویض دسته موتور چپ زیر باتری

4,700,000

37

تعویض دسته موتور پایین درجا

4,200,000

38

تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس

10,100,000

39

تعویض پمپ بنزین

4,700,000

40

تعویض فیلتر بنزین

2,400,000

41

تعویض شلنگ رفت بنزین

6,500,000

42

تعویض شلنگ برگشت بنزین

6,500,000

43

تعویض منبع کنیستر

5,500,000

44

تعمیر کامل گیربکس

35,800,000

45

تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ

23,300,000

46

تعویض سیم کلاچ

3,800,000

47

تعویض کائوچویی پدال کلاچ

4,200,000

48

تعویض بوش های دوشاخه کلاچ

3,800,000

49

تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها

2,400,000

50

تعویض لیور دنده داخل اتاق

6,500,000

51

تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام

4,700,000

52

تعویض ماهک دنده هر کدام

2,400,000

53

تعویض سنسور کیلومتر

3,800,000

54

تعویض کاسه نمد ته میل لنگ

3,000,000

55

باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس

11,700,000

56

باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس

9,800,000

57

باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس

6,500,000

58

تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس

9,800,000

59

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست

9,800,000

60

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ

9,800,000

مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس می‌توانند با شماره تلفن 124 سازمان بازرگانی استان تهران، شماره‌های 85543200 و 85543201 اتاق اصناف تهران و 77531723 اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.

کپی لینک

مشخصات فنی پژو پارس

در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های مختلف پژو پارس ذکر شده است:

پژو پارس ساده

پژو پارس دوگانه‌سوز

پژو پارس ELX

نوع موتور

4 سیلندر XU7

4 سیلندر XU7JP/L3

4 سیلندر XUM

حجم موتور (سی‌سی)

1761

1761

1905

قدرت (اسب بخار)

100

100 بنزین/83 گاز

105

گشتاور (نیوتون متر)

153

153 بنزین/135 گاز

155

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

190

190 بنزین/180گاز

190

شتاب صفر تا 100 (ثانیه)

11

13.8

10.9

گیربکس

5 دنده دستی (BE3)

5 دنده دستی (BE3)

5 دنده دستی (BE3)

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

13.8/7/9.1

13.8/8/9.1 بنزین – 14.78/6.69/9.69 گاز

12.4/6.4/8.6

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

4498/1704/1410

4498/1704/1410

4498/1704/1410

فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب (میلی‌متر)

2669

2669

2669

وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم)

1165

1248

1155

حجم فضای صندوق‌عقب (لیتر)

470

395

470

گنجایش مخزن سوخت (لیتر)

66

66 بنزین/75 گاز

70

کپی لینک

قیمت پژو پارس

برای اطلاع از قیمت روز انواع پژو پارس در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.

کپی لینک

مزایا و معایب پژو پارس

همانند اکثر خودروهای موجود در بازار، پارس نیز محصولی قدیمی و از رده خارج محسوب می‌شود اما متأسفانه از دسترس اکثر خریداران خارج است. از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به فضای داخلی و بار جادار، بازار خریدوفروش مناسب، پشتیبانی گسترده خدمات پس از فروش و ظاهر نسبتاً بهتر در مقایسه با برخی رقبا اشاره کرد. در مقابل کیفیت پایین بدنه و کابین، استهلاک زیاد قطعات به همراه هزینه‌های نگهداری قابل‌توجه، ایمنی پایین و... جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.