هزینه و اجرت تعمیرات انواع پژو پارس – 1404
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس بر اساس نرخهای رسمی اعلامی در سال 1404 توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم میشود.
پژو 405 یکی از ستونهای اصلی صنعت خودروی کشور محسوب میشود چراکه شاهد تولید نسخههای گوناگونی از آن با نام و نشانهای گوناگون بودهایم. پژو پارس اگرچه در کشور ما با هویت جداگانهای نسبت به 405 شناخته شده اما در واقعیت فیس لیفتی بزرگ از آن به شمار میرود هرچند با گذشت بیش از دو دهه از تولید آن به خودرویی کاملاً قدیمی و از رده خارج تبدیل شده است. البته قدیمی بودن پارس باعث نمیشود با قیمتهایی نجومی خریدوفروش نشود! بههرحال پارس یکی از پرتیراژترین خودروهای چند سال اخیر ایرانخودرو به شمار میرود و طبیعی است مالکان زیادی به دنبال آگاهی از هزینههای نگهداری آن باشند. به همین خاطر در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس در سال 1404 را خدمت شما تقدیم میکنیم.
تعمیر و نگهداری خودروی پژو پارس نیازمند آگاهی دقیق از هزینهها و اجرتهای مرتبط است. در این صفحه، به بررسی هزینههای مختلف تعمیرات، از جمله تعمیر گیربکس و نشتی روغن هیدرولیک تا تعویض واشر سر سیلندر و تعمیر پمپ هیدرولیک پرداختهایم. هدف ما ارائه اطلاعات جامع و دقیق به شما است تا بتوانید با آگاهی بیشتری در مورد تعمیرات خودرو خود تصمیمگیری کنید و از هزینههای اضافی جلوگیری نمایید.ما همچنین به بررسی هزینه تعمیرات دیگری مانند تعمیر موتور tu5 و XU7 و تعمیر اکسل عقب پرداختهایم. با دانستن قیمت های دقیق و اجرتهای مرتبط با این خدمات، میتوانید با خیال راحتتری به تعمیرگاه مراجعه کنید و از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنید. با ما همراه باشید تا با هزینه تعمیرات انواع تیپ های پارس آشنا شوید و بهترین تصمیمات را برای نگهداری خودروی خود بگیرید.
بیشتر بخوانید: پژو پارس سال سفارشی XU7P
هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس با موتور XU7 در سال 1404
بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال 1404، هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس با موتور XU7 به شرح زیر است:
ردیف | شرح خدمات | نرخ مصوب (ریال) |
1 | تعمیر کامل موتور | 143,000,000 |
2 | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | 93,600,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 48,800,000 |
4 | باز و بست و تعمیر کامل سر سیلندر | 33,200,000 |
5 | باز و بست منیفولد هوا | 4,700,000 |
6 | باز و بست منیفولد دود | 12,900,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 4,200,000 |
8 | باز و بستان کارتل و تعویض اویل پمپ | 16,400,000 |
9 | تعویض فشنگی روغن | 3,000,000 |
10 | تعویض شلنگهای بخار روغن | 8,200,000 |
11 | تعویض واشر درب سوپاپ | 5,500,000 |
12 | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | 16,400,000 |
13 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 11,600,000 |
14 | تعویض تسمه تایم | 9,400,000 |
15 | تعویض تسمه دینام | 4,700,000 |
16 | تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام | 4,200,000 |
17 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 4,200,000 |
18 | تعویض کاتالیست | 8,200,000 |
19 | تعویض شمع | 2,400,000 |
20 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 5,500,000 |
21 | تعویض هوزینگ ترموستات | 6,500,000 |
22 | تعویض ترموستات | 3,000,000 |
23 | تعویض رادیاتور آب | 4,700,000 |
24 | هواگیری و ریختن ضدیخ | 2,400,000 |
25 | تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 3,000,000 |
26 | تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 4,700,000 |
27 | تعویض شلنگ بخاری کوتاه | 3,800,000 |
28 | تعویض شلنگ بخاری بلند حصیری | 5,500,000 |
29 | تعویض سه راهی آب پشت موتور | 6,500,000 |
30 | تعویض فشنگی آب | 3,800,000 |
31 | تعویض پایه دسته موتور راست | 5,900,000 |
32 | تعویض دسته موتور راست | 4,200,000 |
33 | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | 4,200,000 |
34 | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 11,600,000 |
35 | تعویض پمپ بنزین | 4,700,000 |
36 | تعویض فیلتر بنزین | 2,400,000 |
37 | تعویض شلنگ رفت بنزین | 6,500,000 |
38 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 6,500,000 |
39 | تعویض منبع کنیستر | 5,500,000 |
40 | تعمیر کامل گیربکس | 40,300,000 |
41 | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | 25,400,000 |
42 | تعویض سیم کلاچ | 4,200,000 |
43 | تعویض قیفی گیربکس | 3,000,000 |
44 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 4,700,000 |
45 | تعویض بوشهای دوشاخه کلاچ | 2,400,000 |
46 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 8,200,000 |
47 | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | 12,900,000 |
49 | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | 5,500,000 |
50 | تعویض ماهک دنده هرکدام | 3,000,000 |
51 | تعویض سنسور کیلومتر | 4,200,000 |
52 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 3,000,000 |
53 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 9,800,000 |
54 | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 10,400,000 |
55 | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 6,500,000 |
56 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 9,800,000 |
57 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 9,800,000 |
58 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 6,500,000 |
59 | تعویض رام زیر موتور | 24,200,000 |
60 | تعویض کمک های جلو هر عدد | 8,200,000 |
هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس LX با موتور TU5 در سال 1404
پس از آشنایی با هزینه و اجرت تعمیرات پارس با موتور XU7 در سال جاری نوبت به اعلام نرخ ها برای پارس LX با موتور محبوب TU5 می رسد.
ردیف | شرح خدمات | نرخ مصوب (ریال) |
1 | تعمیر کامل موتور | 154,100,000 |
2 | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | 109,200,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 42,900,000 |
4 | باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر | 65,000,000 |
5 | باز و بست منیفولد هوا | 11,200,000 |
6 | باز و بست منیفولد دود | 18,800,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 3,800,000 |
8 | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | 14,700,000 |
9 | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | 10,400,000 |
10 | تعویض فشنگی روغن | 4,200,000 |
11 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 2,400,000 |
12 | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | 6,500,000 |
13 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 19,400,000 |
14 | تعویض تسمه تایم | 12,900,000 |
15 | تعویض تسمه دینام | 3,000,000 |
16 | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | 3,800,000 |
17 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 3,800,000 |
18 | تعویض کاتالیست | 6,500,000 |
19 | تعویض شمع | 2,400,000 |
20 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 12,900,000 |
21 | تعویض هوزینگ ترموستات | 5,500,000 |
22 | تعویض ترموستات | 3,000,000 |
23 | تعویض رادیاتور آب | 3,800,000 |
24 | تعویض منبع انبساط | 4,700,000 |
25 | هواگیری و ریختن ضد یخ | 2,400,000 |
26 | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | 5,500,000 |
27 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 2,600,000 |
28 | تعویض شلنگ پلیمری | 16,400,000 |
29 | تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 2,400,000 |
30 | تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 2,400,000 |
31 | تعویض شلنگ بخاری کوتاه | 3,000,000 |
32 | تعویض شلنگ بخاری بلند | 4,200,000 |
33 | تعویض فشنگی آب | 3,000,000 |
34 | تعویض پایه دسته موتور راست | 5,500,000 |
35 | تعویض دسته موتور راست | 4,200,000 |
36 | تعویض دسته موتور چپ زیر باتری | 4,700,000 |
37 | تعویض دسته موتور پایین درجا | 4,200,000 |
38 | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 10,100,000 |
39 | تعویض پمپ بنزین | 4,700,000 |
40 | تعویض فیلتر بنزین | 2,400,000 |
41 | تعویض شلنگ رفت بنزین | 6,500,000 |
42 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 6,500,000 |
43 | تعویض منبع کنیستر | 5,500,000 |
44 | تعمیر کامل گیربکس | 35,800,000 |
45 | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | 23,300,000 |
46 | تعویض سیم کلاچ | 3,800,000 |
47 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 4,200,000 |
48 | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | 3,800,000 |
49 | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | 2,400,000 |
50 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 6,500,000 |
51 | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | 4,700,000 |
52 | تعویض ماهک دنده هر کدام | 2,400,000 |
53 | تعویض سنسور کیلومتر | 3,800,000 |
54 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 3,000,000 |
55 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 11,700,000 |
56 | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 9,800,000 |
57 | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 6,500,000 |
58 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 9,800,000 |
59 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 9,800,000 |
60 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 9,800,000 |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس میتوانند با شماره تلفن 124 سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای 85543200 و 85543201 اتاق اصناف تهران و 77531723 اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی پژو پارس
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف پژو پارس ذکر شده است:
پژو پارس ساده | پژو پارس دوگانهسوز | پژو پارس ELX | |
نوع موتور | 4 سیلندر XU7 | 4 سیلندر XU7JP/L3 | 4 سیلندر XUM |
حجم موتور (سیسی) | 1761 | 1761 | 1905 |
قدرت (اسب بخار) | 100 | 100 بنزین/83 گاز | 105 |
گشتاور (نیوتون متر) | 153 | 153 بنزین/135 گاز | 155 |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | 190 | 190 بنزین/180گاز | 190 |
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) | 11 | 13.8 | 10.9 |
گیربکس | 5 دنده دستی (BE3) | 5 دنده دستی (BE3) | 5 دنده دستی (BE3) |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | 13.8/7/9.1 | 13.8/8/9.1 بنزین – 14.78/6.69/9.69 گاز | 12.4/6.4/8.6 |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | 4498/1704/1410 | 4498/1704/1410 | 4498/1704/1410 |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | 2669 | 2669 | 2669 |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | 1165 | 1248 | 1155 |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | 470 | 395 | 470 |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | 66 | 66 بنزین/75 گاز | 70 |
قیمت پژو پارس
برای اطلاع از قیمت روز انواع پژو پارس در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
مزایا و معایب پژو پارس
همانند اکثر خودروهای موجود در بازار، پارس نیز محصولی قدیمی و از رده خارج محسوب میشود اما متأسفانه از دسترس اکثر خریداران خارج است. از جمله نقاط قوت این خودرو میتوان به فضای داخلی و بار جادار، بازار خریدوفروش مناسب، پشتیبانی گسترده خدمات پس از فروش و ظاهر نسبتاً بهتر در مقایسه با برخی رقبا اشاره کرد. در مقابل کیفیت پایین بدنه و کابین، استهلاک زیاد قطعات به همراه هزینههای نگهداری قابلتوجه، ایمنی پایین و... جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود.