هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس – 1404
رانا که بر پایه پژو 206 صندوقدار شکل گرفته در زمان عرضه اولیه به بازار یعنی سال 1391 با استقبال چندانی مواجه نشد. کیفیت پایین مونتاژ به همراه رقابت خانوادگی با 206 صندوقدار از جمله دلایل ناکامی رانا در بازار بودند اما ایرانخودرو با وقفهای کوتاه نسخه پلاس این خودرو را تولید کرد. رانا پلاس که برخی تغییرات جزئی در ظاهر و کابین را تجربه کرده هماکنون بازار خریدوفروش خوبی نسبت به قبل دارد و البته توقف تولید 206 صندوقدار نیز خریداران را به سمت آن سوق داده است. از آنجایی که رانا چندین سال است در بازار حضور دارد بنابراین اطلاع از هزینههای تعمیرات آن برای مالکان مهم خواهد بود به همین خاطر قصد داریم هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس در سال 1404 را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم.
تعمیر و نگهداری خودروی رانا و رانا پلاس نیازمند آگاهی دقیق از هزینهها و اجرتهای مرتبط است. در این صفحه، به بررسی هزینههای مختلف تعمیرات، از جمله تعمیر گیربکس و نشتی روغن هیدرولیک تا تعویض واشر سر سیلندر و تعمیر پمپ هیدرولیک پرداختهایم. هدف ما ارائه اطلاعات جامع و دقیق به شما است تا بتوانید با آگاهی بیشتری در مورد تعمیرات خودرو خود تصمیمگیری کنید و از هزینههای اضافی جلوگیری نمایید.ما همچنین به بررسی هزینه تعمیرات دیگری مانند تعمیر موتور tu5 و تعمیر اکسل عقب پرداختهایم. با دانستن قیمت های دقیق و اجرتهای مرتبط با این خدمات، میتوانید با خیال راحتتری به تعمیرگاه مراجعه کنید و از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنید. با ما همراه باشید تا با هزینه تعمیرات رانا و رانا پلاس آشنا شوید و بهترین تصمیمات را برای نگهداری خودروی خود بگیرید.
هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس در سال 1404
بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال 1404، هزینه و اجرت تعمیرات رانا به شرح زیر است. دقت داشته باشید که تمامی مبالغ ذکر شده بر اساس ریال است و فقط دستمزد و اجرت تعمیرکار و مکانیک را شامل می شود.
ردیف | شرح خدمات | نرخ مصوب (ریال) |
1 | تعمیر کامل موتور | 154,100,000 |
2 | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | 109,200,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 42,900,000 |
4 | باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر | 65,000,000 |
5 | باز و بست منیفولد هوا | 11,200,000 |
6 | باز و بست منیفولد دود | 18,800,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 3,800,000 |
8 | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | 14,700,000 |
9 | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | 10,400,000 |
10 | تعویض فشنگی روغن | 4,200,000 |
11 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 2,400,000 |
12 | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | 6,500,000 |
13 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 19,400,000 |
14 | تعویض تسمه تایم | 12,900,000 |
15 | تعویض تسمه دینام | 3,000,000 |
16 | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | 3,800,000 |
17 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 3,800,000 |
18 | تعویض کاتالیست | 6,500,000 |
19 | تعویض شمع | 2,400,000 |
20 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 12,900,000 |
21 | تعویض هوزینگ ترموستات | 5,500,000 |
22 | تعویض ترموستات | 3,000,000 |
23 | تعویض رادیاتور آب | 3,800,000 |
24 | تعویض منبع انبساط | 4,700,000 |
25 | هواگیری و ریختن ضد یخ | 2,400,000 |
26 | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | 5,500,000 |
27 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 2,600,000 |
28 | تعویض شلنگ پلیمری | 16,400,000 |
29 | تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 2,400,000 |
30 | تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 2,400,000 |
31 | تعویض شلنگ بخاری کوتاه | 3,000,000 |
32 | تعویض شلنگ بخاری بلند | 4,200,000 |
33 | تعویض فشنگی آب | 3,000,000 |
34 | تعویض پایه دسته موتور راست | 5,500,000 |
35 | تعویض دسته موتور راست | 4,200,000 |
36 | تعویض دسته موتور چپ زیر باتری | 4,700,000 |
37 | تعویض دسته موتور پایین درجا | 4,200,000 |
38 | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 10,100,000 |
39 | تعویض پمپ بنزین | 4,700,000 |
40 | تعویض فیلتر بنزین | 2,400,000 |
41 | تعویض شلنگ رفت بنزین | 6,500,000 |
42 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 6,500,000 |
43 | تعویض منبع کنیستر | 5,500,000 |
44 | تعمیر کامل گیربکس | 35,800,000 |
45 | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | 23,300,000 |
46 | تعویض سیم کلاچ | 3,800,000 |
47 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 4,200,000 |
48 | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | 3,800,000 |
49 | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | 2,400,000 |
50 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 6,500,000 |
51 | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | 4,700,000 |
52 | تعویض ماهک دنده هر کدام | 2,400,000 |
53 | تعویض سنسور کیلومتر | 3,800,000 |
54 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 3,000,000 |
55 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 11,700,000 |
56 | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 9,800,000 |
57 | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 6,500,000 |
58 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 9,800,000 |
59 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 9,800,000 |
60 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 9,800,000 |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات رانا میتوانند با شماره تلفن 124 سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای 85543200 و 85543201 اتاق اصناف تهران و 77531723 اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی رانا
در جدول زیر مشخصات فنی رانا ذکر شده است:
رانا پلاس | |
نوع موتور | 4 سیلندر TU5 |
حجم موتور (سیسی) | 1587 |
قدرت (اسب بخار) | 105 |
گشتاور (نیوتون متر) | 142 |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | 190 |
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) | 11.6 |
گیربکس | 5 دنده دستی |
مصرف سوخت بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | 5.69/7.3 |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | 4292/1684/1453 |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | 2445 |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | 1133 |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | 400 |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | 50 |
قیمت رانا
برای اطلاع از قیمت رانا و رانا پلاس می توانید به صفحه ویژه قیمت روز خودرو در پدال مراجعه نمایید.
مزایا و معایب رانا
اکثر خودروهای داخلی در واقع نمونههای تغییر شکل یافتهای هستند که در زیر پوست خود پلتفرم و قوای محرکه قدیمی را به اشتراک میگذارند. رانا هم از این قضیه استثنا نیست و همانطور که گفتیم بر پایه 206 صندوقدار تولید شده است. به همین خاطر نقاط قوت و ضعف این دو خودرو کموبیش مشابه یکدیگر خواهد بود. پیشرانه کممصرف، پشتیبانی گسترده خدمات پس از فروش و ارزش مناسب در برابر مبلغ پرداختی جزو نقاط قوت رانا هستند درحالیکه فضای کم بخش عقب کابین، بازار خریدوفروش نسبتاً ضعیف در مقایسه با برخی رقبا و کیفیت پایین بعضی قطعات جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود.