هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی انواع خودرو در سال 1403
زمانی که بخش جلو و زیرین خودرو را نگاه کنید مجموعهای از دهها قطعه را خواهید دید که وظایف مختلفی از جمله هندلینگ خودرو، دفع ضربات وارده به کابین و حفظ توانایی خودرو در عبور از پیچها را بر عهده دارند. نکتهای وجود دارد این است که نباید سیستم تعلیق خودرو را با جلوبندی آن اشتباه بگیرید چراکه سیستم تعلیق علاوه بر مجموعه کمکفنرها و چرخهای جلو شامل همین قطعات در عقب نیز هست اما جلوبندی همانطور که از نامش پیداست فقط بخش جلو را شامل میشود.
قطعات لازم برای تعمیر جلوبندی خودرو
جلوبندی شامل بخشهای گوناگون از جمله سیبک، سیستم فرمان، کمکفنر، سگ دست، طبق یا سینی، رام و دستهموتور است که قبلاً درباره اکثر این قطعات صحبت کردهایم. درصورتیکه هریک از قطعات یاد شده خراب شوند باید در اسرع وقت نسبت به تعویض آنها اقدام شود چراکه جلوبندی نقش مهمی در کنترل و هدایت خودرو بر عهده دارد.
همچنین بخوانید: آچارکشی جلوبندی چیست؟
هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی انواع خودرو در سال 1403
هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی انواع خودرو های پرطرفدار بازار ایران در سال 1403 بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران به شرح زیر است:
(قیمت ها به ریال است.)
- هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی پراید _ 1403
نام خدمات | پراید | پراید دوگانه | پراید یورو ۴ |
---|---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۰ | ۰ | ۰ |
باز و بست طبق هر دو طرف | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی تیبا در سال 1403
نام خدمات | تیبا بنزینی | تیبا دوگانهسوز |
---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
باز و بست طبق هر دو طرف | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی ساینا دنده ای و اتوماتیک
نام خدمات | ساینا دندهای | ساینا اتوماتیک |
---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | – | – |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | – | – |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
باز و بست طبق هر دو طرف | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۴,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعمیر یا تعویض جلوبندی کوییک دنده ای و اتوماتیک
نام خدمات | کوییک دندهای | کوییک اتوماتیک |
---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | – | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | – | – |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
باز و بست طبق هر دو طرف | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۴,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی ال90 دنده ای و اتوماتیک
نام خدمات | تندر ۹۰ | تندر ۹۰ اتوماتیک |
---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
باز و بست طبق هر دو طرف | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعمیر یا تعویض جلوبندی ساندرو دنده ای و اتوماتیک
نام خدمات | ساندرو دندهای | ساندرو اتوماتیک |
---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
باز و بست طبق هر دو طرف | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی مگان دنده ای و اتوماتیک
نام خدمات | مگان دندهای | مگان اتوماتیک |
---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۲۸,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل فرمان | ۳۷,۴۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۴۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعمیر یا تعویض جلوبندی انواع تیپ های پژو 206
نام خدمات | پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶ |
---|---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل فرمان | ۱۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۶۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی پژو 207 دنده ای و اتوماتیک
نام خدمات | پژو ۲۰۷ دندهای | پژو ۲۰۷ اتوماتیک |
---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل فرمان | ۱۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۶۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی انواع پژو پارس _ 1403
نام خدمات | پژو پارس ساده | پژو پارس دوگانهسوز | پژو پارس ELX |
---|---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل فرمان | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی انواع سمند
نام خدمات | سمند | سمند دوگانه | سمند EF7 |
---|---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل فرمان | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعمیر یا تعویض جلوبندی رانا و رانا پلاس
نام خدمات | رانا |
---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل فرمان | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی انواع دنا و دنا پلاس
نام خدمات | دنا | دنا پلاس دندهای توربو | دنا پلاس اتوماتیک | دنا پلاس اتوماتیک توربو |
---|---|---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل فرمان | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ |
- هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی تندروانت،آریسان و پیکان وانت
نام خدمات | تندر وانت | وانت آریسان | پیکان وانت |
---|---|---|---|
تعویض دستهموتور بالا راست | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمکهای جلو هر عدد | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | نام خودرو |
6,600,000 | پراید |
6,600,000 | پراید دوگانه |
6,600,000 | پراید یورو ۴ |
8,800,000 | تیبا بنزینی |
8,800,000 | تیبا دوگانهسوز |
9,500,000 | ساینا دندهای |
9,500,000 | ساینا اتوماتیک |
9,500,000 | کوییک دندهای |
8,800,000 | کوییک اتوماتیک |
12,100,000 | تندر ۹۰ |
12,100,000 | تندر ۹۰ اتوماتیک |
12,100,000 | ساندرو دندهای |
12,100,000 | ساندرو اتوماتیک |
33,000,000 | مگان دندهای |
33,000,000 | مگان اتوماتیک |
8,300,000 | پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ |
8,300,000 | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ |
8,300,000 | پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶ |
8,300,000 | پژو ۲۰۷ دندهای |
8,300,000 | پژو ۲۰۷ اتوماتیک |
9,100,000 | پژو پارس ساده |
9,100,000 | پژو پارس دوگانهسوز |
9,100,000 | پژو پارس ELX |
9,100,000 | سمند |
9,100,000 | سمند دوگانه |
9,100,000 | سمند EF7 |
8,300,000 | رانا |
9,100,000 | دنا |
9,100,000 | دنا پلاس دندهای توربو |
9,100,000 | دنا پلاس اتوماتیک |
11,000,000 | دنا پلاس اتوماتیک توربو |
12,100,000 | تندر وانت |
8,800,000 | وانت آریسان |
8,800,000 | پیکان وانت |
در همین زمینه بخوانید:
- هزینه و اجرت تعمیرات پراید، تیبا، ساینا
- هزینه و اجرت تعمیرات انواع محصولات رنو
- هزینه و اجرت تعمیرات 206، 207، پارس
- هزینه و اجرت تعمیرات انواع ماشین وانت
مراحل تعمیر جلوبندی خودرو
با توجه به اینکه جلوبندی خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده بنابراین تعمیر آن فرایند پیچیدهای خواهد بود. به همین منظور میبایست از ابزارآلات مخصوص استفاده کرد. برای تعمیر جلوبندی خودروی خود باید مراحل زیر دنبال شود:
- تخمین میزان آسیب وارده
پیش از تعمیر جلوبندی خودرو میبایست با مراجعه به یک تعمیرکار خبره نسبت به تخمین آسیبهای وارده به آن اقدام کنید.
- جدا کردن بخشهای مختلف
پس از برآورد میزان آسیب وارده به قطعات جلوبندی، باید این قطعات جدا شوند و به همین منظور احتمال باز کردن بخشهایی همچون کاپوت، سپر، رادیاتور و... وجود خواهد داشت.
- تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده
در این مرحله هر قطعهای که خراب شده یا آسیب دیده باشد تعویض یا تعمیر خواهد شد. بدیهی است که در تهیه لوازمیدکی بخش جلوبندی باید از کیفیت قطعات مطمئن شد چراکه جلوبندی نقش مهمی در کنترل خودرو بر عهده دارد.
- سوار کردن قطعات روی خودرو و تست نهایی
پس از تعویض یا تعمیر قطعات نوبت به سوار کردن بخشهای باز شده روی خودرو میرسد. پس از این کار باید تستهای نهایی روی خودرو انجام گردد تا هرگونه نقص احتمالی در این مرحله پیدا و رفع شود.