هزینه تعمیر واشر سرسیلندر خودرو در سال 1403
واشر سرسیلندر چیست؟
واشر سر سیلندر قطعهای حیاتی در موتور خودرو است که بین بلوک سیلندر و سر سیلندر قرار میگیرد. اصلیترین وظیفهٔ این قطعه آببندی موتور و جلوگیری از خروج سوخت و گاز از سیلندرها و همینطور نفوذ آب و روغن به داخل آن است. بهطورکلی، واشر سر سیلندر وظیفهٔ ایجاد آببندی کامل بین بخش احتراق موتور و سیستمهای روغنکاری و خنککننده را بر عهده دارد تا آب و روغن با یکدیگر مخلوط نشوند. همچنین این قطعه با قرار گرفتن بین بلوک سیلندر و سر سیلندر، از تماس مستقیم آنها باهم و چسبیدن به هم به دلیل حرارت زیاد جلوگیری میکند.
هزینه تعمیر واشر سرسیلندر خودرو در سال 1403
واقعیت آن است که واشر سرسیلندر در برخی خودروهای تولید داخل بسیار بیشتر از سایر خودروها دچار مشکل میشود و نام این قطعه با خودروهایی که در ادامه اشاره خواهیم کرد عجین شده است. در ادامه هزینه تعمیر واشر سرسیلندر خودروهای پرطرفدار داخلی خدمت شما عزیزان تقدیم میشود. دقت کنید که این هزینهها شامل اجرت و دستمزد تعمیر کامل سرسیلندر و همچنین قیمت واشر سرسیلندر است. با توجه به نوسان قیمت شدید و تفاوت فاحش بین نوع قطعات تولیدکنندگان، کف قیمتی قطعات یاد شده در نظر گرفته میشود.
نام خودرو | هزینه تعمیر کامل سرسیلندر (ریال) | قیمت حدودی سرسیلندر (ریال) | قیمت حدودی واشر سرسیلندر (ریال) |
پراید | 16,000,000 | 72,000,000 | 4,000,000 |
پراید دوگانه | 18,000,000 | 72,000,000 | 4,000,000 |
پراید یورو 4 | 18,000,000 | 75,000,000 | 4,000,000 |
تیبا بنزینی | 21,000,000 | 110,000,000 | 4,200,000 |
تیبا دوگانهسوز | 21,000,000 | 110,000,000 | 4,200,000 |
ساینا دندهای | 22,000,000 | 110,000,000 | 4,200,000 |
ساینا اتوماتیک | 23,000,000 | 110,000,000 | 4,200,000 |
کوییک دندهای | 22,000,000 | 110,000,000 | 4,200,000 |
کوییک اتوماتیک | 23,000,000 | 110,000,000 | 4,200,000 |
تندر 90 | 30,000,000 | 265,000,000 | 8,000,000 |
تندر 90 اتوماتیک | 30,000,000 | 265,000,000 | 8,000,000 |
ساندرو دندهای | 30,000,000 | 265,000,000 | 8,000,000 |
ساندرو اتوماتیک | 35,000,000 | 265,000,000 | 8,000,000 |
مگان دندهای | 38,000,000 | 520,000,000 | 9,000,000 |
مگان اتوماتیک | 38,000,000 | 520,000,000 | 9,000,000 |
پژو 206 تیپ 1 و 2 و 3 | 14,000,000 | 92,000,000 | 7,500,000 |
پژو 206 تیپ 5 | 20,000,000 | 130,000,000 | 10,000,000 |
پژو 206 تیپ 4 و 6 | 20,000,000 | 130,000,000 | 10,000,000 |
پژو 207 دندهای | 20,000,000 | 130,000,000 | 10,000,000 |
پژو 207 اتوماتیک | 20,000,000 | 130,000,000 | 10,000,000 |
پژو پارس ساده | 17,000,000 | 80,000,000 | 7,000,000 |
پژو پارس دوگانهسوز | 17,000,000 | 80,000,000 | 7,000,000 |
پژو پارس ELX | 37,000,000 | 210,000,000 | 7,000,000 |
سمند | 17,000,000 | 80,000,000 | 7,000,000 |
سمند دوگانه | 19,000,000 | 80,000,000 | 7,000,000 |
سمند EF7 | 28,000,000 | 130,000,000 | 9,000,000 |
رانا | 20,000,000 | 130,000,000 | 10,000,000 |
دنا | 30,000,000 | 130,000,000 | 9,000,000 |
دنا پلاس دندهای توربو | 37,000,000 | 130,000,000 | 9,000,000 |
دنا پلاس اتوماتیک | 28,000,000 | 130,000,000 | 9,000,000 |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | 37,000,000 | 130,000,000 | 9,000,000 |
تندر وانت | 30,000,000 | 265,000,000 | 8,000,000 |
وانت آریسان | 19,000,000 | 54,000,000 | 4,000,000 |
پیکان وانت | 11,000,000 | 42,000,000 | 4,000,000 |
در همین زمینه بخوانید:
- هزینه و اجرت تعمیرات پراید
- هزینه و اجرت تعمیرات انواع خودروهای رنو
- هزینه و اجرت تعمیرات پژو 206
- هزینه و اجرت تعمیرات انواع ماشین وانت
نشانه های سوخته شدن واشر سرسیلندر
وقتی واشر سر سیلندر تغییر شکل میدهد یا بهاصطلاح میسوزد، قابلیت آببندی خود را از دست میدهد و در این صورت و موتور علائمی را از خود نشان میدهد. این علائم شامل چرب شدن آب رادیاتور و شیریرنگ شدن روغن (در اصل مخلوط شدن آب و روغن)، داغ شدن سریع و غیرطبیعی موتور، دیر روشن شدن موتور خصوصاً هنگام سرد بودن، بد کار کردن و لرزیدن موتور، کاهش کشش و توان موتور و خروج دود سفید از اگزوز خواهد بود که آخری نشانۀ وجود بخارآب در دود است.