هزینه اجرت و تعمیرات پژو 405 در سال 1404
پژو 405 یکی از قدیمیترین خودروهای تولیدی کشورمان محسوب میشود، خودرویی که اگرچه با خط تولید وداع کرده اما زیرساخت آن همچنان در خودروهای متنوعی از جمله دنا پلاس بکار میرود. در این پیست شما با مشکلات پژو 405 و همچنین هزینه اجرت و تعمیرات بخشهایی همچون تعمیر موتور، تعمیر جلوبندی و همچنین تعویض واشر سر سیلندر پژو 405 آشنا خواهید شد. باید ذکر کرد که هزینههای این مقاله فقط به دستمزد و اجرت تعمیرکار اختصاص دارند و قیمت قطعات در آن ذکر نشده است.
هزینه اجرت و تعمیرات پژو 405 در سال 1404
کلیه مبالغ درج شده در جدول به ریال است و البته بسته به محل تعمیرگاه و همچنین مهارت تعمیرکار ممکن است متفاوت باشد.
ردیف | شرح خدمات | نرخ مصوب (ریال) |
1 | تعمیر کامل موتور | 143,000,000 |
2 | 93,600,000 | |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 48,800,000 |
4 | باز و بست و تعمیر کامل سر سیلندر | 33,200,000 |
5 | باز و بست منیفولد هوا | 4,700,000 |
6 | باز و بست منیفولد دود | 12,900,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 4,200,000 |
8 | باز و بستان کارتل و تعویض اویل پمپ | 16,400,000 |
9 | تعویض فشنگی روغن | 3,000,000 |
10 | تعویض شلنگهای بخار روغن | 8,200,000 |
11 | تعویض واشر درب سوپاپ | 5,500,000 |
12 | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | 16,400,000 |
13 | 11,600,000 | |
14 | تعویض تسمه تایم | 9,400,000 |
15 | تعویض تسمه دینام | 4,700,000 |
16 | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | 4,200,000 |
17 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 4,200,000 |
18 | تعویض کاتالیست | 8,200,000 |
19 | تعویض شمع | 2,400,000 |
20 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 5,500,000 |
21 | تعویض هوزینگ ترموستات | 6,500,000 |
22 | تعویض ترموستات | 3,000,000 |
23 | تعویض رادیاتور آب | 4,700,000 |
24 | هواگیری و ریختن ضدیخ | 2,400,000 |
25 | تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 3,000,000 |
26 | تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 4,700,000 |
27 | تعویض شلنگ بخاری کوتاه | 3,800,000 |
28 | تعویض شلنگ بخاری بلند حصیری | 5,500,000 |
29 | تعویض سه راهی آب پشت موتور | 6,500,000 |
30 | تعویض فشنگی آب | 3,800,000 |
31 | تعویض پایه دسته موتور راست | 5,900,000 |
32 | تعویض دسته موتور راست | 4,200,000 |
33 | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | 4,200,000 |
34 | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 11,600,000 |
35 | تعویض پمپ بنزین | 4,700,000 |
36 | تعویض فیلتر بنزین | 2,400,000 |
37 | تعویض شلنگ رفت بنزین | 6,500,000 |
38 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 6,500,000 |
39 | تعویض منبع کنیستر | 5,500,000 |
40 | تعمیر کامل گیربکس | 40,300,000 |
41 | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | 25,400,000 |
42 | تعویض سیم کلاچ | 4,200,000 |
43 | تعویض قیفی گیربکس | 3,000,000 |
44 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 4,700,000 |
45 | تعویض بوشهای دوشاخه کلاچ | 2,400,000 |
46 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 8,200,000 |
47 | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | 12,900,000 |
49 | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | 5,500,000 |
50 | تعویض ماهک دنده هرکدام | 3,000,000 |
51 | تعویض سنسور کیلومتر | 4,200,000 |
52 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 3,000,000 |
53 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 9,800,000 |
54 | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 10,400,000 |
55 | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 6,500,000 |
56 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 9,800,000 |
57 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 9,800,000 |
58 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 6,500,000 |
59 | تعویض رام زیر موتور | 24,200,000 |
60 | تعویض کمک های جلو هر عدد | 8,200,000 |
مشکلات رایج پژو 405
با اینکه پژو 405 در دوران خود خودروی قابل قبولی بوده اما ترکیب تکنولوژی قدیمی و قطعات بیکیفیت باعث شدهاند این خودرو با مشکلات متعددی مواجه باشد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
- موتور
405 از موتور XU7 استفاده میکند، موتوری که با مشکلات هزینه بری همچون سوختن واشر سر سیلندر، لرزش کویل و همچنین ریپ زدن یا بد کار کردن مواجه است.
- گیربکس
در برخی موارد شاهد صدای زوزه در گیربکس پژو 405 و همچنین لرزش در دندهها هستیم که باعث میشود هزینه زیادی از بابت تعمیر گیربکس به مالک تحمیل شود.
- سیستم تعلیق
فرسودگی بوشها، سایش کمکفنرها و خرابی قطعات سیستم تعلیق از جمله مشکلات رایج پژو 405 در این بخش هستند.
- سیستم خنککننده
هرگونه مشکل در سیستم خنککننده از جمله نشتی رادیاتور باعث بالا رفتن دمای آب و سوختن واشر سر سیلندر این خودرو میشود. در جدول زیر به برخی مشکلات رایج پژو 405 و نشانههای آنها اشاره شده است.
بخش | مشکل رایج | نشانهها |
موتور | سوختن واشر سر سیلندر، ریپ زدن | خروج بخار از اگزوز، کاهش آب رادیاتور، خامهای شدن روغن روی درب موتور، صدای غیرعادی موتور، لرزش موتور در حالت درجا، کاهش شتاب، بوی بنزین از اگزوز، استارت دشوار به ویژه در صبح |
گیربکس | صدای زوزه یا لرزش در دندهها | صدای زوزه بین سرعت 80 تا 110 کیلومتر در ساعت، قطع صدا با آزاد کردن دنده، سفتی تعویض دندهها |
سیستم تعلیق | فرسودگی بوشها و قطعات | لرزش فرمان، کشیده شدن خودرو به یک طرف، صدای غیرعادی از جلوبندی و کمکفنرها |
سیستم خنککننده | نشتی رادیاتور، جوش آوردن موتور | بالا رفتن آمپر آب، روشن شدن چراغ هشدار، داغ شدن شلنگها، خاموش شدن فن |
هزینههای سرویس دورهای پژو 405
بسته به نوع روغن انتخابی و محل تعویض روغن، هزینه تعویض روغن پژو 405 میتواند بین 1 تا 1.5 میلیون تومان باشد. همچنین برای تعویض فیلتر هوا و سوخت این خودرو نیز باید حدود 500 هزار تومان در نظر بگیرید. این موارد جدای از دستمزد و اجرت تعویضروغنی هستند. نهایتاً باید گفت تعویض لنت ترمز پژو 405 نیز هزینهای در حدود 500 هزار تا 1 میلیون تومان خواهد داشت.
نکات صرفهجویی در هزینه تعمیرات پژو 405
با توجه به افزایش قیمت خودرو طبیعی است که قیمت قطعات و اجرت تعمیرکاران نیز افزایش یابد. در چنین شرایطی رعایت برخی نکات باعث صرفهجویی در هزینه تعمیرات خواهد شد. استفاده از قطعات اصلی ایساکو، سرویس و نگهداری منظم خودرو، انتخاب تعمیرگاههای مجاز با رعایت نرخ اتحادیه و... از جمله روشهایی هستند که هزینهها را کاهش میدهند. همچنین خود شما نیز میتوانید برخی کارها از جمله تعویض لنت ترمز پژو 405 را در خانه انجام دهید.
نتیجهگیری
در این مقاله به هزینه اجرت و تعمیرات پژو 405 در سال 1404 پرداختیم. هزینههای تعمیر این خودرو با انتخاب تعمیرگاه مناسب و استفاده از قطعات اصلی قابل مدیریت است. این راهنما به شما کمک میکند تا با اتخاذ تصمیمات درست و آگاهانه از هزینههای خود بکاهید. از شما عزیزان دعوت میکنیم نظرات خود درباره پژو 405 و هزینههای تعمیرات و نگهداری آن را با ما و دیگر کاربران پدال به اشتراک بگذارید.