هزینه و اجرت تعمیرات انواع 206 – 1404
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات تمام تیپ های پژو 206 از جمله 206 صندوقدار در سال 1404 را بر اساس نرخهای رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
خودروهای هاچبک در کشور ما طرفداران زیادی دارد و بیشک پژو 206 را میتوان محبوبترین آنها دانست. این خودرو در زمان عرضه جزو مدرنترین خودروهای بازار بود اما با گذشت زمان از کیفیت آن کاسته و بر قیمتش افزوده شد! 206 در تیپهای مختلفی تولید شده است که دو نوع تیپ 2 و تیپ 5 آن به فروش بیشتری دست یافت. طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کمنظیر بود و حتی با گرانتر از خود نیز رقابت میکرد. ایرانخودرو پس از چند سال نسخه فیس لیفت شده 206 را با نام 207 به خریداران قالب کرد، خودرویی که هماکنون نیز با قیمتهای نجومی به فروش میرسد.
تعمیر و نگهداری خودروی پژو 206 نیازمند آگاهی دقیق از هزینهها و اجرتهای مرتبط است. در این صفحه، به بررسی هزینههای مختلف تعمیرات، از جمله تعمیر گیربکس و نشتی روغن هیدرولیک تا تعویض واشر سر سیلندر و تعمیر پمپ هیدرولیک پرداختهایم. هدف ما ارائه اطلاعات جامع و دقیق به شما است تا بتوانید با آگاهی بیشتری در مورد تعمیرات خودرو خود تصمیمگیری کنید و از هزینههای اضافی جلوگیری نمایید.ما همچنین به بررسی هزینه تعمیرات دیگری مانند تعمیر موتور tu5 و تعمیر اکسل عقب پرداختهایم. با دانستن قیمت های دقیق و اجرتهای مرتبط با این خدمات، میتوانید با خیال راحتتری به تعمیرگاه مراجعه کنید و از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنید. با ما همراه باشید تا با هزینه تعمیرات انواع تیپ های 206 آشنا شوید و بهترین تصمیمات را برای نگهداری خودروی خود بگیرید.
هزینه و اجرت تعمیر پژو 206 تیپ 2 و 206 صندوقدار V20
هزینه و اجرت تعمیرات 206 در سال 1404 بر اساس نرخهای رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران به شرح زیر است (قیمت ها به ریال):
ردیف | شرح خدمات | نرخ مصوب (ریال) |
1 | تعمیر کامل موتور | 130,200,000 |
2 | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | 88,200,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 39,000,000 |
4 | باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر | 33,600,000 |
5 | باز و بست منیفولد هوا | 8,200,000 |
6 | باز و بست منیفولد دود | 10,600,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 3,800,000 |
8 | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | 10,600,000 |
9 | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | 10,400,000 |
10 | تعویض فشنگی روغن | 4,200,000 |
11 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 2,000,000 |
12 | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | 3,800,000 |
13 | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | 4,700,000 |
14 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 11,600,000 |
15 | تعویض هوزینگ واتر پمپ | 19,400,000 |
16 | تعویض تسمه تایم | 8,200,000 |
17 | تعویض تسمه دینام | 3,000,000 |
18 | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | 3,800,000 |
19 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 3,800,000 |
20 | تعویض کاتالیست | 6,500,000 |
21 | تعویض شمع | 2,400,000 |
22 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 5,900,000 |
23 | تعویض هوزینگ ترموستات | 4,700,000 |
24 | تعویض ترموستات | 3,000,000 |
25 | تعویض رادیاتور آب | 3,800,000 |
26 | تعویض منبع انبساط | 3,800,000 |
27 | هواگیری و ریختن ضد یخ | 2,400,000 |
28 | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | 5,500,000 |
29 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 2,600,000 |
30 | تعویض شلنگ پلیمری | 11,600,000 |
31 | تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 2,400,000 |
32 | تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 2,400,000 |
33 | تعویض شلنگ بخاری کوتاه | 3,000,000 |
34 | تعویض شلنگ بخاری بلند | 4,200,000 |
35 | تعویض سه راهی آب پشت موتور | 16,400,000 |
36 | تعویض فشنگی آب | 2,400,000 |
37 | تعویض پایه دسته موتور راست | 5,500,000 |
38 | تعویض دسته موتور راست | 4,200,000 |
39 | تعویض دسته موتور چپ زیر باتری | 4,700,000 |
40 | تعویض دسته موتور پایین درجا | 4,200,000 |
41 | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 10,100,000 |
42 | تعویض پمپ بنزین | 4,700,000 |
43 | تعویض فیلتر بنزین | 2,400,000 |
44 | تعویض شلنگ رفت بنزین | 6,500,000 |
45 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 6,500,000 |
46 | تعویض منبع کنیستر | 5,500,000 |
47 | تعمیر کامل گیربکس | 35,800,000 |
48 | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | 21,500,000 |
49 | تعویض سیم کلاچ | 3,800,000 |
50 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 4,200,000 |
51 | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | 3,800,000 |
52 | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | 2,400,000 |
53 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 6,500,000 |
54 | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | 4,700,000 |
55 | تعویض ماهک دنده هر کدام | 2,400,000 |
56 | تعویض سنسور کیلومتر | 3,800,000 |
57 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 3,000,000 |
58 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 11,700,000 |
59 | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 9,800,000 |
60 | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 6,500,000 |
61 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 9,800,000 |
62 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 9,800,000 |
63 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 6,500,000 |
64 | تعویض رام زیر موتور | 28,500,000 |
هزینه و اجرت تعمیر پژو 206 تیپ 5 و 206 صندوقدار V1 و V8
ردیف | شرح خدمات | نرخ مصوب (ریال) |
1 | تعمیر کامل موتور | 154,100,000 |
2 | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | 109,200,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 42,900,000 |
4 | باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر | 65,000,000 |
5 | باز و بست منیفولد هوا | 11,200,000 |
6 | باز و بست منیفولد دود | 18,800,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 3,800,000 |
8 | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | 14,700,000 |
9 | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | 10,400,000 |
10 | تعویض فشنگی روغن | 4,200,000 |
11 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 2,400,000 |
12 | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | 6,500,000 |
13 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 19,400,000 |
14 | تعویض تسمه تایم | 12,900,000 |
15 | تعویض تسمه دینام | 3,000,000 |
16 | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | 3,800,000 |
17 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 3,800,000 |
18 | تعویض کاتالیست | 6,500,000 |
19 | تعویض شمع | 2,400,000 |
20 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 12,900,000 |
21 | تعویض هوزینگ ترموستات | 5,500,000 |
22 | تعویض ترموستات | 3,000,000 |
23 | تعویض رادیاتور آب | 3,800,000 |
24 | تعویض منبع انبساط | 4,700,000 |
25 | هواگیری و ریختن ضد یخ | 2,400,000 |
26 | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | 5,500,000 |
27 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 2,600,000 |
28 | تعویض شلنگ پلیمری | 16,400,000 |
29 | تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 2,400,000 |
30 | تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 2,400,000 |
31 | تعویض شلنگ بخاری کوتاه | 3,000,000 |
32 | تعویض شلنگ بخاری بلند | 4,200,000 |
33 | تعویض فشنگی آب | 3,000,000 |
34 | تعویض پایه دسته موتور راست | 5,500,000 |
35 | تعویض دسته موتور راست | 4,200,000 |
36 | تعویض دسته موتور چپ زیر باتری | 4,700,000 |
37 | تعویض دسته موتور پایین درجا | 4,200,000 |
38 | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 10,100,000 |
39 | تعویض پمپ بنزین | 4,700,000 |
40 | تعویض فیلتر بنزین | 2,400,000 |
41 | تعویض شلنگ رفت بنزین | 6,500,000 |
42 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 6,500,000 |
43 | تعویض منبع کنیستر | 5,500,000 |
44 | تعمیر کامل گیربکس | 35,800,000 |
45 | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | 23,300,000 |
46 | تعویض سیم کلاچ | 3,800,000 |
47 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 4,200,000 |
48 | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | 3,800,000 |
49 | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | 2,400,000 |
50 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 6,500,000 |
51 | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | 4,700,000 |
52 | تعویض ماهک دنده هر کدام | 2,400,000 |
53 | تعویض سنسور کیلومتر | 3,800,000 |
54 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 3,000,000 |
55 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 11,700,000 |
56 | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 9,800,000 |
57 | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 6,500,000 |
58 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 9,800,000 |
59 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 9,800,000 |
60 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 9,800,000 |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات 206 میتوانند با شماره تلفن 124 سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای 85543200 و 85543201 اتاق اصناف تهران و 77531723 اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی پژو 206
در جدول زیر مشخصات تیپهای مختلف پژو 206 ذکر شده است:
تیپ 1 | تیپ 2 | تیپ 3 | تیپ 4 | تیپ 5 | تیپ 6 | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک (فاقد تیپ ترونیک) | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک |
قدرت (اسب بخار) | ۷۵ | ۷۵ | ۷۵ | ۱۱۰ | ۱۱۰ | ۱۱۰ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۱۱۸ | ۱۱۸ | ۱۱۸ | ۱۴۲ | ۱۴۲ | ۱۴۲ |
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۴.۱ | ۱۴.۱ | ۱۴.۱ | ۱۱.۴ | ۱۱.۶ | ۱۳.۴ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۷۰ | ۱۷۰ | ۱۷۰ | ۱۹۰ | ۲۰۰ | ۱۹۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۰۲۵ | ۱۰۲۵ | ۱۰۲۵ | ۱۰۶۵ | ۱۰۵۴ | ۱۰۵۴ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۴ | ۶.۴ | ۶.۴ | ۷.۱ | ۶.۴ | ۷.۱ |
قیمت پژو 206
در حال حاضر هیچیک از تیپهای پژو 206 تولید نمیشود و امکان خرید آن از کارخانه بهصورت صفرکیلومتر وجود ندارد اما اگر خواهان خرید این خودرو باشید میتوانید از بازار نسبت به تهیه مدلهای دستدوم و یا حتی مدلهای 1401 و 1402 صفرکیلومتر اقدام کنید. ایرانخودرو در سالهای اخیر پژو 207 را به تدریج جایگزین 206 کرده است.
مزایا و معایب پژو 206
اگرچه 206 در زمان عرضه به بازار ایران خودروی مدرنی محسوب میشد اما هماکنون جزو قدیمیترینهاست و از کیفیت آن نیز کاسته شده است. با این وجود طراحی 206 همچنان بهتر از اکثر تولیدات قدیمی ایرانخودرو و سایپاست. از جمله نقاط قوت این خودرو میتوان به ایمنی نسبی در مقایسه با رقبای دیگر بازار، بازار خریدوفروش خوب، طراحی ظاهری و کابین مناسب و خدمات پس از فروش گسترده اشاره کرد. از طرف دیگر 206 نیز همچون دیگر محصولات قدیمی پژو در کشورمان خودروی پر استهلاکی به شمار میرود و هزینههای نگهداری بالایی دارد. به این موارد باید کیفیت پایین به ویژه در سالهای اخیر و کمبود فضای کابین و بار را افزود.