در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات مدلهای گوناگون پژو ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخهای رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
خودروهای هاچبک در کشور ما طرفداران زیادی دارد و بیشک پژو ۲۰۶ را میتوان محبوبترین آنها دانست. این خودرو در زمان عرضه جزو مدرنترین خودروهای بازار بود اما با گذشت زمان از کیفیت آن کاسته و بر قیمتش افزوده شد! ۲۰۶ در تیپهای مختلفی تولید شده است که دو نوع تیپ ۲ و تیپ ۵ آن به فروش بیشتری دست یافت. طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کمنظیر بود و حتی با گرانتر از خود نیز رقابت میکرد. ایرانخودرو پس از چند سال نسخه فیس لیفت شده ۲۰۶ را با نام ۲۰۷ به خریداران قالب کرد، خودرویی که هماکنون نیز با قیمتهای نجومی به فروش میرسد. بههرحال در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲ را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲
هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲ بر اساس نرخهای رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران به شرح زیر است:
ردیف | شرح خدمات | پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶ |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۴۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۴۹,۵۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۱۱,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۵ | باز و بست منیفولد هوا | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۶ | باز و بست منیفولد دود | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۸ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض فشنگی روغن | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۴۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۴ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض هوزینگ واتر پمپ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۶ | تعویض تسمه تایمینگ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه دینام | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض کاتالیست | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض شمع | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۲۲ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض ترموستات | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض رادیاتور آب | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض منبع انبساط | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۲۷ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ پلیمری | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض شینگ بخاری بلند | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض سه راهی آب پشت موتور | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۳۶ | تعویض فشنگی آب | ۵۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض دسته موتور راست | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۹ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض دسته موتور پایین درجا | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
۴۳ | تعویض پمپ بنزین | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعویض فیلتر بنزین | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض لوله رفت بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعویض منبع کنیستر | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۴۸ | تعمیر کامل گیربکس | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۲۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۰ | تعویض سیم کلاچ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۱ | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۲ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۳ | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۴ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۵ | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۶ | تعویض ماهک دنده هر کدام | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۷ | تعویض سنسور کیلومتر | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۰ | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۴ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض رام زیر موتور | ۵,۲۵۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | تعویض قرقری بازویی فرمان هر طرف | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ |
۷۲ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | باز و بستن ژامبون هر طرف | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعمیر کامل اکسل | ۶,۷۵۰,۰۰۰ | ۶,۷۵۰,۰۰۰ | ۶,۷۵۰,۰۰۰ |
۷۵ | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ |
۷۶ | میزان فرمان دستی | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۷۷ | میزان فرمان با دستگاه | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ |
۸۲ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض منبع هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض پایه دینام | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض پولک بغل سیلندر و باز و بست اگزوز بغل و دینام و هیدرولیک | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تنظیم غربیلک فرمان | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
۹۲ | تعویض فشنگی هیدرولیک | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۰۴ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۵ | تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف | ۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۱۰۶ | تعویض کاسه چرخ عقب دو طرف | ۹۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۰۷ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۸ | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۹ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۱۰ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۱ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۲ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی پژو ۲۰۶
در جدول زیر مشخصات تیپهای مختلف پژو ۲۰۶ ذکر شده است:
تیپ ۱ | تیپ ۲ | تیپ ۳ | تیپ ۴ | تیپ ۵ | تیپ ۶ | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک (فاقد تیپ ترونیک) | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک |
قدرت (اسب بخار) | ۷۵ | ۷۵ | ۷۵ | ۱۱۰ | ۱۱۰ | ۱۱۰ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۱۱۸ | ۱۱۸ | ۱۱۸ | ۱۴۲ | ۱۴۲ | ۱۴۲ |
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۴.۱ | ۱۴.۱ | ۱۴.۱ | ۱۱.۴ | ۱۱.۶ | ۱۳.۴ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۷۰ | ۱۷۰ | ۱۷۰ | ۱۹۰ | ۲۰۰ | ۱۹۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۰۲۵ | ۱۰۲۵ | ۱۰۲۵ | ۱۰۶۵ | ۱۰۵۴ | ۱۰۵۴ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۴ | ۶.۴ | ۶.۴ | ۷.۱ | ۶.۴ | ۷.۱ |
قیمت پژو ۲۰۶
از بین تیپهای گوناگون ۲۰۶ هماکنون مدلهای تیپ ۲ و تیپ ۳ سقف شیشهای تولید میشوند و قیمت آنها را در جدول زیر مشاهده میکنید:
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۱۴۰۱ | ۲۱۴,۸۷۰,۰۰۰ | ۴۷۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ | پانوراما – ۱۴۰۲ | ۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
مزایا و معایب پژو ۲۰۶
اگرچه ۲۰۶ در زمان عرضه به بازار ایران خودروی مدرنی محسوب میشد اما هماکنون جزو قدیمیترینهاست و از کیفیت آن نیز کاسته شده است. با این وجود طراحی ۲۰۶ همچنان بهتر از اکثر تولیدات قدیمی ایرانخودرو و سایپاست. از جمله نقاط قوت این خودرو میتوان به ایمنی نسبی در مقایسه با رقبای دیگر بازار، بازار خریدوفروش خوب، طراحی ظاهری و کابین مناسب و خدمات پس از فروش گسترده اشاره کرد. از طرف دیگر ۲۰۶ نیز همچون دیگر محصولات قدیمی پژو در کشورمان خودروی پر استهلاکی به شمار میرود و هزینههای نگهداری بالایی دارد. به این موارد باید کیفیت پایین به ویژه در سالهای اخیر و کمبود فضای کابین و بار را افزود.
۲۴ شهریور ۱۴۰۲چرا همش هزینه تعمیرات ماشینهای مختلف رو میزارین😐
شاهین
۲۴ شهریور ۱۴۰۲سوال خوبی بود
مردیم از خوشی
۲۴ شهریور ۱۴۰۲برا اینه که وقتی میری برا تعمیر خودرو *** فرو نکنند
نکنه خودت تعمیر کاری 😇
۲۹ شهریور ۱۴۰۲نه 😐
بهنام
۲۴ شهریور ۱۴۰۲سلام وقت بخیر
اقا من یه سوالی داتم از دوستان دیروز هم کامنت گذاشتم تایید نشد انگار
تیپ ۵ مدل پایین ارزش خرید داره بنظرتون؟
Behnam1012
۲۴ شهریور ۱۴۰۲بستگی به سلامت ماشین داره و سلیقه و انتظارات شما از خودرو داره
مثلا با ۲۵۰ میلیون یکی میگه پراید یا تیبا مدل بالا میگیرم
یکی مثل شما میگه ۲۰۶
برای خرید خودروی دست دوم مدل پایین رنگ شدگی واستون مهم نباشه فقط شاسی ها و ستون ها پلمپ باشه یا ضربه شدیدی نداشته باشه ، همین طور خودرو پوسیدگی نداشته باشه .
سلامت برق ۲۰۶ خیلی مهمه دستکاری نشده باشه و بخصوص BSI که تعمیری نباشه وگرنه خیلی اذیت میکنه .
گیربکس و موتور و جعبه فرمون و سایر اجزای فنی توسط مکانیک چک بشه خرج سنگین نداشته باشه هزینه ی قطعات و تعمیرات با ۲۰۶ یا ۲۰۷ صفر کیلومتر فرقی نمیکنه (هزینه قطعات سنگینه)
باید حوصله کنی و حسابی بگردی تا ماشینی که از همه نظر اوکی باشه پیدا کنی
مهران
۲۴ شهریور ۱۴۰۲چه مدلی؟
من sd مدل ۹۰ دارم خییلی خوبه.قطعات الکترونیش همش بوش و شتاب و کشش خیلی خوبی داره بین خودروهای ایران.۲۸۰ کار کرده موتور پلمپ و بی صدای بی صدا.اگه بتونی مدل ۸۸ تا ۹۰ بگیری خیلی ماشینای خوبیه.من حتی با پارس صفر عوض نکردم با اینکه شده خیلی وقتا فشارم خیلی بهش آوردم.
امیدوارم کمکی کرده باشه نظرم برات داداش…
gholii
۲۵ شهریور ۱۴۰۲من خودم سه سال توی مکانیکی هم مغازه وهم نمایندگی وردست اوستا بودم و اگه بخوام از کلاهبرداری ها و کم فروشی ها و خرج تراشی ها و خرابکاری ها و …… روایت کنم باید چند فصل کتاب قطور بنویسم تا همه چیی رو گگفته باشم…برای همین چیزا هم از این حرفه پولساز اومدم بیرون و الان دارم سماق میمکم ولی در عوض شبا راحت و آسوده سر بر بالین می ذارم.
حسین بشکه نژاد
۲۶ شهریور ۱۴۰۲به ریاله یا تومن؟؟؟
عباس
۶ مهر ۱۴۰۲ماشین دیگه ارزش ندارد یه تعمیر موتور امروز برام در اومد ۱۴ملیون تازه یه سری لوازمشم استوک انداختم چون بودجم نرسید 😭خدایی مگه چقدر در میارم یه حقوق کارگری ۲ماه نباید چیزی بخوریم تا ماشین درست بشه
Yuones
۱۳ مهر ۱۴۰۲من ۲۰۶تیپ دو مدل ۸۲دارم خیلی راضی ام ازش ولی متاسفانه این تعمیرکار هااا دیگ تعمیر کار نیسان تعویض کار هستن طرف ی سال میره شاگردی بعد مغازه میزنه اصلا بلد نیستن عیب ماشینو در بیارن
ماشینم تمسمه دینام هی پاره میکرد سه بار هرزگرد بالا پایین عوض کردن سه بار تسمه خریدم نتوستن عیب در بیارن فقط هزینه تراشیدن واسم بعد خودم عیب ماشینو در اوردم ک از پمپ هدرولیک ماشینه ک خراب بود تاب داشت خدایی راضی نیستم از این مکانیک هااا ب فکر جیب مردم اصلا نیستن فقط هزینه میندازن رو دست ادم الان هم دوباره باید نزدیک دو هزینه کنم
مهدی
۱۷ آذر ۱۴۰۲اوه اوه منم دقیقا همین مشکل رو داشتم ۶ماه. انقدر تسمه و تسمه سفت کن عوض کردن برام. آخرشم مشخص شد یبار که پمپ هیدرولیک باز شده بود برا سرویس شدن موقع بستن طرف الکی دوتا واشر انداخته بود پشتش دیگه پولی ها تراز نبودن هی تسمه در میرفت!!!!
Yuones
۱۳ مهر ۱۴۰۲فقط ی نصحیت از من داشته باشین بر هر مکانیکی اعتماد نکنین از املاکی هاا بدتر شدن. اینجا هم ک هزینه اجرت هااا رو مزخرف نوشته اجرت تعویض تسمه دینام ۷۰۰ بعد خوده تسمه رو۳۹۰پول میدم هزینه تعویضش ۷۰۰
رها
۱۳ آبان ۱۴۰۲عزیزم ۷۰هزار تومن نه ۷۰۰هزار تومن
حجت
۱۷ مهر ۱۴۰۲قیمت تسمه به تومانه ولی قیمت تعویضش به ریاله یعنی دستمزدش ۷۰ هزارتومنه
داود
۲۲ مهر ۱۴۰۲متاسفانه برای کسب درآمد بالا بعضی از اصناف همه چی رو زیر پا میزارند . برای تعویض تسمه تایم یکی گفت ۶۰۰ هزار تومان نصف روز هم کار داره رفتم یک حا دیگه گفت ۳۰۰ و یکساعت بالا سر ماشین و استادم و یک ساعته تسمه تایم رو عوض کرد. فکر کردم به اونی که گفته بود نصف روز کار داره !!! خوب قضاوت با شما
رها
۱۳ آبان ۱۴۰۲من خودم باطریسازم ۱۵ساله بله درست میگید کلاهبرداری در این صنف زیاده ولی همه بد نیستن اما متاسفانه مشتری ها طوری برخورد کردن که تعمیرکار مجبوره دروغ بگه و زمان تعمیرر و ببره بالا که بتونه اجرتشو بگیره اگه زود کار طرف رو انجام بدی میگه مگه چکار کردی و یه چیز دیگه من به شخصه عیب رو راست و حسینی به مشتری میگم میخواد دستمزدم رو بده یا کم کنه ازش ولی همکارای دیگه عیب کوچک رو بزرگ میکنن زمان زیادم بهش میدن بعد دستمزد بالا هم میگیرنن بعد سرشونم شلوغه بد بختانه جا افتاده هرکی گرونتر بگیره حتما کارش بهتره کلا صنف ما هیچ حساب و کتابی نداره منم با ۱۵سال کار هنوز مستاجرم ولی یه همکار دارم سانتافه زیر پاشه خودتون قضاوت کننید
محمد
۲۵ آبان ۱۴۰۲آدرس یا شماره تلفنت کجاست داداش؟
اصی
۲۹ مهر ۱۴۰۲ایران تنها جایی هست که بهترین و بدترین آدم ها رو داره ،یعنی اینکه بهترین مردم هستیم ولی از روی فشار اقتصادی بدترین میشیم بعضی وقتا ،نمیدونم کجای کار اشکال داره و چرا درست نمیشه مملکت ،این پول لعنتی داره دست مردم میچرخه ولی بصورت حرام ،بابا چی میشه یکی بیاد و کاری بکنه که اعتماد جلب بشه و از راه حلال و آرامش پول در بیاد ،میخوای بری چیزی بخری ویا چیزی درست کنی همش نگران این هستی که نکنه کلاه بزارن سرت ،اگر قیمت کل کشور یکی باشه طرف با خیال راحت و زود به زود خرید میکنه و از خرید لذت میبره
شهرام
۶ آبان ۱۴۰۲قابل توجه آقایان خانمهای عزیز اولا تا اونجایی که که میتونین خودتون کارهای ماشینو انجام بدین نترسین دوما هیچ وقت ماشینتان شب نزارین داخل مکانیکی چون یه عده از این نانه حلال خورها آب میریزن داخله موتور که واشر سر سیلندر بسوزونه و… حسابی شماها و سر کیسه کنند سوما هر قطعه که عوض میکنن داغیشو بگیرین خلاصه بیش از ۸۰درصد قطعات که عوض میکنن سالمه سالمن متمعن باشید مخصوصا خانمهای محترم به خاطره کلاسشون یه کم نیاد پایین حسابی سر کیسه میشن
رضا
۱۸ آبان ۱۴۰۲امروز برای تعویض واشر گلویی اگزوز که اجرتش ۸۵ هزار تومن نوشته شده ۳۰۰ هزار تومن از من پول گرفتن. قیمت واشر گلویی اگزوز هم کلا ۲۰ هزار تومنه. سر جمع نیم ساعت هم وقت طرف رو نگرفت. این پولا خوردن نداره.
حسین
۵ آذر ۱۴۰۲با عرض ادب تعمیرکار بی انصاف امروز از من یک ملیون دویست هزار تومن دستمزد بابت جلو بندی گرفت این پول ها خوردن نداره چرا انقدر بی رحم و بی وجدان شدن
آرش
۱۴ آذر ۱۴۰۲سلام دوستان من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم حدودا دوسالی میشه دارم اشتباه من این بود به فروشنده اعتماد کردم کارشناسی نبردم خودرو که ۹۰ میلیون قیمتش بود ۱۲۰ خریدم حالا کلی قسم آیه واسم خوند که خودرو سالمه بعد دوماه خودرو شروع کرد به خرج افتادن راستش دیگه خسته شدم دیروز حساب کردم حدود ۱۰۰ میلیون خرج کردم تا به امروز بازهم خرابه تعمیر کارها که دیگه تعویض کار شدن وقتی تعویض میکنن بعد دوروز می بینی مشکل برطرف نشده وقتی دوباره میری بهش میگی که مشکل برطرف نشده میگن جنس ها قلابی شده خلاصه اینکه ی ماشین خریدم به گوه خوردن افتادم چند بار هم واسه فروش گذاشتم کسی نمیخره بنگاه خودرو که میری نصف قیمت پیشنهادی تو میگن یعنی بز خری میکنن بعد سه برابر قیمت میفروشن.میخوام بگم متاسفم از این جماعت گرگهای انسان نما