هزینه و اجرت تعمیرات انواع 206 – 1404

پنج‌شنبه 19 تیر 1404 - 13:30
مطالعه 8 دقیقه
پژو ۲۰۶
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات تمام تیپ های پژو 206 و 206 صندوقدار در سال 1404 را اعلام می کنیم.
تبلیغات

در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات تمام تیپ های پژو 206 از جمله 206 صندوقدار در سال 1404 را بر اساس نرخ‌های رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

خودروهای هاچبک در کشور ما طرفداران زیادی دارد و بی‌شک پژو 206 را می‌توان محبوب‌ترین آن‌ها دانست. این خودرو در زمان عرضه جزو مدرن‌ترین خودروهای بازار بود اما با گذشت زمان از کیفیت آن کاسته و بر قیمتش افزوده شد! 206 در تیپ‌های مختلفی تولید شده است که دو نوع تیپ 2 و تیپ 5 آن به فروش بیشتری دست یافت. طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کم‌نظیر بود و حتی با گران‌تر از خود نیز رقابت می‌کرد. ایران‌خودرو پس از چند سال نسخه فیس لیفت شده 206 را با نام 207 به خریداران قالب کرد، خودرویی که هم‌اکنون نیز با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد.

تعمیر و نگهداری خودروی پژو 206 نیازمند آگاهی دقیق از هزینه‌ها و اجرت‌های مرتبط است. در این صفحه، به بررسی هزینه‌های مختلف تعمیرات، از جمله تعمیر گیربکس و نشتی روغن هیدرولیک تا تعویض واشر سر سیلندر و تعمیر پمپ هیدرولیک پرداخته‌ایم. هدف ما ارائه اطلاعات جامع و دقیق به شما است تا بتوانید با آگاهی بیشتری در مورد تعمیرات خودرو خود تصمیم‌گیری کنید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری نمایید.ما همچنین به بررسی هزینه تعمیرات دیگری مانند تعمیر موتور tu5 و تعمیر اکسل عقب پرداخته‌ایم. با دانستن قیمت های دقیق و اجرت‌های مرتبط با این خدمات، می‌توانید با خیال راحت‌تری به تعمیرگاه مراجعه کنید و از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنید. با ما همراه باشید تا با هزینه تعمیرات انواع تیپ های 206 آشنا شوید و بهترین تصمیمات را برای نگهداری خودروی خود بگیرید.

کپی لینک

هزینه و اجرت تعمیر پژو 206 تیپ 2 و 206 صندوقدار V20

هزینه و اجرت تعمیرات 206 در سال 1404 بر اساس نرخ‌های رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران به شرح زیر است (قیمت ها به ریال):

ردیف

شرح خدمات

نرخ مصوب (ریال)

1

تعمیر کامل موتور

130,200,000

2

تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل

88,200,000

3

پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی

39,000,000

4

باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر

33,600,000

5

باز و بست منیفولد هوا

8,200,000

6

باز و بست منیفولد دود

10,600,000

7

تعویض واشر گلویی اگزوز

3,800,000

8

باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ

10,600,000

9

تعویض اورینگ های پایه فیلتر

10,400,000

10

تعویض فشنگی روغن

4,200,000

11

تعویض شلنگ های بخار روغن

2,000,000

12

تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف

3,800,000

13

فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ

4,700,000

14

تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم

11,600,000

15

تعویض هوزینگ واتر پمپ

19,400,000

16

تعویض تسمه تایم

8,200,000

17

تعویض تسمه دینام

3,000,000

18

تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام

3,800,000

19

تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها

3,800,000

20

تعویض کاتالیست

6,500,000

21

تعویض شمع

2,400,000

22

باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور

5,900,000

23

تعویض هوزینگ ترموستات

4,700,000

24

تعویض ترموستات

3,000,000

25

تعویض رادیاتور آب

3,800,000

26

تعویض منبع انبساط

3,800,000

27

هواگیری و ریختن ضد یخ

2,400,000

28

تعویض شلنگ از منبع به سه راهی

5,500,000

29

تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط

2,600,000

30

تعویض شلنگ پلیمری

11,600,000

31

تعویض شلنگ بالای رادیاتور

2,400,000

32

تعویض شلنگ پایین رادیاتور

2,400,000

33

تعویض شلنگ بخاری کوتاه

3,000,000

34

تعویض شلنگ بخاری بلند

4,200,000

35

تعویض سه راهی آب پشت موتور

16,400,000

36

تعویض فشنگی آب

2,400,000

37

تعویض پایه دسته موتور راست

5,500,000

38

تعویض دسته موتور راست

4,200,000

39

تعویض دسته موتور چپ زیر باتری

4,700,000

40

تعویض دسته موتور پایین درجا

4,200,000

41

تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس

10,100,000

42

تعویض پمپ بنزین

4,700,000

43

تعویض فیلتر بنزین

2,400,000

44

تعویض شلنگ رفت بنزین

6,500,000

45

تعویض شلنگ برگشت بنزین

6,500,000

46

تعویض منبع کنیستر

5,500,000

47

تعمیر کامل گیربکس

35,800,000

48

تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ

21,500,000

49

تعویض سیم کلاچ

3,800,000

50

تعویض کائوچویی پدال کلاچ

4,200,000

51

تعویض بوش های دوشاخه کلاچ

3,800,000

52

تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها

2,400,000

53

تعویض لیور دنده داخل اتاق

6,500,000

54

تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام

4,700,000

55

تعویض ماهک دنده هر کدام

2,400,000

56

تعویض سنسور کیلومتر

3,800,000

57

تعویض کاسه نمد ته میل لنگ

3,000,000

58

باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس

11,700,000

59

باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس

9,800,000

60

باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس

6,500,000

61

تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس

9,800,000

62

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست

9,800,000

63

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ

6,500,000

64

تعویض رام زیر موتور

28,500,000

کپی لینک

هزینه و اجرت تعمیر پژو 206 تیپ 5 و 206 صندوقدار V1 و V8

ردیف

شرح خدمات

نرخ مصوب (ریال)

1

تعمیر کامل موتور

154,100,000

2

تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل

109,200,000

3

پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی

42,900,000

4

باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر

65,000,000

5

باز و بست منیفولد هوا

11,200,000

6

باز و بست منیفولد دود

18,800,000

7

تعویض واشر گلویی اگزوز

3,800,000

8

باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ

14,700,000

9

تعویض اورینگ های پایه فیلتر

10,400,000

10

تعویض فشنگی روغن

4,200,000

11

تعویض شلنگ های بخار روغن

2,400,000

12

تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف

6,500,000

13

تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم

19,400,000

14

تعویض تسمه تایم

12,900,000

15

تعویض تسمه دینام

3,000,000

16

تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام

3,800,000

17

تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها

3,800,000

18

تعویض کاتالیست

6,500,000

19

تعویض شمع

2,400,000

20

باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور

12,900,000

21

تعویض هوزینگ ترموستات

5,500,000

22

تعویض ترموستات

3,000,000

23

تعویض رادیاتور آب

3,800,000

24

تعویض منبع انبساط

4,700,000

25

هواگیری و ریختن ضد یخ

2,400,000

26

تعویض شلنگ از منبع به سه راهی

5,500,000

27

تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط

2,600,000

28

تعویض شلنگ پلیمری

16,400,000

29

تعویض شلنگ بالای رادیاتور

2,400,000

30

تعویض شلنگ پایین رادیاتور

2,400,000

31

تعویض شلنگ بخاری کوتاه

3,000,000

32

تعویض شلنگ بخاری بلند

4,200,000

33

تعویض فشنگی آب

3,000,000

34

تعویض پایه دسته موتور راست

5,500,000

35

تعویض دسته موتور راست

4,200,000

36

تعویض دسته موتور چپ زیر باتری

4,700,000

37

تعویض دسته موتور پایین درجا

4,200,000

38

تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس

10,100,000

39

تعویض پمپ بنزین

4,700,000

40

تعویض فیلتر بنزین

2,400,000

41

تعویض شلنگ رفت بنزین

6,500,000

42

تعویض شلنگ برگشت بنزین

6,500,000

43

تعویض منبع کنیستر

5,500,000

44

تعمیر کامل گیربکس

35,800,000

45

تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ

23,300,000

46

تعویض سیم کلاچ

3,800,000

47

تعویض کائوچویی پدال کلاچ

4,200,000

48

تعویض بوش های دوشاخه کلاچ

3,800,000

49

تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها

2,400,000

50

تعویض لیور دنده داخل اتاق

6,500,000

51

تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام

4,700,000

52

تعویض ماهک دنده هر کدام

2,400,000

53

تعویض سنسور کیلومتر

3,800,000

54

تعویض کاسه نمد ته میل لنگ

3,000,000

55

باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس

11,700,000

56

باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس

9,800,000

57

باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس

6,500,000

58

تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس

9,800,000

59

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست

9,800,000

60

تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ

9,800,000

مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات 206 می‌توانند با شماره تلفن 124 سازمان بازرگانی استان تهران، شماره‌های 85543200 و 85543201 اتاق اصناف تهران و 77531723 اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.

کپی لینک

مشخصات فنی پژو 206

در جدول زیر مشخصات تیپ‌های مختلف پژو 206 ذکر شده است:

تیپ 1

تیپ 2

تیپ 3

تیپ 4

تیپ 5

تیپ 6

پیشرانه

۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3

۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3

۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5

گیربکس

۵ سرعته دستی

۵ سرعته دستی

۵ سرعته دستی

۴ سرعته اتوماتیک (فاقد تیپ ترونیک)

۵ سرعته دستی

۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک

قدرت (اسب بخار)

۷۵

۷۵

۷۵

۱۱۰

۱۱۰

۱۱۰

گشتاور (نیوتون متر)

۱۱۸

۱۱۸

۱۱۸

۱۴۲

۱۴۲

۱۴۲

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۱۴.۱

۱۴.۱

۱۴.۱

۱۱.۴

۱۱.۶

۱۳.۴

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۱۷۰

۱۷۰

۱۷۰

۱۹۰

۲۰۰

۱۹۰

وزن (کیلوگرم)

۱۰۲۵

۱۰۲۵

۱۰۲۵

۱۰۶۵

۱۰۵۴

۱۰۵۴

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۶.۴

۶.۴

۶.۴

۷.۱

۶.۴

۷.۱

کپی لینک

قیمت پژو 206

در حال حاضر هیچ‌یک از تیپ‌های پژو 206 تولید نمی‌شود و امکان خرید آن از کارخانه به‌صورت صفرکیلومتر وجود ندارد اما اگر خواهان خرید این خودرو باشید می‌توانید از بازار نسبت به تهیه مدل‌های دست‌دوم و یا حتی مدل‌های 1401 و 1402 صفرکیلومتر اقدام کنید. ایران‌خودرو در سال‌های اخیر پژو 207 را به تدریج جایگزین 206 کرده است.

کپی لینک

مزایا و معایب پژو 206

اگرچه 206 در زمان عرضه به بازار ایران خودروی مدرنی محسوب می‌شد اما هم‌اکنون جزو قدیمی‌ترین‌هاست و از کیفیت آن نیز کاسته شده است. با این وجود طراحی 206 همچنان بهتر از اکثر تولیدات قدیمی ایران‌خودرو و سایپاست. از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به ایمنی نسبی در مقایسه با رقبای دیگر بازار، بازار خریدوفروش خوب، طراحی ظاهری و کابین مناسب و خدمات پس از فروش گسترده اشاره کرد. از طرف دیگر 206 نیز همچون دیگر محصولات قدیمی پژو در کشورمان خودروی پر استهلاکی به شمار می‌رود و هزینه‌های نگهداری بالایی دارد. به این موارد باید کیفیت پایین به ویژه در سال‌های اخیر و کمبود فضای کابین و بار را افزود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.