پیرو درخواست بسیاری از کاربران گرامی پدال، در این مقاله هزینه اجرت و تعمیرات پژو ۴۰۵ در سال ۱۴۰۴ درج میشود.
پژو ۴۰۵ یکی از قدیمیترین خودروهای تولیدی کشورمان محسوب میشود، خودرویی که اگرچه با خط تولید وداع کرده اما زیرساخت آن همچنان در خودروهای متنوعی از جمله دنا پلاس بکار میرود. در این پیست شما با مشکلات پژو ۴۰۵ و همچنین هزینه اجرت و تعمیرات بخشهایی همچون تعمیر موتور، تعمیر جلوبندی و همچنین تعویض واشر سر سیلندر پژو ۴۰۵ آشنا خواهید شد. باید ذکر کرد که هزینههای این مقاله فقط به دستمزد و اجرت تعمیرکار اختصاص دارند و قیمت قطعات در آن ذکر نشده است.
هزینه اجرت و تعمیرات پژو ۴۰۵ در سال ۱۴۰۴
کلیه مبالغ درج شده در جدول به ریال است و البته بسته به محل تعمیرگاه و همچنین مهارت تعمیرکار ممکن است متفاوت باشد.
ردیف | شرح خدمات | نرخ مصوب (ریال) |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۱۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | ۹۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۴۸,۸۰۰,۰۰۰ |
۴ | باز و بست و تعمیر کامل سر سیلندر | ۳۳,۲۰۰,۰۰۰ |
۵ | باز و بست منیفولد هوا | ۴,۷۰۰,۰۰۰ |
۶ | باز و بست منیفولد دود | ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۸ | باز و بستان کارتل و تعویض اویل پمپ | ۱۶,۴۰۰,۰۰۰ |
۹ | تعویض فشنگی روغن | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض شلنگهای بخار روغن | ۸,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض واشر درب سوپاپ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | ۱۶,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۱۱,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | تعویض تسمه تایم | ۹,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض تسمه دینام | ۴,۷۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض کاتالیست | ۸,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض شمع | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض ترموستات | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | تعویض رادیاتور آب | ۴,۷۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض شلنگ بالای رادیاتور | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض شلنگ پایین رادیاتور | ۴,۷۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض شلنگ بخاری کوتاه | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شلنگ بخاری بلند حصیری | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض سه راهی آب پشت موتور | ۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض فشنگی آب | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض دسته موتور راست | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۱۱,۶۰۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض پمپ بنزین | ۴,۷۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض فیلتر بنزین | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض شلنگ رفت بنزین | ۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۹ | تعویض منبع کنیستر | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعمیر کامل گیربکس | ۴۰,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | ۲۵,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض سیم کلاچ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض قیفی گیربکس | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | ۴,۷۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض بوشهای دوشاخه کلاچ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۸,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۰ | تعویض ماهک دنده هرکدام | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۱ | تعویض سنسور کیلومتر | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۳ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۹,۸۰۰,۰۰۰ |
۵۴ | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | ۱۰,۴۰۰,۰۰۰ |
۵۵ | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۹,۸۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۹,۸۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض رام زیر موتور | ۲۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۸,۲۰۰,۰۰۰ |
مشکلات رایج پژو ۴۰۵
با اینکه پژو ۴۰۵ در دوران خود خودروی قابل قبولی بوده اما ترکیب تکنولوژی قدیمی و قطعات بیکیفیت باعث شدهاند این خودرو با مشکلات متعددی مواجه باشد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
- موتور
۴۰۵ از موتور XU7 استفاده میکند، موتوری که با مشکلات هزینه بری همچون سوختن واشر سر سیلندر، لرزش کویل و همچنین ریپ زدن یا بد کار کردن مواجه است.
- گیربکس
در برخی موارد شاهد صدای زوزه در گیربکس پژو ۴۰۵ و همچنین لرزش در دندهها هستیم که باعث میشود هزینه زیادی از بابت تعمیر گیربکس به مالک تحمیل شود.
- سیستم تعلیق
فرسودگی بوشها، سایش کمکفنرها و خرابی قطعات سیستم تعلیق از جمله مشکلات رایج پژو ۴۰۵ در این بخش هستند.
- سیستم خنککننده
هرگونه مشکل در سیستم خنککننده از جمله نشتی رادیاتور باعث بالا رفتن دمای آب و سوختن واشر سر سیلندر این خودرو میشود. در جدول زیر به برخی مشکلات رایج پژو ۴۰۵ و نشانههای آنها اشاره شده است.
بخش | مشکل رایج | نشانهها |
موتور | سوختن واشر سر سیلندر، ریپ زدن | خروج بخار از اگزوز، کاهش آب رادیاتور، خامهای شدن روغن روی درب موتور، صدای غیرعادی موتور، لرزش موتور در حالت درجا، کاهش شتاب، بوی بنزین از اگزوز، استارت دشوار به ویژه در صبح |
گیربکس | صدای زوزه یا لرزش در دندهها | صدای زوزه بین سرعت ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، قطع صدا با آزاد کردن دنده، سفتی تعویض دندهها |
سیستم تعلیق | فرسودگی بوشها و قطعات | لرزش فرمان، کشیده شدن خودرو به یک طرف، صدای غیرعادی از جلوبندی و کمکفنرها |
سیستم خنککننده | نشتی رادیاتور، جوش آوردن موتور | بالا رفتن آمپر آب، روشن شدن چراغ هشدار، داغ شدن شلنگها، خاموش شدن فن |
هزینههای سرویس دورهای پژو ۴۰۵
بسته به نوع روغن انتخابی و محل تعویض روغن، هزینه تعویض روغن پژو ۴۰۵ میتواند بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان باشد. همچنین برای تعویض فیلتر هوا و سوخت این خودرو نیز باید حدود ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیرید. این موارد جدای از دستمزد و اجرت تعویضروغنی هستند. نهایتاً باید گفت تعویض لنت ترمز پژو ۴۰۵ نیز هزینهای در حدود ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان خواهد داشت.
نکات صرفهجویی در هزینه تعمیرات پژو ۴۰۵
با توجه به افزایش قیمت خودرو طبیعی است که قیمت قطعات و اجرت تعمیرکاران نیز افزایش یابد. در چنین شرایطی رعایت برخی نکات باعث صرفهجویی در هزینه تعمیرات خواهد شد. استفاده از قطعات اصلی ایساکو، سرویس و نگهداری منظم خودرو، انتخاب تعمیرگاههای مجاز با رعایت نرخ اتحادیه و… از جمله روشهایی هستند که هزینهها را کاهش میدهند. همچنین خود شما نیز میتوانید برخی کارها از جمله تعویض لنت ترمز پژو ۴۰۵ را در خانه انجام دهید.
نتیجهگیری
در این مقاله به هزینه اجرت و تعمیرات پژو ۴۰۵ در سال ۱۴۰۴ پرداختیم. هزینههای تعمیر این خودرو با انتخاب تعمیرگاه مناسب و استفاده از قطعات اصلی قابل مدیریت است. این راهنما به شما کمک میکند تا با اتخاذ تصمیمات درست و آگاهانه از هزینههای خود بکاهید. از شما عزیزان دعوت میکنیم نظرات خود درباره پژو ۴۰۵ و هزینههای تعمیرات و نگهداری آن را با ما و دیگر کاربران پدال به اشتراک بگذارید.
Taha Ayoobi
۱۲ تیر ۱۴۰۴خدایا کی تموم میشه این لعنتی
حسام
۱۲ تیر ۱۴۰۴شدیم مسخره خاص و عام هر سال یکی از مجلات اینترنتی خودرو در خارج از ماشین های تولیدی ما مقاله مینویسن و بهمون میخندن؛
پراید و ۴۰۵ و سمند و ۲۰۶ و نیسان زامیاد و…
همشون نفرت انگیز هستن ولی دارن در قالب ها و ظاهر های جدید با همون موتور تولید میشن، کی قراره از شر این پلتفرم های ۳۰ ساله عتیقه خلاص شیم خدا میدونه؛ البته که تقصیر خود مردمه و لیاقت مردم همینه، در همین حد بگم که خیلیا این ماشینو سلطان جاده های ایران میدونن یکم عقبشو میدن بالا یه برچسب حسبی الله هم میچسبونن پشتش میندازن تو اتوبان با سرعت بالا با جون مردم و خود ناقص العقلشون بازی میکنن.
JaMsHiD-B
۱۲ تیر ۱۴۰۴کاری که ایرانخودرو با نام پژو کرد ، بمب اتم نتونست با ژاپن بکنه
جالبه که این بزرگوار هیچ وقت از بین نرفته و به وجود نیومده فقط از شکلی به شکل دیگه تغییر پیدا کرده
دنا و سمندون و آریسان ۲ و سورن و پارس
فقط میخوام بدونم چرا
جلال
۱۲ تیر ۱۴۰۴هزینه پایین
تقاضا بالا
تا زمانی که مردم طالب هستن و خریدار، تا زمانی که سایت فروش در عرض ۱۰ دقیقه بسته میشه، تا زمانی که دلال ها بازار داشته باشن وضعیت همینه، خودروساز هم دلیلی نداره بیاد پلتفرم بخره یا کیفیت رو افزایش بده فقط هر ۱۰ سال با سپر و چراغ و اسم عوض کردن یه فیس لیفت سطحی میکنه ۳۰۰ میلیون میکشه روش میده دست مردم همیشه در صف…
هنری فورد
۱۲ تیر ۱۴۰۴پژو 405 ملقب به واشر
Parsa
۱۲ تیر ۱۴۰۴واقعا چه زمانی میرسه که به جای این آشغالا ماشین های اصل خارجی سوار بشیم
! i M α η δ υ α R
۱۲ تیر ۱۴۰۴همین به قول شما ، آشغال ، ماشین سال اروپا در 1988 م شده !!!
نه آشغاله …
نه نفرت انگیز …
نه سلطانه …
نه لعنتی …
و نه واشر …
اگه اونقدر قوه تشخیص ندارید که درک کنید آنچه به سر مردم ما اومده نه تنها از بدی این ماشین نیست بلکه از خوب بودنش بوده که با توجه به استقبال چند ده ساله مردم کم توقع ایران ، مدیران نالایق و بی سواد صنعت خودرو رو مجاب کرده ، دهه ها تحت هر شرایطی و با هر میزان داخلی سازی قطعات و با پایین اومدن حداکثری کیفیت ساخت و رانندگی ، همچنان در مدلها و نام های گوناگونی تولید بشه تا امروز باعث آزردگی خاطر بشه ، کامنت نگذارید …
این ماشین ، عشق اول من دهه شصتیه …
لطفا نزاکت در کلام رو رعایت کنید …
هنری فورد
۱۲ تیر ۱۴۰۴پارسا جان تا وقتی که مردم این آشغالای مونتاژی بی کیفیت رو بخرن که هیچ ربطی به اصل اون ماشین در چند دهه گذشته نداره وضعیت تغییری نخواهد کرد .
nissan skyline
۱۲ تیر ۱۴۰۴بعد 40 سال هنوزم طراحیش دلنشینه
cehx
۱۲ تیر ۱۴۰۴طراحی کلاسیکش واقعا دلنشینه مخصوصاً اگه لوگو جلوش کرومی نباشه
حسام
۱۲ تیر ۱۴۰۴کجاش دلنشینه؟!
این ماشین فقط برای قاچاقچی ها و افغانی بر های ساکن استان های مرزی در شرق ایران از جمله سیستان و بلوچستان دلنشینه.
حتی کیفیت سال ۱۳۷۰ که وارد ایران شد رو هم نداره از پیکان این ماشین خیلی منفور تره باز با پیکان ۳۰ سال پیش مردم خاطره های خوش ساختن ولی این ارابه مرگ فقط به عنوان جوک استفاده میشه.
yektachafi
۱۲ تیر ۱۴۰۴جنگنده F16😂😂
بابا بیخیال یارو تو خارج به کوروتش میگه خرگوش کوچولوی من
JaMsHiD-B
۱۲ تیر ۱۴۰۴کاشکی در اوج خداحافظی میکرد پانزده سال پیش و ۴۰۶ میومد جانشینش میشد
یه نسخه T16 و MI16 تولید محدود میزدن و خلاصش میکردن میذاشتنش توی موزه
این شاهکار رو با XU7 که روز به روز کیفیتش بدتر میشد بدنام نمیکردن
JaMsHiD-B
۱۲ تیر ۱۴۰۴جالبه ایرانخودرو یه T16 خریداری کرد و آورد ایران تا تولید کنه ولی دید به هیچ وجه نمیتونه
موتوری که تا حالا به چشم ندیدن
سیستم انتقال قدرتی که نمیتونن باید چشکلی بسازن
آخرش فهمیدن نمیشه
ماشین رو ول کردن کنار اتوبان و داره خاک میخوره
قرمز هم هست
جالبه که سیستم تعلیق عقبش هیدروپنوماتیک هست و تنظیم ارتفاع داره
دف عقبش از پژو ۵۰۵ قرض گرفته شده
با موتور ۲۲۰ اسبی توربو
خیلی شاخ نبود ولی من دوسش دارم
الان حدودا چهل هزار یورو قیمت داره هر T16
Taha Ayoobi
۱۲ تیر ۱۴۰۴ولش کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
cehx
۱۲ تیر ۱۴۰۴T16 برای مسابقات بوده با کلی تکنولوژی مشخصه نمیتونه تولید کنه
در بهترین حالت mi16 رو باید میاورد
علی Shelby
۱۲ تیر ۱۴۰۴تی۱۶ ماشین خوبی بود
آدم با شنیدن نام پژو مخصوصاً ۴۰۶ یاد سری فیلم سینمایی تاکسی میوفته
! i M α η δ υ α R
۱۲ تیر ۱۴۰۴جمشید جون …
اینا بعد تحریم ها ، از ساخت یه گیرباکس 206 یا یه انجین TU5 منقرض شده ، عاجز بودن …
دست به دامن چین و واچین شدن …
تو اون زمان ، توقع داشتی برات T16 مونتاژ کنن …
اون زمان عقل اینا به بیشتر از RD نمی رسید …
خدابیامرز فربد زاوه ، از دست امثال این مدیران بی بخار و بی سواد ویران خودرو ، دق کرد و مُرد …
فقط فرانسویا خوب بلدن ، ایران خودرو و سایپا رو درست کنند و فلنگ و ببندند …
همچین قرارداد می بندن ، که یارو دستاش توی پوست گردو سیخ وای میسته …
عمران مردوخیان
۱۲ تیر ۱۴۰۴پولم بشه صد میلیارد ماشین خارجی بشه یه ملیون بازم ماشین من پژو 405
درضمن با 200هزار هم یه تغییراتی میدم رو پژو و سمند با یه لیطر آب دور دنیا و بزن نه جوش میاره نه واشیر میزنه در رادیاتور باز کن برو تو جاده
yektachafi
۱۲ تیر ۱۴۰۴بسه دیگه خندیدیم حالا کامنت اصلیتو بزار
JaMsHiD-B
۱۲ تیر ۱۴۰۴خوشبختانه تیکه بود و واقعی نبود
ح
۱۲ تیر ۱۴۰۴سلام
چه خبره این همه دستمزد ها را بالا اعلام نمودید
خود مکانیک ها که نصف اینها را می گیرند
فکر کنم وضعیت مالی شما خیلی خوب
چرا این قیمت های خارج از معمول اعلام می نماید
اعتراض
مهیاری
۱۲ تیر ۱۴۰۴موتور خوبی ندارد