هزینه و اجرت تعمیرات انواع پژو پارس – 1403
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس بر اساس نرخهای رسمی اعلامی در سال 1403 توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم میشود.
پژو 405 یکی از ستونهای اصلی صنعت خودروی کشور محسوب میشود چراکه شاهد تولید نسخههای گوناگونی از آن با نام و نشانهای گوناگون بودهایم. پژو پارس اگرچه در کشور ما با هویت جداگانهای نسبت به 405 شناخته شده اما در واقعیت فیس لیفتی بزرگ از آن به شمار میرود هرچند با گذشت بیش از دو دهه از تولید آن به خودرویی کاملاً قدیمی و از رده خارج تبدیل شده است. البته قدیمی بودن پارس باعث نمیشود با قیمتهایی نجومی خریدوفروش نشود! بههرحال پارس یکی از پرتیراژترین خودروهای چند سال اخیر ایرانخودرو به شمار میرود و طبیعی است مالکان زیادی به دنبال آگاهی از هزینههای نگهداری آن باشند. به همین خاطر در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس در سال 1403 را خدمت شما تقدیم میکنیم.
بیشتر بخوانید: پژو پارس سال سفارشی XU7P
هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس در سال 1403
بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال 1403، هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس به شرح زیر است:
ردیف | شرح خدمات | پژو پارس ساده | پژو پارس دوگانهسوز | پژو پارس ELX |
1 | تعمیر کامل موتور | 62,000,000 | 67,000,000 | 93,000,000 |
2 | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | 48,000,000 | 50,000,000 | 79,000,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 25,000,000 | 25,000,000 | 25,000,000 |
4 | تعمیر کامل سر سیلندر | 17,000,000 | 17,000,000 | 17,000,000 |
5 | باز و بست منیفولد هوا | 2,400,000 | 2,400,000 | 8,400,000 |
6 | باز و بست منیفولد دود | 6,600,000 | 6,600,000 | 9,900,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
8 | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | 8,400,000 | 8,400,000 | 8,400,000 |
9 | تعویض فشنگی روغن | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
10 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,200,000 |
11 | تعویض واشر درب سوپاپ | 2,800,000 | 2,800,000 | 3,300,000 |
12 | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | 8,400,000 | 8,400,000 | 0 |
13 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 5,900,000 | 5,900,000 | 10,800,000 |
14 | تعویض تسمه تایمینگ | 4,800,000 | 4,800,000 | 9,900,000 |
15 | تعویض تسمه دینام | 2,400,000 | 2,400,000 | 3,000,000 |
16 | تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
17 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
18 | تعویض کاتالیست | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,200,000 |
19 | تعویض شمع | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 |
20 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 |
21 | تعویض هوزینگ ترموستات | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
22 | تعویض ترموستات | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
23 | تعویض رادیاتور آب | 2,400,000 | 2,400,000 | 5,100,000 |
24 | هواگیری و ریختن ضدیخ | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 |
25 | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | 0 | 0 | 1,900,000 |
26 | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
27 | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | 2,400,000 | 2,400,000 | 3,000,000 |
28 | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
29 | تعویض شیلنگ بخاری بلند حصیری | 2,800,000 | 2,800,000 | 4,000,000 |
30 | تعویض سه راهی آب پشت موتور | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
31 | تعویض فشنگی آب | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,200,000 |
32 | تعویض پایه دسته موتور راست | 3,000,000 | 3,300,000 | 3,000,000 |
33 | تعویض دسته موتور راست | 2,100,000 | 2,400,000 | 2,100,000 |
34 | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
35 | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | 5,900,000 | 5,900,000 | 5,900,000 |
36 | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
37 | تعویض پمپ بنزین | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
38 | تعویض فیلتر بنزین | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 |
39 | تعویض لوله رفت بنزین | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
40 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
41 | تعویض منبع کنیستر | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 |
42 | تعمیر کامل گیربکس | 20,200,000 | 20,200,000 | 21,800,000 |
43 | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | 13,000,000 | 13,000,000 | 13,900,000 |
44 | تعویض سیم کلاچ | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
45 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
46 | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 |
47 | تعویض قیفی گیربکس | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
48 | تعویض لیور دنده داخل اتاق | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,200,000 |
49 | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 |
50 | تعویض ماهک دنده هر کدام | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
51 | تعویض سنسور کیلومتر | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
52 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
53 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 5,000,000 | 5,000,000 | 5,000,000 |
54 | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | 5,300,000 | 5,300,000 | 5,300,000 |
55 | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
56 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 5,000,000 | 5,000,000 | 5,000,000 |
57 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 5,000,000 | 5,000,000 | 5,000,000 |
58 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
59 | تعویض رام زیر موتور | 15,800,000 | 15,800,000 | 15,800,000 |
60 | تعویض کمک های جلو هر عدد | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,200,000 |
61 | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
62 | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
63 | تعویض قرقری فرمان هر طرف | 1,800,000 | 1,800,000 | 1,800,000 |
64 | تعویض سیبک فرمان هر طرف | 1,300,000 | 1,300,000 | 1,300,000 |
65 | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | 3,100,000 | 3,100,000 | 3,100,000 |
66 | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | 4,400,000 | 4,400,000 | 4,400,000 |
67 | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | 9,000,000 | 9,000,000 | 9,000,000 |
68 | میزان فرمان دستی | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
69 | میزان فرمان با دستگاه | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
70 | تعویض کمک عقب هر طرف | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
71 | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | 2,500,000 | 2,500,000 | 2,500,000 |
72 | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
73 | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | 1,600,000 | 1,600,000 | 1,600,000 |
74 | تعویض پمپ هیدرولیک | 3,300,000 | 3,300,000 | 4,800,000 |
75 | تعویض منبع هیدرولیک | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
76 | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | 5,000,000 | 5,000,000 | 5,000,000 |
77 | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | 2,300,000 | 2,300,000 | 2,300,000 |
78 | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | 2,000,000 | 2,000,000 | 2,000,000 |
79 | تعویض پایه دینام | 5,700,000 | 5,700,000 | 8,000,000 |
80 | تعویض گردگیر فرمان چپ | 1,800,000 | 1,800,000 | 1,800,000 |
81 | تعویض گردگیر فرمان راست | 9,700,000 | 9,700,000 | 9,700,000 |
82 | تعویض کمک فرمان | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 |
83 | تعویض لوله های کمک فرمان | 3,200,000 | 3,200,000 | 3,200,000 |
84 | تنظیم غربیلک فرمان | 1,700,000 | 1,700,000 | 1,700,000 |
85 | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | 9,100,000 | 9,100,000 | 9,100,000 |
86 | تعویض چهارشاخه فرمان | 4,600,000 | 4,600,000 | 4,600,000 |
87 | باز و بستن تلسکوپی فرمان | 5,800,000 | 5,800,000 | 5,800,000 |
88 | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | 6,600,000 | 6,600,000 | 6,600,000 |
89 | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | 6,600,000 | 6,600,000 | 6,600,000 |
90 | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
91 | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,200,000 |
92 | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | 2,900,000 | 2,900,000 | 2,900,000 |
93 | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,200,000 |
94 | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
95 | تعویض لنت جلو دو طرف | 1,700,000 | 1,700,000 | 1,700,000 |
96 | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 |
97 | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
98 | تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 |
99 | تعویض کاسه چرخ عقب دو طرف | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 |
100 | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
101 | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
102 | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | 3,000,000 | 3,000,000 | 0 |
103 | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
104 | تعویض سیم ترمز دستی راست | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 |
105 | تعویض سیم ترمز دستی چپ | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 |
106 | تعویض سیم ترمز دستی بلند | 3,000,000 | 3,000,000 | 0 |
107 | تعویض تفنگی ترمز دستی | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,200,000 |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات پژو پارس میتوانند با شماره تلفن 124 سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای 85543200 و 85543201 اتاق اصناف تهران و 77531723 اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی پژو پارس
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف پژو پارس ذکر شده است:
پژو پارس ساده | پژو پارس دوگانهسوز | پژو پارس ELX | |
نوع موتور | 4 سیلندر XU7 | 4 سیلندر XU7JP/L3 | 4 سیلندر XUM |
حجم موتور (سیسی) | 1761 | 1761 | 1905 |
قدرت (اسب بخار) | 100 | 100 بنزین/83 گاز | 105 |
گشتاور (نیوتون متر) | 153 | 153 بنزین/135 گاز | 155 |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | 190 | 190 بنزین/180گاز | 190 |
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) | 11 | 13.8 | 10.9 |
گیربکس | 5 دنده دستی (BE3) | 5 دنده دستی (BE3) | 5 دنده دستی (BE3) |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | 13.8/7/9.1 | 13.8/8/9.1 بنزین – 14.78/6.69/9.69 گاز | 12.4/6.4/8.6 |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | 4498/1704/1410 | 4498/1704/1410 | 4498/1704/1410 |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | 2669 | 2669 | 2669 |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | 1165 | 1248 | 1155 |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | 470 | 395 | 470 |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | 66 | 66 بنزین/75 گاز | 70 |
قیمت پژو پارس
برای اطلاع از قیمت روز انواع پژو پارس در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
مزایا و معایب پژو پارس
همانند اکثر خودروهای موجود در بازار، پارس نیز محصولی قدیمی و از رده خارج محسوب میشود اما متأسفانه از دسترس اکثر خریداران خارج است. از جمله نقاط قوت این خودرو میتوان به فضای داخلی و بار جادار، بازار خریدوفروش مناسب، پشتیبانی گسترده خدمات پس از فروش و ظاهر نسبتاً بهتر در مقایسه با برخی رقبا اشاره کرد. در مقابل کیفیت پایین بدنه و کابین، استهلاک زیاد قطعات به همراه هزینههای نگهداری قابلتوجه، ایمنی پایین و... جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود.