در این مقاله لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات مدلهای مختلف خودروی پراید را خدمت شما عزیزان ارائه کردهایم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
بیشک پراید یکی از پرتیراژترین، پرفروشترین، جنجالیترین و البته نا ایمن ترین خودروهای تاریخ کشور ماست و طرفداران و منتقدان فراوانی دارد. پرایدی که در کشور ما شناخته شده است سالها قبل توسط فورد، مزدا و کیا تولید شد و نهایتاً به ایران رسید. داستان پراید در کشور ما تقریباً از سال ۷۲ شروع شد. پراید در نسخههای گوناگون تولید شد اما به خاطر ایمنی بسیار پایین منتقدان بسیاری داشت. این خودرو توسط سایپا جراحیهای گوناگونی را تجربه کرد که ماحصل آن تولید نسخههایی با نامهای ۱۴۱، ۱۳۲، ۱۱۱، کاروان، استیشن، ۱۵۱ و… بود. هماینک اگرچه تولید خودروی موردبحث متوقف شده اما نسخه وانت آن در بازار حضور دارد و البته نمونههای صفرکیلومتر سالهای ۹۹ با قیمتهای نجومی در بازار خریدوفروش میشوند.
هزینه و اجرت تعمیرات پراید در سال ۱۴۰۲
در ادامه لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات انواع پراید در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخهای اعلامی رسمی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان ارائه میکنیم.
ردیف | شرح خدمات | پراید | پراید دوگانه | پراید یورو ۴ |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۲۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۳۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۲۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۱۱,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۴۰۰,۰۰۰ |
۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ |
۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۲۵۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۸ | تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض فشنگی روغن | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۵۰۰,۰۰۰ | ۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | فیلرگیری سوپاپ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۱۴ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۵۰,۰۰۰ | ۲,۸۵۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض تسمه دینام و هیدرولیک | ۸۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض تسمه سفت کن کولر و باز و بست هواکش | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۱۹ | تعویض کاتالیست | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض لوله فرعی زیر اگزوز | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۲۳ | تعویض ترموستات | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض رادیاتور آب | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض منبع انبساط | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۳۰۰,۰۰۰ | ۳۰۰,۰۰۰ | ۳۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شینگ بخاری بلند | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض زانوی پلاستیکی بخاری به منیفولد | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۳۳ | تعویض فشنگی آب | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض پایه دسته موتور جلو | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض دسته موتور بالا راست | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض دسته موتور جلو گرد | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۳۷ | باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
۳۹ | تعویض پمپ بنزین برقی | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض فیلتر بنزین | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض لوله رفت بنزین | ۳,۲۵۰,۰۰۰ | ۳,۲۵۰,۰۰۰ | ۳,۲۵۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۳,۲۵۰,۰۰۰ | ۳,۲۵۰,۰۰۰ | ۳,۲۵۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض منبع کنیستر | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعمیر کامل گیربکس | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض کیت کلاچ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۹۵۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض سیم کلاچ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۴۸ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | تعویض لیور دسته دنده | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۰ | تعویض بوش لیور | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۵۱ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض سنسور کیلومتر | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۵۳ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۴ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۵۵ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۵۶ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ |
۵۷ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض رام زیر موتور | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۰ | ۰ | ۰ |
۶۳ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۶۴ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۴,۹۵۰,۰۰۰ | ۴,۹۵۰,۰۰۰ | ۴,۹۵۰,۰۰۰ |
۶۸ | میزان فرمان دستی | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۶۹ | میزان فرمان با دستگاه | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۴,۹۵۰,۰۰۰ | ۴,۹۵۰,۰۰۰ | ۵,۸۵۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۵۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض منبع هیدرولیک | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۷ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۰ | ۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | تنظیم غربیلک فرمان | ۲۰۰,۰۰۰ | ۲۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض لوله های هیدرولیک (جفت) | ۰ | ۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۰ | ۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعویض ترمینال ترمز | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض پمپ ترمز | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۹۲ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۹۶ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض شلنگ ترمز عقب | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض سیم ترمز دستی | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات پراید میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی پراید
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف پراید ذکر شده است:
پراید ۱۱۱ | پراید ۱۳۱ | پراید ۱۳۲ | |
طول (میلیمتر) | ۳۶۴۳ | ۳۹۳۶ | ۳۹۵۲ |
عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | ۱۶۰۲ | ۱۶۰۵ | ۱۶۰۵ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۴۵۵ | ۱۴۵۵ | ۱۴۵۵ |
فاصله بین محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۳۴۵ | ۲۳۴۵ | ۲۳۴۵ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۹۰۵ | ۹۱۵ | ۹۲۰ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۴۴ | ۶.۴۴ | ۶.۴۴ |
ظرفیت باک (لیتر) | ۴۰ | ۴۰ | ۴۰ |
تایر | ۱۶۵/۶۵R13 | ۱۶۵/۶۵R13 | ۱۶۵/۶۵R13 |
نوع گیربکس | دستی | دستی | دستی |
تعداد دنده | ۵ سرعته | ۵ سرعته | ۵ سرعته |
نوع موتور | بنزینی یورو ۴ | بنزینی یورو ۴ | بنزینی یورو ۴ |
تعداد سیلندر | ۴ سیلندر خطی | ۴ سیلندر خطی | ۴ سیلندر خطی |
حجم موتور (سیسی) | ۱۳۲۳ | ۱۳۲۳ | ۱۳۲۳ |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۷۱ | ۷۱ | ۷۱ |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۱۰۸ | ۱۰۸ | ۱۰۸ |
سیستم فرمان | دنده شانهای | دنده شانهای | دنده شانهای |
حداقل شعاع چرخش فرمان | ۴.۵۵ | ۴.۵۵ | ۴.۵۵ |
قیمت پراید
در حال حاضر تنها نسخه وانت پیکاپ پراید با نام سایپا ۱۵۱ تولید می شود و قیمت آن نیز در جدول زیر ذکر شده است:
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
سایپا پراید ۱۵۱ | لاینر | ۲۲۱,۳۸۰,۰۰۰ | ۲۶۹,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا پراید ۱۵۱ | تیپ DA | ۲۳۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۲۶۶,۰۰۰,۰۰۰ |
مزایا و معایب پراید
باید دقت داشت مواردی که به عنوان مزایای پراید ذکر میشوند تنها در مقایسه با سایر خودروهای قدیمی بازار کشور هستند و نباید از خودرویی غیر ایمن با تکنولوژی چندین دهه پیش انتظار چندانی داشت. علیرغم انتقادات بسیار زیادی که به ایمنی و کیفیت پراید وارد میشود اما واقعیت آن است که محصول جنجالی سایپا به خاطر سادگی طراحی، استهلاک نسبتاً کم قطعات در مقایسه با خانواده پژو و همچنین مصرف سوخت مناسب آنهم در مقایسه با سایر خودروها گزینه محبوب خانوادههای کمدرآمد محسوب میشود. همچنین این خودرو بازار خریدوفروش بسیار خوبی دارد و از آن به عنوان پول نقد نام میبرند. در مقابل باید به ایمنی فاجعهبار، پیشرانه ضعیف و کیفیت پایین پراید اشاره داشت که همین موارد هرساله باعث فوت تعداد زیادی از هموطنان میشود. البته با افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر پراید نیز از دسترس افراد زیادی خارج شده و حتی قیمت آن به مرز ۳۰۰ میلیون تومان نیز رسیده است. با افزایش قیمت خودرو هزینههای مربوط به قطعات و اجرت تعمیرات آن نیز بیشتر شده اما بازهم نسبت به سایر خودروها کمتر است.
مهران
۱۸ شهریور ۱۴۰۲فکر کنم ریال و تومن رو قاطی نوشتید!
تعویض سیم ترمز دستی ۴ میلیون یا ۴۰۰ هزار!؟
شاهین
۱۸ شهریور ۱۴۰۲همه قیمت ها به ریال هست
مددی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲سلام، استپر موتور چه مارکی برای پراید خوبه دوستان؟
هه
۲۴ شهریور ۱۴۰۲من کاری به تعصب ندارم . واقعا بدنه ی پژو ها محکمتر از پرایده؟ تصادفات رو ندیدید ؟ اسم پراید بد در رفته وگرنه هم پراید هم پژو مثل همن . کوییک محکمتر شده ولی بازم فایده نداره . ولی کلا صدی ۷ لیتر برای یه خودرو به این سایز خیلی زیاده.
قطعا من دنا نمیخرم سمند و پژو هم نمیخرم. یکم دیگه پول جمع کنم رد میشم از اینا و سراتو میخرم .
یا تویوتا .
Enzo Ferrari 2008
۱۸ شهریور ۱۴۰۲نگه داری خر یا اسب به صرفه تره
هه
۲۴ شهریور ۱۴۰۲تازه در مغازه ها دو برابر این قیمتا که نوشته میگیرن .
تنها راه تعزیزاته
شهروند ایرانی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲یه نظر سنجی بزاریم کدوم ماشین با کدوم موتور کم استهلاک تر
گزینه ۱_پراید با موتور m13
۲- پژو ۲۰۶ با موتور tu5
۳-mvm 315 با موتور ۱.۵
کره فرانسه یا چین
بردیا
۱۸ شهریور ۱۴۰۲حاجی قیمتارو دیگه پراید داشته باشی هم نمیتونی نگهداریش
X
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اسم پراید بد در رفته
پراید تمیز شرف داره به پژو و سمند و تیبا و ساینا و کوییک
شما پشت صبا های یورو۲ قبل ۹۰ بشینید زمین رو میکنن یعنی دنده یک بکس و باد میکرد و به صورت ترسناکی راه میرفت
تنها عیبش ایمنیه وگرنه از tu5 و xu7 و m15 های الان بهتر راه میره
علی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲بکس و باد !!!!!؟؟؟؟؟؟ 😐😐😐
شهروند ایرانی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲بعضی از مردم به ماشین به چشم تعصب نگاه میکنن در واقع پراید فقط موتور کم استهلاک داشت بخاطر وزن سبکش بود از لحاظ ایمنی همون سالی مزدا و فورد تولید میکرد اشغال بود چون اجازه فروش تو آمریکا پیدا نکرد بدلیل نقص ایمنی بعد کره ۲۵ سال پیش از رده خارج شد سایپا گرفتش هنوزم انواع جانور مثل سهند ازش تولید کرد
ab0lf4zl
۱۸ شهریور ۱۴۰۲تنها عیب؟؟؟ واقعا ایمنی خودت و خونوادت اینقدر برات کم اهمیته؟
پراید رو میگن اسهلاکش پایینتره ک اونم چون طول عمر قطعاتش کمتره عملا فرقی با سمند نداره.
هه
۲۴ شهریور ۱۴۰۲اولا عمر قطعات پراید کمتر نیست . کلا استهلاک پایین یعنی دیر خراب میشه . سمند و پژو سالی یکبار واشر میسوزونه.
در مورد ایمنی . همه گوش کنند پژو پارس هیچ فرقی با پراید نداره. بدنه انگار از کاغذه حتا فرانسویای قدیمیش.
هادی
۱۵ آذر ۱۴۰۲به صورت ترسناکی راه میرفت من رو یاد زامبی ها انداخت
رهگذر
۲۰ شهریور ۱۴۰۲من همین دیروز واتر پمپ عوض کردم اجرت ۵۷۰ هزارتومان ! مثل همیشه فقط یه لیستی ارایه شده بدونه هیچ نظارت و هیچ ایده ای برای اینکه تعمیرگاه و تعمیرکار به این لیست پایبند باشه !!
هه
۲۴ شهریور ۱۴۰۲من رفتم اتحادیه شکایت کردم و تعمیرکار مجبور شد طبق نرخ نامه عمل کنه .
هادی
۱۵ آذر ۱۴۰۲من شلنگ رادیاتور های پراید رو عوض کردم با یه ضد یخ و یه آب رادیاتور و منبع آب اضافی شد ۵۰۰ تومن حالا با این تورم چطور میشه زندگی کرد گناه ما چیه که فقط باید اذیت بشیم از همه نظر
هه
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ماشینای ایرانی فقط ساینا قبل از ۹۷ .
ال ۹۰ ولی قیافش مینی بوسه .
بدنه شاهین قوی موتورش تعطیل . که احتمالا بدنش هم در آینده تعطیل میشه مثل سمند که نازک شد .
بقیه خودروهای داخلی همه آشغال و غیر ایمن . حتا پژو.
زانتیا با اینهمه طرفدار بی مغزش با وجود سرعت زیاد بدنش از پراید بدتره .
آرزم پسر بختیاری
۱۱ آبان ۱۴۰۲خداشاهده همین پرایدها اگه سازنده وطراحهاش سرسفره پدرمادر بزرگ شده بودن ونون حلال خور بودن یه عمر ماشین بود ورودستش نداشتیم.میشد مث پیکان زمان شاه
شهرزاد
۱۶ آبان ۱۴۰۲سلام این لیست قیمت اصلا درست نیست بری تعمیرگاه متوجه میشی دستمزد تعویض واتر پمپ ۷۰۰تومن دیروز پرداخت کردم وقتی گفتم تعرفه این نیست ۱۵۰تومن پس داد ولی باز هم زیاد بود تقریبا ۲برابر تعرفه
مسعود
۲۲ آبان ۱۴۰۲سلام اگه اجرتها اینه چرا نظارتی نیست الان اجرتها هر کدو ۳ الی ۴ برابرقیمت اتحادیه استچرا نظارت نیست اگه چند تا تعمیر گاه پلمپ بشه شاید رعایت بشه امنی کهاین نرخها رو میزاره بایدشماره برای شکایت ورسیدگی بزاره
پژمان
۲۶ آبان ۱۴۰۲پراید دارم ترمزش دو پا شده بود )پایین میگرفت و خالی میکرد( مشخص شد مشگل از کیت abs هست. خداشاهده کیت رو دراورد و ۱۵ دقیقه روش کار کرد. اجرتش شد ۲ م ت. محمدشهر کرج …
اینم بگم به هیچ وجه کارت به کارت نکنید.
لطفا این فرهنگو تو خودتون اصلاح کنید…
هرکسی هر کاری براتون داره انجام میده منتی نداره و پولشو میگیره
حتی بابت کیفیت کارشم منتی نداره و باعث میشه مجدد بریم پیشش…
شما واسه طرف کارت به کارت میکنی اون میان درصد مالیاتو کسر کنه و بهتون تخفیف بده؟ نه!
رضا عوده
۱ آذر ۱۴۰۲خب این که این نرخنامه رو نوشته سر کدوم اصولی تنظیم کرده
همین دیروز یه گیربکس تعمیر کردم طرف فقط یدونه کشویی دنده خریده. ۷۰۰تومن غیر از بقیه قطعات یدکی که کل فاکتور یدکی شد ۴میلیون
اونوقت من سر چه حسابی ۷۵۰تومن بگیرم؟
هی یارو توکه داری حق مردمو میگیری خب یه نگاهیم به قیمت یدکی بکن
یا فقط زورت به مکانیک رسیده
شهرام
۱۴ آذر ۱۴۰۲با سلام ۲تا بلبرینگ چرخ عقب عوض کرده برام ۶۳۰بلبرینگ شده ۵۰۰ اجرت تعمیر موتور کردم ۲۲میلیون و ۶۶۶هزار تومن فقط ۸تومن اجرت زده
رضا
۱۹ آذر ۱۴۰۲آخه من چی بگم به اونیکه این مقاله رو نوشته معلوم نیست قیمت ها به ریاله یا تومن